אני דיברתי על דירה לאדם יחיד, זוג צריך דירה יותר גדולה. לחסוך 2,000 ש"ח בכל חודש (בממוצע כמובן) בין 25 ל-35 זה לא טריוויאלי, בטח כשאלו שנים שההכנסה שלך היא הכי נמוכה. אני לא מאשים את המדינה, היא כמובן נכשלה בטיפול בבעיית הדיור, ברגע שהפכו אותה לבעיה של מחירי דיור. את הנזקים שכחלון עשה כאן בכמה שנים שהוא היה יקח שנים לתקן.
דירה של 2 מליון היא לא סבירה לזוג? זה המחיר של דירות 4 חדרים בשולי המרכז (רחובות, נתניה) ו3 חדרים במרכז עצמו. לחסוך 2000 שקל בחודש כולל קרן השתלמות זה לא מופרך בכלל. מעבר לזה, השאלה היא כמה ממתלונני הדיור מוציאים על מותרות - כלומר, דברים שההורים שלנו לא הוציאו - סכומים כאלה בחודש. מההיכרות האישית שלי מדובר בכמעט כולם. החברים שלי מתחלקים לבזבזנים בלי דירה וחסכנים עם דירה או לקראת (ועוד כמה בזבזנים עם דירה כי ההורים עשירים). השינוי האישי שאדם עושה בהכנסה/חסכון/הוצאה שלו דרמטי לחיים שלו פי כמה מכל החלטה ממשלתית סבירה בנושא.
אושר בממשלה: 1,000 שקלים בחודש לעובדי המגזר הציבורי תמורת ויתור על רכב | אתר החדשות דבר אני כידוע לכם הכי פרו-תחבורה ציבורית שיש אבל התכנית הזאת באמת לא מובנת לי. למה המדינה צריכה לשלם לעובדי המגזר הציבורי ש״יואילו בטובם״ לנסוע באוטובוסים, ולשלם לא מעט, אלף שקל בחדש. האם זאת לא אפליה? למה עובד במגזר הציבורי מקבל אלף שקל על נסיעה בתחבורה ציבורית ועובד במגזר הפרטי לא? רוצים שעובדי המגזר הציבורי לא יסעו ברכב? אין בעיה, קחו להם את המכוניות לייסינג ושאותו עובד יחליט אם הוא נוסע בתחבורה ציבורית או ברכב פרטי על חשבונו, למה אני צריך לממן לו תחבורה ציבורית?
בזמנו היה פיילוט של שר התחבורה דיאז, סמוטריץ, שלקחת X אנשים ולהציע להם להתחיל את העבודה שלהם ב 10 ביום ראשון וחמישי (משתנה הכמות ימים) ובתמורה הוא ישלם להם את השכר את השעתיים האלה. הוא הביא נתונים שמספיק שהוא יגרום לכמה אלפים לעשות את זה, זה יצמצם מיידית את העומס בשעות הבוקר והוא מרוויח את זה בפיריון. למה הפסיקו את זה אין לי מושג אבל זה רעיון מצויין.
. גם בארץ זה ככה, להוציא את גוגל כל החברות הגדולות רודפות אחרי סטודנטים מאוניברסיטאות. גוגל כן עושה התמחות, אבל להגיש בקשה לקבלה שנה מראש זה נשמע לי קצת מוגזם. דווקא לסטארטאפים הקטנים היה יותר קשה להשיג ראיון ללא נסיון.
זה לא רעיון טוב כי הוא מתעלם מדבר שנקרא "ביקוש מושרה". נניח תגרום לאנשים להפסיק לעבוד בשעות האלו ובאמת העומס בכבישים ירד, מה שכנראהי קרה זה שאנשים אחרים, שהיום לא נוסעים בשעות האלו, בגלל שעמוס מדי, יתחילו לסוע כי הכבישים יהיו יותר פנויים, ותגיע לאותו המצב שהיית בו קודם, רק שאתה משלם עכשיו לX עלויות של שעות עבודה.
יפה בן דוד מרויחה 90 אלף ש"ח לחודש, ולגמרי מגיע לה - וואלה! Sheee 40 אלף מזה זה שכר של מנהלי חברות ציבוריות, כלומר כסף ציבורי, כלומר הורה שאוכל זין כי גברת יפה שובתת עוד צריך לממן לה את המשכורת מכספי המיסים שלו. מדינה בהפרעה.
אני אישית חושב שאין שום סיבה שמנכ"לים במגזר הציבורי ירוויחו יותר מ 30 אלף שקל ברוטו שזה 15 נטו. לא מנכל מקורות, לא חברת חשמל, לא תעשיה אוירית ולא רשות שדות התעופה. שמעתי כבר את האגדה הזאת ש "אם הם לא ירוויחו סכומים גבוהים הם יעזבו". אז שיעזבו. חברת החשמל לא תקרוס אם יהיה לה מנכ"ל אחר, כנ"ל כל החברות האלה. אני כבר לא מדבר על אנשים בבנקים, שבעבר הגבילו אותם לעד 3 מיליון בשנה משכורת ואני הייתי גם את זה מקצץ בלפחות 10%. ספציפית לגבי יפה בן דוד, אני משער שזאת הדלפה מכוונת של האוצר שחושב שאם יפגע בלגיטימציה שלה לשבות, יהיה להם קל יותר במשא ומתן לתת למורים / גננות הרבה פחות ממה שמבקשות.
בסדר זה לא חדש שדברים כאלה קורים, ועדיין זה לא נראה לך אבסורד שהורים שנפגעים מיפה בן דוד משלמים לה את המשכורת? מצדי שתרוויח 400 אלף שקל בחודש מארגון המורים, אבל שלא תיקח שקל מכספי ציבור.
לא חושב שהשיקול זה האם החברה תקרוס או לא. בחלק מהחברות הממשלתיות שציינת גם חתול רחוב יעשה עבודה טובה יותר כמנכ"ל. הבעיה היא שיש להם יד על השאלטר, ומדובר באנשים שהוכיחו מספיק פעמים שאין להם שום בעיה להשבית מדינה בשביל להביא הביתה עוד 10 אלף ש"ח בחודש.
אתם מבינים בשביל מה הם מעלים לנו את המחירים? כ-1.8 מיליון שקל שכר על 2.5 חודשים: הסכם בין שופרסל למנכ"ל המודח