היו במשחק הספציפי של מכבי תל אביב היט בסופר קאפ האירופי ברוגבי עם מאמצי שיווק בולטים במיוחד לאחר שקודם לכן קיימה משחקים בלית ברירה בגיאורגיה. בעבר במשחקי נבחרת ישראל ברוגבי בוינגייט נרשמו אף יותר צופים (למשל 2000 צופים במשחק ב2013 כשנבחרת ישראל אירחה את נבחרת לטביה) למרות שמדובר באצטדיון מאוד לא נוח עם טריבונות בטון (ב2013 למשל חלק מהקהל התפרס בשולי האצטדיון על הדשא, שלא כמו כשאירח האצטדיון את אליפות העולם בלקרוס כשקיבל טריבונה זמנית). האמת היה מעניין אם היו מארחים את משחקי נבחרות ישראל ברוגבי למשל באצטדיון הדר יוסף או אולי באיזו רעננה האנגלו-סקסית או אפילו באיזה גרונדמן או אצטדיון הרצליה כמה צופים היו באים.
מעניין הקול קורא של משרד הספורט וקרן המתקנים שייסגר ב3 באוגוסט השנה ומיועד לרשויות ברמה סוציו-אקונומי נמוכה (3-1) שיש להן קבוצה רשומה בליגת העל או הלאומית ואין להן אצטדיון מתאים (כלומר אצטדיון ראוי אך ישן, למשל סכנין לא תוכל לבקש מימון לאצטדיון חדש). קרן המתקנים תאפשר להם לקבל עד 10 מיליון שקלים לשדרוג אצטדיון קיים (בתנאי שעלות ביצוע שדרוגו 20 מיליון שקלים ותבוצע תוך 24 חודשים כלומר שנתיים) ועד 20 מיליון שקלים לאצטדיון חדש של מינימום 3000 מקומות עם עתודת הרחבה עתידית (בתנאי שהקמתו תעלה 40 מיליון שקלים נטו על הבנייה, לא עבודות העפר וסעיפים נלווים כמו התייקרות הבנייה, עלות שכר האדריכלים והמהנדסים וכו', כמו כן הליך האישורים יושלם תוך 18 חודשים ויחד עם ההקמה תוך 60 חודשים בלבד, כלומר תוך 5 שנים). כמו כן הרשויות יצטרכו להציג גם תוכנית פיננסית שתאשר שיש להם מקורות תקציב לתחזוקת האצטדיון בכספן לפחות 10 שנים לצד רישום קבוצות עירוניות שישחקו בו וכן אם קיימים תוכניות לשימושים נוספים בו למשל כאתר הופעות. קול קורא מס' 14867 - הקמה ושדרוג איצטדיונים - תקציב 2022 | משרד התרבות והספורט לצערי אין לי ככה בשלוף אלו ערים צפויות לעמוד בקריטריונים לבקשת מימון לאצטדיון חדש/משודרג.
יכול להיות שאני לא מבין משהו או שזה משהו ישראלי לא מוסבר מה הבעיה להמשיך לבנות אצטדיונים בגודל לא גדול כמו טרנר? למה הכל צריך להיות שתי טריבונות גדולות ואין כלום מאחורי השער יש מאות אצטדיונים בחול של קבוצות של 8000 איש עם ארבעה יציעים
כל האצטדיונים שכרגע נמצאים בבנייה או בתכנון, בתכולה של לפחות 7,500 מושבים, מתוכניים להיבנות עם יציעים מאחורי השער.
קודם כל טרנר לא כזה קטן. עדיין הוא מכיל מעל 16 אלף צופים. דבר שני לגבי שאר האצטדיונים מעל 8000 מקומות שיכילו 4 יציעים גם לא לגמרי מדויק. לא מעט אצטדיונים הציגו תכנון אופציונלי ל2 יציעים ועתודת הרחבה מאחורי השערים כמו חדרה שתוכנן להתחיל עם 8000 מקומות ב2 יציעים (שם אולי כן ייבנה בסוף עם 4 יציעים ו12 אלף מקומות אך ללא יציעים פינתיים שישמשו עתודת הרחבה ל15 אלף), מגדל העמק, קריית גת ועוד. יש אצטדיונים שאף מתכננים להתחיל ביציע אחד בלבד בטרם תמומש ההרחבה כמו טמרה, אילת ועוד. ומצד שני יש אצטדיונים שכן ייבנו במכה עם 4 יציעים כמו אשדוד, כפר קאסם, כפר סבא ועוד. אצטדיונים כמו טמרה ונצרת אמורים אגב להכיל רק 3 יציעים לבסוף ולא 4 ואצטדיון קריית שמונה תוכנן למרות ההרחבה להכיל 2 יציעים בלבד. יש אצטדיונים שגם המפרט העתידי שלהם טרם ברור כמו רמת השרון, אשקלון, רמת גן ואחרים.
מה הבעיה לבנות איצטדיונים עם תכולה של בין 5000 ל-10000 עם 4 יציעים בלי קירות מפרידים? יותר זול מאשר לבנות 12000 מיותר באשדוד שיתמלא רק אם מכבי חיפה תגיע
20,000 מקומות יכיל האצטדיון באשדוד, לא 12,000. ומנהלת ליגת העל עצמה מעוניינת שמספר המקומות באצטדיון ליגת על חדש לא יפחת מ7000 מקומות ואף 8000 למרות הקלות לגבי אצטדיונים ותיקים ואצטדיונים פריפריאליים של ערים קטנות שיאושרו עם 5000 מקומות בלבד (וגם בפריפריה הרחוקה בסופו של דבר אפילו קריית שמונה נערכת להרחבת האצטדיון ל10,000 מקומות). כך שלבנות אצטדיון עם 5000 מקומות בלבד וללא עתודות הרחבה עשוי לחסום את דרכו לאירוח בליגת העל (לא רק בשל דרישות המנהלת, גם המשטרה מסרבת לאשר אצטדיונים קטנים מדיי בעת משחקים אטרקטיביים מפוצצי קהל וגם למשרד התמ"ת יש השגות בנושאי הבטיחות). אין מה לעשות בטווח הרחוק יש בישראל גידול דינאמי בגודל האוכלוסין ובמיוחד בגודל האוכלוסייה בערים מסויימות ולמרות שאין גידול משמעותי בכמות הקהל של רוב הקבוצות (אף שבעיקר בזכות הקבוצות הגדולות כבר ראינו כמה שיאים מקומיים נשברים בכמות הצופים במחזור בליגת העל) בסופו של דבר ערים מאמינות שיכולות לתכנן אצטדיון גדול למדיי או אצטדיון עם עתודות הרחבה ושאלה ימומשו ויאוכלסו בסופו של דבר. אז נכון שנתניה ופתח תקווה איכזבו בכמות הקהלים ולא יצרו לגיטימציה להרחבת האצטדיונים (גם אם לרגע כשמכבי והפועל ת"א נדדו אליהם היה נראה שייתכן ותמומשנה תוכניות הרחבה) וטדי שהורחב גם מאכזב בכמות הקהל שבא אליו בפועל ועדיין ערים נוספות מקדמות תוכניות לאצטדיונים גדולים יחסית משלהן ויותר מזה, מתוכניות שהיו מיועדות לביצוע בשלבים הולכים על תוכניות השלב הסופי. כלומר לא רק 8000 מקומות בחדרה משלב א' אלא ישר 12,000 משלב ב'. לא רק 16,000 באשדוד אלא ישר 20,000. לא רק 3000 ברחובות אלא ישר 6000. לא רק כ2500-2000 בכפר קאסם אלא ישר 8000. ומולן יש ערים שעדיין מאמינות בבינוי איטי יותר כמו אילת, טמרה, עראבה וכו'.
בזמן שמכבי חיפה מגבילה את כמות המנויים לכ20,000 (כדי לאפשר מכירת כרטיסים למשחקים בודדים לאוהדים נוספים שלא יכולים להיות מנויים, לאחר מתן עד 3000 כרטיסים לאוהדי האורחות עדיין תוכל למכור כ7000 כרטיסים לכל משחק לאלו שלא מנויים), מכבי חיפה פרסמה את מחירי המנויים ל-2022/23 מכבי ת"א לא מהססת בשאיפה למכור כ23,000 מנויים, מה שאומר פחות כרטיסים זמינים לאוהדים שאינם מנויים. עם ציטוט של זהבי: הושק קמפיין המנויים של מכבי ובכל אופן אלו שיאים של מנויים ביחס לשאר הקבוצות.
הבעיה באצטדיונים גדולים ומפוארים היא לא רק עלות הבנייה. יש גם עלות גבוהה של אחזקה- זה לפעמים מטרד יותר גדול מאשר הבנייה עצמה. אלא אם העיריה מצליחה להחזיר את הכסף עם השכרה של שטחי מסחר וחסויות. די הזוי שאצטדיון כמו בנתניה עדיין לא הצליח למצוא ספונסר ענק שיפרסם את עצמו. די הזוי שבתל אביב ואפילו בפתח תקווה הצמודה מצליחים לעשות את זה די בקלות. לעולם לא אבין למה. הכי מדינת תל אביב שיכולה להיות. Sent from my iPhone using Tapatalk
עוד דיווח מהמגרש הסינתטי השני בגודל תקין (לא מגרשי שחבק שגם פועלים בשולי האצטדיון) שהוקם ליד אצטדיון המושבה על חשבון שטח חנייה שהיה שם בעבר (כנראה זה מה שקורה כשלא ממלאים את האצטדיון מדי שבוע מעל 10,000 צופים החנייה מספיק מיותרת כדי לוותר על חלקה לטובת מגרש כדורגל). אצטדיון המושבה בפ״ת משמש את הקבוצות בליגות הגבוהות של הכדורגל . לאצטדיון הצמידו במשך השנים מגרש אימונים ועוד מגרש אימונים קטן. כחברת בקרה ופיקוח עליון עבור משרד התרבות והספורט הקמנו יחד עם עיריית פ״ת מגרש חדש נוסף הכולל כר דשא סינטטי במידות תקניות (כ-8,000 מ״ר) תאורה, יציע מקורה, מבני ספח (מלתחות שירותים, מאמנים שופטים וכדו׳) היחודיות של המתקן (היחידי בארץ) היא שכל כר הדשא הסינטטי נבנה ישירות ע״ג חניית אספלט קיימת. עיריית פ״ת שינתה ייעוד של מגרש חניה לטובת מגרש כדורגל. כל תשתיות הדשא לרבות ניקוזים , חצובים באספלט של החניה.