אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,994
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    ברור שיודע שוינטר מזוהה עם הכוח ר"ג/עמותת מכבי ר"ג אבל במקרה שהעירייה תשתלט עליו היא תוכל ליישם שיפוץ מהיר יחסית (בלי קשר לחלום שלה להקים בעיר אצטדיון ברמת אצטדיון המושבה ואף יותר) בהשוואה ל"הקטנת האצטדיון הלאומי" בעיר ואין סיבה שלא יתאים להפועל ר"ג (בטח תהיה בו אווירה טובה יותר מבאצטדיון הלאומי שלא מצטיין באווירה ובטח במשחקים דלי קהל בלאומית).

    אבל התכוונתי ליריבות שיכולות להיות מקבילות בליגה הלאומית ולמגרש שלהן (אם מכבי יפו מחפשת בית חלופי). או בניסוח אחר יש לא מעט קבוצות במרכז בלאומית או סיכוי להעפיל ללאומית שהאצטדיון שלהם לא כשיר ללאומית ומשחקות במגרש חלופי עד שישפצו להם את המגרש או בטווח רחוק יותר ייבנו חדש. ולמכבי יפו יש לפחות אצטדיון זמין כמו שכונת התקווה לאחר שיושלם שיפוצו. אולי עם הפועל כפר שלם תעפיל ללאומית בפלייאוף ובני יהודה שגם בלאומית (למרות שאינה משחקת במגרשה הביתי בשכונת התקווה), לשחק בשכונת התקווה עם היריבות נשמע פחות לטעמה של מכבי יפו ואוהדיה. מבחינת מרחקים וינטר (אצטדיון רמת גן רחוק יותר מיפו) ואצטדיון בת ים הכי קרובים לאזור יפו אך כרגע אינם מותאמים ללאומית (האמת מגרש צפרירים חולון קרוב אפילו יותר מהם אבל מצבו גרוע אף יותר והתאמתו ללאומית יקרה יותר, אולי אם ירמיהו חולון היתה מעפילה ללאומית העירייה היתה בוחנת שדרוג לאצטדיון העירוני או למגרש צפרירים לרמת אירוח בלאומי, ואולי בכלל מקדמת את חזון העבר לקריית כדורגל ואצטדיון קומפקטי לצד היכל טוטו חולון) אבל בהחלט ייתכן מצב שאם ישודרגו ללאומית קודם כל הפועל ר"ג תשחק בוינטר ובית"ר ת"א באצטדיון בת ים (נ.ב. היא ירדה לליגה א') כך שלמכבי יפו אין מה לחפש שם (בטח כששכונת התקווה קרוב יותר וגם משופץ). אם מכבי יפו לא תרצה לחלוק באצטדיון עם קבוצה אחרת באותה ליגה (מה שגם שולל אצטדיוני ראשל"צ ונס ציונה וגם שכונת התקווה ובת ים), מכיוון שמגרשים קרובים יותר כמו אלו בחולון לא מותאמים, יהיה עליה להרחיק לרמלה למשל כמו כעת (גם בו משחקת למעשה גם מ.ס. רמלה שבליגה ב' ואולי יחליטו שגם מכבי רמלה שהעפילה לליגה ב' גם תשחק בו וגם הפועל מרמורק עשויה להזדקק לו אם תעפיל ללאומית), או לוד או להביט צפונה ולצפות שישופץ פתאום אצטדיון הרצליה למשל (אבל אז סביר שהפועל רעננה תהיה הראשונה שרוצה לארח בו בלאומית ומתאימה יותר ממכבי יפו לשחק בו).

    בקיצור לא יודע על איזה מגרש חולמת מכבי יפו אבל כרגע האופציה הרלוונטית לה ביותר זה לחכות לסיום השיפוץ בשכונת התקווה ולשחק בו. אצטדיון חדש עבורה או אצטדיון עירוני חדש לקבוצות "הלאומית" בפארק בגין ליד מגרשי ספורטק דרום (מתחם האימונים של הפועל כפר שלם) עדיין רחוק. ובינתיים גם שיפוצים לאצטדיוני בת ים או חולון לא מתממשים. בסופו של דבר גם קבוצות אחרות ייאלצו לחלוק אצטדיון בלאומית כמו למשל העונה אצטדיון נס ציונה שמשמש 2 קבוצות בליגה הלאומית וגם אצטדיון פתח תקווה, והאצטדיון הלאומי בר"ג ונוף הגליל מארחים 2 קבוצות בלאומית כל אחד (לא כולל אצטדיונים שמשמשים מלבד קבוצות בלאומית קבוצות מכמה ליגות כמו הי"א באשדוד, לוד ועוד).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/4/22
  2. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    אצלנו בקרב הקהל החלה סופסוף ההתעוררות לכך שמועדון מצליח במאת צריך אצטדיון פרטי משלו. אדם להב זה שגרם לכך עם ההדמיות שעשה (תחילה מקרטון ואז בתלת מימד) שאמנם ההדמיה לא סופית או לא בהכרח חלק מההדמיה הסופית אבל עצם ההדמיות זה מה שגרם לקהל לתמוך.
    לרוב הקבוצות אין "אדם להב" משלהן ואם היה כנראה שהייתה בישראל התקדמות של ממש בכל הנושא של אצטדיונים פרטיים (גם אם לא בבעלות פרטית אבל של קבוצה אחת)
    אוהדי כפר סבא שאמנם נאבקו על אצטדיון חדש (כי כבר יש להם אצטדיון) אבל הם נאבקו והצליחו ואם לא המאבק שלהם זה לא היה קורה.
    קיצר, אצטדיונים חדשים (וגם כאלה שהם לקבוצה אחת בלבד) יקומו פה רק כאשר הקהל של אותן קבוצות יתעורר ויעשה הכל בשביל שזה יקרה. האם אוהדי בני יהודה יעלו הילוך אמיתי במאבק על החזרה לשכונת התקווה/בניית אצטדיון חדש? האם יום אחד אוהדי יפו יחלו לרצות אצטדיון חדש שיחליף את גאון?
     
    EsheD אוהב/ת את זה.
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,994
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אצטדיון נתניה יארח את גמר המחוזות צפון-דרום בליגה א' ואת המנצחת במשחק פלייאוף לליגה הלאומית מול הקבוצה שתסיים במקום 14 בלאומית שתילחם על סיכוי הישארות עוד עונה מול היריבה מליגה א'. משחק ההישרדות בליגה א' צפון מול יריבה מליגה ב' יתקיים בעילוט ובליגה א' דרום (מול יריבה מליגה ב') ברמלה.

    ההתאחדות החליטה: גמר המחוזות ייערך בנתניה
     
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,994
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    יכולים לרצות. הסיפור של כפר סבא שונה כשמדובר על אצטדיון עירוני שמלכתחילה העירייה תכננה לשפץ (ב2016 היתה מוכנה להשקיע 40 מיליון שקלים בשיפוץ) לקבוצה שהיתה בלאומית והעל ואחרי גלגולים נוספים הגיעה למסקנה שצריך לבנות אותו מחדש, ומבחינה זאת בעיניי זה יותר דומה לשיפוץ בלומפילד מאשר לבניית אצטדיון חדש. בתל אביב למשל (בעידן חולדאי) תגיד העירייה שהיא משפצת את שכונת התקווה ואין לה כוונה לממן כעת אצטדיון קומפקטי חדש (גם תוכניות העבר לאצטדיון הפארק בספורטק דרום היו למעשה יוזמות של הקבוצות ולא ממש של העירייה) כמו שהיא שיפצה את בלומפילד ולכן אין לה כוונה לממן אצטדיון נוסף (בין אם מדובר על האצטדיון שתכננה וגנזה בצומת חולון ובין אם לסייע במימון מיזם כמו אצטדיון לאומי ברמת גן או רמת השרון שיכול גם להיות בית למכבי ת"א ובאחוזי בעלות חלקית של עיריית ת"א). בערים שהעיריות בהן לא יעמדו מאחורי יוזמה לאצטדיון, ספק אם יזמים פרטיים יצליחו (למשל כישלון אצטדיון כבירי להפועל ת"א בבת ים, אי התרוממות מיזם אצטדיון פרטי למכבי ת"א, אי הקמת אצטדיון הפארק ועוד) ואפילו מגרש "פרטי" כמו וינטר הוא מהמוזנחים ובאצטדיון שכונת התקווה העירייה השתלטה עליו וקבעה בשטח עובדות כמו הריסת היציע הצפוני והחלת השיפוץ בו ללאומית.

    זה שיש קצת רוח סביב חלום לאצטדיון להפועל חיפה ממש לא אומר שהפרויקט יתממש בקרוב. צריך גם לזכור שרוב הקבוצות "מהשכונות" שחולמות על אצטדיון חדש אינן קבוצות ליגת על. במקרה הטוב הן קבוצות בלאומית ובכל מקרה אינן בעלות יכולות כלכליות או עם בעלים עשירים להקים אצטדיון לבד ורובן גם עם גרעין אוהדים קטן יחסית והסיכוי עוד פוחת אם מדובר בחלום לאצטדיון שני באותה עיר שבא להתחרות באצטדיון בבעלות העירייה ולצמצם את ההכנסות ממנו. אף עירייה לא רוצה לוותר על קבוצה מכניסה שתלך לאצטדיון פרטי ולהפסיד את דמי השימוש שלה באצטדיון העירוני (כנראה תעניש אותה גם בארנונה גבוהה לפי תעריפי הארנונה ל"שטחי מסחר" על האצטדיון הפרטי) וגם עלות הקרקע בערים רבות יקרה מדיי (בין אם זאת קרקע של העירייה או של מנהל מקרקעי ישראל או של גורם פרטי) ותימכר ביוקר ליזם שירצה להקים אצטדיון פרטי (ולא מעט יילחמו על עצם מכירת הקרקע לאצטדיון במקום לקדם שטחי מסחר, מגורים, תעסוקה ועוד) ואז כמובן יגיעו הליכי התכנון הבירוקרטיים ועלויות הבנייה הגבוהות. בערים מרובות קבוצות העיריות מעדיפות להילחם על איחוד קבוצות מאשר על הקמת מספר אצטדיונים שיהיה מספיק מגרשים לכל הקבוצות. ופה בארץ גם לא ממש אוהדים את הרעיון של אצטדיון מחוץ לעיר במועצה/עירייה שכנה גם אם זה היה זול יותר (הפועל ת"א ירדה מרעיון אצטדיון בבת ים, מכבי ת"א ירדה מרעיונות לאצטדיון גדול ומרוחק באיזה מודיעין-ראשל"צ-רעננה ובינתיים גם לא רלוונטי לה אצטדיון ממש בעיר בגבול ת"א כמו גלילות (רמה"ש) או איילון (ר"ג) או אור יהודה. בינתיים גם נכשלו הצעות בולטות לאצטדיונים משותפים בין ערים סמוכות כמו שרעננה בחנה אופציות עם כפר סבא ועם הרצליה (להשתמש באצטדיון הרצליה), נס ציונה ניסתה לשכנע את רחובות להרחיב את האצטדיון שלה ולשחק בו ועוד. בקיצור אם מדברים על מכבי יפו לא רואה אותה מצליחה לקדם אצטדיון חדש ביפו לעצמה. במקרה הטוב רק אם מכבי יפו-הפועל כפר שלם ובני יהודה יאחדו כוחות אולי יצליחו להביא לקידום אצטדיון הפארק וגם זה בעסקה שתחייב ויתור על שטח אצטדיון שכונת התקווה שהעירייה תנצל לבוננזה נדלנית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/4/22
  5. Roy t Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/15
    הודעות:
    289
    לייקים שהתקבלו:
    71
    מין:
    זכר
    מקור : קבוצת הפייסבוק ליגה א'https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220418/ba1c9eb365fa5fdfc3f273942323dfe2.Xxx

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
     
  6. matanbl22 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    1,552
    לייקים שהתקבלו:
    423
    מה שזה אומר בעצם זה שוינטר ימשיך לשמש כאנדרטה?
     
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,994
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    נערך לאחרונה ב: ‏19/4/22
  8. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    זה הסוף של מכבי רמת עמידר שלא תחזור יותר אבל הכח תישאר רק כגלי גיל בליגה ג' ואצטדיון וינטר ישמש אותה.
    לדעתי העמותה צריכה לגייס כסף לשיפוץ מינימלי שיתאים את האצטדיון לליגת העל
     
  9. רון עמיקם Member

    הצטרף ב:
    ‏21/2/04
    הודעות:
    2,394
    לייקים שהתקבלו:
    621
    וינטר לא אופציה למכבי יפו.
    יש רק שתי אופציות: שכונת התקווה ורמלה
     
  10. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,403
    לייקים שהתקבלו:
    411
    איפה אפשר יהיה להקים אצטדיון חדש בחיפה? אולי במקום המגרש המיושן בקריית חיים?
     
  11. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,725
    לייקים שהתקבלו:
    2,405
    מין:
    זכר
    רק שם. אין מקום אחר,וזה גם הכי אידאלי כי הפועל חיפה זה הרבה יותר קרית חיים מאשר חיפה.
    אבל הבירוקרטיה צפוייה להיות ארוכה ובעייתית.
     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,994
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    חראם על אצטדיונים בעלי מבנה בסיסי טוב יחסית כמו וינטר והרצליה שעומדים בלי לשמש קבוצות ליגת על או לאומית (אצטדיונים כמו נס ציונה, לוד או עילוט אחרי הרחבה בטריבונה נוספת משנית יגיעו למראה של וינטר שמבחינת קיבולת עומד בדרישות ליגת העל וגם סידור היציעים טוב יותר בהשוואה לאצטדיוני 8000 מקומות אחרים כמו דוחא בסכנין והי"א באשדוד ופוטנציאל ההרחבה של וינטר בהכפלת הטריבונה המזרחית לגודל המערבית ברור או אופציות כגון קירוי היציע המערבי, בניית תאי כבוד ממזרח או העברת עמדות הצילום לצד המזרחי כפי שעשו בי"א ובדוחא כדי שיצלמו את הקהל ביציע המערבי הראשי) בזמן שאצטדיונים בעלי מבנה לקוי יותר כמו האצטדיון הלאומי או לויטה או אצטדיונים סטייל רמלה כן משמשים בלאומית. גם אם בעתיד ייבנה בר"ג אצטדיון עירוני חדש, עד אז ראוי להשמיש את וינטר, במיוחד שיכול לספק תמורה בעד השיפוץ ולשמש כבית חלופי למספר קבוצות מהמרכז ובעלות נוחה מהרבה מ"אצטדיונים להשכרה" כמו המושבה.

    ולגבי חיפה כבר ציינתי מספר פעמים את המיקום שמציעה העיר בתוכנית המתאר בשפך הקישון סמוך לצירים מרכזיים של כביש 4 ועוקף הקריות ותחנות מרכזית המפרץ ולב המפרץ, שטח שכיום משמש כרחבת חנייה לצד הנמל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/4/22
    matanbl22 אוהב/ת את זה.
  13. matanbl22 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    1,552
    לייקים שהתקבלו:
    423
    עיריית רמת גן צריכה להתבייש שעדיין לא דאגו לשיפוץ בוינטר אחרי הריסת המכתש. עם כל הכבוד (ובאמת יש כבוד) להכח ר״ג אין סיבה שהם יחיזיקו פשוט באנדרטה הזאת, עבודות תחזוקה קלות+צבע+החלפת המושבים לצבע נייטרלי ואצטדיון וינטר יכול להיות אחלה מגרש ביתי להכח והפועל ר״ג ואפילו למכבי יפו ובני יהודה.
     
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,994
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,994
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מכבי חיפה השקיעה כ600 אלף שקלים בתאורה חדשה ל"מגרשי קצף".
    מכבי חיפה הושלם פרויקט תְּאוּרָה שמקפיץ את "מגרשי קצף" ליגה
    גופי התאורה החדשים מונעים "זיהום אורי" בשטח האורבני - חשמלנט
    הארת קצף מגרשי האימון הביתי של קבוצת מכבי חיפה | פורטל הכרמל והצפון
    מכבי חיפה השקיעה כחצי מיליון שקלים בשדרוג מגרש קצף

    https://www.hashmalnet.co.il/wp-content/uploads/2022/04/%D7%9E%D7%92%D7%A8%D7%A9%D7%99-%D7%A7%D7%A6%D7%A3-%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%94-%D7%A7%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%98-%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A6%D7%AA-%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%95-660x330.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/4/22