ליברפול 21/22 - The Last Dance?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Scouser Tommy, ‏18/8/21.

  1. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    23,205
    לייקים שהתקבלו:
    16,997
    הייתי מביא להם גביע ואליפות אירופה תמורת אליפות אנגליה.

    מצב מצוין שאנחנו נמצאים בו. הכל פתוח ומשבת זה יהיה טירוף גדול מאוד, כל 3-4 ימים משחק גמר. נקווה לטוב.

    מחכה לראות מה התאריכים למשחקים נגד ויאריאל. מקווה לשלישי ורביעי כדי לקבל קצת מרווח מהארלי קיק טוף בניוקאסל.
     
    Scouser Tommy, oranfu ו-LFC-Gerrard1 אוהבים את זה.
  2. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,767
    לייקים שהתקבלו:
    19,419
    אני גם, אבל מבאס שהם יזכו סוף סוף באלופות, בטח ובטח בגמר נגדינו (בתסריט שלך).


    חרא, החצאי גמר שלנו לא ישודרו, נופלים על ערבי הזיכרון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/4/22
  3. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,403
    לייקים שהתקבלו:
    411
    בדיוק כמו לפני שלוש שנים נגד ברצלונה ובסוף זה הסתיים עם זכייה בגביע, אולי גם הפעם?

    יורגן קלופ נמצא בשורה אחת עם שאנקלי,פייזלי,ודאלגליש ברשימת המנג'רים האגדיים שעמדו על הקווים באנפילד. על מה שהוא עשה(ועדיין עושה) בליברפול בשבע השנים האחרונות עוד יכתבו ספר וילמדו בשיעורי ההיסטוריה של הכדורגל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/4/22
    oranfu ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  4. הקופ בישראל Member

    הצטרף ב:
    ‏4/6/10
    הודעות:
    1,141
    לייקים שהתקבלו:
    371
    משחקים ברביעי ב20:00 (שעון אנגליה) יומיים מנוחה והתאוששות עד ניוקאסל בשבת ב12:30
     
  5. Ori8 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    4,529
    לייקים שהתקבלו:
    2,445
    איך אני מבין את המשחק, לא טוב כמוך? נו בסדר. אתה מבין נהדר ועדיין כל מה שיוצא לך מהמקלדת זה כמה כולם גרועים, מביכים, כמה עצוב לראות אותם ואיך אנחנו הולכים להפסיד כל משחק וכמובן שחלילה רק לא נשכח לרגע ש-FSG הם בעצם האחים ניסנוב בתחפושת.

    זה בעייתי שאני לא חושב שחצי סגל של הקבוצה שלי צריך לשחק בנוף הגליל?
    אני אוהד את הקבוצה הכי טובה באירופה (לגיטימי להתווכח אם הטובה ביותר או השנייה) ויש לי את המאמן הכי טוב בכדור הארץ.
    האם זה מבטיח לי משהו? לא. אולי נפסיד הכל, אבל אני רוצה להנות מהתקופה המדהימה הזאת שלי כאוהד המועדון.
    הייתי מספיק שנים בדיכאון עם אמיל הסקי, פאולסן, קירגיאקוס, אנגוג וורונין.
    אתה פשוט בוחר לבכות גם על פירמינו והנדרסון שהביאו לך כל תואר שקיים ולדבר כאילו המועדון הזה נלחם על המקום ה-12 ומשחק בקונפרנס ליג.

    בנוגע לטיאגו - כמו שכתבתי כבר. צורת המשחק שלו לפעמים יכולה להוציא אותי מדעתי, אני חושב שהוא רך בצורה פושעת לפרקים, אבל אין עוררין שהוא שחקן כדורגל עצום כשהוא טוב, ולשמחתי הוא באמת מאוד טוב העונה ברוב המכריע של הדקות שלו ונתן הצגות גדולות.
    לא חשבתי שהוא יתאפס על עצמו אחרי הפתיחה הלא טובה אצלנו והוא הוכיח אחרת ואני מאושר לראות אותו.

    בנוגע למילנר. הוא רע מאוד. אין בזה ספק. אפילו טיפש שלא מבין כדורגל כמוני רואה את זה.
    עונה שעברה הוא עוד היה מסוגל לתת תרומה מינימלית. קצת גליצ'ים, קצת רוח. היום נראה שגם את זה הוא כבר לא מסוגל. לא בא אליו בטענות, הבנאדם בן 65, אבל זה קלופ. בשביל לקבל את הטוב שלו צריך לקבל גם את זה. הוא איש של אנשים והוא ילך עם מי שהוא אוהב למלחמה עד קצה קצה קצה גבול היכולת.

    and having said that, אני עדיין חושב שאם מילנר נשאר אתמול על המגרש ולא מוחלף בטיאגו שעלה כאילו הוא בנופש, אנחנו לא חוטפים את השיוויון הזה ומרכז המגרש שלנו לא הופך לבית זונות פרוץ לחלוטין.
     
    owen11111 ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  6. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,273
    לייקים שהתקבלו:
    7,106
    הופתעתי מההרכב אתמול למען האמת. חשבתי שנעשה רוטציה אבל לא חשבתי שנעשה 9 שינויים, הרכב שני כמעט במלואו, ברבע גמר צ׳מפיונס, הפחיד אותי קצת. בדיעבד עלינו לשלב הבא, נתנו מנוחה קריטית להרכב, וגם איכשהו 2 מתוך 3 הגולים שספגנו הגיעו אחרי ארבעת החילופים - אז אני לא מתלונן.

    פרסונלית אני חושב שצימיקאס וקונאטה עשו עבודה מצוינת אתמול, כתבתי פה כבר לא פעם על הנייחים של היווני, הוא עקבי בצורה יוצאת דופן. מתוך 10 קרנות אולי אחת לא תגיע לאיזור מסוכן, ואתמול קונאטה ניצל את זה כמו שצריך... בכלל גם הוא היה עם המון ביטחון על הכדור לאורך המשחק. אלה שני שחקנים שכרגע הסיכוי שלא יהיו שחקני הרכב אצלנו עוד שנתיים נמוכים מאוד בעיניי. מאטיפ עם הופעה לא רעה, ולצערי גומז נתן פה stinker רציני בכל מה שקשור למיקום. בשני הגולים במחצית השנייה הוא לא היה מתואם בכלל עם שאר ההגנה, בראשון הוא שבר את הנבדל ובשני הוא יצא לנבדל לבד. בקישור לא אכביר במילים על מילנר כי הכל כבר נאמר, הנדו במשחק בינוני מינוס, קייטה היה לא רע בכלל.

    בהתקפה אני חושב שדיאז היה לא רע אבל גם לא מאוד יעיל אתמול, ג׳וטה היה טוב במשחק הלחץ + בישול יפה לפירמינו, שעליו אני ארצה כן להרחיב את המלל. לפירמינו העונה 11 גולים ו4 בישולים ב1,660 דקות = 18.5 משחקים מלאים. צריך להגיד את זה, העונה הוא פשוט מאוד יעיל מול השער ובשליש האחרון, זה כאילו לא מסתדר עם מה שאנחנו רגילים לקבל ממנו (בדיוק ההיפך) אבל זה המצב. משחק כמו אתמול (שאגב אני חושב שגם בלי הגולים היה לו משחק סבבה לגמרי) זה משחק שהיינו מפארים את ג׳וטה עליו, על הקילריות, להיות במקום הנכון בזמן הנכון, למה כשזה פירמינו אז פתאום לגולים יש פחות ערך?
    גם באופן כללי יש אצלו מגמת שיפור משמעותית ב-3 חודשים האחרונים, בעיניי הוא מוכיח שעדיין יש לו ערך בקבוצה הזאת גם אם הוא לא באנקר כל שבוע. בגלל האופי הנוח שלו הוא יכול להישאר פה כמחליף לפחות עוד שנתיים-שלוש ולתת יופי של תרומה בעיניי.

    בשבת אני עולה איתו + מאנה-ג׳וטה-סלאח, פאביניו-תיאגו דאבל פיבוט. הנדו לא תורם יותר מבובי הגנתית וגם ככה במשחק באתיחאד הקשרים המרכזיים שלנו לחצו את הבלמים שלהם, אז למה שזה לא יהיה כבר פירמינו בתפקיד חלוץ שני שיורד אחורה? נראה לי מתבקש.
     
    owen11111, Esomech ו-Ori8 אוהבים את זה.
  7. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,404
    לייקים שהתקבלו:
    7,622
    ועל מה מבוססת התאוריה הזאת בדיוק? מרכז הקישור שלנו באופן עקבי נראה סולידי העונה כשפאביניו וטיאגו במרכז.
    אני אגיד על מה לדעתי היא מבוססת - נטו קלישאה מגוחכת של טיאגו ספרדי רך, מילנר איזה hard man אנגלי, מכאן נובע שהקישור וההגנה טובים יותר כשמילנר על המגרש, מש"ל.

    רק מה? אין לזה שום קשר למציאות שאנחנו רואים העונה. מילנר לא רק שבאף נקודה העונה לא הוסיף איזהשהיא סולידיות לקישור, הוא באופן אקטיבי עושה נזק. איך אפשר בכלל להעלות תאוריה כזאת על משחק שבו מילנר בעצמו חילק שער במתנה? אתה מבין באיזה אור מגוחך זה מציג אותה?

    מילנר, פיזית, כבר לא עומד בקצב. אין לגרסא הזאת של מילנר שום עליונות פיזית על שחקן כמו טיאגו, הוא לא מסוגל להתמודד עם יריבים ברמה הזו יותר. שחקנים עוברים אותו כמו כלום, רוב התיקולים שלו מאוחרים, והוא מבלה את רוב המשחק בהחלקות ונפילות תוך כדי שהוא מנסה לעמוד בקצב.

    הגולים אתמול הם נטו על הרביעייה האחורית והכשלון פעם אחר פעם להעמיד את מלכודת הנבדל. מה זה קשור לטיאגו אין לי מושג.
     
    oranfu ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  8. one united Member

    הצטרף ב:
    ‏8/8/16
    הודעות:
    1,935
    לייקים שהתקבלו:
    328
    מין:
    זכר
    בהתחשב במה שקרה אתמול בשני המשחקים, לדעתי הרווחתם את משחק הגביע.
    כל השחקנים החשובים שלכם זכו "לרב קליל" יחסית לעומת לאפורט פודן דה בריינה וסילבה שהם הציר המרכזי בסיטי ועברו אתמול ליל בלהות מבחינה פיזית ריגשית ומנטלית, בוא נראה אותם מתאוששים מזה.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  9. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,157
    לייקים שהתקבלו:
    2,564
    כשאתה משחק עם קו הגנה כ"כ גבוה ומתבסס על מלכודות נבדל אתה צריך שהקשרים שלך ילחצו חזק את המוסרים בקבוצה היריבה. העונה זה קורה הרבה פחות טוב מבדר"כ, וזו הסיבה שיש הרבה כדורים שחודרים אותנו ובכלל תחושה שההגנה שלנו הרבה יותר פרוצה.
    הנדרסון ירד בכושר שלו ומהצד השני טיאגו לא נותן את הדברים האלה ברמה שווינאלדום נתן. אתמול גם פאביניו לא נכנס טוב למשחק.
     
    oranfu ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  10. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,273
    לייקים שהתקבלו:
    7,106
    עשיתי לייק להודעה כי אני מסכים שיש לנו בעיה בלחץ על המוסר העונה, אבל אני לא מסכים בכלל לגבי תיאגו/וויינאלדום. אין לו את הריאות של ההולנדי, אבל תיאגו קורא את המשחק הרבה יותר טוב ומפעיל לחץ הרבה יותר יעיל. וויינאלדום בעיקר היה יודע להתמקם נכון, מבחינת כמות חילוצים ופעולות הגנתיות לדעתי אם תמצא סטטיסטיקה אתה תופתע מאוד.

    אני חושב שזה בהחלט בעיה של הקשר הימני (בין אם זה הנדו/קרטיס/נאבי, בעיניי קרטיס היחיד שעושה את זה עונה ברמה סבירה) + בהרבה משחקים זה גם החלוץ, כי אף אחד לא לוחץ את הקשר האחורי כמו פירמינו.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  11. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,157
    לייקים שהתקבלו:
    2,564
    הלחץ והעבודה בלי כדור היו פחות או יותר הטיקט שבשמו ווינאלדום היה אצלנו שחקן הרכב 4 שנים, והוא עשה את זה (ואולי רק את זה, בעצם) בצורה נפלאה. טיאגו שופך מנוע אחרי 60 דקות והרבה מ"החילוצים" שהוא מנסה לעשות בכלל מסתיימים בעבירות כך שבעיניי אין פה באמת השוואה.

    טיאגו שחקן אחר עם מעלות אחרות שבשביל ליהנות מהן הקרבנו לא מעט מהסולידיות והארגון שאיפיינו אותנו בשנים האחרונות. אני חושב שזה כבר ברור. זו לא ביקורת כלפיו.
     
  12. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,767
    לייקים שהתקבלו:
    19,419
    כמו שטומי רשם, אני דיי בטוח שאם תבדוק את הסטטיסטיקות שלהם אתה תהיה בהלם כמה טיאגו יותר אפקטיבי מבחינת חילוצי כדור, חטיפות ותיקולים.
    ווינאלדום היה ממוקם טוב בשביל למנוע התקפות שיעברו באזור שלו (יחסית) והיה יודע להחזיק את הכדור כאילו החיים שלו תלויים בזה.

    יש בעיה עם משחק הלחץ גם לדעתי. כמו שרשמתם, לשחק על נבדל עם קו הגנה גבוה כשמשחק הלחץ חורק זה מתכון לבעיות.
    אנחנו עדיין עושים את זה מצוין, אבל לא מושלם והבעיה נובעת בעיקר בעיקר מהאגף הימני.
    המסדרון הזה בין הקשר ימין, מגן ימין ובלם ימין פרוץ מדי.
    זה מתחיל מזה שהקשר הימני שם לא מספיק טוב. זה בד"כ הנדרסון (שכבר לא מספיק מהיר בשביל לחפות על חוסר קריאת המשחק שלו) אבל גם קייטה והאחרים לא בדיוק פותרים את הבעיה.
    כמו שרשמתי, הנדרסון בכלל רץ להפעיל לחץ באזורים הזויים ואין לי מושג מה עובר לו בראש. כמה פעמים הוא מפעיל את הלחץ ראשון מכל השחקנים שלנו? הוא (או קלופ) לא מבינים שזה משאיר את האזור שלו במגרש פרוץ?
    זה מתעצם כשהמגן הימני שם מאוד התקפי אז יש מאחוריו שטח לתת עומק וממשיך כשמאטיפ משחק שם והוא איטי ואין לו recovery pace כמו לבלמים האחרים שלנו.

    אתמול היה קו הגנה לחלוטין לא מתואם ומשחק בהילוך ראשון אז זה קצת יותר מובן בעיניי, אבל אלה דברים שקורים לנו לאורך כל העונה.

    כמה פעמים ראינו את ה"בור" הזה במשולש בין מגן ימין, קשר ימין לבלם ימין לעומת המקבילים שלהם בצד שמאל? לדעתי היחס הוא מדהים, הצד הימני שלנו פגיע בהרבה.
    זה לא רק בגלל שטיאגו טוב מהנדרסון\קייטה\ג'ונס (שלדעתי שיחק ימין כולה איזה פעם אחת).
    כמו שאני רואה את זה, את צד שמאל שלנו בעיקר תוקפים דרך הצד החיצוני - נותנים כדור ארוך מאחורי רוברטסון ובין רוברטסון לאגף כי האמצע הרבה יותר "סגור" בצד שמאל.
    לעומת זאת, בצד ימין אני רואה שבעיקר תוקפים בין המגן הימני (טרנט) לבין הבלם הימני (מאטיפ).

    כמובן שגם בצד ימין נותנים לנו לא פעם כדורים ארוכים מאחורי טרנט (משחקים עם מגנים התקפיים בטירוף, זה מה יש) אבל עיקר הבעיה שם היא ב"half space".
    בשמאל אני כמעט ולא רואה את זה, בטח בווליום נמוך בהרבה מהצד השני.

    אני מתאר לעצמי שזה הרבה בגלל שלא רוצים לתקוף אותנו מהאזור של ואן-דייק, אבל זה לא רק.


    גם לזה שהחלוץ שלנו (בין אם זה פירמינו, ג'וטה או מאנה) לא מפעיל לחץ כמו פעם תורם לזה, כמובן. אבל זה נמוך יותר בסיבות לדעתי.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  13. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,273
    לייקים שהתקבלו:
    7,106
    נגד סיטי אכן היו לו 3-4 עבירות רשלניות כמו שאתה מתאר, אבל אם תסתכל על שאר העונה - לדעתי הוא הפחית את זה *המון* לעומת העונה שעברה. ההימורים שלו נכונים יותר, התזמון שלו טוב יותר, הוא מאוד השתפר בזה. לגבי שופך מנוע בדקה 60, מקבל. את הריאות של וויינאלדום אין לכל אחד ובטח שלא לתיאגו.

    בנוסף אני חושב גם שהקרבנו את הסולידיות ברמה הטקטית והקבוצתית. זה לא מקרי שהקשר הימני בקישור דוחף קדימה יותר, שאנחנו עומדים גבוה יותר, אלה התאמות טקטיות שנעשו בשנה-שנתיים האחרונות כחלק מההתפתחות שלנו כקבוצה - ולא רק בגלל שתיאגו החליף את וויינלאדום.

    בסופו של יום ההתאמות האלה הביאו אותנו למקום שאנחנו נמצאים בו עכשיו, מקום שלא היינו בו מעולם. מאבק אליפות חי עם נקודה מאחורי סיטי אחרי פער של 8 נק׳ לפני 3 חודשים, חצי גמר צ׳מפיונס, חצי גמר גביע אנגלי וזכייה בגביע הליגה. אז אמנם זה לא מושלם ויש משחקים שאנחנו בהחלט חשופים יותר, אבל במאקרו אני חושב שהשינויים האלה עשו לנו הרבה יותר טוב מאשר רע.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  14. Esomech Member

    הצטרף ב:
    ‏31/10/14
    הודעות:
    1,814
    לייקים שהתקבלו:
    1,488
    מין:
    זכר
    מצטער על התגובה המאוחרת
    אני רק רוצה לחדד את כוונתי בקשר לחיסרון של פירמינו ווינאלדום בשיאם (!!) מול סיטי.

    אני כן חושב שהיתרון ששניהם נתנו לנו בשמירה על הכדור ובהחזקה של עזרה לנו לנטרל במורה מאוד טובה את הלחץ של סיטי במרכז המגרש כמעט תמיד.
    הלחץ שסיטי מפעילה של שני שחקנים במרכז המגרש גרמה להמון שטחים פתוחים שהיינו מצליחים לנצל עם ההתמקמות והריצה לשטחים פתוחים של סאדיו ומו והעלייה קדימה של טרנט ורובו (העונה טרנט בכלל נכנס הרבה יותר לאמצע, ופחות על הקו) הכל היה מתנקז ליכולת שלנו להחזיק בכדור עם זה בובי בחצי המגרש ובשליש ההתקפי אחרי הפעלת לחץ ובין עם זה ווינאלדום במחצית המגרש ובשליש ההגנתי.
    כמובן שכל השיטה שלנו השתנתה מאז עונת האליפות, אם זה בגלל ירידה בכושר של שחקנים ואם זה בגלל עזיבות.
    מה שבשני המשחקים האחרונים מול סיטי ראינו בעיקר את זה שאנחנו לא מצליחים לנער את הלחץ שלהם במרכז המגרש, בעיקר בגלל המרחק בין שחקני הקישור לשחקני ההתקפה (גם פה החיסרון של בובי הורגש) וגם בעיקר שאיך שקיבלנו כדור חיפשנו ישר את הכדור הארוך למאנה ומו.

    נכון התפקוד של ווינאלדום תמיד היה מטושטש, אבל בין 2018-2020 היה לו חלק טקטי מאוד חשוב שבא לידי ביטוי בעיקר במשחקים הגדולים שהיינו משחקים נגד קבוצות שאשכרה באות לשחק נגדנו ולא רק מסתגרות.

    זה גם נכון שטיאגו לקח את העמדה של הקשר השמאלי אבל אני חושב שאידיאלית הוא היה אמור לתפוס את המקום של הנדרסון בהרכב כשחקן שמניע קדימה מאשר את התפקיד של ווינאלדום שהוא יותר לייצב את אחזקת הכדור.

    שימו את ווינאלדום ופירמינו הנוכחיים נגד סיטי העונה וזה לא היה משנה המון, גם בגלל השינוי בצורות המשחק שלנו. אבל אלו שני שחקנים שנתנו לנו את האדג נגד סיטי אז. וזאת הייתה הכוונה שלי.

    בנוגע לפירמינו העונה, מסכים לחלוטין עם טומי בנוגע לתפקוד שלו בחודשים האחרונים. מקבל קצת ביקורת לא פיירית. בשורה התחתונה מתוך ארבעת שחקני ההתקפה המובילים שלנו שפתחו את העונה. כולם עם דאבל פיגרס בכיבושים בכל המסגרות.


    בנוגע למעבר של טרנט לקישור, הפנטזיה הזאת מגיעה משני כיוונים, אחד לראות אותו מקבל את הסרט אחרי הנדו ואת החולצה מספר 8 ואולי לתת לי קצת עוד סטיבי ג׳י אפילו שזה רק בכאילו והם שונים לחלוטין.
    וגם התפקוד הטוב שלו העונה שהוא נכנס הרבה לאמצע.
    אבל בעיקר הקטע של סטיבי, אז אני מקבל את כל הדעות הנגדיות כי אצלי זה לא ממש אובייקטיבי.



    בנוגע להמשך העונה, לא חושב שוויריאל הולכת להיות משוכה קלה, קבוצה שעברה את באיירן ויובה זה לא דבר של מה בכך. זה הולך להיות קרב קשוח שהם הולכים לרוק בו דם. ואם נגיע ונחשוב שאנחנו צריכים לשייט זה ינשך אותנו בתחת.

    את האליפות חושב שאיבדנו בתיקו, למרות שאם דה בריינה יחמיץ איזה משחק/שתיים/שלוש זה יוכל לתת קצת תקווה.
     
    Scouser Tommy ו-owen11111 אוהבים את זה.
  15. ZobyGadol Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/21
    הודעות:
    511
    לייקים שהתקבלו:
    101
    מין:
    זכר
    דיכאון בגלל אנגוג? נתן לאוהדים את אחד השירים הטובים ביותר שנכתבו על שחקן:

    Ngog, Ngog
    Ngog Ngog Ngog
    He tuck's his c*ck
    Inside his sock
    Ngog,
    Ngog Ngog
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/4/22