אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,395
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
    סופי: יובנטוס תפגוש את אתלטיקו בישראל ב-7.8
     
  2. schmal85 Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/12
    הודעות:
    134
    לייקים שהתקבלו:
    29
    מין:
    זכר
    בעיקרון בשעות של משחקים אין עומס תחבורתי חוץ ממי שחוזר מהמשחק, בלי קשר לזה שכל 3 דקות יוצאת רכבת חדשה ולכן גם אם תהיה עמוסה אפשר לחכות דקות בודדות ולעלות על עוד אחת. כאחד שחוזר מבלומפילד כל פעם באוטובוס לפ"ת, לפעמים מחכים 45 דקות עד שמסיימים לשחרר את הרכבים ואז מגיע אוטובוס ראשון שמפוצץ כולו ולפעמים מחכים עוד לאוטובוס הבא.
    הרכבת הקלה תפתור את זה ותוריד עומס רב ממי שעולה על הקו של פ"ת-בת ים.
    כמובן שנחכה ונראה כי יש מצב שאני חי באשליות וכמו כל דבר אחר במדינה זה יתחרבש ויהיה גרוע
     
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,395
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
    במשטרה אישרו: עובדים על הכנסת המגנומטרים
    במשטרה אישרו: עובדים על הכנסת המגנומטרים
     
  4. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    האלטרנטיבה הנוכחית עדיפה של רכבים פקקים ואוטובוסים? עם כל הכבוד לאיצטדיון בלומפילד, את הקו האדום, או כל קו של רכבת קלה / מטרו, לא בונים בגלל איצטדיון כזה או אחר, בונים בשביל להוריד פקקים, בשביל להוריד מכוניות, אוטובוסים, בשביל להנגיש עבור אנשים את ההימצאות במרחב בצורה יותר קלה, בריאה, ומהירה. העובדה היא שגם 3 קווי רכבת קלה ו-3 מטרו בגוש דן - כנראה לא יפתרו שום דבר. בנוסף אל תשכח ששימוש באיצטדיון הוא פעם בשבוע. בנוסף שימוש באיצטדיון הוא פעם בשבוע.

    איצטדיון בת ים לא הוקם, ולא יוקם, לעולם. מכבי ת"א היחידה שמסוגלת להקים איצטדיון שכזה, וכל עוד לא תקבל את הקרקע לידיעה בבעלותה, אתה יכול לקחת את כל הזיית איצטדיון כבירי ולדחוף לבועידם. בשניה שיש מטרו, אתה יכול למקם איצטדיון בכל מקום שתרצה, כי אפשר להרחיב את הקו, זה לא באמת משנה, מה שמשנה זה שיהיה מטרו - אחר כך אפשר להרחיב אותו, אבל כל עוד אין מטרו זה לא משנה איפה תקים איצטדיון כי אין גישה אליו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/6/22
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,395
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
    לא הבנת את הפואנטה. הקו האדום תוכנן כמובן בלי קשר לבלומפילד (או אצטדיון המושבה). אבל בתור קו ראשי אמור להיות עמוס במיוחד (בין השאר היעדים לצידם חולף, תחנות ליד בלינסון ועזריאלי ת"א) גם בלי "תוספת נוסעים" כמו אלפי אוהדים המפנים אצטדיון בו זמנית. בלומפילד כאצטדיון מתבסס במיוחד על תחבורה ציבורית (או כל האלטרנטיבות מהקורקינטים ואופניים להשכרה) בהיעדר היצע חניונים גדולים לצידו (אלא אם מוציאים שאטלים מחניונים מרוחקים) בשונה למשל משטחי החנייה שלצד סמי עופר וסביבתו, ומצד שני גם לא קרוב לתחנת רכבת בינעירונית (בשונה מחלופת אצטדיון צומת חולון שבחנה העירייה שמלבד תחנת רכבת היתה אמור לכלול גם תחנת רכבת קלה וגם חלק מהתחנה המרכזית החלופית לתחנה המרכזית של תל אביב המיועדת לפינוי) הרלוונטית לאוהדים מחוץ לעיר אבל גם לאוהדים מאזורים אחרים בעיר עצמה וגם לא לאיזו תחנה מרכזית והרכבת הקלה גם אמורה לפגוע בחלק מקווי האוטובוסים שתחליף. אתם אומרים רכבת כל 3 דקות, רכבת מכילה כ450-500 נוסעים ורבים מהם נוסעים בלי קשר למשחק אז הנה תרגיל מתמטיקה אם כל רכבת מלאה כבר באיזה 300 נוסעים לפחות ועוצרת בתחנת בלומפילד, כמה זמן ייקח לפנות 25,000 נוסעים מבלומפילד וכמה דוחק יהיה בכניסה לרכבת? ישימו סדרנים שם לווסת את העומס? ישלחו שוטרים למנוע מאוהדים לחסום את הכביש ומסילות הרכבת (במקטע הזה היא אינה תת קרקעית)? לשם השוואה אם הקו האדום של הרכבת הקלה אמור להסיע 240 אלף נוסעים ביום, קו M2 שתוכנן למטרו שיעצור ליד בלומפילד, אמור להסיע מיליון נוסעים ביום ולכן אני טענתי שאני צופה בעיות נגישות תחבורתית עד שייחנך המטרו ושמלכתחילה היה עדיף אם בלומפילד לא היה מורחב (אפילו מצומצם לאיזה 10,000 לבני יהודה וכו') אלא נבחר מיקום נגיש יותר תחבורתית. כמובן שייתכנו פתרונות חלופיים למשל צמצום כמות הנסיעות לבלומפילד אם בעתיד תנטוש אותו קבוצה מרכזית כמו מכבי (או הפועל) לאצטדיון פרטי חלופי (וכנראה זה כבר לא יהיה בבת ים). ומצד שני גם יכלו להגדיל עוד יותר את העומס עליו אם היה הופך לאיזו זירה רב תכליתית עם שלל הופעות מהכמות שכיום מוכרת יותר מהיכל מנורה מבטחים ולא רק משחק שניים בשבוע בעונה. אבל אז הוא יצטרך שלל מערכות יקרות מגג נפתח ופתרון מיזוג ועד למערכת דשא היברידית ואין סיכוי שזה יקרה.

    נ.ב. לא ציינתי דבר נוסף, משחקים שמתקיימים במהלך השבת לא אמורה להיות גם רכבת לפיזור האוהדים..
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/6/22
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,395
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
    ואגב אצטדיון כבירי בבת ים שלא הוקם לפועל, הנה עוד הדמייה שלו שבשונה מהקודמות גם מציגה חלק מתוכניות הבינוי למשרדים ומסחר שתכננו בפרויקט וגם מה שנראה כמו בינוי על חשבון מגרשי האימונים שלצידו. לא זוכר אם בעבר כבר העליתי אותה פה.


    מול ההדמייה המוכרת מפעם
    https://images1.ynet.co.il/PicServer5/2017/11/05/8132492/81324615990100980551no.Xxx

    בכלל כנסו לפוסט שנכתב במסגרת מרד ארגון אוהדי הפועל נגד בעלי הקבוצה שעוסק גם בפרשנות שלהם לסאגת הבעלות על הפועל והתרסקות חלום האצטדיון בבת ים (אוהדים אחרים אני מניח כן שמחים שהקבוצה נשארה בבלומפילד הבית ההיסטורי)
    ‫"תגידו להם תודה, הם הצילו את הפועל"... - מחזירים את הפועל | פייסבוק‬
    אשכול מעקב: מה הנהלת הפועל ת"א עשתה היום כדי למצוא רוכש למועדון? - דף 33 - השדים האדומים - פורום אוהדי הפועל תל אביב
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/6/22
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,395
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
    עוד בנושא הדיונים על חלופות הרכבת בחיפה ו"קיצור דרך" במסלולה לצד הפרויקט העתידי לרכבת מהירה ומועטת תחנות במהירות של עד 250 קמ"ש.
    החלטה דרמטית עלולה לבטל את תוכנית עיריית חיפה למנהור הרכבת
    "הפסד מביך נוסף לקליש" • המועצה הארצית לתכנון ובנייה הורתה לבחון חלופה של מנהרת רכבת בחיפה - חי פה - תאגיד החדשות של חיפה והסביבה

    חלופה 11 היא הרלוונטית לתחנה צמוד לסמי עופר לה מתנגדת העירייה שכן היא מייתרת את המאמץ ליצור מרכז תחבורתי בתחנת חוף הכרמל לצד ייתור כניסת הרכבת לתחנות נוספות. הצעה רדיקלית אחרת היא ליצור מנהרה לרכבת המהירה שתעקוף את חיפה מלב המפרץ עד עתלית ולהכניס לחיפה במסלול הישן את הרכבת הרגילה שגם היא תוסב לרכבת חשמלית על חשבון המשך ניתוק קו החוף עם שרשרת עמודי החשמל והמסילות
    https://haifa.mynet.co.il/picserver/mynet/crop_images/2022/06/15/BJDBdtvF9/BJDBdtvF9_0_0_729_814_0_large.Xxx

    https://he.wikipedia.org/wiki/תת"ל_65

    באופן כללי נזכיר שבשנים הקרובות מתנהלים כל מיני פרויקטים ודיונים על פרויקטים שאמורים לקרב בין האצטדיונים לרכבות (לאו דווקא קשורים אחד לשני אבל ככה יוצא שאם מקימים אצטדיונים באזורים יותר תעשייתים בשולי העיר שיוצא להם להיות קרובים למסילות ותחנות הרכבת) מלבד הקרבה של אצטדיונים קיימים כמו פתח תקווה או אף הלאומי בר"ג לתחנות רכבת. מתוכניות לתחנת רכבת נוספת ליד אצטדיון נתניה, בניית אצטדיונים עתידיים באשקלון, אשדוד, חדרה, קריית גת לצד תחנות רכבת חדשות ואצטדיון רחובות ליד תחנה קיימת, תוכניות אופציונליות לשדרוג מסלול הרכבת למלחה ותחנת הרכבת במלחה הסמוכה לטדי, תחנת רכבת עתידית בקרבה לאצטדיון קריית שמונה ועוד. אפשר להצביע גם על קרבה יחסית למשל בין אצטדיון הברפלד לתחנת הרכבת ראשל"צ-משה דיין או אצטדיון הרצליה לתחנת הרכבת.

    והיו גם פרויקטים שלא הבשילו (הצעות לאצטדיונים לצד תחנות רכבת) ברעננה-שפיים וצומת חולון-ת"א (שבמקומה הורחב בלומפילד) ולמכבי ת"א והנבחרת בגלילות-רמה"ש, אשדוד בעברה בחנה אצטדיון דווקא בקרבה לתחנה הדרומית עד-הלום, אצטדיון במודיעין לצד תחנת מודיעין מרכז ועוד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/6/22
  8. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,671
    לייקים שהתקבלו:
    290
    מין:
    זכר
    אולי פשוט צריך לעשות כרמלית מורחבת שתהיה קווי מטרו בעיר תחתית ובין היתר תחנה ליד סמי עופר (וליד אצטדיון קרית חיים שבעזרת השם יבנה מחדש במהרה בימינו)
     
    EsheD אוהב/ת את זה.
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,395
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
  10. schmal85 Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/12
    הודעות:
    134
    לייקים שהתקבלו:
    29
    מין:
    זכר

    לא חושב ש25K אוהדים חוזרים ברכבת, עדיין יש כאלה שמגיעים בתחבורה אחרת כמו קטנועים\קורקינט\רכבים אישיים.
    דבר שני, בשעות שנגמרים המשחקים שזה סביב 23:00 , הקווים ריקים כמעט ולכן זה לא נכון שכל רכבת תהיה מלאה ב300 אנשים.
    לגבי ההגעה לאצטדיון בשעות אחר הצהריים - רכבת כל 3 דקות כן פותרת את העניין כי אוהדים יגיעו ברכבות נפרדות וכל אחד יגיע בשעה אחרת, יש מספיק טווח הגעה למשחק ולא כולם יעלו על אותה הרכבת.
    שוב - כל הפנטזיות שלי מבוססות על זה שהכל יהיה בסדר... ברור שאם יהיה מטרו זה ייקל עוד יותר על העומסים בגוש דן
     
  11. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    הבעיה הכי גדולה בכל הקשור לרכבות הכבדות זה העובדה שאין בכלל סינכרון ביניהם לגבי שעות המשחקים. זה אמנם נושא לדיון אחר, אבל שעות המשחקים ללא ספק הורסות את המוצר ומדירות אלפים מהמגרשים כל שבוע. אי אפשר לעשות משחקים בימי חול בשעה 21:00, זה פשוט לא לעניין, בן אדם גם מבוגר כבר לא רוצה לבוא למשחק שהוא יודע שהוא יגיע בשעה 1:00 הביתה, ובלי רכבת, שלא לדבר על הילדים, ולא לדבר על העלויות הקיוקסים וכו'.
     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,395
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
    אם דינמו מינסק תעפיל למשחק מול הפועל ב"ש במוקדמות הקונפרנס ליג, בשל הסנקציות היא לא יכולה לארח במינסק ולכן את משחק הבית שלה היא גם תארח בטרנר ללא קהל.
    אם תעלה: דינמו מינסק תארח את ב"ש בטרנר
     
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,395
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,395
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
  15. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    אני לא נתקלתי בעיר בעולם שיושבת על צלע הר ויש אצלה מטרו. גם הכרמלית בחיפה זה משהו הנדסי מתחת לאדמה שמזכיר פוניקולר מפעם. אולי שווה לשקול בעיר לעשות כרמלית 2.0 שעולה ויורדת למקומות אחרים בעיר וקו נוסף שמקשר בין השתיים. לגמרי עדיף מהרכבל החדש (עם כל הכבוד לרכבל)