אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,001
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    עוד קצת מכביה, הכניסה המאובטחת ליציע המערבי בטדי (בו ביקר ביידן)


    אגב ראיתי בטוויטר שכאילו יש בטדי טרקלין אירוח די מכובד בו שהה ביידן למשל במפגש מעל 200 נציגים ממשלחת ארה"ב ובקבלת פנים מצומצמת לפני שנכנס ליציע אם כי חלק מזה נראה כמו תפאורה זמנית הכוללת וילונות ומסכים לקישוט החלל. לא נראה שזה טרקלין האירוח שתוכנן תחת היציע המערבי ונועד להתחבר במעלית ישירות גם לתאי הVIP.

    משה ליאון בטרקלין עם ביידן (לא מוצא את הסרטונים הטובים יותר של טרקלין האירוח).
    שמחתי מאוד לפגוש הערב יחד עם... - Moshe Lion - משה ליאון
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/7/22
  2. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    אני בסך הכל נתתי דוגמא שתבין שזה שיש עיר גודלה - זה לא אומר שצריך לבנות איצטדיון מגלומני מיותר. למה שיקימו היכלים של 10,000 מקומות בחיפה, ראשון או באר שבע? מאיזה סיבה? ל-3 הקבוצות הללו בכדורסל לא מגיעים יותר מ-2,000 צופים להיכלים הנוכחיים שלהם, אז למה לבנות פרויקט הזייתי? ולא תגיד שאלה אולמות שנבנו ב-1950. כל האולמות שלהם נבנו/שופצו בשנות ה-2000.

    אתה חייב לצאת מהקונספציה הזאת של היכל רב תכליתי איזורי - העם בציון הוא מפונק - אם תוציא אותו מהעיר שלו - הוא לא יבוא, יש לך עשרות הוכחות כאלה - רוצה דוגמא? הפועל חדרה. הרי מה המרחק בין חדרה לנתניה? 10 קילומטר? ועדיין חדרה מצליחה להביא בלחץ 1000 איש למשחקים שלה. אם היה איצטדיון בחדרה היא היתה מביאה 2000 או 3000 -ועדיין אני אומר לך שאין שום הצדקה לבנות בחדרה איצטדיון עם תכולה שעולה על 8,000 מקומות במקרה הטוב.

    דוגמא יותר קיצונית זה אפילו אולם עירוני, זה כמו שאתה מדבר לפעמים על להעביר את הפועל להיכל נוקיה. הם ישחקו מול 500 צופים. יש קבוצות שעם כל הכבוד לאולם כזה או אחר יש לאוהדים שלהם עקרונות - והפועל זה אחד המועדונים האלה.

    למה שירחיבו ליותר? בוא נניח שהרחבתי ל-10,000 מקומות את האיצטדיון בטבריה. זורם איתך, כמה פעמים הוא יהיה מלא? פעם באף פעם. הסיכוי היחידי שהוא יהיה מלא זה אם יהיה משחק אליפות של מכבי תל אביב בטבריה. או מכבי חיפה. או ביתר. או הפועל. או באר שבע. בשביל אירוע של פעם בעשר או עשרים שנה עכשיו לבוא ולזרוק עשרות מיליונים של שקלים? עדיף לשפר את התברואה, לבנות גנים, בתי ספר, לבנות היכל תרבות, הרבה דברים ורק לא איצטדיון.

    אין שום הצדקה שבעולם לאיצטדיון של 10,000 בקרית שמונה. את האיצטדיון הזה של 5,200 מקומות אפשר להרוס, ולבנות עליו איצטדיון מתאים של 7-8 אלף סגור מכל הצדדים וזה לגמרי יספק את הצרכים של קרית שמונה לא ב-10 שנים הקרובות - אלא ב-50! אתה לא תגיע רחוק גם עם איצטדיונים של 2 מיליארד שקל - אתה כן תגיע רחוק עם 100 מגרשי אימונים שיבנו שחקנים צעירים יותר טובים ויגדילו את היכולת של השחקן הישראלי - כי בסוף היא זו שתמשוך יותר קהל למגרשים - אנשים לא יבואו בגלל שיש את הקופים הירוקים ביציע ג'. לכן אני תמיד אעדיף שיבנו איצטדיון ב-30 מיליון שקל או לא יבנו בכלל ושיבנו במקום 4-5 מגרשי כדורגל לאימונים ובניית שחקנים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/7/22
    matanbl22 אוהב/ת את זה.
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,001
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מנהלת הליגות ערכה טסט בבלומפילד לטכנולוגיית רישות האצטדיון במצלמות שיסייעו לקבוצות ליגת העל לאסוף נתונים על שחקניהם ומשחקיהם, סקאוטינג ותמיכה בהחלטות הצוות המקצועי. במכרז השתתפו החברות הטובות בעולם באיסוף סטטיסטיקה ובצילום וידאו טקטי, אשר פועלות בליגות הבכירות ביותר באירופה. נזכיר שיש קבוצות כמו מכבי חיפה שהשקיעו במערכים כאלה אבל המנהלת רוצה להכניס מערכים כאלה לפחות באצטדיונים המרכזיים שיספקו נתונים לכל הקבוצות ולא רק לבעלות היכולת.
    https://pbs.twimg.com/media/FXpOGuJVUAE5DDC?format=Xxx&name=large


    הנה מה שכתב בעבר ג'ורדי קרויפ בנושא
    מירי רגב, שלושת הבלמים והכדורגל הישראלי

    בכדורגל הישראלי יש בעיה מאוד מרכזית, והיא שמועדונים רבים נאלצים לשחק באותו המגרש. אבל מהבעיה הזאת, אפשר גם להפיק טוב ולייצר יתרונות. מה שאני חושב שרגב יכולה לעשות, הוא ללכת לפי המודל האנגלי. צריך לנתח את הכדורגל עד העצם, עד הפרט הכי קטן, והעובדה שיש על כל אצטדיון 2-3 ולפעמים 4 קבוצות, רק תעזור ליישום המודל. אפשר, כמו באנגליה, להשקיע במערכת ניתוח כדורגל כפי שהתקינו בפרמייר ליג בכל מגרש.

    מדובר במערכת של שמונה מצלמות או יותר, תלוי בהשקעה הכספית, אשר מתקינים במגרשים, ויש חברות ניתוח אנליטי שיושבות ועוקבות ומכינות דו"חות מפורטים על הכל. עד הפרט האחרון. כך אפשר יהיה ללמוד ולנתח באמת, בצורה הכי מקצועית והכי מתקדמת, מה הכדורגל הישראלי עושה לא נכון, וגם מה הוא עושה נכון. המצלמות האלה יעקבו אחרי כל מסירה, כל תנועה, כל מהלך, המערכות האנליטיות ימדדו כמה כל שחקן עד לפרט הכי קטן שיש. ינתרו יכולות פיזיות, טקטיות. את הסגנון, את הפועלות הטובות ביחס לפעולות השליליות, עניינים של מהירות, טכניקה ובעצם הכל, עד העצם. כך, יוכלו בהתאחדות לכדורגל וגם מועדוני הכדורגל, להשתמש במערכות האלה בסיוע המדינה, כדי להבין מה בדיוק צריך לשפר ועל מה צריך לעבוד באופן ספציפי.

    אחרי שעושים את כל אלה, ואחרי שיש את כל הנתונים, צריך להשוות אותם אל מול ליגות אחרות, מול ליגות העובדות עם אותן מערכות צילום ומחשב ואותם הפרמטרים, ואז להבין בדיוק איפה אתם עומדים. כך אפשר יהיה לעזור.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/7/22
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,001
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    לידיעתך מעל 30 ק"מ בין נתניה לחדרה וזה היה אחת הסיבות לפסילת האולם בחדרה לאליצור נתניה. (אפילו מקריית גת לאשקלון זה פחות)

    בעיניי אולם רב תכליתי מספק חוויה משלימה בתור אולם אזורי ולכל אזור הצפון או הדרום אין אולם ענק אחד. גם אם לא ייבנה כהיכל ספורט קבוע אלא במודל ביתן 2 באקספו ת"א (שמארח רק לעיתים אירועי ספורט גדולים ונבנים עבורם יציעים זמניים) וזה גם על פי מודלים במדינות אירופאיות מכובדות כמו שבדיה, שווייץ ופינלנד למשל שמראים שגם מדינה קטנה יחסית יכולה להכיל יותר מ2 אולמות למעל 10,000 צופים. אם הפועל ת"א לבדה מכרה מעל 3000 מנויים להיכל קבוצת שלמה, זה אומר שכבר יש לה פוטנציאל ללפחות 4000 צופים בהיכל מנורה במשחק אם יהפוך לביתה (במקרה שמכבי תבנה ארנה גדולה יותר משלה שתהיה ההיכל הלאומי) ולא רק 500 צופים. כמה צופים אתה חושב היה להפועל ירושלים במלחה לפני שעברה לארנה? לא הרבה יותר מהקיבולת של אולם אוסישקין. אבל הפועל י-ם יכולה כעת להביא במשחקים גדולים מעל 10,000 צופים ואילו הפועל ת"א רק מעל 3000. מבין הערים במרכז ששקלו היכל מתחרה בהיכל מנורה מבטחים למופעים ולקבוצה העירונית, נראה לי שראשל"צ מועמדת רלוונטית יותר מרמת גן למשל (שתלך על אולם קטן יותר). ובכלל לא חייב להיות קפיצה של קיבולת האולמות או 3000, או 5000 או 10,000. יכלו להיות גם אולמות באיזה מספר ביניים כמו 8-7 אלף מקומות (ארנה ראשל"צ והיכל קבוצת שלמה תוכננו ל7000 מקומות פוטנציאלים בכדורסל, הקונכייה במקור תוכנן ל8000 צופים) או 4000 מקומות (קיבולת שעלתה כאופציה לאולם החדש בהרצליה).

    חוץ מזה מה אתה רוצה ממני אני אחראי על התכנון? אני מציין מה מתכננים בערים שונות ואז שואל למה היא הולכת על גודל והשנייה לא? או למה תוכנית אחת כוללת עתודת הרחבה והשנייה לא. יש הבדל בין אצטדיון רחובות 6000 מקומות סופית לבין אצטדיון רחובות 6000 מקומות עם עתודת הרחבה מאחורי השערים. טכנית זה היה מחייב רק שינויים קטנים כמו הרחקת מגרש האימונים או הרחקת החומות מאחורי השערים בכמה מטרים ואולי גם הנמכה שלהם. זה לא שאני מצפה להרבה ניסים סטייל הסיפור של בני ריינה ואומר שכל קבוצה בלאומית או קבוצה בליגה א' עם שאיפה ללאומית צריכה לבנות אצטדיון ליגת על. ובעבר ציינתי שאם ממילא מגדילים כמגמה את אצטדיוני ליגת העל, אז לפחות שיילכו רשמית על הגדרות קטגוריה 4 של דירוג האצטדיונים של אופ"א שאחד הפרמטרים שלו זה מינימום 8000 מקומות. וגם אלו שלא נבנו לדרג 4 שיכוונו לעמוד בפרמטרים של דרג 3 (לפחות 4500 מקומות) שבעתיד הלא רחוק יהיה אפשר לחייב את כל קבוצות הליגה הלאומית לעמוד בו בשל מגמת הרחבת האצטדיונים ובניית חדשים שממילא קיימת בליגה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/7/22
  5. matanbl22 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    1,552
    לייקים שהתקבלו:
    423
    חבל שבסוף האצטדיון בטבריה יכיל רק 2500 מקומות, היו צריכים להתעקש על המינימום הדרוש לליגת העל (5000?). אין סיכוי שירחיבו ב10-15 שנים הקרובות את האצטדיון. חבל שקבוצה ששואפת לשחק באופן קבוע בליגת העל תצטרך לשחק מחוץ לעיר.
     
    EsheD אוהב/ת את זה.
  6. אבי סנדור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/6/05
    הודעות:
    921
    לייקים שהתקבלו:
    422
    שינוי כיוון: רעננה צפויה לשחק באצטדיון "קרני" (one.co.il)

    עד כה כל הכתבות שיצאו בנוגע לשיפוץ קרני ברעננה, היו רק כדי ליצור לחץ על העירייה להשתתף בעלויות השיפוץ, להבנתי הלחץ עבד והעירייה הסכימה לתמוך קצת יותר לטובת השיפוץ, במידה והשיפוץ לא יהיה מוכן לתחילת העונה ברעננה כנראה ילכו על האופצייה של הרצליה, אבל כלכלית להשכיר מקום אחר באופן שנתי,לא משתלם, בטח אם לא נעלה ליגה כבר השנה.. ככה שהשיפוץ היה מתבצע כך או אחרת.

    התכנון נכון לעכשיו- להכשיר מינימום מושבים (500), שיפוץ הספסלים ואת חדר ההלבשה של הקבוצה האורחת.
     
  7. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    בשעה טובה
    מאחל לכם שתגדלו קהל בעיר ושבעתיד יהיה לכם בעיר אצטדיון לליגת העל
     
    אבי סנדור אוהב/ת את זה.
  8. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    לפי היציעים שנבנו - זה יותר גדול מ2500 רק היציעים לאורך המגרש לבדם אלה יציעים שכל אחד מהם מכיל 1500 מקומות. אני חושב שהכוונה היתה להכשיר קודם כל את ה2500 מקומות בשביל שיתחילו לשיק בו ותוך כדי תנועה ישלימו את שאר האיצטדיון עד התצורה הסופית של 5000. כי מההדמיות זה נראה שיש 5000 לפי המתווה הנוכחי.
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    זה לא 2500 כי בשלב הראשון בונים רק צד אחד?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,001
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    הם מסבירים למה חשוב לשפץ את המגרש כדי לסייע לקבוצה לשוב ללאומית, אלא שברגע שהיא תשוב ללאומית שוב תחפש בית חלופי אי שם, במקרה הטוב קרוב יחסית כמו לויטה או הרצליה או גרונדמן, במקרה גרוע יותר שוב באצטדיון הלאומי בר"ג. ואולי בכלל יצהירו על השיפוץ אבל יגידו שזמנית בגלל השיפוץ עוד אי אפשר לשחק בו אבל עד שיושלם תעבור כבר רוב העונה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/7/22
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,001
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    תאורת הלד והאפקטים שלה הושקו רשמית מול הקהל באלוף האלופים. בינתיים ראינו אותה רק בירוק ולבן, אני מחכה לראות אותה קודם כל באדום של הפועל וגם במשחקים נוספים למשל טוטנהאם ורומא אבל מעניין גם איך תיראה בהופעות ענק באצטדיון.
    לפתוח בסטייל: צפו במופע האורות בסמי עופר - ספורט 5
    צפו: מופע האורות המרהיב בסמי עופר - כלבו – חיפה והקריות
    זה מטוס? זו חללית? לא, זה אצטדיון סמי עופר | צפו בתאורה החדשה » מוניציפלי » חדשות NWS

     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/7/22
  12. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    כל ה-4 יציעים בנויים, אבל יכול להיות שיתחילו לשחק כשרק אחד גמור, עדיף מאשר לא לשחק בכלל
     
  13. matanbl22 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    1,552
    לייקים שהתקבלו:
    423
    לא ממש הבנתי, ארבעת היציעים הבנויים, כשיהיו מוכנים, יכילו 2500 או 5000?
     
  14. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    5000.
     
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,001
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר