ריאל מדריד 2022/23: אחרי עונה מהאגדות - נלחמים בשאננות ובברצלונה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏17/7/22.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    אני שם בצד את כריסטיאנו רונאלדו, לא הזכרתי אותו בכלל. רונאלדו מקצוען נפלא, אבל להשאיר אותו אולי בכוח בחדר ההלבשה היה יכול להוות סיכון, עיסוק עסיסי של התקשורת. אם קאסמירו היה נשאר בריאל מדריד הוא היה משחק בדיוק אותו הדבר. יש אנשים שלא בטוחים שאנגולו קאנטה בדעיכה קשה כשהוא לא כשיר למספיק משחקים בשנה אבל את קאסמירו קוטלים אחרי חצי שנה די עקומה.

    קוקורייה הוא 'אולי', קאסמירו הוא כן, כאן ועכשיו. ברור שקוקורייה צריך להוכיח את עצמו, איך הוא משתלב במועדון על. חסרים שחקנים שהיו טובים בדרג ב' באנגליה אבל צ'לסי הייתה גדולה עליהם?

    המונח גלאקטיקוס הוא ליופי, בשורה התחתונה, ריאל מדריד כבר לא מביאה שחקני התקפה, היא כנראה מפחדת לקחת סיכון בגלל אדן הזאר - מנחוס, ולוקה יוביץ' - לא התאים, וזה מוגזם. אולי שחקנים מברזיל שזה יכול להיות ויניסיוס שלוקח לו זמן, זה יכול להיות רודריגו שקשה לדעת וזה יכול להיות רינייר - או כלום. למה שריאל מדריד תציג לך טור מכירה מרשים כל הזמן? גם בלי ה-70 מיליון יורו האלה החיים תותים. ועשה לי טובה כולן מצפצפות על הפייר-פליי. אני מודד את הקבוצה שלי לפי שאפתנות ותארים. העונה האחרונה הייתה מדהימה אבל זה לא בגלל שפעלנו נכון. גם את ארלינג הולאנד פספסנו. ולא באתי בטענות על כך שאמבפה לא הגיע, להיפך, היינו צריכים לצאת מהקרקס הזה לפניכן. אתה מכניס לי מילים לפה. אף אחד לא אמר שצריך למכור את קאסמירו בעתיד בסכום גדול.
     
  2. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @Raulito
    אני מבין שאין לך שום דוגמא להצעה דומה לזו שיונייטד עשתה על קאסמירו.
    לא אמרתי שריאל צריכה להציג טור מכירה מרשים, וזה שאתה כותב את זה ו'אתה מכנים לי מילים לפה' זה מאוד לא רציני.
    את הלאנד לא פספסתם אלא הלכתם על אמבפה. את אמבפה פספסתם כי הוא יקר בקנה מידה לא נורמלי.

    זה שריאל לא החתימה את סלאח או אנקונקו לא קשור בשום צורה למכירה של קאסמירו, שבה היא קיבלה עסקה מדהימה ברמה לא נורמלית.
    זה שאפשר להגיד שכרגע כדאי להביא קשר נוסף גם לא קשור, וזה שקוקיירה צריך להוכיח את עצמו או שרונאלדו מקצוען לא רלוונטי.

    מנצ'סטר יונייטד הציעה לקאסמירו חוזה מדהים.
    ריאל מדריד יכלה להשוות את התנאים ולהתנהל בצורה חסרת אחריות כלכלית,
    ריאל מדריד יכול להגיד 'לא מוכרים' ולהישאר עם שחקן דועך וממורמר בסגל,
    ריאל מדריד יכלה להגיד 'תשלמו ונמכור' ולעשות רווח מדהים כמו שקאסמירו עשה.

    אלא אם יותר חשוב לך להחתים את גריזמן אחרי קוטיניו אחרי דמבלה מאשר לזכות בליגת האלופות ובאליפויות - הביקורת לא ברורה.
    לזכות באליפות אירופה ולהתלונן שהמון זמן לא החתימו 'גלאקטיקוס'...
     
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אין לנו מושג מה הולך בפנים. יש מצב שקסימירו עוזב כי הוא שכב עם אישתו של מאפיונר ממדריד וחייב לברוח, ויש מצב שהוא שוחח על הנושא עם פלורנטינו בתחילת הקיץ והמשא ומתן התנהל בשקט.
    כמו שאנחנו לא יודעים מה קרה עם הלאנד ולמה ריאל לא החתימה אותו בסוף, או למה קרו מיליון ואחת דברים.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    אבל זה לא נכון, שמנו על השולחן 200 מיליון יורו על קיליאן אמבפה כשנותרה לו עונה אחת בחוזה - בקיץ שעבר. האידיאל היה להביא את שניהם ביחד וזה היה אפשרי. הופעל עליו לחץ אדיר להישאר בפריז סן ז'רמן בקיץ הזה.
    אין לי דוגמא דומה למקרה עם קאסמירו אבל אתה לא מבין את הנקודה שלי. גיל ופוטנציאל זה לא המרכיב היחיד בסכומי ההעברה, גם התאכלס. שהתאכלס - אין לקוקורייה ולקאסמירו יש ועוד איך. ומישהו חשב שהארי מגווייר יעלה כפי שהוא עלה? השוק בכדורגל מתקדם ומשתנה וגם שחקנים שהם בגיל 30 עולים הרבה כסף.
    מניין לכך שקאסמירו היה נשאר ממורמר בסגל ועושה שביתה? לא כולם בסגנון של דמבלה. הוא אוהב את ריאל מדריד ואת המועדון ומעמדו היה גבוה מאוד. ואף אחד לא אמר להשוות את השכר שהוא זכה לו באנגליה. בריאל מדריד יש לו הרבה דברים שאין לו באנגליה. יונייטד לא החזיקה את כריסטיאנו עוד שנה לפי מה שאומרים ובמקום להגיע אלינו בקיץ 2008 הוא הגיע ב-2009?

    אין לנו התקפה, לא מביאים שחקנים לחלק הקדמי כי נפלנו עם יוביץ' וזו בושה וחרפה. אין שחקני התקפה חוץ מאמבפה והולאנד? למה את ברנרדו סילבה לא מחתימים? יותר מדי שחקנים בכירים עזבו, זה הכל. אתה היחיד שסופר את הסכומים שאנחנו מכניסים כמו הכתבות ב-AS, אולי מהפוזיציה של מילאן. ריאל מדריד היא המועדון הגדול בעולם ויש לה מספיק כסף ומצב כלכלי מעולה. אנחנו לא מוחאים כפיים אחרי עסקה כזו.
     
  5. EsheD משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/10/05
    הודעות:
    10,723
    לייקים שהתקבלו:
    2,405
    מין:
    זכר
    אני חושב שזה גם קשור הרבה בגישה של קרלו,שהוא נוטה להתיישר עם הבעלים,ולא עומד על שלו.
    עם מאמנים קודמים שהיו יותר דומיננטים,לדוגמא עם מוריניו,מצב כזה לא היה עובר.

    דור צודק,התנהלות שלנו בחלון הוא מבישה,ואנחנו נשלם עליה בהמשך העונה.
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    בואו נלך קצת לעבר, זה ממש אתמול 'פורסם': אשתו של אנחל די מאריה אומרת שהכל היה טוב במועדון הגדול בעולם ואז הגיעה ההצעה הקסומה כלכלית ממנצ'סטר יונייטד והכל היה מחורבן. זה אמנם 2014 ועדיין, די מאריה בכושר שיא והיו צריכים לשדרג לו את השכר. על אף עונה מדהימה של חאמס כשרק הגיע - יש ספק איזה שחקן התאים לריאל מדריד יותר טקטית ועד איזה גיל הארגנטינאי היה שחקן טופ בעוד חאמס כבר נשכח והתרכז בדברים אחרים? גם במקרה הזה אנצ'לוטי היה מאמן. הוא גם לא ניסה לעשות את המינימום כדי להשאיר את שבצ'נקו במילאן בזמנו ואפילו לא ניסה לשכנע את קאסמירו כאילו זה פסול.

    עכשיו ברור שדין כריסטיאנו לא דין קאסמירו. זוכר ב-2012 את ה-"אני עצוב" של כריסטיאנו? הנאום המביך הזה ש"זה לא קשור לכסף". אם הייתה מגיעה הצעה של 200 מיליון יורו והרי כריס לא רוצה להישאר כביכול - היית מוכר? ברור שלא.

    'חגגנו' ששמנו את היד על טשואמני מקשרי העתיד של הכדורגל העולמי וזה שאמור לשלוט בשדה עשור שלם, יש היגידו שהוא כבר ההווה, ורודיגר באמת אחלה רכש וחבל שאנצ'לוטי לא עושה את המתבקש ומעביר את אלאבה לשמאל ומנדי לספסל. דירגתי את הקיץ כ-6.5. עכשיו יצא שקשר אחורי פנטסטי עזב ובהתקפה כלום לא זז ובסוף אסנסיו גם כן יילך.
     
  7. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @Raulito איך אתה לא מתבייש לכתוב "מניין לך שקאסמירו היה עושה שביתה" הודעה אחרי שהאשמת שמכניסים לך מילים לפה, לא ברור לי.
    בכל מקום שאנשים בו עברו את גיל 15 הם מבינים שצריך לספור כסף, גם אם אתה מדבר ב'דסימה' וב'גלקטיקוס' וב'מועדוןהכיגדולבעולם'.
    אבל האמת, אם הדוגמאות שאתה מביא הן קוקיירה ומגוואיר, כאילו המכירות שלהן היו טעויות... אז באמת לא חבל על הדיון.

    ההצעה של יונייטד לקאסמירו היתה הזדמנות ל'אקזיט' הן מצד ריאל והן מצד קאסמירו. לסרב לה היה טיפשי כמו לסרב למכירה של מגוואיר.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    אתה זורק לי 'לא טוב להשאיר שחקן ממורמר' כאילו אתה לא מכיר את האיש, כאילו הוא דמות שלילית בחדר ההלבשה ולא המנטור של הצעירים הברזילאיים, כאילו הוא לא בשר מבשרה של ריאל מדריד. ואם ריאל הייתה דוחה את ההצעה והוא היה נשאר אפילו שנה בעל כורחו, הוא לא היה מסוגל לשחק את הכדורגל שלו? לדעתי ההצעה הכלכלית לא הייתה מדהימה. כבר הסברתי למה: התזמון בחלון ההעברות, העובדה שמדובר בקבוצה בפאניקה והיא בזבזנית יוצאת דופן. גם פעם אף אחד לא העריך שבלמים יעלו כל כך הרבה כסף, אז מה? הקבוצה איבדה שחקן מפתח ואני לא אוהב את זה. שוב, אתה מדבר כאוהד מילאן. אני אוהד ריאל מדריד. אתה יכול לזלזל בהגדרות שלי ואם זו ירידה ברמה מבחינתך אל תדון איתי. אני בקיא במצב הכלכלי שלנו יותר ממך.
     
  9. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    לא, אני זורק 'לא טוב להשאיר שחקן ממורמר' כי זה פשוט לא טוב. אם שחקן רצה ללכת ולא נתת לו ללכת זה באסה.
    אם הוא יעשה שביתה או סתם יתאפס אחרי שבועיים זה דבר אחר, אבל ככלל זה לא טוב להשאיר שחקנים בכוח. זה מה שכתבתי, ואתה באת ואמרתי שהוא יעשה שביתה, הודעה אחרי שהתלוננת שמכניסים לך מילים לפה. אדם בוגר היה מתנצל, לא מתחפר.
    ההצעה היתה מדהימה והעובדה שאתה מודה בזה היא שלא הבאת לא שום מקבילה. אין הצעה בסכומים האלה על שחקנים בגיל הזה. זה לא קיים. הודת בזה. הבאת את פאקינג מגוואיר - אולי המכירה הכי חכמה בהיסטורית הכדורגל האירופאי - כמקבילה.
    אני לא מדבר כאוהד מילאן, אני מדבר כאדם שעוקב אחרי כדורגל אירופאי. זה שאתה אוהד ריאל מדריד לא אומר שאתה צריך ללכת עם הראש בקיר ולדרוש 'גלקטיקוס' ו'דסימות' ו'הקבוצה הכי גדולה בעולם', וזה שאתה כותב פה המון לא הופך אותך לבקי יותר מאף אחד שאתה לא מכיר. ואם אתה נעלב מהדיון אתה לא חייב לנהל אותו ויכול להמשיך לפרסם כאן את הפרסומים הרגילים שלך במקום, אף אחד לא הכריח אותך להגיב, ואולי אם תתיחס לטיעונים ולא לטוען הדיון גם יתקדם לאנשהו.
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    כי הדוגמא שעולה לך בראש אוי זו הדוגמא של הקייטנה בפריז סן ז'רמן. כריסטיאנו רונאלדו שהוא בכיין נשאר במנצ'סטר יונייטד עוד שנה ב-2008-09, מישהו חש שלא בא לו לשחק כדורגל? היה עובר לקאסמירו, הוא ילד גדול.
    ההצעה הייתה מפתיעה ואולי ראשונה מסוגה אבל מה אכפת לי, אני מסביר לך. גם בעבר לא שילמו כל כך הרבה כסף על בלמים. כשריאל מדריד שמה 30 מיליון יורו על השולחן של סביליה ושילמה את סעיף השחרור של סרחיו ראמוס זה היה 'וואו' למרות שכבר נרכשו נסטה ופרדיננד בסכומים גבוהים. שנתיים אחר כך הגיע פפה באותו סכום ושוב הורמו גבות.
    מנצ'סטר יוניטד תמיד משלמת הרבה יותר ממה שהשחקן באמת שווה וגם לכך אני מתייחס אבל התעלמת מזה. מגווייר הוא דוגמא אחת מתוך רבות.

    אני דורש שחקני התקפה חדשים כי זו עונת מונדיאל, בנזמה זקן ו-ויניסיוס עדיין יש לי ספק קטנטן לגביו על אף העונה המדהימה. לא הגיעו מספיק שחקני התקפה טובים מאז 2018, לא יכול להיות שריאל מדריד מחפשת רק את הויניסיוס הבא. וכן ההיסטוריה של ריאל מדריד מושתת על גלאקטיקוס נו מה לעשות אם תרצה או לא. תשאל את פלורנטינו.

    לא אמרתי שאני מבין בכדורגל יותר ממך, אני לא. אני בסה"כ חי את הקבוצה הזו קצת יותר ממך, קורא כל היום בטוויטר, מצליב מקורות. כבר הסברתי לך, המצב הכלכלי שלנו דבש, גם בלי 70 מיליון היורו האלה. אנחנו לא פ.ס.ז' אבל דיברת על הסכום הזה כאילו נשפץ בזכותו את הברנבאו.

    הכי אני אוהב שמשתמשים ב'פרסומים' ובעדכוני חדשות שלי כדי 'לנגח אותי', לא מעט פעמים נוצרים מכך דיונים. בכל מקום אחר היו אומרים שזה אחלה ושאני מרים דיונים. אתה זה שהגיב לי על הפוסט על קאסמירו. יש פהנ ימים שלמים שאף אחד לא כותב פה בפורום בכלל ואני תורם לו ומתחזק אותו לא מעט. אותו הדבר - לא אהבת איזה עדכון שפרסמתי פה, איזה טור דעה מהתקשורת או ריאיון - דלג. אל תעביר עליי ביקורת.

    ואין לי דבר נגדך, להיפך, יכול להגיד לך שבמקומות שהם פחות איזור החיוג שלי כמו מילאן - אני לא מחמיץ אף פוסט שלך, אמיתי לגמרי.
     
  11. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    לא הגיוני לקנות קשר אחורי ב-80 מיליון יורו כשיש לך כבר את אחד הטובים בעולם בתפקיד הזה, ואז כשיש לך את האופציה למכור את הבכיר כמעט באותו סכום אי אפשר להגיד לזה לא.
    התזמון של החפיפה ביניהם לא כזו טובה. טשואמני טוב מדי וקאסמירו יכול לתת בכיף עוד 4-5 עונות טובות מאוד.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    בקיץ כתבתי כבר שראיתי את טשואמני פה ושם והתרשמתי לטובה, ויחד עם זאת הייתי מעדיף את הסכום המאוד-מאוד גבוה הזה (פ.ס.ז' נכנסה לתמונה וקרה מה שקרה) להשקיע בשחקן התקפה טוב ויש כאלה חוץ מקיליאן אמבפה וארלינג הולאנד (ב-ר-נ-ר-ד-ו). הוא לא שיחק בליגת האלופות אם אני לא טועה ואני לא מזלזל חלילה בליגה הצרפתית אבל אין כאן מספיק ערובה להצלחה. אולי ריאל הסתערה מוקדם מדי (שוב, בלי מכירת קאסמירו), מניין לנו לדעת שבעוד שנתיים לא ישחק באותו הליגה קשר טוב יותר שאפשר לרכוש בפחות כסף והוא יהיה אפילו טוב יותר בהתקפה נניח? האמצע שלנו כבר החל את הרענון שלו ומי שכן אפשר היה לוותר עליו זה טוני קרוס.
     
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    במקרה של טשואמני יש תמימות דעים שמדובר בכישרון ייחודי שבטווח הארוך יהיה כוכב עולמי בתפקידו, אבל אני גם לא אוהב השתעבדות ל"רעיון של שחקן" וחושב שריאל או כל קבוצה תסתדר גם אם תפסיד כישרון של פעם ב... כזה או אחר.
    ברגע שלחצת על ההדק כבר אי אפשר לחזור אחורה והמכירה של קאסמירו הפכה לצעד הגיוני, שלא לומר נחוץ.
    בשורה התחתונה, ריאל עשתה חילוף דור בעמדה הזאת עם הפסד כלכלי פעוט. ופיחות מקצועי שכנראה יהיה קטן(יחסית) באיכות וקצר בזמן. זה אמנם ציני אבל הסוף של כולם מגיע בשלב כזה או אחר, ובחישוב הכולל זה מהלך מבריק של פלורנטינו.
    בכלל, ההתנהלות שלו מול השחקנים הגדולים של ריאל ראויה לכל המחמאות. הוא יודע להגיד 'לא' להארכות חוזים לשחקנים, ולא להגיד 'לא' להצעות עליהם.
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    https://www.realmadrid.com/img/cc_1280px/_he13022_nd__20220825073734.Xxx

    הייליטים מערב הגאלה של אופ"א אתמול: קרלו אנצ'לוטי נבחר למאמן העונה, קארים בנזמה שחקן העונה (מצטרף לכריסטיאנו רונאלדו ולוקה מודריץ' שעשו זאת בעבר ובכך ריאל מדריד היא הקבוצה היחידה שיש לה שלושה זוכים שונים בפרס) והגרלה חביבה לגמרי עם לייפציג, שחטאר דונייצק (פעם שלישית ברציפות) ואת סלטיק אותה לא פגשנו מאז 1980 וימי הרמונטדות עם חואניטו.

    העדכון היומי על מרקו אסנסיו: במארקה נכתב כי השחקן כן קיבל כמה וכמה הצעות אך דחה את כולן מכיוון שהוא מאמין שיש לו מקום בריאל מדריד ושאם יישאר הוא יציג את הכושר הטוב שלו מחצי העונה הראשון. הספרדי אמר זאת גם לקרלו אנצ'לוטי וגם לאנשי המועדון. הוא משוכנע שאם יקבל הזדמנות הוא יוכיח לראשי המועדון ולכולם שהם טועים והוא שחקן טופ. בריאל מעדיפים שיעזוב כי רוצים להרוויח עליו כסף. סקר המארקה, קצת מעל 7,000 מצביעים - 68% מהאוהדים חושבים ביזנס ושצריך למכור אותו כרגע.

    בכתבה גדולה ב-AS נכתב כי ריאל מדריד חילקה את העונה הזו ל'שתי ליגות' ורוצה לפתוח פער מסוים עד המחזור ה-14, כלומר ב-12 המשחקים שישנם על שמתפזרים למונדיאל "76 ימי ורטיגו עד התשעה בנובמבר", נכתב. בפרק הזמן הזה, עד המחזור ה-14, ריאל, שמוליכה בשתי נקודות על ברצלונה, שלוש על אתלטיקו מדריד וחמש על סביליה, תפגוש את שלושתן, הטוענות הנוספות לכתר. היתרון של ריאל הוא בכך שהקבוצה רצה כבר כמה שנים ברציפות ולא נעשו שינויים רבים בניגוד לברצלונה. במונדיאל קרלו ייאבד לפחות 12 שחקנים. קרבחאל – ספרד, קורטואה והזאר – בלגיה, מיליטאו ו-ויניסיוס – ברזיל, רודיגר – גרמניה, מודריץ' – קרואטיה, פדה – אורוגוואי, טשואמני ובנזמה בצרפת ואולי גם קמאבינגה. גם רודריגו וסבאיוס על הראדר. שימו לב לזה, גם "גורם הברנבאו" יהיה חשוב. לאחר משחק החוץ הקרוב נגד אספניול, ריאל תשחק שבעה משחקי בית ב-11 מחזורים
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    https://images.realmadrid.co.il/images/posts/0_1661581617824.Xxx

    עשר שנים בדיוק לאחר הצגתו כשחקן ריאל מדריד, לוקה מודריץ' בריאיון ל-AS: "אני לא רוצה שהחלום הזה ייגמר"| עוד אמר: "ההחלט הלהגיע לריאל מדריד היא הטובה ביותר בחיים שלי"| "אני מתחיל כל עונה כאילו היא הראשונה שלי כאן".

    נחזור קצת על המספרים כי זה כיף: 21 תארים ב-439 משחקים, אליהם יש להוסיף את כדור הזהב, השחקן הטוב ביותר ושחקן השנה של אופ"א שקיבל ב-2018. הוא סיפק 32 שערים ו-74 בישולים.

    כה אמר כשהצטרף לקבוצה: "זה היה תהליך ארוך, אבל בסופו של דבר הצלחתי להגיע. אני מאוד שמח. זה כבוד גדול וגאווה להיות במועדון הגדול בעולם. אני רוצה להתחיל להתאמן ולשחק עם החולצה הזו עכשיו. אני מתרגש". במילים הלבביות והכנות הללו לבש את חולצתו הלבנה הראשונה, עם מספר 19 מאחור. באותה תקופה היה זה מסוט אוזיל שלבש את ה-10. בקיץ 2017 הוא השתלט על החולצה שמתאימה לו כל כך, לאחר שחאמס רודריגס עזב לבאיירן מינכן. כיום היא אחת החולצות הנמכרות ביותר בחנויות ריאל מדריד.

    "עברו כאן עשר עונות, אבל אני מתחיל כל אחת כאילו היא הראשונה. השנה כבר זכינו בארבעה תארים ויש לנו אתגרים רבים לפנינו", הוא אומר. לוקה הוא הקפטן השלישי אחרי קארים בנזמה ונאצ'ו. במועדון מאוד מעריכים אותו על כך שהוא מוכן להאריך את החוזה בכל פעם בעונה אחת נוספת ומיד מסכים לקצץ בשכר. "אני מרגיש את החיבה של ריאל מדריד כל יום. לכן אני מנסה להחזיר על כך במגרש. הברנבאו מאוד מיוחד בשבילי" . לוקה מודריץ', גאון ודמות. עשר שנים בלבן והוא אגדה.

    לואיס נייטו בטור דעה על לוקה מודריץ': "אז ז'וזה מוריניו בוודאי לא הגזים". "התעקשתי כל כך להביא את מודריץ' כי היה לו כל מה שהיינו צריכים: טכניקה, ראייה וקריאת משחק, איכות בקבלת החלטות, מהירות מחשבה, הוא ידע למסור כדורים ארוכים, הנעת כדור פשוטה, הבקיע מחוץ לרחבה, הוא ידע ללחוץ. הוא היה אינטנסיבי וחכם וידע היכן להתמקם". תשע שנים לאחר חתימתו במדריד, מוריניו הסביר בריאיון מיוחד לכלי תקשורת קרואטי את התעקשותו על הקשר הטוב ביותר בתולדות המועדון - כך נייטו מכנה אותו. "לפחות מאלה שראיתי, כולל זידאן. על העין הטובה הזו, הפורטוגלי זכה לחנינה ראויה על כל מה שביצע מאוחר יותר. ולאור היכולת הפנטסטית של מודריץ', היה שווה למדריד לסבול דופק של 56 יום עם דניאל לוי , נשיא טוטנהאם, מנהל משא ומתן קשה מאוד. "מודריץ' היה בן 26, 'בילה' את קדם העונה במרד, התאמן לבד, ונכנס לכושר לאט לאט. את מה שקרה אחר כך אפילו העין של מוריניו לא הייתה מנחשת. בכל שנה הוא שיחק טוב יותר מהקודמת. אתה צריך לבלות שעות בספריית וידאו כדי למצוא משחק גרוע של הקרואטי. זה מגדיר את גדולתו בצורה הכי טובה שיש - לשחק טוב בכל משחק ובכל מגרש". הוא כותב כי מודריץ' כן חווה דעיכה קלה, אחרי קבלת כדור הזהב שהפרס הזה חזק מכולם. "בגיל 35 הוא היה כמעט בכל התמונות של השנה הקסומה הזו: רדיפת הנעורים הזו אחרי מסי בקאמבק נגד פריז סן ז'רמן והבישול לבנזמה ב-1:2; עם הפאלש המדהים שלו לרודריגו הוא כפה הארכה מול צ'לסי; והוא הניח את האבן הראשונה של השער האחרון - זה של ויניסיוס בגמר - כשיצא ללא פגע מהלחץ של שלושה שחקנים ובילבל את ליברפול. הדבר האחרון שידוע שראינו היה הרסיטל בוויגו. עם בטן מלאה אתה עדיין רעב".

     
מצב נושא:
הנושא נעול.