שמינית גמר ליגת האלופות: לילה גדול בפריז, אינטר נגד ליברפול

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏15/2/22.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,809
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    יובה של לפני 5 שנים זה לא מועדון צמרת אמיתי?
     
  2. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,590
    לייקים שהתקבלו:
    3,779
    ברור שכן, השאלה היא האם הוא היה דומיננטי שם כמו אגוארו בסיטי? לבנדובסקי בבאיירן? סוארז בברצלונה וליברפול? מבלי להיות צופה אדוק שלכם בזמן ההוא אני מניח שהתשובה היא לא - לא מבחינת הפיק ולא מבחינת אורך זמן.
     
  3. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,508
    לייקים שהתקבלו:
    580
    גם ריאל של 2010-13 (שהיגוואין שיחק בה) הייתה מועדון טופ, כמו יובה. ושם בדיוק ראו שעם כל הכבוד להרבה כיבושים בנאפולי / ריאל בינונית בין 2007-9, היגוואין לא מספיק טוב להיות חלוץ הרכב בקבוצות עם שאיפות בסדר גודל כזה.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    טיעונים יפים.

    - קודם כל לגבי ראול אני מודה שאני לא אובייקטיבי. כתבתי לא מזמן כשריאל ציינה 120 שנה להיווסדה - על עשרת השחקנים האהובים עליי איי פעם, דירגתי, וכמובן שראול היה ראשון, אין כמו האהבה הראשונה. אבל ראול של 1996-2003 היה שחקן טופ ענק לכל דבר והיו לו עוד שנתיים שהמציא את עצמו מחדש+התעלות במשחקים הגדולים בעונת הקאפלו. ראול לא תמיד שיחק ליד כוכבים. היו שנים שלא היו בלמים. בנזמה בכל תשע העונות של רונאלדו שיחק בקבוצה שיש לה את אחד הסגלים הטובים באירופה. לעתים הסגל הכי טוב, לעתים ה-11 הכי טובים, לעתים הקבוצה ה-2-3-4 בסדר גודל וכן הלאה. ראול היה השחקן הכי חשוב שלנו בשלוש הזכיות בליגת האלופות, לפחות בשתיים האחרונות, שחקן שהבקיע כבר בגיל צעיר בלי זמן התאקלמות. באליפות הראשונה של קאפלו הוא שיחק בכלל חצי כקשר כנף וכבש 21 שערי ליגה. לראול לא היה צריך לתת לבעוט פנדל כדי שיחזור לו הביטחון. מעבר לכך זה לא רק כדורגל ו'אהבה' אלא גם ההילה סביב השחקן, מה שהוא מסמל, הקלאסה על המגרש וכן הלאה.

    - רוברטו קרלוס מול מרסלו? לדעתי אין ספק שהמלפפון לא הכה את הגנן. מרסלו שחקן היסטורי אבל גם RC. ורוברטו קרלוס היה שחקן מעולה גם בהגנה - התיקולים, העמידה הנכונה, השקט הנפשי. ברור שחטפנו גולים מהצד שלו, בין אם מול סמואל אטו שהיה הסיוט שלו, עונות חלשות או כשלא היה שם - אבל הוא שחקן שהיה לו הכל. אני מודד שחקן גם קצת לפי השפל או כשהם מעבר לשיא, תראה את מרסלו עכשיו ותראה את רוברטו קרלוס בשנה האחרונה. אגב, גם רוברטו קרלוס היה שחקן שמשנה קבוצה ורק איתו אפשר היה לשחק עם זידאן 'כאילו' בצד שמאל.

    - לגבי בנזמה והיגואין: בנזמה תמיד בלט בתכונות מסוימות אבל לא עשה את הדברים טוב כמו עכשיו. פיפיטה ב-2007-09 שיחק עם מהמאדו דיארה בקישור כשגוטי הכי קרוב לפליימקר והוא לא יציב, עם רגל אחת של אריאן רובן. לא היה לנו סגל טוב באמת. טחנו את הליגה ועפנו נגד רומא בהפסד כפול. אגב, להניע כדור? היה אוזיל, היה אלונסו, מרסלו כמובן. לעתים היה צריך גם גולים למרות שכריסטיאנו כבש כמו שני שחקנים.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,809
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    אוזיל אף פעם לא התאים באמת לרמות הגבוהות, הוא כן התאים לקבוצה כמו ארסנל שהיתה מדרג ב'(לפחות כשהיה בשיאו ולפני שדעך והתחיל להמאיס את עצמו על האוהדים) אלונסו ומרסלו הם GOATS, למרות שהשני דפק אתכם לטווח הרחוק. בגללו הפסדתם את תיאו הרננדס.
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    לא מסכים איתך, הוא התאים לריאל מדריד ההיא כמו כפפה ליד. להיות הכוכב של ארסנל זה כנראה היה קצת גדול עליו. הבעיה של אוזיל היא אולי קצת מנטאלית ומעבר לכך הוא לא היה מספיק מנסה או רעב להבקיע בעצמו. שחקן של 25 בישולים בעונה, ככה הוא היה אצלינו, הפרטנר המושלם לרונאלדו. דריבל, זריזות, חוכמת משחק עילאית. מוריניו הוציא ממנו את המיטב. הוא מספר 10 אמיתי כמובן, ובקלאסיקו הראשון כשמוריניו האמין ב-4-2-3-1 נגד ברצלונה המפלצתית - זה היה קצת טראגי. לאחר מכן הצלחנו לעמוד מולם די שווים גם במערך הזה יחד עם אוזיל שלפעמים היה בסדר גם בכנף.
    תיאו הרננדס היה צריך לחכות בסה"כ עונה אחת. ב-2018 מרסלו עוד היה בשיאו - גולים נגד פ.ס.ז', נגד יובנטוס, נגד באיירן..כושר גופני מצוין, חצי פליימקר. הירידה שלו הייתה תלולה וסולארי קצת התעלל בו.
     
  7. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,508
    לייקים שהתקבלו:
    580
    זה לא מדויק להציג את ראול כמי שבמשך 7 שנים ברצף היה שחקן מהטופ העולמי. בין עונת 1998/9 עד 2002/3 הוא היה שחקן מצוין וחלק משמעותי מאוד בהישגים שלנו, ללא ספק (ב97/98 אגב הוא היה בעונה חלשה וכמעט לא תרם לזכייה שלנו בצ'מפיונס). אבל גם הוא ברוב התקופה נהנה משחקנים היסטוריים בהתקפה כמו זידאן ופיגו (רונאלדו הגיע לקראת הדעיכה), וגם "סתם" פרטנרים מעולים כמו מוריינטס. אני חושב שלפחות בזכייה באלופות ב2001/2 לזידאן היה תפקיד משמעותי יותר ממנו, אבל אלה זוטות ואני בהחלט מסכים שבמהלך אותן שנים ראול היה חלק משמעותי מכל התארים. אבל זה לא שונה כל כך מהחלק של בנזמה בקמפיינים המוצלחים, בטח כשמשקללים למשוואה את ה3 עונות האחרונות, כשבנזמה פוטנציאלית סוחב אותנו ל2 אליפויות (טפו טפו) ולקמפיינים יפים באלופות.
    אגב, דיברנו קודם על עונות רעות של קארים עם מאזני שערים עלובים - לראול יש גם לא מעט "נפילות" כאלה. היו לו 3 עונות מלאות עם 13 שערים בלבד בכל המסגרות (97/8, 04/5, 06/7 ששם הוא באמת לא תמיד תופקד בחוד), ו-2 עונות עם יותר מ30 משחקים בהן כבש 7 שערים בלבד בסה"כ (05/6 והעונה האחרונה ב09/10, בה לא היה בדיוק שחקן הרכב).

    אישית אני לגמרי יכול להבין את מי שאוהב את ראול יותר, אבל מקצועית הוא ובנזמה דומים מאוד מבחינת התרומה שלהם לקבוצה לאורך השנים, ואין איזשהו צד ש"מנצח" באופן ברור. מהבחינה הזו אני חושב ש"מגיע" להם לכל הפחות להיות במעמד שווה.

    גם מרסלו ורוברטו קרלוס זה פחות חד משמעי ממה שאתה מציג לדעתי. הסטיגמה על מרסלו כחור בהגנה קצת מושפעת מהעונות המסוימות שבהן הוא באמת היה כזה (השנים הראשונות עד מוריניו והעונות האחרונות שהוא באמת איבד מכושרו הגופני), יחד עם ההרגלים של מוריניו ואנצ'לוטי לפתוח עם קונטראו (!!) במשחקים שרצו לשחק הגנתי. בפועל בין 2010-2018 הוא היה אחלה לגמרי בהגנה, ובצד ההתקפי נתן ערך מוסף בכמה רמות מעל רוברטו קרלוס (מבלי לגרוע מהיכולות ההתקפיות של RC שבהחלט עזרו). כמו שאמרת - אי אפשר לדמיין את הקבוצה שהייתה לנו אז בלי היכולות של מרסלו בצד שמאל שעשה עבודה של 2 שחקנים. שוב, אין פה תשובה חד משמעית ואני מבין את השיקול ששופט את השחקנים גם בתקופה שלא היו בשיא (אז אין ספק שרוברטו קרלוס עדיף), אבל לגמרי לגיטימי להזכיר את מרסלו באותו שורה איתו.
     
    אלעד ו-Clichy אוהבים את זה.
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    בהשוואה לתקופתו, ראול לא היה פחות עקבי מבנזמה. שחקני התקפה, בטח בקבוצות הגדולות, היום פשוט כובשים בעקביות גדולה יותר. בין אם זה הרצפים הפסיכים של מסי ורונאלדו, אבל זה לא מוגבל רק אליהם. הכדורגל היום שיטתי יותר, הפערים גדולים יותר וגם המסביב מקצועני יותר.
     
  9. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,937
    לייקים שהתקבלו:
    10,111
    גם צריך לומר את האמת והיא שבנזמה נהנה ממעמד מיוחד גם בעונות רעות שלו.
    מאז העזיבה של היגוואין במשך מספר עונות אף חלוץ בכיר לא איים עליו מהספסל(עם כל הכבוד למוראטה, חסה, צ'יצ'אריטו ומיוראל) כדי לא לפגוע לו בביטחון ולאחר מכן בעונת 17/18 בה היה גרוע במיוחד(למרות השערים בשלבי ההכרעה באלופות) הוא לא רק נשאר כחלוץ הראשון של ריאל הוא גם הפך לשחקן הבכיר בהתקפה אחרי העזיבה של רונאלדו. בכל מועדון בלבל הזה המעמד שלו היה מתערער והיו חושבים ברצינות על פרידה ממנו, בריאל בגלל הקשר עם פרס וזידאן מעמדו רק התחזק עם השנים. היום פופולארי לומר שהוא הצדיק את ההימור הזה עליו לאור המספרים שלו ב-4 העונות האחרונות אבל אפשר לומר שגם שאר החלוצים הבכירים ביבשת בעשור האחרון היו מספקים מספרים דומים בתקופה כזאת ארוכה כשחקן בכיר בריאל מדריד ועם יחס כזה מחבק מהמועדון ואולי גם תורמים למועדון לזכות בעוד תארים(3 אליפויות ב-13 עונות למשל זה נתון מביך).
     
    סיונרה אוהב/ת את זה.
  10. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    אני אף פעם לא חשבתי שהוא לא מספיק טוב לריאל מדריד. תמיד טענתי שהוא אנדרייטד
    אני אגב חושב שבכל מועדון טופ אחר הוא היה זוכה ליותר הערכה
     
  11. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,481
    לייקים שהתקבלו:
    2,672
    מה שנקרא קווים לדמותה של אובססיה. כמו ראול רק לצד השני של הסקאלה. עדיין לוקחים אותו כאן ברצינות? מדובר במוביל דעה מייצגת בfxp במקרה הטוב. ליאו זיין אותם כל כך הרבה לאורך הקריירה שאפשר להכיל את המניע.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    כמובן שההעדפה שלך היא בסדר גמור, ה-'אל תגיד את זה' היה חד משמעית בצחוק.

    מרסלו שיחק בהגנה לצד שחקני על מהרגע הראשון - סרחיו ראמוס ופאביו קנבארו בעונה הראשונה, לאחר מכן היו גם פפה. רוברטו קרלוס נהנה משנתיים טובות של פרננדו היירו ואז החלה תחנת רכבת. רוברטו קרלוס היה הרבה-הרבה-הרבה יותר טוב ממנו בהגנה. מרסלו היה טוב במשחקים הגדולים בצ'מפיונס, זה לא שבכל יום הוא היה במוד כמו נגד רובן ובאיירן. זה לא נכון ואתה קצת מעוות לדעתי. הוא היה חור בהגנה לא פעם וחטפנו המון גולים נגדו. אפילו בשלב מסוים ניסו לשים אותו כקשר - חואנדה ראמוס, פלגריני וכן הלאה. לדעתי רוברטו קרלוס>> מרסלו אבל עצם ניהול הדיון הזה - כיף.

    לגבי ראול - אני נשאר בשלי, השחקן הכי חשוב בזכיות בליגת האלופות, הצמד באולד טראפורד ב-1999/00 וכן הלאה, בנזמה היה צריך הרבה זמן כדי להשיג משחק כזה. בגמר כשזידאן כבש את שער המאה, נקרא לזה ככה - ראול כבש שער גאוני, הרבה פחות יפה כמובן - מהוצאת חוץ. מסכים שהוא חווה ירידה דרסטית מאוד-מאוד גדולה והתקשה לחזור לעצמו. בעונת האליפות של קאפלו הוא תרם המון, גם במנהיגות, מעט שערים אבל ברגעים הגדולים. וזו עדיין, כן, קבוצה שלצידו חוץ מרוד - מי? רוביניו שבחלק מהזמן סופסל, בקהאם שבינואר חתם בארה"ב ואף אחד לא הזיל דמעה. בעונה לאחר מכן כשרוד כבר היה פצוע - באמת הרגשתי שהוא בעונה מצוינת ראול. לא פייר להחשיב לו את 2005/06, אולי זה נשמט מזיכרונך אבל הוא סובב את הברך בקלאסיקו השחור ההוא של רונאלדיניו ונעדר לשלושה חודשים. הוא חזר בסוף פברואר ושיחק רק כי קראו לו ראול.. הוא היה שחקן גדול שתמיד הציג עוד דברים מלבד המספרים. כמו שידברו על בנזמה אף אחד לא יגיד שהוא היה ה-סקורר לדעתי. אני שוב חוזר לאותה הנקודה שראול שיחק בקבוצה פחות טובה בגדול, פחות מאוזנת. אגב גם בחצי הראשון של 2003/04 ראול היה טוב.
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,809
    לייקים שהתקבלו:
    14,636
    מין:
    זכר
    @alexshw
    יש מצב ששמעתי עכשיו את אוהדי יונייטד שורקים בוז לשחקנים ביציאה מהאוטובוס?
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,106
    לייקים שהתקבלו:
    26,240
    מין:
    זכר
    [emoji2369]

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
     
  15. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    38,688
    לייקים שהתקבלו:
    6,732
    מאיפה אתה יודע שזה אוהדים אנגלים?