ליברפול 21/22 - The Last Dance?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Scouser Tommy, ‏18/8/21.

  1. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,767
    לייקים שהתקבלו:
    19,419
    אני דיי בטוח שג'ונס מהיר ממנו. לא בהרבה אולי, אבל מהיר ממנו.

    אוריגי חד משמעית מהיר ממנו.

    לגבי הנדרסון, ואני כידוע לא ממהר לפרגן לו, אין שום ספק שהנדרסון יותר מהיר. הוא אחד השחקנים הכי מהירים בסגל.
    היחידים בסגל שבוודאות יותר מהירים מהנדרסון אלה מאנה, סלאח, רוברטסון, גומז וואן-דייק. כנראה גם טרנט (יכול להיות שגם קונאטה).
     
  2. Coutinho10 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/7/15
    הודעות:
    2,656
    לייקים שהתקבלו:
    846
    מין:
    זכר


    חחחחח
     
    oranfu ו-Liverpool-Forever אוהבים את זה.
  3. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,404
    לייקים שהתקבלו:
    7,622
    נו בטח, 3 חודשים אכלנו לו את הראש כדי לקבל את טיאגו ב2 מ' פחות ולקבל את זה בפריסת תשלומים ל20 שנים, ברור שהוא מבין עם מי יש לו עסק.
    הלוואי שכל האוהדים שלנו וכלי התקשורת היו מבינים את מה שרומינגה וכל אדם בר דעת מבינים - שאנחנו בחיים לא נהיה חלק מהשיחה על שחקנים כאלה בשוק. זה אפילו לא כזה מפריע לי (הציפיות שלי הן לחלוטין ברצפה), מה שכן מפריע זה שהשם שלנו ממשיך להשתרבב לדיונים האלה ואין לזה סוף.
     
  4. Ori8 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    4,529
    לייקים שהתקבלו:
    2,445
    Klopp: "I cannot help people who don't see the quality of Joel Matip"
     
  5. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,277
    לייקים שהתקבלו:
    7,107
    מאטיפ היה טוב מאוד אתמול. ראיתי את התקציר כדי להבין יותר מה קרה בשני הגולים של מילאן (הסטרים נתקע לי ל-2 דקות במצב של 1-0 לנו וחזרתי ב2-1 להם) ואני חושב ש:
    בגול הראשון טעות חמורה של גומז, ליווה את רביץ' הרבה יותר מדי במקום לתת לו להיכנס לעמדת נבדל מאחורי מאטיפ, זה יצר בור ענק במרכז שאחרי זה גרם לבלבול ובלאגן בהגנה (מאטיפ יצא מהעמדה שלו כדי לעזור לסגור את השחקן עם הכדור) - רביץ' נשאר חופשי מול אליסון. בנוסף קייטה לדעתי לא מספיק אגרסיבי בניסיון שלו לעזור בסגירה.
    בגול השני זה רק טרנט. דבר ראשון, יצא ללחץ ברגע שהיה לא נכון, היינו מאוד חשופים מאחורה והיה עדיף שינסה להאט את ההתקפה במקום לנסות להוציא ללאאו את הכדור. אחרי זה הוא עשה עליו את הדאבל פאס ומשם במקום לדפוק ספרינט של 150%, הוא רץ חזרה לא מספיק מהר, פאביניו (האיטי) לא מספיק להגיע לעזור בעצמו, יתרון מספרי באגף ימין, קצת מזל עם הכדור שעובר למאטיפ בין הרגליים.

    לגבי גומז, אני מחזיק ממנו, לדעתי במצב אידיאלי ואחרי שהוא נכנס לכושר הוא הפרטנר האידיאלי לואן דייק. בהינתן בזה שהוא עוד חוזר מפציעה, ומאטיפ נראה טוב, אני ממשיך עם האחרון כרגע.
    לגבי טרנט, זה מחיר שאנחנו נמשיך לשלם בחלק מהמקרים. שחקן שמוציא כ"כ הרבה אוויר ואנרגיות בהתקפה, טבעי שמדי פעם יטעה בהגנה. אין הרבה מה לעשות לגבי זה חוץ מלהמשיך לעבוד איתו על קבלת החלטות מהסוג הזה. חוץ מזה היה נהדר.

    באופן כללי אני חושב שהייתה הופעה מצוינת שלנו, 35 דקות ראשונות as good as it gets, וגם בהמשך למעט הגולים היינו בשליטה כמעט מוחלטת. הנקודות אור:
    - אוריגי מראה שכן יש לו כדורגל לתת. המסירה לסלאח בגול השני זה אומנות, אם זה היה בובי/ג'וטה/מאנה היינו מתפחלצים פה. בהינתן חוסר הרכש והעובדה שלא מכרו אותו, קלופ צריך להבין איך הוא מוציא מאוריגי יותר הופעות כמו זאת. זה עדיין לא ברמה שאנחנו רוצים וכו' אבל זה שחקן שיכול לתת תרומה, הוא לא נראה כמו הגופה שהיה בשנתיים האחרונות.
    - קייטה היה לא רע, עדיין מבחינתי אחרון ברוטציה של הקישור אחרי פאביניו-תיאגו-הנדו-קרטיס.
    - קרטיס עלה והראה ניצוצות, יש לו תפקיד חשוב מאוד לשחק עכשיו שאליוט בחוץ.
    - גול נהדר של הנדו.
    - החמצת פנדל של סלאח שבאה ברגע יחסית טוב, עדיף שיחטיא כאלה מאשר את המכריעות באמת :)
     
    Gianzola01, oranfu ו-Liverpool-Forever אוהבים את זה.
  6. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    23,208
    לייקים שהתקבלו:
    17,000
    כן, בד"כ אני מחרבן בתחתונים בזמן פנדלים של סלאח שהיו מאוד חשובים לאחרונה, ברביעי הייתי רגוע והוא החמיץ.

    לגבי מאטיפ ומה הוא שווה מול גומז וקונאטה, אני אפילו לא דן על זה יותר מדי מהסיבה שהוא כל כך פציע ואני רק מחכה לדיווח שהוא מתח משהו ויחמיץ 2-6 שבועות. אני מופתע שזה עוד לא קרה. אם הוא ישחק מחר זה 3 משחקים השבוע עבורו, זה יהיה מוזר מאוד מבחינתי אם הוא שורד את זה. לדעתי זה לא קרה לו אצלנו בכל השנים שהוא איתנו.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  7. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,767
    לייקים שהתקבלו:
    19,419
    אני מסכים כמעט עם כל מה שטומי רשם, אבל לגבי הגול הראשון - אני לא בטוח שגומז היה צריך להפסיק את התנועה עם רביץ' בשביל לתפוס בנבדל.
    אתה לא יכול לשחק על נבדל כשאין לחץ על השחקן המוסר.

    קשה להאמין ששוב מאטיפ ישחק. מצד אחד הגיוני לעשות רוטציה בגביע הליגה, מצד שני מאטיפ כבר יהיה על משחק שלישי רצוף בשבוע וזה לשחק באש.


    לגבי רומיניגה, אין מה להיות מופתעים. אפילו מועדונים אחרים כבר עוקצים את הבעלים הקמצנים שלנו.
    אבל יש לנו עוד כמה אוהדים שלא קולטים את זה.

    בעניין אחר, מה קורה עם החוזה של סלאח? או שחבל לבזבז על זה זמן ועצבים עכשיו ולשמור את זה כשנמכור אותו בקיץ הבא כי הוא תאב בצע רשע?
     
  8. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,277
    לייקים שהתקבלו:
    7,107
    תראה אני לא חושב שהוא היה צריך לגמרי לעזוב אותו מלכתחילה, את ההתחלה של התנועה אני מבין, הוא פשוט משך אותה עוד 3-4 שניות מיותרות במקום "להעביר" אותו לאחריות של מאטיפ/להבין שהוא שובר את קו ההגנה ולצעשות צעד קדימה. מרגע שהוא נתקע שם מאחורה איתו זה כבר hell breaks loose ואז גם אנדי נאלץ לרדת עמוק כדי שלא יברחו מאחוריו, מאטיפ היה צריך לצאת לשחקן לא שלו וכו'.

    Liverpool vs AC Milan - OurMatch

    7:17 תחילת המהלך.
    7:20 רביץ' חוזר מעמדת נבדל ועושה תנועה על גומז. בשלב הזה קייטה בעיניי צריך כבר לרוץ לסגור את הבחור שם באמצע (סאלמייקרס אולי), פאביניו היה אולי צריך לתפוס עוד כמה צעדים אחורה.
    7:22 הכדור נמסר לסאלמייקרס, בדיוק כאן לדעתי גומז צריך לעזוב את רביץ' ולנסות לחזור לעמדה שלו, או לכל הפחות לצעוק למאטיפ שיסגור במקומו ולהיכנס לעמדה של הגרמני.
    7:23-24 גומז ממשיך לטייל אחורה ושמאלה לעמדה שלו, במקום לרוץ שמאלה וקדימה, וכך להשאיר את רביץ' בנבדל (הוא גם ככה עזב אותו כבר בשלב הזה).
    7:25 סאלמייקרס מוסר ללאאו, גומז בשלב הזה תקוע בשומקום, הוא רחוק מרביץ', הוא לא מספיק קרוב ללאאו, והוא שובר את קו הנבדל. כאן אנדי גם מתחיל לסגור אחורה ובעצם שניהם שוברים את הנבדל אבל זה מאוחר מדי.

    בעיניי יש פה 3 שלבים שבהם גומז לקח החלטה שגויה: עזב את רביץ' מאוחר מדי, ואז המשיך לרוץ אחורה במקום לנסות ולחזור לעמדה שלו באותו קו כמו מאטיפ, ואז נתקע במיקום גרוע ולא לקח הימור (או לצאת חזק על לאאו או לנסות לחזור לרביץ').

    תום החפירה. לגבי סלאח, אני אפילו לא רוצה לדבר על זה. בושה וחרפה שהוא לא כבר חתום על חוזה בשלב הזה. בטח מחכים ל-31 לינואר או משהו, חלאות.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  9. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    23,208
    לייקים שהתקבלו:
    17,000
    שימו לב לשאלה המלאה, שמנוסחת טוב מאוד באופן מפתיע לתקשורת האנגלית, ולתשובה המתחמקת.
     
    oranfu ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  10. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,277
    לייקים שהתקבלו:
    7,107
    שאלה מעולה, שם אותו בפינה. עוד במהלך השאלה רואים שהפרצוף של קלופ משתנה.

    לא מרגיש חיובי בכלל העסק הזה.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  11. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,426
    לייקים שהתקבלו:
    2,454
    אומר דברים לא מקובלים כאן בדיון אבל זה מה שאני רואה על הדשא:
    1. מאטיפ היה יוצא מן הכלל, עם הכדור, לקח אחד על אחד, רק המהירות שלו מפריעה לי וזהו.
    קייטה היה טוב בשני צידי המגרש, הביקורת עליו בעבר הייתה מוצדקת כי התרומה ההתקפית שלו בליברפול אפסית אבל כרגע הוא טוב בשני צידי המגרש, חושב שמגזימים איתו ועם מאטיפ,
    נכון קשה לשפוט אותם עם הכשירות, מבין ועדיין, גומז זוכה למחמאות ונפצע יותר מהם.

    2. גומז טעה, רק רוצה להדגיש שהקדנציה של גומז אצלנו היא בין יכולת אדירה לטעויות אישיות, אף פעם לא יציב.
    מי שזוכר, גומז היה אדיר ב-2019, לא פחות טוב מואן דייק, ב-2020 עם הקורונה והירידה של כל הקבוצה גומז רע מאוד, בעצם זה התחיל מהמשחק נגד אתלטיקו מדריד שהוא האשם מספר 2 אחרי אדריאן בהדחה.
    נכון שגומז טוב באחד על אחד, סופר מהיר, משחק עם ביטחון עצמי גבוה וזה מרשים בעין כי הוא כמו מנהיג קטן וצעיר, לא מפשל יותר מידי בשיא שלו ועדיין הוא תקופה ארוכה לא טובה ביכולת, ב-2020 כולל לפני הפציעה בעונה הקודמת ג׳ו ג׳ומז איכזב ביכולת, זה מה שאני זוכר, מניח שייחלקו איתי.
    מבחינתי אני צמא וחושב שגם נכון לתת לקונאטה דקות כי הוא לא שיחק הרבה בשנתיים האחרונות, גומז אופצייה רביעית.

    3. אומרים שיש לאורן משהו אישי עם הנדרסון, אני חושב בדיוק כמוהו על השחקן, גם שאקירי יסכים איתנו, תמיד הצחיק אותי איך שאקירי מעיר לו שיתחיל לשחק ולא ימסור הצידה.
    חייב להגיד שהוא ביכולת אדירה העונה בשני צידי המגרש ועדיין... אופצייה רביעית בקישור מבחינתי אחרי פאביניו, טיאגו (משוחד לגביו) וקייטה.
    אוברטייד.
     
  12. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,277
    לייקים שהתקבלו:
    7,107
    הדבר ה"לא מקובל" (ממתי יש פה מקובל ולא מקובל? אנחנו מתנגחים פה על הרבה דברים כל יום) היחיד שכתבת כאן הוא שהנדרסון צריך להיות אחרי קייטה ברוטציה.

    1. בנושא מאטיפ אני מסכים לגמרי, לגבי קייטה אני חושב שהוא היה טוב אתמול, גם כתבתי את זה בעצמי. עדיין אני חושב שהוא לוקה בחסר מבחינה פיזית בעיקר, ולדוג' התגובה הקודמת שלי על הגול הראשון של מילאן. הוא עדיין נתפס לא מוכן הרבה פעמים, קצת חולמני, ובעיקר לא נראה מספיק בעקביות כמו שהוא נראה אתמול.

    2. מסכים עם רוב מה שכתבת, פשוט נותן לו יותר קרדיט על התקופות הכן טובות שלו. את קונאטה עוד לא ראיתי באמת אז לא מתכוון להביע דעה, מה שאני יודע בוודאות זה שגומז בכושר טוב הוא פרטנר מושלם לואן דייק.

    3. הנדרסון הפך לאחד מעמודי התווך של הקבוצה, צריך להסתכל על יכולת של שחקן בדיוק כמו שאתה עשית על גומז - גם כשאנחנו טובים כקבוצה וגם כשאנחנו חלשים כקבוצה. בעיניי הנדו אחד הבודדים (לצד סלאח, פאביניו, ספק רוברטסון) ששמר על הרמה שלו פחות או יותר בעונת הנפל הקודמת. מבחינתי זה מעלה את המניות שלו בטירוף וזה נכון גם לגבי המצרי, אם תחפש הודעות שלי מ18/19 ו-19/20 אתה תראה שאני כותב שמאנה חשוב מסלאח ושאם הייתי מוכר אחד מהם זה את האחרון. היום? אין מצב. שחקנים שמצליחים לבלוט או לשמור על רמתם גם בתקופות קשות משנים סטטוס מבחינתי, כרגע מדובר בואן דייק (עד שיוכיח אחרת), פאביניו, הנדו וסלאח. אלה עמודי התווך שלנו מבחינתי. אגב - גם בעונה וחצי שהגיעו אחרי 13/14 ולפני תקופת קלופ, הנדו הרים את הרמה שלו, אני זוכר את זה בבירור. היינו חרא כקבוצה אבל הוא היה נראה מעולה באופן אישי. אז זאת לא פעם ראשונה.

    מבחינה מקצועית נטו גם ביכולת אידיאלית אני חושב שקייטה עולה על הנדרסון במעט מאוד פרמטרים, דריבל זה אחד מהם, מסירות על שטח קטן זה הדבר השני, פחות או יותר זהו. הנדו חזק ומהיר יותר, הרבה יותר טוב הגנתית, טווח מסירות גדול בהרבה (מוסר מעולה על שטחים גדולים), יכולת הצטרפות מקו שני בקישור, מכסה יותר שטחים הגנתית והתקפית.
     
  13. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    23,208
    לייקים שהתקבלו:
    17,000
    עד שאני לא אראה את קונאטה במשחקים מלאים אצלנו אני לא אוכל לדרג אותו מול מאטיפ וגומז.
    גומז טוב יותר ממאטיפ לדעתי, מי שמקבל הנחות בעיני הוא מאטיפ. נגד לידס כל הבעיות שהיו לנו בתחילת המשחק באו בגלל כיסוי לא טוב שלו, האפסייד שלו לא קרוב בכלל לזה שלגומז. כשגומז היה בשיאו ההגנה שלנו הייתה ברמה חסרת תקדים, לא ראיתי דבר כזה, שני בלמים מאוד מהירים שמכסים שטחים אדירים, יודעים לצאת לקטוע התקפות בשלב מוקדם והיו חלק מרכזי מהסיבה שחנקנו קבוצות יריבות ולא נתנו להם להתחיל התקפות בכלל.
    לגומז גם היו משחקים לא טובים נכון, וגם למאטיפ. הקטע הוא שאני לא קורא על טעויות שעושים בלמים שלא מובילות לשערים. לדעתי למאטיפ יש הרבה יותר כאלה מאשר לגומז.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  14. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,767
    לייקים שהתקבלו:
    19,419
    אחרי שראיתי את זה שוב, אני מסכים עם טומי (ואחרים) לגבי החלק של גומז בגול הראשון. הוא טעה, חד משמעית.
    אני תוהה כמה מהטעויות האלה (היו מעט מאוד, אגב) הן בגלל שמאטיפ וגומז כמעט לא שיחקו ביחד והם לא מתואמים מספיק.

    אני גם מסכים שמחליקים למאטיפ המון בזמן שאת גומז מבקרים כמעט על כל דבר.
    אני לא רואה אף פעם ביקורת על הרבה מאוד איבודי כדור של מאטיפ, למשל.

    כשגומז כשיר, למעט התקופה שחזרנו מהקורונה, הוא בלם פשוט מצוין מבחינתי.
    גם לפני הפציעה בעונה שעברה הוא התחיל להראות שוב את היכולת הגבוהה שלו (מזכיר איך נראתה ההגנה כשלידו שיחק למשל ריס וויליאמס אחרי הפציעה של ואן-דייק).
    אני לא אגיד שאני כבר בונה עליו כי אחרי פציעות כאלה אני לא יכול לסמוך עליו שישמור על כשירות גבוהה (לצערי הרב).
    תנו לי גומז כשיר ואני מעדיף אותו כמעט על כל בלם באירופה, חד משמעית. מרכז ההגנה שלו עם ואן-דייק היה פשוט אדיר (ולא רק בזכות ואן-דייק).

    לגבי קונאטה אני לא יכול להתבטא עדיין, צריך לראות איך הוא ישתלב. צריך לקחת בחשבון הוא בעצמו בלם צעיר שהיה רגיל לשחק בליגה פחות קשה ובטוח תהיה לו תקופת התאקלמות כלשהי שבמהלכה הוא לא יהיה להיט גדול (בתקווה שאחר כך הוא כן יהיה).


    אני גם חושב שקייטה היה דיי טוב, אבל זה לא מספיק. הוא טוב להנעת הכדור שלנו, הוא "מזיז" את ההגנה של הקבוצה היריבה בהתנהלות שלו עם הכדור, אבל זה לא מספיק.
    אני לא רואה את היתרונות האלה של הנדרסון. אני רואה שהוא מהיר, הוא אגרסיבי, הוא מכסה שטחים והוא יודע למסור טוב *כדורים ארוכים.
    אבל הוא בעיה גדולה בהנעת הכדור שלנו, הוא עובד קשה הגנתית אבל אני לא חושב שהוא ממש טוב הגנתית.
    אנחנו צריכים להתקדם הלאה מעבר לשני אלה.
    עם הנדרסון זה לא יקרה כי הוא הקפטן והאוהדים שלנו עשו יותר רעש שהוא יקבל חוזה חדש משהם עושים על סלאח.
    אבל את קייטה צריך למכור בקיץ בשביל להביא קשר מרכזי רציני חדש, אחד כזה שגם אפשר לקוות שיישאר כשיר וגם ייתן אימפקט משמעותי על הדשא.

    * הבעיה במסירות האלה של הנדרסון (שטכנית הוא עושה אותן טוב) זה שהוא עושה אותן על אוטומט, בלי קשר לסיטואציה.
    גם כששחקן מכוסה, הוא עדיין ייתן את הכדור הזה אם הוא תקוע.
    הוא אוטומטית עושה את ההקפצה הזאת לצד הרחוק של הרחבה בלי קשר בכלל לאם יש לנו שם שחקן או אין, זה פשוט על אוטומט אצלו.
    הוא לא הקשר היחיד שלנו שיודע למסור ככה, הוא פשוט היחיד שזאת פעולת ברירת המחדל שלו.


    השאלה על סלאח מצוינת (לשם שינוי) והתגובה של קלופ אומרת הכל.
     
  15. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,157
    לייקים שהתקבלו:
    2,564
    פירס אומר שקונאטה יערוך את הבכורה שלו מחר או ביום שלישי בגביע הליגה. אם אני מנסה להבין מה זה אומר אז כנראה שיבדקו מה מצבו של מאטיפ ששיחק כבר 2 משחקים השבוע ואם הוא יהיה בסדר הוא יפתח מחר, אם לא אז קונאטה.
    אם קונאטה משחק מחר אז אני מעריך שמי שיפתחו בנוריץ' אלו גומז ופיליפס.