שמינית גמר ליגת האלופות: לילה גדול בפריז, אינטר נגד ליברפול

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏15/2/22.

  1. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    אני מכבד את דעתך. אבל לדעתי אתה מעמיס על האהדה שלך לקבוצה יותר מדי מטענים. זו גם ראייה מאוד שמאלנית שלא מתאימה לך ;)
    מה זה אוהד של קבוצת כדורגל? אתה מתאהב בקבוצה (מבחירה או לא מבחירה), מתחבר לזהות המדומיינת שאתה ושאר האוהדים מספרים לעצמם, אתה תומך בקבוצה ולא משנה מי משחק בה או מאמן אותה, אם ההנלה או האוהדים לא לרוחך, אתה מצקצק אבל ממשיך לתמוך. כמובן ככה אני רואה את הדברים.

    מנגד, אתה כמו שמאלן קיצוני שלא אוהב את הממשלה (ההנהלה) או את התושבים (האוהדים), עוקר החוצה, מפסיק לתמוך במדינה ומתחיל לטנף עליה. שזה אגב בסדר בחיים האמיתיים, אבל נראה לי קצת מוגזם בקונטקסט של הכדורגל. שלא לדבר על זה שהסופר ליג זה לא הדבר הכי לא ספורטיבי שמילאן עשתה בהיסטוריה שלה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/3/22
  2. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,345
    אני אוסיף על זה שהיום ראיתי פוסט בפייסבוק של מצביע ליכוד שקיעקע H.T.A בענק על הגוף(קבוצה שהסמל שלה הוא פטיש ומגל), ומנגד אחד החברים הכי טובים שלי הוא מצביע מרצ שעד לפני שנה היה מנוי קבוע ליציע המזרחי של בית"ר.

    כמו שכתבת (כמעט) אף אחד לא בוחר את הקבוצת כדורגל שהוא אוהד בגלל מה שהקהל שלה מייצג או האופן שבו הוא פועל, נשאבים לקבוצה מסיבות לא רציונליות ומשם נאלצים להתמודד(לטובה ולרעה) עם כל מה שהיא והקהל שלה מייצגים.
     
  3. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    @חייל שוקולד
    כל מילה. אוסיף לזה שהשמאלנים הקיצוניים ביותר שפגשתי בחיי היו אוהדי מכבי תל אביב.
     
  4. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,342
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    מין:
    זכר
    אין ניגוד גדול יותר מעוזי דן הסוציאליסט שאוהד את ריאל מדריד.
     
    Clichy ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  5. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    או יריב לוין האולטרא-ימני שאוהד את הפועל תל אביב.
     
  6. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,339
    לייקים שהתקבלו:
    6,807
    @Mamadu
    אני שמח שדווקא אתה מעלה את הנקודה הזו - הרי איך קם מועדון הכדורגל אינטרנציונאלה מילאנו? קבוצה של אוהדי מילאן מאוכזבים שלא מצאה חן בעיניהם העובדה שהמועדון שלהם סוגר את הדלתות שלו לזרים (לכן השם). לך תגיד לצאצאים שלהם שכיום חוץ מאתלטיק בילבאו אין אף מועדון באירופה שסוגר את הדלתות שלו בפני זרים וכל האהדה שלהם לקבוצה בעצם מבוססת על שום דבר.

    אני כבר מזמן התפכחתי והבנתי שאין פה רציונל וזה בסוף עניין שעובר או בתורשה (לא המקרה שלי, לא עם מילאן בכל אופן) או תלוי בנקודה שבה התחלת לראות כדורגל ומי במקרה היה אז בפריים. השלמתי עם זה. אבל במקביל הגדרתי גבול מוסרי שהוא ייהרג ובל יעבור - לשמור על רוח הספורט. אני סבבה עם מועדונים כמו פסז' שקונים את דרכם למעלה ע"י רכישות של כוכבי כדורגל ואני עוד יותר סבבה עם מועדונים שמטפסים את דרכם למעלה (כמו אטלאנטה או אייאקס). אבל אני לא סבבה עם מועדונים שעוקפים את העניין המקצועי ומנסים להגיע למעלה דרך שיווק. לא מסוגל לתמוך בזה. סבלתי במשך עשור שלם עם מילאן הגרועה בהיסטוריה כנראה ועזבתי דווקא כשהיא מתחילה לעשות סימנים של חזרה - אז אני שלם עם המצפון שלי.

    מי שבעיניו להיות מוסרי = להיות שמאלני אני יכול להבין למה הוא רואה בי סממנים שמאלניים (אקח את זה כמחמאה), אבל אני לא רואה את הדברים ככה.
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,806
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    רק שהפועל לא פועלת בצורה "שמאלנית". אם כבר הסתירה היא שהרבה מאוהדי הפועל הם סוציאליסטים למרות שהקבוצה היא קפיטליסטית לכל דבר, רק שלהבדיל מריאל אין בנקים באירופה שיכולים למחוק לה את החובות.
     
  8. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    אנחנו מתעסקים בדימויים ולא במציאות.
    אין קבוצה שהיא לא קפיטליסטית.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,556
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אז בעצם אין כמעט קבוצות גדולות בכדורגל העולמי שחומקות מהדיון הזה כי לכולן במוקדם או במאוחר היה הרבה-הרבה-הרבה כסף. ליברפול שבונה קבוצה גדולה למשל בהשקעה מינורית יותר ביחס למנצ'סטר סיטי - עדיין משקיעה הרבה יותר כסף מארסנל.

    אני יותר מתחבר לאימרה שאנחנו גדלנו על 'מצב מסוים' בכדורגל, התרגלנו, וקשה לנו עם שינויים, לבטח מרחיקי לכת. לבטח אם זה מועדון 'חדש' שלא היה ממש אימתני בעבר. אתלטיקו מסורתית היא קבוצה גדולה למשל, זה לא שסימאונה הגיע והפך את לבאנטה לאלופת ספרד. כמו שאני מכיר את הכדורגל כשמנצ'סטר יונייטד אימפריה והמשחק הכי גדול באנגליה זה פרגוסון נגד ונגר, וכן הלאה. גדלתי על ברצלונה שהיא פח זבל של קבוצה איזה 4-5 שנים עד שבא רונאלדיניו. ופ.ס.ז' הייתה נשארת באותו המקום ללא השייח. גם צ'לסי ללא רומאן. ועדיין לא תשכנעו אותי שריאל מדריד שוות ערך לפ.ס.ז'. לא הצלחנו רק כי היה לנו את הכי הרבה כסף. ולא רק ריאל מדריד אגב אינה שווה לפ.ס.ז' אלא כל מועדון טופ אמיתי אחר.

    @Captain Canada, מה שאתה אומר נכון ופ.ס.ז' נראית כמו קבוצת פלייסטיישן נטולת נשמה אבל היא לא משקיעה רק בשחקני התקפה. כל רכש היא מינימלי ליד ניימאר ב-222 מיליון יורו וההעברה הזו עשתה רק רע לכדורגל - אבל יש שם גם שחקני טופ בין הקורות, הבלמים, בין אם זה מרקיניוס ששם זמן רב והוא שחקן גדול על אף אתמול, אשרף חכימי שהוא עדיין מגן, מרקו וראטי וורלד-קלאס בעמדה שלו. אפשר לומר שריאל מדריד היא אכן הקבוצה הכי בלתי מאוזנת שהייתה. הנקודה שלך טובה אבל הדוגמאות פחות. אואן הגיע בגרושים ולא היה נחוץ כי קמאצ'ו רצה קשר אחורי והיו כבר ראול ורונאלדו ומוריינטס - אבל הוא נמכר ברווח, פי שניים; קסאנו הגיע כרכש בינואר אחרי שראול ורונאלדו היו פצועים. בקהאם היה גלאקטיקו אחד יותר מדי.
    אני כן חושב שהשנאה לפ.ס.ז' גדלה הקיץ ספציפית, עם אמבפה בהתחלה ועם ניימאר במהלך של פורץ דרך זה היה נראה אחרת. פשוט הם קיבלו בחינם את הקפטנים של ריאל וברצלונה וזה כאילו לא הגיוני וזה אחד יותר מדי.
     
  10. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אין לי שום בעיה עם זה, ובכלל, להיכנס לרציונאל מאחורי הסיבה שילד מתחיל לאהוד קבוצה - אחד העולמות הכי לא רציונאלים שיש - זה חסר פואנטה ברמות (אני מכיר אנשים שהתחילו לאהוד קבוצות בגלל שאהבו את הסמל, הצבעים, או סתם נהנו לשחק איתם בפיפא). בנוסף, להגיד לבנאדם "אתה צבוע" זו אחת האמירות היותר ריקות מתוכן. זה בערך כמו להגיד "אחי אתה נושם". כולנו צבועים, כולנו נושמים. רק השטויות של כמה מאוהדי יונייטד, ריאל ושות' זה באמת חוסר מודעות פושעת. אני גם חושב שזה פותח הרבה תתי נושאים מעניינים על איך העולם הקפיטליסטי עובד (לא, לא רק עולם הכדורגל), ואיך עבודה פסיכולוגית חזקה לאורך שנים יכולה להשפיע על עובדות היסטוריות (לכאורה, מקום ללא פרשנות אם לא משכתבים אותה מחדש).

    אני לא יודע אם זה קשור לזהות הבעלים שלהם, כמו לרמת החירבונים שלהם בצ'מפיונס ליג. זו שמחה לאיד by definition.

    אם אתה חושב אחרת אתה יכול להרחיב, דווקא נשמע מעניין.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/3/22
    SerieA ו-VAR אוהבים את זה.
  11. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    @VAR
    קודם כל, אצלי שמאלני זו מחמאה ולא קללה :D
    בנוגע לאינטרנאציונאלה, זה בדיוק הנקודה שלי, זה סיפור טוב ויפה שהיה אולי נכון בשעתו, אבל אנחנו ממשיכים להיאחז בו למרות שהוא שום דבר היום. לא נפסיק לאהוד את הקבוצה כי "סיפורי העם" שלנו כבר לא רלוונטיים.

    לגבי הספורטיביות, זה מושג מאוד גמיש וסובייקטיבי.
    למשל,
    בא טייקון שהשיג את הכסף שלו בדרכים לא כשרות/לא מוסריות רוכש קבוצה, הקבוצה הזו זוכה בתארים בזכות הכסף הלא כשר, האם זה ספורטיבי?
    האם זה ספורטיבי לאהוד קבוצה שבעבר התעסקה עם שופטים? (אנחנו, אתם, יובה ובטח מלא קבוצות מחוץ לאיטיליה)
    האם זה ספורטיבי שקבוצה חזקה וטובה מליגה שאין לה 4 נציגות בליגת האלופות לא מעפילה לטורניר, כאשר קבוצה פחות טובה מאיטליה או מספרד מעפילה כי היא סיימה במקום הרביעי?
     
  12. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    הקאלצ'יופולי לא שבר אותך, אבל אי-הפגנות האוהדים נגד הסופרליג כן?
    ואם השאלה היא האוהדים - איך אוהדי מילאן הגיבו אז? דרשו להעיף את גליאני וברלוסקוני החוצה?

    ברמה הספורטיבית שיחוד שופטים זה מסריח הרבה יותר מסופרליג.
    בסופרליג פשוט מפצלים את התחרויות אבל כצופה אתה יודע מה אתה רואה. בשיחוד שופטים... התחתית של התחתית.
     
    Mamadu אוהב/ת את זה.
  13. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני לא יודע איך מה הדרך ה"נכונה" להיות אוהד, אבל בגלל שארסנל ומילאן במסלולים מאוד דומים מסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, אני אולי יכול להיכנס לראש של VAR במובן שאחרי כל-כך הרבה זבל לאורך הדרך - על המגרש ומחוצה לו - משהו שם הולך לאיבוד, לפחות מבחינתי. זה קצת דומה לזוג אוהבים מהתיכון שמתחתן, עושה ילדים, עובר רכבת הרים רגשית וים חרא בין לבין ומתגרש. משהו שם - בסופו של דבר - לעיתים קרובות נשבר.

    גם עכשיו שמפעם לפעם אני רואה את ארסנל ובודק מה קורה (לעיתים קרובות מאוד אני מעדיף לעשות משהו אחר מבחירה), הריגוש לא קרוב להיות כמו שהייתי ילד. יש מטורללים שמתלהבים בכל צורה ועדיין לוקחים ללב כל דבר, ואצלי זה כמו רבים אחרים זה הולך לאיבוד. גם כי הדמויות שגדלת עליהם והתחברת אליהם כבר לא שם ולא באמת הגיעו מחליפים שאפשר להתחבר אליהם באותה צורה. וגם כי אתה כבר לא ילד, תחומי עניין משתנים, והחיים לא נראים ורודים כשהיו. הכול הופך לפחות רומנטי ויותר מכוער וציני עם הזמן. חוץ מקייליני. הוא תמיד היה כזה.
     
    LFC-Gerrard1 ו-VAR אוהבים את זה.
  14. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    אני לא יודע אם זה קשור לזהות הבעלים שלהם, כמו לרמת החירבונים שלהם בצ'מפיונס ליג. זו שמחה לאיד by definition.

    אם אתה חושב אחרת אתה יכול להרחיב, דווקא נשמע מעניין.[/QUOTE]

    זה נטו תחושה שלי, אין לי הוכחה.
    אני מסיק את זה מהפער בהתייחסות לקבוצות כמו פ.ס.ז' וסיטי לעומת צ'לסי.
    ובנוסף, גם בתגובה העולמית למונדיאל בקטר. כולנו יודעים שפיפא מושחתים עוד לפני שמישהו שמע על קטר ושיש מדינות הרבה יותר גרועות שאירחו את המונדיאל, אבל מעולם לא הייה אנטי כזה גדול. אני מודע למה שקורה שם עם הפועלים, אבל אני גם יודע שמה שהיה בברזיל לא פחות גרוע.
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,806
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    האנטי הוא על זה שהמונדיאל בחורף