בונדסליגה - דיון המחזור

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Rosner, ‏17/1/20.

  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    אדיימי החמיץ גם במחזור הראשון לפני הפציעה (נגמר בשער של רויס, אבל באחד על אחד מול השוער הוא בעט עליו), ואפילו השער שלו מול 1860 היה עם סיומת גרועה מאוד מול השוער (הכדור עבר לו מתחת לידיים, מצופה משוער מהנוער לעצור דבר כזה).

    אני לא מתלהב מגיטנס, אל תכניס לי מילים למקלדת, פשוט חושב שכרגע הוא נראה כמו הווינגר הכי פחות חלש בדורטמונד (מציאות עגומה). גם היום ההתקפה הייתה הרבה יותר מסוכנת מאז שנכנס.

    על מודסט לא אמרתי כלום כי אני לא מצפה ממנו לכלום. באמת שכל שער שהוא כובש זה בונוס. אני חושב שבשלב זה כבר מתחיל להתבהר שמדובר בחלוץ שטוב מאוד במשחק הראש וברמת הדין דוד על הקרקע (=לא שווה כלום). עדיף מכלום.
     
  2. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    אני חושב שזה עדיין מאוד מוקדם לחרוץ את גורלו. תו לו לרוץ כשיר כמה משחקים לפני שתכריז עליו כפלופ.

    להגיד על גיטנס שהוא כרגע הווינגר הכי טוב בקבוצה (הוא הכי חלש, ווטאבר) זה להתלהב ממנו יתר על המידה. הוא לא הראה שום דבר כדי להיות ראוי ל"תואר" הזה. אין שום סיבה להעדיף אותו על מאלן ואדיימי כשהם כשירים, או אפילו על ברנדט(שלדעתי היה טוב היום)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/8/22
  3. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    להגיד שהוא כרגע הווינגר הכי טוב בקבוצה זה הדבר הכי קרוב שיש לעובדה. אולי אדיימי יאכיל אותי כובע, אבל עד כה בעונת 2022/23 הוא לא עשה שום דבר חוץ מלהדאיג אותי בכל מה שקשור ליכולת שלו מול השער. תמיד הוא איכשהו מצליח להחליק או לבעוט על השוער. לא הכתרתי אותו כפלופ, פשוט נראה שקור רוח מול השער זו לא אחת התכונות החזקות שלו בלשון המעטה.

    הזאר חלש מאוד, בראנדט חלש, מאלן היה טוב רק נגד הקונוסים של 1860. גיטנס פשוט לוקח מה שהאחרים נותנים לו. בקבוצה עם סאנצ'ו ופוליסיק/דמבלה הוא כנראה לא רואה יותר מידי דקות.
     
  4. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    לא, זה לא הדבר שהכי קרוב לעובדה.
    עובדה - אני לא מסכים איתך.
    ראיתי מגיטנס מהלך וחצי בדיוק מרשים מתחילת העונה.
    גיטנס לקח מה? מה הוא כבר עשה היום חוץ מלאבד כדורים?

    ברנדט היום היה טוב. הוא לא מספיק טוב או מהיר כדי להיות ווינגר פותח ורך מדי כדי להיות בקישור (אם הייתה לו יותר פיזיות וריכוז היה יכול להיות אחלה קשר). אבל לדעתי הוא לגמרי צריך להיות לפני גיטנס ברוטציה.

    מאלן לא עקבי, אבל יש לו פוטנציאל גדול. צריך לראות אותו רץ עם אדיימי לאורך כמה משחקים כדי שנוכל לעמוד על הרמה של הצמד הזה.

    את האזרד אני לא סובל אז אתה לא צריך לשכנע אותי לגביו. מקבל את זה שגם גיטנס עדיף עליו ברוטציה.

    אם דורטמונד היו מביאים את ראום, הייתה נפתחת אופציה לשחק ווינגר עם גריירו. כרגע הגיבוי לגריירו בעמדת המגן זה ילד בן 17.

    מוקוקו שוב לא נספר. זה מוזר כי עם השטחים שהיו בסוף המשחק הוא היה יכול לעשות יותר ממודסט שהיה כבר גמור. לדעתי זה קשור גם לסירוב שלו להאריך חוזה. לא פוסל שהוא יחליט לעזוב בסוף העונה.
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    שתי פריצות שלו לרחבה הובילו למצבים מסוכנים. אני לא מתרגש מזה יותר מידי, הרטה נראתה שערורייה היום והיא בכלל מהמועמדות הבולטות לרדת ליגה השנה, אבל זה + רבע שעה מול פרייבורג = יותר ממה שראיתי מכל שאר האופציות שלנו שם ובחצי מהדקות.
    ברנדט (וגם הגרסה הנוכחית של רויס למרבה הצער) הוא שחקן של 100% יכולת אישית שמרגיש הרבה יותר מידי נוח איפה שהוא נמצא. משחק יותר בשביל הפוזה ופחות בשביל הצלחת הקבוצה.
    זה גם ככה מה שיקרה כי אין יותר מידי ברירות אבל אני לא אופטימי.
    הוא לא יקבל דקות משמעותיות באף קבוצה ששואפת ליותר ממרכז טבלה. אני יודע שיש לך קראש עליו בגלל המספרים החריגים בנוער אבל האמת היא שזה לא אומר שום דבר מעבר לכך ש... הוא מעל הרמה של הנוער. הוא עדיין רחוק מאוד מאוד מהרמה שמצפים משחקן הרכב בליגה עליונה.
     
  6. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    איזו הופעת GOAT מטורפת של יאן זומר. קצת חבל בשבילו שזה לא נגמר עם ניצחון.

    תוראם היה רוצה לשחק מול אופמקאנו כל שבוע. זה בודאות היה מכניס אותו לסגל של צרפת למונדיאל.

    נחמד גם לשם שינוי לראות שופט שזורק זין על באיירן והקהל שלה במשך 90 דקות שלמות. הייתי בטוח שאחרי שסאנה הערס התנפל עליו הוא יחזיר באיזה פנדל מומצא לקראת הסוף. לא קרה. לא שרק להם לשום דבר ושרק נגדם בכל פעם שהיה אפשר.
     
  7. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    11,226
    לייקים שהתקבלו:
    4,494
     
    VAR אוהב/ת את זה.
  8. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    למחוק
     
  9. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    ההודעה הזאת מוכיחה את הערכת היתר שאתה מעניק לגיטנס. פשוט כי באת איתה מהבית, כי החלטת שהוא הווינגר הכי טוב בסגל כרגע והוא שווה הרכב. הדבר היחיד שהוא באמת עשה טוב זה המהלך של השער השני מול פרייבורג. חוץ מזה רוב הדריבלים שלו לא מוצלחים, פשוט בגלל שהוא דריבליסט פחות טוב ממה שהוא חושב שהוא.

    איזה פריצות מסוכנות? המסירה הסתמית לבלינגהאם? וואו, זה בערך כמו שאני אתן קרדיט לאדיימי על שהשאיר את מודסט מול השער.
    להגיד שהוא עשה יותר בחצי מהדקות זה קרדיט יתר שהוא פשוט לא ראוי לו. הוא לא עשה יותר, פשוט בגלל שהוא כמעט לא עשה כלום.

    בעולם מושלם ריינה, בהנחה שהוא כשיר, פותח על חשבונו של רויס. אהבתי את רויס, אבל אני מודה שכבר קשה לצפות בו משחק. קבלת ההחלטות שלו מזעזעת, הוא כבר לא מהיר ולא מודע לחסרונות שלו, בניגוד למולר למשל.

    דווקא פה לא דיברתי על הרכב בהקשר של מוקוקו, אלא על הכניסה שלו כמחליף כשהיו שטחים לשחק. מהבחינה הזאת הוא היה יכול להיות יותר אפקטיבי ממודסט ברבע השעה האחרונה, שהיה נראה כבר סחוט וכבד.
    בכל מקרה, אם מה שחושבים עליו בדורטמונד זה מה שאתה חושב עליו, אני מצדיק את ההחלטה שלו לא להאריך חוזה. אין שום סיבה שיישאר בקבוצה שבה לא באמת מעריכים אותו או סומכים עליו, עדיף לו לעזוב גם אם זה אומר שהוא צריך לעבור לקבוצה פחות טובה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/8/22
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    @Lebron
    אם זה מוכיח בעיניך הערכת יתר שלי לגיטנס אז או שלא קראת טוב או שלא יודע איזה קצר בתקשורת יש לנו פה. ליטלי בכל הודעה כתבתי שאני לא מתלהב ממנו יתר על המידה, פשוט מכיר בכך שאין לנו אופציות יותר טובות ממנו כרגע.

    הייתה לו פריצה אחת אחרי דאבל פס (לא זוכר עם מי) קצת אחרי שנכנס ואחת ממש בתוספת הזמן כשפרץ על קו האורך ובסוף סחט קרן אחרי ששחקן הגנה + שוער הסתערו עליו. תוסיף לזה את פרייבורג ונראה אותך נותן לי רשימה יותר ארוכה של פעולות חיוביות שאדיימי עשה עד כה ב19 דקות יותר (בדקתי בטרנספרמרקט). אפשר גם מאלן, בראנדט או איזה ווינגר אחר שבא לך.

    שוב, זה לא וואו, את כל הפעולות הטובות שגיטנס עשה העונה סאנצ'ו היה עושה במשחק אחד. אבל אין לנו כרגע משהו שמתקרב לרמה של סאנצ'ו. אני מוכן לתת לאדיימי זמן, פשוט בינתיים הוא רחוק מאוד מלהרשים אותי. נראה שאתה זה שלא מוכן לתת לגיטנס זמן למרות שלא הצליח להרשים אותך ולמרות שהוא צעיר מאדיימי בשנתיים וחצי.

    אם מוקוקו חושב שמגיע לו הרכב/דקות קבועות בדורטמונד בגיל 17 אז שיעזוב, מה אני אגיד לך.
     
  11. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    הדאבל פס זה היה מהלך סתמי שראיתי גם את מאלן וברנדט עושים.
    הפריצה על הקו זה עוד מהלך סתמי עם דריבל מוצלח סוף סוף שהסתיים כרגיל עם ראש בקיר. כאלו ראיתי גם מהוינגרים האחרים.
    הייתה לו פעולה אחד שבאמת ניתן להגדיר כטובה, וזה בשער השני מול פרייבורג. זהו. מפה ועד האופציה הטובה ביותר באגפים המרחק גדול, גדול מאוד.

    אז להגיד שהוא הווינגר הטוב ביותר כרגע זאת הערכת יתר. כי הוא לא.

    אין לי בעיה לתת לו זמן, יש לי בעיה עם הפרזות.

    אם הוא לא היה אנגלי עם הייפ מוגזם הוא היה עדיין מחטט את רגליו בU19.

    אפרופו סאנצ'ו, עם כל זה שהוא סופר מוכשר כיום רואים את ההבדל בינו לבין בלינגהאם בכל הקשור לאופי ומנטליות. זה בעיה שראו ניצנים שלה עוד כשהיה בדורטמונד, האופי שלו ימנע ממנו להיות וורלד קלאס אמיתי לדעתי. לא אתפלא אם נראה אותו חוזר תוך כמה שנים לדורטמונד כמו אחרים שנכשלו במקומות אחרים.
    בלינגהאם לעומת זאת, תענוג. קריירה גדולה לפניו. לא זכור לי שראיתי קשר כל כך דומיננטי בגיל כזה.

    למוקוקו אין באמת סיבה להישאר כי לא באמת מחזיקים ממנו. אם הוא יכול לבנות במקרה הטוב על להיכנס דקה 80 כשמודסט החלוץ, כשהאלר יחזור הוא יהיה אפילו פחות רלוונטי. מה גם שברור שהאלר הוא חלוץ מסוג שונה לחלוטין ממקוקו. זה מעלה אפשרות שמוקוקו פחות מתאים לפרופיל החלוץ שדורטמונד רוצה.
    ממה שראיתי ממנו, אני מאמין שאם יקבל דקות קבועות, הוא יספק את הסחורה. קשה מאוד להשתפר אם אתה לא משחק בעקביות. אם אחרי שאתה נכנס כמחליף, כובש ומקבל ביטחון, בכלל לא סופרים אותך, ואיזה ווינגר אנגלי שמקבל עזרה מהשוער דווקא כן, אתה לא יכול להשתפר. יכול להיות שבדורטמונד כרגע זה לא המקום שבו הוא יוכל לעשות זאת. לא נורא, יש מספיק קבוצות שייתנו לו יותר דקות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/8/22
  12. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    הדיון הזה קצת מצחיק אותי. אנחנו מתווכחים האם גיטנס עשה פעולה אחת או 3 טובות מתחילת העונה ולפי זה מחליטים מה צריך להיות המעמד שלו ברוטציה (למרות שהאחרים לא עשו יותר מזה ובכפול מהדקות שקיבל) ורגע אחד אחר כך עוברים למוקוקו, שספק אם עשה פעולה אחת טובה חוץ מלהיות במקום הנכון ובזמן הנכון מול פרייבורג, והוא פתאום צריך לקבל דקות לכל הפחות כמחליף ואולי גם לתעדף אותו ברוטציה על פני מודסט שהוא לפחות איום בכדורי הגובה ולמרות שהוא מתאמן עם הבוגרים כפול מהזמן שגיטנס מתאמן איתם. ולי יש דעה מהבית? אני זוכר את הדיון שלנו מלפני שנתיים על מוקוקו, התחושה שלי היא שאתה מנסה להגן על העמדה שלך מאז למרות שעל המגרש לא רואים שום דבר, אבל ממש כלום מהכישרון שהבטחת לנו.

    בשביל ששחקן בגיל הזה יקבל דקות הוא צריך להראות שהוא מוכן. מוסיאלה, ווירץ, בלינגהאם - הם לא מקבלים דקות כי סימנו אותם בגיל 15 אלא כי בכל פעם שעלו למגרש הם הראו שהם מביאים ערך כלשהו לקבוצה שלהם. אני לא אומר שגיטנס מוכשר ברמה הזאת (רחוק מאוד) אבל הוא מעורב במשחק, הוא פעלתן, הוא בא לקבל כדור. לפעמים הולך לו כמו מול פרייבורג ולפעמים לא הולך לו כמו מול ברמן. אני לא מצפה מכל נער להיות מוסיאלה. יש גם חבר'ה כמו אודגור שסומנו בגיל צעיר, נרכשו ע"י ריאל עוד לפני שמלאו להם 18 והצליחו לממש את הפוטנציאל רק כעבור 5 שנים ואחרי שהתגלחו בקבוצות פחות גדולות. פשוט בעניין של השניים האלה נראה שהחלטת בגיל 15-17 שלשחקן אחד יש תקרה של חלוץ טופ 3 בעולם ולשני יש תקרה של ווינגר אנגלי גנרי ואין לי מושג על סמך מה? מספרים בנוער? 6 שערים בבוגרים לאורך שנה וחצי? וואלה תן לגיטנס שנה וחצי בבוגרים ואני מאמין שגם הוא יהיה מעורב ב6 שערים ואולי יותר מזה. זה לא אומר כלום על העתיד שלו.
     
  13. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    לא אמרתי שמוקוקו צריך להיות שחקן הרכב, אבל אם מודסט משחק זוועה, ומאלן ריינה ואדיימי פצועים, ואחרי שנכנס כמחליף וכבש, אתה נותן לו כמה דקות בודדות ומשחק אחרי זה אפילו לא דקה, אני יכול להבין מנקדות המבט שלו למה הוא צרגיש לא מוערך ואולי כדאי לו ללכת ולהתפתח במקום אחר.

    בתור אחד שמתעקש על הפעולה של גיטנס שהובילה לשער של מוקוקו, אני יכול על אותו משקל להזכיר את הפעולה של מוקוקו שהביאה את השער היחידי במשחק נגד לברקוזן.

    צריך לזכור שמוקוקו גם סבל מפציעות מרובות מאז עלה לבוגרים שעיכבו את ההתקדמות. אי אפשר לדבר עליו ולהתעלם מזה.

    אני לא אמרתי על מוקוקו על סמך כמה דקות מפתיחת עונה (שעד כה אין לי מושג מה בדיוק ראית בהם) שהוא שחקן ההתקפה הטוב בקבוצה כרגע.

    אני גם לא אמרתי שהוא בטוח יהיה וורלד קלאס. אני באמת לא יודע. יכול להיות גם שיהיה פלופ עצום. אני כן חושב שהתקרה שלו גבוהה משמעותית משל גיטנס כי הוא פשוט הרבה יותר מוכשר.

    האם הוא בטוח יממש את הפוטנציאל? ממש לא. יש המון משתנים בכדורגל - פציעות, אופי, מנטליות, המערכת הנכונה.

    אבל אם יש כל כך הרבה חיסורים בהתקפה ומודסט נראה בשני המשחקים הראשונים שלו כמו שלשול אז לא מגיע לו לקבל קצת יותר קרדיט? לדעתי כן. זה כל מה שאמרתי.

    עוד מעט יחזרו גם ריינה ומאלן. אם הוא יקבל אחת לכמה משחקים כמה דקות בודדות אני אבין למה הוא לא ירצה לחדש חוזה, ועדיף לו לעבור לקבוצה סטייל זלצבורג/ריינג'רס כדי לשחק. זאת כבר בחירה שלו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/8/22
  14. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    משעמם להם בשלב מאוד מוקדם של העונה.
     
  15. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,886
    לייקים שהתקבלו:
    2,545
    במשחק נגד גלאדבך זה באמת הרגיש ככה, היום הם באמת התקשו הם הצפיפות.

    אוניון ברלין היא דוגמא מצוינת לקבוצה שיודעת להוציא את המיטב ממה שיש לה.
    קבוצה מאוד מאומנת, יעילה וממושמעת טקטית.
    במצב של הליגה זה יכול להספיק לטופ 4.