צ'לסי 21/22 – A Patch of Blue

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Footballover, ‏9/9/21.

  1. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    שאתה מתנהג כמו בריון לבריון הכי גדול בכיתה אל תצפה שהוא יגיב יפה.
     
    oranfu, Civil, Gianzola ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  2. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    ניתוח קר של יחסי הכוחות צריך להתחשב ביכולת לאורך כל העונה ולא רק אחרי יום שפל במיוחד. בדרך כלל קשה מאוד לפרוץ את ההגנה שלנו והצמד מיליטאו-אלאבה עושה יופי של עבודה, גם מנדי בסדר גמור הגנתית. אתמול אלאבה תפס יום נוראי והבלאגנים של אנצ'לוטי בטח לא עזרו, אבל זה קורה. עד אתמול ספגנו רק שני שערים מנגיחה כל העונה. הקישור אכן עייף ומשחק הלחץ לרוב מביך, אבל במפעלים האלה לפעמים מה שעושה את ההבדל זה כישרון אינדיבידואלי ברמה הגבוהה ביותר ויכולת של שחקנים להתעלות ברגעים שצריך. בלי בנזמה כמובן שאין לריאל שום סיכוי.

    מסכים שצ'לסי פייבוריטים, הרבה יותר מאומנים ובעיקר דינמיים בקישור, אבל עם כל הכבוד אני חושב שאתם קרובים יותר ללבל שלנו מאשר לשל ליברפול וסיטי (נשים את באיירן בצד כרגע).
     
    Sir Alex Ferguson ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  3. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,839
    לייקים שהתקבלו:
    1,737
    טקטיקה שמקטיקה


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Footballover אוהב/ת את זה.
  4. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    38,673
    לייקים שהתקבלו:
    6,731
    צ׳לסי היא קבוצה הגנתית מהרמה הכי גבוהה(גם במצב של חיסורים), זה מה שמקרב אותם לtier 1 יותר מאשר לריאל מדרידיות.
    בהתקפה הם וואן טריק פוני אבל עם יחסית עומק בניגוד לריאל מדריד.
    לדעתי יש פער בין ריאל מדריד לצ׳לסי (באבולוציות שונות אחרי הכל), אבל יש גם פער לא קטן בינה לבין הטופ של אירופה.
    המזל שאנחנו בטורניר נוק אאוט ולא בליגה, שם פערים כאלה הרבה פחות מורגשים בטח בעולם שאין בו גם חשיבות לשערי חוץ.
     
  5. Footballover Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/13
    הודעות:
    2,194
    לייקים שהתקבלו:
    1,437
    אני ממש לא מסתכל רק על המשחק אתמול. ראיתי המון משחקים של ריאל העונה והיא משחקת כמו קבוצה אנצ'לוטית טיפוסית - ה-4-3-3 הזה שהוא רץ איתו עוד מהימים שהיה בצ'לסי: ישיר, מהיר, פשוט. כדור לרגל של ויניסיוס שהפך לקילר, בנזמה שהוא חלוץ מטורף ורק משתבח אחראים בערך על כל מה שטוב בהתקפה. הקישור, שהוא כבר לא מה שהיה, עדיין מספיק מול הרוב המוחלט של הקבוצות, בטח בספרד שהיא יותר איטית וטכנית, שם אין תחרות, עד אתמול לפחות.

    לעומת זאת, ראינו מה קורה לריאל כשהיא צריכה לשחק מול קישור אנרגטי שלוחץ אותה - היא לא מצליחה לתפקד נטו כי השטחים שהם מכסים לא מספיקים. ראינו את זה בשנה שעברה מול צ'לסי, ראינו את זה מול פריז וראינו את זה מול ברצלונה אתמול. דווקא וולוורדה וקאמבינגה (שמאוד מרשים אותי והיה אחת הסיבות לבליץ על פריז בגומלין) הם אופציות שיכולות להיות מעולות מול הקישור שלנו. האם אנצ'לוטי יוותר על אחד הבאנקרים באמצע? לא חושב.

    מיליטאו ואלאבה זה באמת אחלה אבל נאצ'ו, קרבחאל, לוקאס ואזקז או מי שחילטר שם בעמדת המגן העונה... פחות.

    בואו נראה איך יראו המשחקים בין הקבוצות. אני מאמין שהדינמיקה תהיה דומה לזו של השנה שעברה, אבל אין ספק שהתוצאה הסופית יכולה להיות שונה לגמרי. גם ליברפול חשבו שהאנרגטיות שלהם תעיף את ריאל אבל הניסיון עשה את שלו. לעבור את ריאל מדריד זה תמיד הישג ענק.
     
    Sir Alex Ferguson ו-oranfu אוהבים את זה.
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,556
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    @Iker Casillas, אני חושב שאלאבה אכן הציג את אחד ממשחקיו הגרועים, כנראה חלם איך הוא חוגג שוב עם הכיסא (וזה מטופש) אבל למען האמת עם כמה שהבלמים שלנו, כל אחד מביא משהו אחר - אלאבה שקט ואחראי ומיליטאו יותר פיזי ואגרסיבי - החיבור בינוני. מגיעים נגדנו להרבה-הרבה מצבים וקורטואה בעונת שיא - מציל אותנו המון פעמים.
    @Footballover, בצמד המשחקים בעונה שעברה צ'לסי הייתה עם יתרון גדול ואני חושב שבכדורגל זה לא חוזר על עצמו אף פעם, לא יכול להיות 'העתק-הדבק' של המשחקים. קרוס היה לא כשיר וסיים את העונה חצי מת, גם מנדי למשל, עלינו בגשר גם עם ראמוס לא כשיר והרכב מוזר. לצ'לסי יש יתרון בעמדת המאמן. ויניסיוס היה בכושר טוב, בנזמה בעונת חייו ולטעמי זה יותר ממה שיש לצ'לסי למכור בהתקפה. אולי מייסון מאונט. לא מתרשם מפוליסיק, לא מוורנר, לוקאקו שחקן גדול שיכול להתעשת אבל בינתיים לא נראה שזה הולך לקרות. לאנצ'לוטי יש את הכלים לשנות אבל אולי לא את השכל לשנות. עם פדה וקמאבינגה אפשר לצמצם פערים. אני חושב שהמשחק אתמול כן היה הכנה לרבע הגמר, הכנה כושלת כמובן אלה הקצב, הלחץ, היוקרה - זה בהחלט שם. אבל גם ניצחון שלנו לא היה גורם לי לומר שאנחנו הכי טובים בעולם. מבחינתי ליברפול-סיטי-באיירן זה בלתי אפשרי, צ'לסי זו יריבה שאנחנו מסוגלים לעבור. [ואם זידאן היה על הקווים הייתי חושב שהסיכוי שלנו גבוה יותר על אף העונה שעברה].
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  7. Footballover Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/13
    הודעות:
    2,194
    לייקים שהתקבלו:
    1,437
    אולי מייסון מאונט... זה משעשע, אבל בסדר. לצ'לסי יש רפרטואר התקפה שכולל 5-6 כובשים שונים. לריאל יש 2 שחקנים שהיא תלויה בהם לגמרי, וזה לא שריאל כובשת יותר מצ'לסי - בעונה שבה הלכו לנו שני המייצרים העיקריים שהם הווינגבקים, אם בפציעות עסקינן.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,556
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אתה חושב שההתקפה של צ'לסי או משחק ההתקפה שלה טובים? אני לא חושב. אכן מספרי הגולים דומים, בליגה, בממוצע למשחק וכן הלאה. פתחנו את העונה טוב ומהצפוי וב-2022 המספרים התיישרו כצפוי. לוקאקו עם 12 שערים, כביכול מלך השערים של הקבוצה, אבל הוא מאכזב מאוד. מאונט שחקן טוב, לחלוטין, לא מזלזל בו. ז'ורז'יניו שהוא בין הגולרים – כובש בפנדלים לרוב, לא שזה לא נחשב, ועדיין. זייך עד עכשיו מתויג כשחקן שקשה לסמוך עליו וטימו ורנר לא הצדיק את ההשקעה. אצלנו זה שניים-שלושה שחקנים שכובשים (גם אסנסיו מבקיע במספרים לא רעים) אבל שניים בעונה מצוינת. שוב, היתרון הכי-הכי-הכי גדול של צ'לסי זה על הקווים. אין לנו מאמן.
     
  9. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,267
    לייקים שהתקבלו:
    7,102
    להגיד על אנצ׳לוטי ״אין לנו מאמן״ זאת הגזמה פראית. אני לא אתווכח עם מי שיגיד שהוא מיושן יחסית, ושהוא לא בלבל של קלופ/גוארדיולה או אפילו קונטה/טוכל, כי זה נכון בעיניי - אבל עדיין מדובר במאמן מהרמה השנייה-שלישית באירופה. לא סתם אתם דורסים את הליגה העונה, גם אחרי תבוסה כזאת לברצלונה אתם בפער 9 מהמקום השני.
     
    Sir Alex Ferguson ו-prica9 אוהבים את זה.
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,556
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    בקצרה: לא היו לנו יריבות עד שצ'אבי לא הגיע לספסל של ברצלונה, שפתחה את העונה עם מאמן גרוע וסגל חלש מאוד. אתלטיקו מדריד איבדה אינסוף נקודות. לא 'קניתי' את זה מעולם שסביליה 'במשחק'. אנצ'לוטי עם קריירה שלא הגיעה לשום מקום מאז שפוטר מריאל בפרק א' והוא עוד קיבל 'צ'ופר'. לדעתי החלק שלו בנסיקה של ויניסיוס הוא מינורי. הסגל רוב העונה בריא, יש לו אפשרויות לשנות והוא לא עושה את זה - בין אם באמצע שהוא ממשיך עם השלישייה 'הזקנה' (מודריץ' מעולה אבל לא יכול לשחק כך כל שבוע) כשיש את פדה וקמאבינגה, בין אם הייבוש של הזאר שהעונה בריא לשם שינוי, הוא משתמש רק ב-13-14 שחקנים. אם בכל משחק גדול הוא בוחר בהרכב רע - זה עליו. גם בלי ההפסד הזה שהוא כתם, זו לא אליפות מי יודע מה. 'לא מאמן' - בהשוואה לטופ, קיבלת. אנחנו נחותים מהרבה קבוצות. לא אמרתי שמקומו הטבעי זה אברטון, אבל הוא דינוזאור.

    עכשיו אני אשאל נטו בתמימות ולא בקטע מתנשא כמו חלק - ראית הרבה משחקים שלנו השנה? אני מניח שאת הגדולים כן. הכדורגל היה טוב מאוד חודשיים-שלושה ולאחר מכן זה חזר להיות כדור שינה. את אתלטיקו מדריד ראית מקרוב בצמד המשחקים נגדכם, עשינו מהם צחוק בלי מאמץ בכלל.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,101
    לייקים שהתקבלו:
    26,240
    מין:
    זכר
    נישה שמאוד מתאימה. מתחזק סגל של כוכבים מנוסים, שמבינים את המשחק, מבינים טקטיקה. הוא לא כזה טקטיקן דגול, הוא לא מקדם שחקנים. לא פלא שבאברטון הוא לא עשה כלום.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,556
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אבל תמיד אמרו שהוא 'מאמן של שחקנים' ובתחילת העונה הוא אמר שהוא ינסה להחזיר שחקנים לפורמה. בייל פצוע, איסקו רחוק משיאו בפן הפיזי, אבל על אדן הזאר הוא ויתר מהר מדי, בטח כשהוא כשיר והאחרים לא ממש טובים. מי שעוקב אחרי הדעות שלי והסרטונים וכן הלאה או בכלל מה שאני כותב - כל כך הרבה זמן אמרתי שצריך לשלב אותו, גם בצד ימין, כי אין לנו שחקן טוב חוץ מבנזמה ומוויניסיוס. ברור שהכוכבים אוהבים אותו כי יש להם טאבו בהרכב. זידאן ספסל את טוני קרוס הצעיר בשנתיים בשמינית הגמר נגד סיטי ועלה עם ואלוורדה. ובקלאסיקו בעונה שעברה בקאמפ נואו הוא ספסל את לוקה לטובת האורוגוואי. הנה פה ההרכבים הקטסטרופליים שלו במשחקי המפתח העונה.
     
  13. prica9 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/6/21
    הודעות:
    779
    לייקים שהתקבלו:
    204
    מין:
    זכר
    אנצלוטי מאמן טוב, אבל לא טקטית
     
  14. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,763
    לייקים שהתקבלו:
    19,413
    @Footballover רק חידוד\תיקון קטן - לליברפול אין קישור אתלטי וגם לא היה בעונה שעברה.
    אז מהבחינה הזאת לא היה לנו יתרון על ריאל. אין אצלנו קישור מהיר ואתלטי שיכול לפרוץ קדימה עם הכדור או לרדוף אחורה עם שחקני קו שני שפורצים.

    לעומת זאת, אצל צ'לסי יש את זה ובגלל זה רשמתי שאני לא רואה את הקישור של ריאל מתמודד איתם בהצלחה (ולוורדה וקאמבינגה זה כמובן טוב, אבל הם יפתחו על חשבון מישהו מהשלישייה של קרוס, מודריץ' וקאסמירו?).

    אני לא מבין מה קשורה התנשאות ואני לא רשמתי את מה שרשמתי על סמך משחק אחד.
    ראיתי את ריאל כמה פעמים העונה, זאת גם בגדול אותה קבוצה של העונה שעברה.
    לדעתי יש לה מיסמאץ' רציני ספיציפית מול צ'לסי בניידות\מהירות של מרכז הקישור ובמשחק הגובה (בעיקר בנצבים נייחים).
    חוץ ממיליטאו, מי בדיוק בריאל יכול להתמודד במצבים הנייחים עם רודיגר? לוקאקו? האברץ? אלונסו? סילבה?
    צ'לסי חזקה מאוד בהיבט הזה.
     
    Footballover ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  15. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,267
    לייקים שהתקבלו:
    7,102
    אמנם אנצ׳לוטי נשאר מאחור טקטית, אבל זה לא אומר שהוא תמיד היה חלש טקטית.

    החל מסוף שנות ה90, דרך שנות ה2000 ולפחות עד הקדנציה הראשונה בצ׳לסי, הוא היה טקטיקן בחסד ועשה דברים מאוד יפים. הקבוצה שלך לא מבקיעה 103 שערים בעונה בפרמיירליג - בתקופה דיי הגנתית של הליגה בגדול - בלי שתבין טקטיקה.

    והוא כן מאמן ׳לוקסוס׳ שבגדול אימן כמעט רק בקבוצות גדולות עם סגלים מפלצתיים, אבל גם גוארדיולה. זה לא מוריד מהרמה הטקטית שלהם בהכרח.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/3/22
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 24)

  1. Footballover