מגרש קרני ברעננה ישופץ בעלות של כ300-200 אלף שקלים וכך יתאפשר להפועל רעננה לשחק בו אחרי שנים של נדודים מחוץ לעיר בהיותה בליגות הגבוהות יותר רעננה תארח בעיר שלה, העירייה תגדיל את הסיוע
גם אחרי ביטול משחק הידידות מול ארגנטינה בתחילת החודש, נבחנים אופציות למשחקי ידידות נוספים לנבחרת בתחילת נובמבר. המרתקת ביותר היא אולי ההצעה למשחק ידידות מול ספרד וחלום פחות ריאלי למשחק מול נבחרת ברזיל. לפני המונדיאל: מו"מ למשחק בין ישראל לספרד דווקא משחק הידידות שתוכנן מול אורוגוואי בנובמבר (בדרכה לקטאר) הופך לסימן שאלה ושוב בשל לחצים פרו פלסטינים. גורמים פלשתינים דורשים מנבחרת אורוגוואי לא להגיע לישראל: "אסור לשחק עם אפרטהייד" עוד משחק ידידות אמורה לקיים הנבחרת בספטמבר מול מלטה אך בינתיים אין הכרעה האם יתקיים בישראל או במלטה. כזכור הנבחרת תחילה העדיפה לארח את אורוגוואי כבר בספטמבר אבל לאורוגוואי היה עדיף נובמבר כחלק ממסע אימונים בדרך למונדיאל בקטאר שייפתח בנובמבר.
בלי קשר לדיבורים על כרמלית מורחבת (בחנו את זה, ירדו מזה), קווי רכבל נוספים (יש ערים בעולם שמרושתות ברשת שלמה של רכבלים ולא רק רכבל וחצי כמו חיפה) או למטרו עיר תחתית (יקר ומיותר, ההצעה לרכבת קלה בעיר התחתית מספיקה מבחינה תחבורתית ויכולה להסיע פי 3.5 נוסעים מהמטרונית, 140 מטרונית, כ480 ברכבת קלה כפולת קרונות, מטרו רלוונטי רק לערים צפופות יותר כמו ת"א וגוש דן ולגבי חיפה רק אם זאת היתה רשת מטרו שלמה של חיפה והקריות ואולי אף מעתלית ועד עכו) הקביעה שלך שאין מטרו בעיר הררית גם לא נכונה. מטרו יש בליסבון, טביליסי ועוד.. בכל אופן זה כבר סטייה מנושא הפורום שבכל זאת אינו פורום תחבורה https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_metro_systems
אין מה להשוות את ליסבון לחיפה. גם אם קוראים למה שיש בליסבון הר, כולו בנוי. כבישים שמקשרים את הכרמל לעיר התחתית אפשר לספור על כף יד אחת לדעתי. הגישה בין ההר לים היא זוועתית. אזורים שבקו אווירי מרוחקים 3-4 ק"מ לוקח לפעמים שעה באוטובוס כדי להגיע מצד אחד לשני. עוד קווי כרמלית נשמעים כמו הפתרון הכי הגיוני, אבל אני מתאר לעצמי שזה פרוייקט שבמדינה כמו שלנו ייקח נצח ליישם.
להגיע לסמי עופר זה פשוט סיוט,נסיעה של 20 דק' לוקחת שעה וחצי ברכב,ועל הרכב תאין מה לדבר בכלל. התחב"צ באיזור חיפה-קריות,פשוט איומה. האופציות הריאליות זה הרחבת הכרמילת,או הרחבת רכבת קלה,אבל אחת כזאת שתגיע כל כמה דק'.
יש עיר תחתית שלמה חוץ מההר. חוץ מזה שאפשר לחבר את המטרו לקריות, נשר, עתלית, עכו ועוד ישובים כמו שהרכבת הקלה העתידית מגיעה עד לנצרת על ההר אפשר לבנות רכבת קלה (כמו שיש בירושלים וכמו שמה שבונים עכשיו עובר על הרי נצרת ונוף הגליל) לדעתי אפשר לבדוק אפשרות לקו רכבת קלה שתעבור על ההר בין תחנת חוף הכרמל ללב המפרץ/קריות
לא מבין מה בוער להם להרוס, יש להם עוד 4-3 שנים לפחות עד לבניית האצטדיון החדש (וקריית הספורט) למרות שתוכניות הפיתוח לשטח האצטדיון הישן מוכנות כבר שנים. אבל כנראה מבחינתם זה כמו בנהריה שאפשר להרוס אצטדיון ישן ולהסתמך על מגרש ספורטק סינתטי לליגות הנמוכות והנשים גם בלי שיש אצטדיון חדש. ומי הבאה שתהרוס אצטדיון ישן גם בלי שהוקם אצטדיון חדש? הדמיית פרויקט "שער העיר" שיוקם במקום האצטדיון הישן והחניון שלו. 705 דירות (מחציתן להשכרה לטווח ארוך) שטחי מסחר ותעסוקה המשולבים גם בפארק שכונתי עם נוף לתוואי נחל לכיש הסמוך. אגב בהקשר לדיון הקודם בתוכניות הפיתוח של קריית גם גם הקמת רכבת קלה.. https://www.israelhayom.co.il/wp-content/uploads/2021/08/23/land-kiryat-gat-600x400.Xxx חלק מאירוע הפרידה מהאצטדיון (ההריסה בפועל טרם החלה) נפרדים מהאצטדיון העירוני בקרית גת
מצבו הנוכחי של אצטדיון רחובות החדש והמגרש המשני למרמורק (יחליף את איצטוני, שעריים אמורה להבנתי לקבל את 2 מגרשי וייסגל) מי שרוצה להשוות לסרטון ישן יותר שלהם כדי לראות כמה התקדמו ב7.5 חודשים איצטדיון עירוני רחובות צילום רחפן - בניה 30.10.2021 - - YouTube שיסלחו לי למרות שהוא אצטדיון קומפקטי חמוד, התכנון של אצטדיוני כפר קאסם וקריית גת למשל מוצלחים יותר עם תוספת הטריבונות מאחורי השערים במקום סתם חומות.
איפה ראית תכנון לאיצטדיון בקרית גת ממה שאני מבין העירייה הוציאה מכרז לאדריכל אבל עדיין אין שום תכנון רשמי רק קווים מנחים כלליים
אין עיצוב רשמי אבל הקווים המנחים די ברורים, 4 יציעים 10,000 מקומות (ייתכן רק 6000 תחילה) בדיוק באמצע בין כפר קאסם לחדרה. מכל מיני סיבות (למשל סקיצת הארנה שממש זהה לסקיצות העבר של היכל טוטו חולון או תצורת האצטדיון שממש זהה לסקיצות טרנר וחדרה) וניסיון אני סבור שהתוכנית נערכת ע"י GAB אדריכלים (לא שמצאתי איזו אסמכתא שהם מכינים את התוכנית או מגישים אותה לוועדות התכנון, דווקא משרד ארי כהן אדריכלים אחראי על אישור התכנון הכללי של אזור האצטדיון ומתחם התעסוקה לצידו) שלצערי לא ממהרים לחשוף הדמיות בשנים האחרונות לא בפייסבוק ולא באתר שלהם. עד שעיריית קריית גת לא תחשוף את התכנון בפייסבוק ובאתר שלה או לאיזה אתר חדשות לא נוכל להכיר את העיצוב הרשמי. ועדיין ייקח זמן לעיצוב להיות מוכן ומאושר וזה גם לא מבטיח שיש לעיר את הכסף לבנייה בפועל (גם אם בידיעה ראש העיר טוען שבעוד איזה 8-7 חודשים יתחילו עבודות הפיתוח) ולכן לא מבין מה ממהרים להיפטר מהאצטדיון הישן. https://shhuna.co.il/wp-content/uploads/2022/02/%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98%D7%A7-%D7%9B%D7%A8%D7%9E%D7%99-%D7%92%D7%AA.Xxx