בגרויות, פסיכומטרי ואקדמיה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י שגיא, ‏3/6/03.

  1. אחות של תונל Member

    הצטרף ב:
    ‏27/12/04
    הודעות:
    158
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דוגרי .
    http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx
     
  2. rami87 Member

    הצטרף ב:
    ‏5/5/03
    הודעות:
    448
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בואינה אתה חלש
    כל דיון איתך הרבה יותר קל לסיים ב "טוב יאללה סתום", עדיין יש כאלה שדנים איתך פה על כל מיני דברים
     
  3. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוכחה לוגית למה אסור להעתיק:
    אם לדעתכם העתקה היא מוצדקת, הרי היא מוצדקת לכולם, כלומר, מצב שכל העולם מעתיק אמור להיות מקובל עליכם. אם כל העולם מעתיק, הרי אתם ממוטטים את כל מוסד הבחינות, כי הבחינות באות כדי להציג באופן אובייקטיבי את יכולות הנבחן, ברגע שמעתיקים ההצגה הזו מתעוותת לחלוטין ואיננה נכונה, כאשר הציון שקיבלת הוא לא שלך ולא משקף את המציאות, הרי הוא אינו שווה דבר, ובעצם, אם כולם יעתיקו, המבחנים יהיו מיותרים כי הם כבר לא ימלאו את תכליתם.
    כלומר, אם לדעתכם מותר להעתיק, הרי אתם מבטלים את מוסד הבחינה, אך אתם מעתיקים בכדי לקבל ציון גבוה, כלומר מוסד הבחינה והציון בו חשובים לכם, וכאן נוצרת סתירה ברצון, מצד אחד אתם נלחמים על הציון הגבוה ומצד שני אתם מבטלים את ערכו בעצם העתקתכם.

    הוכחה לוגית למה מותר להעתיק:
    אם אנו עושים את אותו תהליך כמו בסעיף הקודם, רק יוצאים מנקודת הנחה שמוסד הבחינה הוא שגוי מעיקרו ורצוננו הוא למוטט אותו וכי המבחן לא מראה את היכולות האמיתיות של הנבחן, הרי אין סתירה ברצון, ולכן מותר להעתיק.

    אבל בתאכלס, כמה מאיתנו באמת מנסים לערער על מוסד הבחינה וכו'?
    בקיצור, מבחינה מוסרית, ברוב המקרים, העתקה היא פסולה.
    אני לא יודע מה חווה אדם שמעתיק, בתור אחד שניסה להעתיק פעם אחת בחייו במבחן במ"מ בכיתה ח' וגם בזה לא באמת הצליח (קיבלתי אז 43, אז זה לא ממש עזר), האם הוא מודע לעובדה שהציון שלו משקר ולא באמת שווה הרבה או לא, אני רק יודע שאני מעדיף לקבל את ה 60 שלי ולא את ה 90 של חבר שלי, כי זה אני.

    אני אביא דוגמא שבאה יותר טוב בתחום הספורט, תמיד כשאנחנו רצים 60 מטר, אני רואה שהרבה ילדים מתקדמים 2 מטר לפני קו הזינוק, לשאלה למה, הם עונים "המורה גם ככה לא רואה", אני תמיד עומד על קו הזינוק, לשאלה למה, אני עונה כי אני רוצה למדוד כמה אני רץ 60 מטר, לא 58.
    או שבבגרות, כאשר היו צריכים לעשות שכיבות סמיכה, רוב האנשים לא עלו ולא ירדו חצי ממה שהם היו צריכים, וזה לא כי הם לא מסוגלים, לשאלה למה, אחד אמר לי "בבית אני עושה מלאות, פה כשכל מה שחשוב זה הכמות וכל דבר נחשב, אז עושים כמה שאפשר, גם אם זה באמת רבע שכיבת סמיכה", אני, שוב, מעדיף לעשות 30 מלאות ולא 75 לא מלאות.

    אני לא אחד שיגער במישהו שהעתיק, אני פשוט אחד שלא יבין אותו, אישית התופעה הזו מבחינה תופעה חברתית לא באמת מפריעה לי, כל אחד אדון למעשיו שלו, וכל עוד זה לא באמת פוגע במישהו אחר פרט מאשר בו עצמו, הרי שיעשה ככל העולה על רוחו, אפשר להגיד שהשלמתי עם התופעה הזו בהבנה שאי אפשר לעשות דבר כנגדה פרט לניסיונות שיכנוע לאנשים בודדים בשיחות פרטיות.
    אני גם לא אחד שישלח מישהו לחפש את החברים שלו במקרה והוא יבקש ממני להעתיק, אם אני אוכל, אני כנראה אעזור לו (למרות שאני באמת לא יודע לתת להעתיק, אני פשוט גרוע בזה), אבל אישית אני לא מעתיק ומקבל מה שמגיע לי.
    אני אעיד למשל שעזרתי למישהו ב 2 שאלות אמריקאיות בבגרות באנגלית, פשוט כי הוא ביקש והוא עשה שם טעות, שיהיה לו לבריאות.

    לדעתי גם המבחן הוא איכשהו מבחן לא רק על הידע אלא גם על כנות עצמית, על האמינות שלנו כלפי אנשים אחרים וכלפי עצמנו, המורה שלנו לפילוסופיה למשל נותן לנו את כל המבחנים לעשות בבית, אני לא אשקר שאין העתקות, אבל יש כאלה שלא מעתיקים ועושים הכל לבד, למרות שאף אחד לא מפריע להם להעתיק ואף אחד לא אוסר זאת עליהם.

    בקשר למזקים של ההעתקה כלפי אנשים אחרים, במקרה של העתקה בתיכון אני חושב שהנזק היחיד שיכול לקרות למישהו מזה זה שמישהו שהציונים שלו אכן משקפים את הידע שלו לא יתקבל לאונ' בגלל שמישהו שהעתיק בבגרויות ובמתכונות יעקוף אותו בציוניו, למרות שהידע שלו ויכולתו נמוכים מזה שלא העתיק.
    כאשר ההעתקה עוברת כבר למישורים גבוהים יותר, כמו הלימודים האקדמאיים, מבחנים להסמכה מקצועית ובתחום העבודה, הדבר נעשה חמור הרבה יותר, כי במקרה הזה מדובר במשהו קריטי יותר שעומד על המאזניים, אף אחד לא היה רוצה שמישהו שהעתיק במשך כל לימודי הרפואה שלו יעשה את ניתוח הלב שלו, ובכל מקרה, כחברה השואפת להיות חברה בריאה ומשגשגת, אנו שואפים שתפקידי המפתח יהיו בידי האנשים הטובים ביותר, עם העתקות החלוקה הזו נפגעת ולפעמים אנשים מקבלים תפקידים שהם לא ראויים להם.

    לסיכום, מיכל, באופן עקרוני את צודקת, אבל את מרעיפה את חשיבות ההעתקה כרקיבות מוסרית מעל ומעבר למה שהיא באמת, העתקה היא נגע, אבל לא נגע חמור עד כדי כך כפי שאת מתארת אותו, בואי נגיד שבמערכת החינוך שלנו יש פגעים הרבה יותר עקרוניים מהעתקה, כי העתקה תמיד הייתה ותמיד תהיה, וחוץ מכפי שאמרתי, לנסות לשכנע בודדים בטעותם, אין אפשרות לעשות נגד זה הרבה, לעומת זאת ללמד ילדים טוב כך שהם לא יצטרכו להעתיק כי הם ידעו את החומר זה יותר קשה.
    כמו כן, ניתן להבין באופן מסויים את הטענה "למה לי לקרוע את התחת וללמוד אינטגרלים אם אני הולך ללמוד אומנות אחרי הצבא? אני צריך את העובר הזה אז אני אעתיק", ניתן להצדיק אותה מבחינה רגשית, לא לוגית, אבל עדיין.

    ד"א, יש אנשים שאם הם היו משקיעים את אותה אנרגיה שהם משקיעים בהעתקה, בלימודים, הם לא היו צריכים להעתיק.
     
  4. שגיא Guest

    גדול. אף פעם לא חשבתי על זה ככה....
     
  5. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני בעיקרון איתך מקס. תמיד לימדו אותי שכשמרמים במבחן או משהו דומה, אנחנו בעצם מרמים את עצמנו ולא את מי שבודק.
     
  6. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ויש אנשים שההעתקה הזאת חסכה להם שעות למידה מטופשות רבות בי"ב והשאירה להם זמן לדברים החשובים בחיים.
     
  7. שגיא Guest

    תשמע, גם אני לא הייתי לומד, אבל גם לא הייתי מתאמץ כלכך כדי להעתיק. לפחות לא מעבר לפזילה קטנה לעבר השכן שלידי.
     
  8. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וגל המשפט האחרון שלך סתם דבילי, הרי ברוב ההעתקות אנחנו עושים את זה רק בשביל ציון ואחרי זה יכולים לשכוח מהסיפור. אז אין שום דרך שזה יפגע בנו (אלא אם תפסו אותך, ואז... לא נעים).

    אה ובקשר להעתקה שלי במתמטיקה, אז היא נבעה ממה שמקס דיבר עליו. רצון לדפוק את הממסד. שנה קודם קרעתי את התחת כל השנה, ובמבחנים הלא-נורמליים של המורה שלי קיבלתי ממוצע של 60-65. קיבלתי מגן דומה. בבגרות לעומת זאת, אחרי שלא למדתי המון, מתוך ייאוש, קיבלתי 85. היה לי רצון לדפוק את הממסד, ובעיקר את המורה הספיציפית הזאת. המבט שלה על הפרצוף כשבישרתי לה שקיבלתי 60 בבגרות היה שווה הרבה.
     
  9. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני יושב על לימודים בבית בממוצע 10 שעות בסמסטר (חוץ מ ה 20 שעות מ"מ שישבתי עליהן ב 3 ימים האחרונים, אבל זו אשמתי כבר), אם אין לך את הזמן הזה ובזבוזו על לימודים ירוקן את חייך מתוכן, אז מצבך אנוש.

    ואתה לא רוצה להשקיע בלימודים? אז תחיה עם התוצאות, אז תשלים עם זה שאתה לא יודע אזרחות, ותקבל את ה 60 שלך (ובאמת שאפשר להוציא 60 באזרחות מידע כללי בלבד), אם אתה חושב שחיים חברתיים חשובים מלימודים, אז תחיה את זה, תשים זין לגמרי על הלימודים, למה כל כך משנה לך הציון?

    גל, המשפט שאמרת הוא נכון בעיקר בגלל העובדה שלרוב מי שבודק שם קצוץ אם העתקת או לא, העבודה שלו זה לבדוק, להביא ציון, ושלום עליכם, לא ממש אכפת לו מהאנשים שם, הוא את המשכורת שלו יקבל בכל מקרה.

     
  10. city Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/04
    הודעות:
    5,343
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין מה לעשות, בתי ספר זה מפעל לציונים יותר מאשר מוסד שאמור לחנך אותך. המטרה של הלמידה בבית הספר היא שתוציא ציון טוב בבגרות. זהו. המטרה של המורים, מנהלים, שרת החינוך וכו' היא שתעבור את הבגרויות (בגלל זה המציאו את שאלות המאגר, מיקוד וכו').
    אם בכך שבנאדם מעתיק הוא עובר את הבגרויות, זה רק עוזר לבית הספר, למורים (שהממוצע שלהם עולה) וכו'.
    אף אחד לא נפגע. כולם יוצאים מרוצים.
     
  11. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז נקודת המוצא היא הרקובה כאן, וזו הבעיה ולא זה שילדים מעתיקים.

    הבי"ס לא מעוניין שתעתיק, כל עוד בתי הספר הם ממשלתיים אני לא בטוח שזה באמת משנה להם אם אתה תעבור או לא, סכ"ה הם לא צריכים לבנות לעצמם שם טוב כי השיבוצים לבתי הספר נעשים ע"פ הגרלה, רק למורה שלך משנה אם תעבור את הבגרות או לא כדי שלא יפטרו אותה.
    הבעיה היא שלרוב בבגרויות קשה מאוד להעתיק, אז אם מישהו מעתיק בכל הבחינות בבית הספר ומקבל 90, ובבגרות מקבל 50 אז תהיה פה שבירת מגן ויבואו בטענה שוב למורה, דבר שהיא לא רוצה.
    כמו כן, אם כל השנאה שלנו למערכת החינוך, עדיין יש שם איפשהו מורים נורמאליים שאכפת להם מהתלמידים שלהם ולא רק מהציונים שלהם, וגם אם לא, לכם אמור להיות אכפת.
    כאשר אתם מעבירים את 12 השנים האלה רק בכדי לקבל את חתיכת הנייר העלובה שתקבלו באמצע שנתכם התשעה עשר, לא נשאר לי דבר לעשות אלא לרחם עליכם, אתם פשוט שורפים את החיים שלכם, לעומת זאת אם אתם באים ללמוד, אתם תהנו ותנצלו את זמנכם בבית הספר בצורה טובה הרבה יותר, אז נכון, עכשיו יבואו אליי בטענות "מי נהנה ללמוד גאומטריה אנליטית לעזאזל?", הוא יהיה צודק בטענתו, לא תמיד נהנים בלימודים (בגלל מערכת הלימודים, בעיקרון אפשר לעשות כך שתמיד יהנו), אבל במכלול המטרה אמורה להיות להעשיר את הידע שלך ולא לקבל ציון טוב, ללמוד לשם הלמידה, לא לשם התעודה, איך שמוריץ שליק אמר פעם "אם אין הדבר ראוי לעשותו לשם עצמו, אין הוא ראוי להיעשות כלל".

    אם כבר להשליך את זה הלאה, זה גם גרעין הדילמה שלי לגבי עתידי, ללכת ללמוד לתואר ראשון בהיסטוריה או וואטאבר וליהנות מזה, בידיעה ברורה שכסף לא ייצא לי מזה, או ללכת ללמוד בטכניון, לקבל את התואר שלי ולהתחיל לגלגל מזומנים, לצערי אני עצמי עוד לא נתתי תשובה לזה.

    ד"א, עם אנשים שמעתיקים כפי שאמרתי, אין לי בעיה, אבל עם אנשים שמתגאים בזה שהם מעתיקים יש לי בעיה, איכשהו בנקודה הזו אני מסכים עם מיכל, החברה הפכה את התופעה לכל כך לגיטימית שאנשים משוויצים בזה שהם קיבלו 90 אחרי שהם העתיקו חצי מבחן, טוב, מצד שני לפני שבועיים יצא לי לשמוע מישהו משוויץ בזה שהוא דפק לבן אדם בקבוק בירה בראש וגרם לו להתעלף ובכך שהוא גנב פלאפונים בבריכה, אז אולי להשוויץ בהעתקה זה כבר לא כל כך חמור באצרנו...
     
  12. שבצ'נקו Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/03
    הודעות:
    1,382
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עשיתי היום בגרות על הפרוייקט באלטרה,חח כשבדקה לי תיקנתי שם כמה תשובות,ובכללי ציון גבוה אמור להיות.
     
  13. Gerrard Member

    הצטרף ב:
    ‏24/12/04
    הודעות:
    1,990
    לייקים שהתקבלו:
    0
    היה טוב וטוב שהיה...
    סייתי מזמן עם בית ספר (אתם כנראה כבר לימודים על ההיסטוריה של הימים בהם אני למדתי)
     
  14. לילך משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    5,156
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מערכת לשבוע הקרוב:
    חמישי- בגרות
    שני- מתכונת
    שלישי- בגרות
    שישי- מתכונת
    שני- מתכונת
    חמישי- בגרות

    לילך, בדרך לקפוץ מעזריאלי
     
  15. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה יש לך בגרות בכימיה?

    אצלי איכשהו יש מבחן כל 3-4 ימים, ככה עד ה-28 ביוני.