הוא הואשם בהפקרה ובשיבוש הליכי משפט כי ניסה לתקן את הרכב כדי להסתיר את העובדה שהוא פגע. יכול להיות שבכל מקרה התאונה הייתה בלתי נמנעת, ועדין ההתנהלות שלו, נסע שיכור ובמהירות (הינשופון הראה שהוא שיכור, הסרטונים בפלאפון שלו הראו אותו שותה וככה גם העדויות של חברים שלו, השופט בעצמו אמר שהוא מאמין שהוא היה שיכור אבל בגלל שהתביעה לא הביאה מומחה הוא מזכה אותו מחמת הספק), הפקיר את הילד למותו, לאחר מכן ניסה לתקן את הרכב ולהסתיר את מה שקרה, תוך כדי שהוא חוזר לזירת התאונה בפעם השנייה ושוב לא מדווח על מה שקרה, מלמדים על אדם לא ערכי, לא ראוי, עבריין לכל דבר, שלדעתי עושה שימוש ציני בעמותת אור ירוק, כמו שעשה במשפחתו של הנער כשפתאום החליט לכתוב מכתב התנצלות בדיוק לפני הדיון בענייננו בועדת השחרורים. הוא שילם את חובו לחברה, ועדין זכותה של עמותת אור ירוק להגיד שהיא לא רוצה שאדם כזה יתנדב אצלה. נ.ב השימוש בהיותו בן לעדה האתיופית הוא בעצמו גזעני ומביש. מדובר בכדורגלן בליגת העל שהרוויח סכומים יפים של כסף, שמינה לעצמו עורך דין בכיר בלא מעט כסף, הוא מהרגע הראשון זכה לליווי משפטי ברמות הכי גבוהות (שמר על זכות השתיקה בחקירה). חא מדובר על מישהו משכונת מצוקה ללא ידע שניצלו את מצבו הכלכלי והאישי כדי לרמוס את זכויותיו. אם המדינה באמת הייתה רוצה לחפש אותו בצורה מיוחדת בגלל העדה או צבע העור שלו, היא הייתה משלמת מה שצריך למומחה מטעמה כדי שהוא יורשע גם בנהיגה בשכרות, אבל היא החליטה שבמקרה שלו אין הצדקה כלכלית ולכן ויתרה על מומחה מטעמה מה שהוביל לזיכוי שלו מעבירת השכירות.
שובה לב לראות שהפסיכוזה המסוכנת שלך לא פוסחת גם על המתים. ועוד ילדים. חתיכת נפל ביולוגי. עמותה לא חייבת לקבל אף אחד, בטח לא אחד כזה שעמד כנגד כל מה שהיא מייצגת. ומה זה קשור שמותר לו לחזור למקצוע שלו ולהתפרנס? למה העמותה הזאת מונעת ממנו את זה? השתמש בשם שלהם בשביל יח"צ, טרקו לו את הדלת בפרצוף. הלאה.
תגיד לי העמותה הזאת חייבת לך או לאספה משהו? מי אתם בכלל? "הלוואי שתפשוט רגל". וואי וואי איזה טוב יהיה לאנושות אם עמותה שנלחמת בתאונות דרכים תפשוט רגל. מאיפה אתה יודע שהוא רוצה לעזור? כי הוא אמר בתקשורת? מאיפה אתה יודע מה השיקולים שלהם? או מה הדעה של כל ההורים השכולים בעמותה על הנושא? בחיי שלפעמים אני בהלם שאתם אנשים מבוגרים. מהחלאה עם האג'נדה הנאו-נאצית אני כמובן לא מופתע.
יכול להיות שבהגדרה המשפטית הוא ״הפקיר״, אני לא מתמצא בזה. אבל אל תציג את זה כאילו הוא השאיר אותו מדמם באיזה כביש שכוח אל. המשך הנסיעה של אספה לא השפיע בשום צורה על תוצאת התאונה.
תנשום, קח אוויר, שתה כוס מים. אשמח אחר כך לענות לך בדיון תרבותי ובוגר יותר. אם כי אתה בהלם שאנחנו אנשים מבוגרים. יום מקסים.
לא יודע, לא הייתי שם. תוך כמה זמן הגיע האמבולנס? תוך כמה זמן התבצעה השיחה הראשונה לעזרה רפואית? האם זה נראה לך הגיוני פשוט לברוח מהמקום אחרי אירוע כזה ואז לנסות להעלים תראיות? היה לו אכפת בכלל מהילד, האם יזעיקו עזרה ואם כן מתי? אין בעיה עם לנהוג במהירות כשאתה שיכור? כל ההתנהלות שלו הייתה עבריינית. אם כבר, העובדה שהוא כדורגלן עם יכולת כספית לממן לעצמו הגנה ראויה מנעה ממנו זמן ארוך יותר בכלא כי היה מואשם גם בנהיגה בשכרות וגם אולי לא היו מפחיתים לו שליש בלי ייעוץ של עו״ד איזה צעדים לנקוט לפני ועדת השחרורים ובדיון מולה. להפוך כדורגלן מבוסס שהתנהג כמו אחרון העבריינים וקיבל יעוץ משפטי איכותי לאורך כל הדרך לאיזה קורבן של המערכת בגלל צבע העור והעדה שלו זאת הגזענות האמיתית, כאילו אם הוא מהעדה האתיופית עם צבע עור כהה אז הוא אוטומטית מסכן וחסר הבנה וקורבן.
ברח לי השם שלו אבל יש בכיר בפרקליטות לשעבר שגם דרס והרג אדם אבל אפילו לא נכנס לכלא, פרנסתו לא נפגעה והוא גם מוזמן לפאנלים בערוצים הגדולים ועולה קבוע ברדיו. לגבי אספה אין לי דעה מגובשת בעניין אבל אפשר בקלות לראות את ההבדלים ביחס התקשורתי בינו לבין עוביידה חטאב שגם פגע וברח והרג אדם. אבל אספה הרג ילד של במאי מפורסם מאיזור נחשב בארץ וחטאב בסה"כ הרג איזה ערב מבוגר מכפר בצפון הארץ וחזר לשחק בלי שזה הפריע לאף אחד. אם אני זוכר נכון גם קיבל כתבה די אוהדת לפני/אחרי המאסר. * כמובן שמדובר במוות מיותר ונוראי והכאב של משפחת נשר מוצדק לחלוטין וכך גם התגובות שלהם. אין שום טענה כלפיהם.
כל הכבוד לו שהצליח תוך כדי שכרות לשקלל את כל הפרטים ולהחליט שלהפקרה שלו לא תהיה השפעה על תוצאת התאונה. בטוח שזו בדיוק מערכת שיקולים שהוא הפעיל במהלך האירוע. ממליץ לכל מי שחושב שההפקרה הזאת(לא השכרות, נטו ההפקרה והניסיון לשבש את החקירה) היא כל דבר חוץ ממעשה שהולכים עליו לגיהנום, שייתן לעצמו כף שטות חזקה ולא ינהג יותר ברכב בחיים.
שניהם מינו את עורכי הדין מהיקרים והמנוסים בתחום. כל ניסיון להפוך אותם למסכנים או קורבנות כי הם משתייכים לעדה האתיופית או המגזר הערבי הוא בעצמו גזענות, כי יש כאן הנחת בסיס שגם שחקן כדורגל שמבוסס כלכלית ומהרגע הראשון זכה לייעוץ משפטי איכותי הוא עדין מסכן וחסר מושג רק כי נולד למשפחה מעדה או מגזר מסוים.
ההגדרה המשפטית פה היא הדבר האחרון שמשנה. כולנו עושים טעויות. אני מניח שגם 90% מהפורום פה נהגו תחת השפעת אלכוהול בשלב כזה או אחר בחייהם. זה לא משנה אם הוא השאיר אותו מדמם במקום שכוח אל או באמצע עזריאלי בשיא היום. הבן אדם פגע במישהו. עזוב רגע שיכור או לא, עזוב יכל למנוע או לא. העובדות הם ששני אנשים שוכבים על הכביש והוא החליט לברוח. ולא לקרוא לאמבולנס. להכות חטא על פשע, הוא גם ניסה לטשטש את כל הסיפור. איך אפשר להפוך אותו למסכן בסיפור הזה זה באמת נשגב מבינתי. לגבי זה שהתקשורת עשתה מזה סיפור, כן זה מה שקורה שמעורבים בעניין אנשים עם כוח וקשרים (וגם עניין ציבורי). יש לי שאלה כנה, יש פה אחד שחושב שהסיפור הזה היה פחות בתקשורת אם הקורבן היה הבן של נניח עמיר בניון?
סתם צדקנות. נראה אותך נוסע בת"א, לא שיכור, בשעות הערב באיזור דינזנגוף/רוטשילד. אתה צריך לנסוע על 4-5 קמ"ש אחרת אתה מוריד רוכב אופניים חשמליים שאין להם מושג מה חוקי התיאוריה. אני אישית נכנסתי 4-5 פעמים ברוכב אופניים חשמליים. ב-4 מקרים לא קרה שום דבר, חוץ מזה שצרחתי על ילדים שיכורים שהרכיבו אחד את השני, וציחקקו וברחו, ובנס לא נפגעו. בפעם החמישית מישהי נפגעה, הזמנו משטרה ואמבולנס, וכמובן שאני זה שהמשטרה ביקשה ממנו הצהרת תביעה (כי היא הייתה שיכורה, הרכיבה חברה, נסעה נגד כיוון התנועה, ונכנסה בי מהצד). מה שאני מנסה להגיד, שיכול להיות שבן אדם עם חרדה גדולה משלי, באותו מצב, גם היה בורח ומפחד ולהישאר במקום ולהזעיק עזרה. כי זו לא פעולה טבעית. בדיוק כמו אספה, יש חלאות גם מהצד השני, וחוקי התנועה קבעו שנשר עצמו היה הגורם לתאונה ולפגיעה. אספה אפילו לא עבר את מהירות הנגיעה המותרת. (כן, ברור לי שהוא היה שיכור). אז לפני שמבקשים מאנשים לתת לעצמם כאפת שטות, או לאחל לאנשים ללכת לגיהנום, תעצרו ותחשוב על כל הסיטואציה. תחשבו שגם בצד שפגע עוברים דברים בראש, חרדות ודברים שעלולים להתפרש אחרת אצלנו כשאנחנו מדברים על סיטואציה ספציפית. מאחל לכולכם שלא תגיעו לשלב בו אתם הרגתם מישהו. כדי שלא תצטרכו לעמוד בסיטואציה של "מה עושים עכשיו".
אני גרתי רוב חיי בתל אביב, אתה לא צריך ללמד אותי על איך זה לנהוג שם. נגיד שלמישהו יש חרדה ונבהל ממה שקרה, אז הוא חוזר לזירה אחרי כמה דקות כשהוא מעכל מה שקרה. אספה נסע לצד השני של העיר והתעסק בטיוח של ראיות, לא נשמע לי כמו מעשה של בן אדם שהסיטואציה שיתקה אותו, אלא של עבריין מנוול שהתעסק בלהציל את התחת של עצמו.
לא מבין את הניסיון הזה להפוך התנהגות עבריינית לאיזה משהו שכל אחד מאיתנו היה עושה. באותם 4 - 5 פעמים שפגעת ברוכב אופניים חשמליות היית שיכור? באותה פעם שפגעת במישהי, ברחת מהמקום והפקרת את מי שפגעת בה בלי לדעת בכלל מה מצבה הרפואי? באותה פעם גם ניסית לאחר מכן להעלים ראיות? חזרת פעם נוספת למקום ושוב ברחת? כשהמשטרה כבר הגיעה אליך שיקרת שהנזק נגרם מחנייה ולא על ידך (כי אתה שיכור) אלא על ידי חבר? יש כאן אדם שעלה על ההגה כשהוא שיכור, לאחר מכן פגע בשני נערים (כשבסרטון האירוע זה גם נראה שהוא נהג במהירות) וברח מהמקום כשהוא מפקיר אותם בלי לדעת מה המצב שלהם והאם מישהו בכלל מזעיק להם טיפול רפואי, לאחר מכן התחיל כבר לתכנן איך הוא מתקן את הרכב ומעלים ראיות, ואז הוא חזר שוב למקום האירוע וברח שוב, ואז כשהמשטרה ניגשה אליו והייתה לו עוד הזדמנות לעשות את הדבר הנכון בפעם אולי השביעית באותו לילה הוא שיקר וטען שהנזק לרכב נגרם על ידי חבר ובחנייה. יש כאן התנהגות עבריינית לאורך כל הדרך. יש כאן הרבה מאוד שלבים שבהם הוא היה יכול להתנהג כמו שצריך, כמו שמצופה, ובמקום הוא העדיף להתמקד בשקרים והסתרת ראיות בזמן ששני נערים שפגע בהם פצועים ואחד מהם נאבק על חייו. זאת לא התנהגות שכל אחד מאיתנו היה מתנהג, ואין כאן קשר להאם הוא מהעדה האתיופית, המרוקאית, האשכנזית או המגזר הערבי. זכותם של עמותה שחורטת על דגלה להילחם בתאונות הדרכים, למנוע מקרים כמו של אספה, לקבל אליה אדם עברייני, אגואיסטי ובזוי שהפקיר ילד למותו בזמן שעסק בשקרים והעלמת ראיות.