היה ברור שאצטדיונים חדשים ויפים יביאו יותר קהל וישפרו את רמת הכדורגל. גם לנראות יש חשיבות גדולה ועשו טעות שהלכו על מספר הקסם של 30 אלף מקומות ישיבה. 40 אלף גם יכל להתמלא במשחקי הליגה. לפחות בחיפה ות"א.
הכל תלוי בפרופורציות. מול קריית אליעזר זאת היתה קפיצה רצינית לסמי עופר שנזכיר שהתכנון הראשוני שלו הושלם כבר ב2006 ואפשר להבין כמה השתנה הכדורגל הישראלי והיכולות הכלכליות מאז (ולקח זמן להגדיל בו את הקהל כי בשנים הראשונות מכבי חיפה לא זכתה באליפות למרות האצטדיון החדש) ואילו בלומפילד החדש נועד בתפיסה הראשונית לבני יהודה והפועל ת"א מקסימום (כי להזכירכם חלק מהזמן גם הבעלים של הפועל קידם אצטדיון בבת ים וגם גולדהאר בחן אופציות אחרות ככה שגם בלומפילד עם 23,000 מקומות היה גדול לצורכי העיר אם הקבוצה הכי גדולה בו היתה איזו בני יהודה, מה גם שהעיר עצמה קידמה אופציה לאצטדיון עירוני גדול יותר במיקום אחר כמו צומת חולון) כיוון שמכבי קידמה חזון לאצטדיון פרטי משלה שגם הוא אגב תחילה נועד להיות בסדר גודל קטן יותר מהממדים של בלומפילד כעת (למשל אופציית אצטדיון באור יהודה דיברה על כ28,000 מקומות). ומצד שני האופציה המשולבת באצטדיון לאומי הגיעה עד ל60,000 מקומות אף שצומצמה במשך השנים (קודם כל כחלופה לאצטדיון הלאומי הישן ברמת גן שחלק משנותיו גם היה ביתה של מכבי ת"א). בסופו של דבר מכבי ת"א או מכבי חיפה לבדן לא מועדונים ברמת יובנטוס למשל (41,500 מקומות באצטדיון) והרבה פחות הצלחות בהעפלה לטורנירים האירופאיים. זה שכעת נראה שביכולתן למלא אצטדיונים של 40,000 מקומות ויותר צריך לעמוד במבחן הזמן. ממילא היכולת להרחיב את סמי עופר מפוקפקת ויקרה וגם היכולת להרחיב את בלומפילד, ומצד שני גם קידום אצטדיון חדש למכבי ייקח זמן רב לאחר הקפאת כל המגעים והתוכניות מהעבר. ואיזה מזל שירושלים לא נבחרה לאירוח ביורו 2020 ולא הרחיבה את טדי למעל 53,000 מקומות. רק לחשוב על בית"ר והפועל ירושלים בימינו צריכות לשחק באצטדיון של 53,000 מקומות. ותמיד אפשר לחזור לפורמט העבר, אצטדיון לאומי גדול יותר שאליו יישלחו מכבי חיפה, הפועל ב"ש, מכבי ת"א, הפועל ת"א וכל שאר הקבוצות שיעפילו לאירופה וירצו לשחק באצטדיון מול הרבה יותר צופים מהקיבולת של האצטדיון הביתי שלהן. שמכבי חיפה תחליט, או משחק בית בסמי עופר מול 30,000 או משחק מול 50,000 ויותר אבל באצטדיון הלאומי שבמרכז הארץ. כנ"ל שאר הקבוצות. כמובן שמכבי ת"א יכולה גם להיות קבוצת הבית של האצטדיון הלאומי אף שספק אם היא תוכל למלא אותו גם בסתם משחקי ליגה. דווקא הנבחרת היא חוליה חלשה באצטדיון הלאומי כשרוב המשחקים שמגרילה הנבחרת פחות מושכים קהל ולמלא אצטדיון של 50,000 זה הרבה יותר קשה מלמלא כיום אצטדיונים של כ30,000. ותכלס לא כל שנה יש לישראל נציגות באירופה ומשחקים בקונפרנס ליג לא אטרקטיביים כמו ליגת האלופות (ויכולותיה של ישראל בדירוג האירופי לא מאפשרות לסגנית האלופה אפילו לנסות להתמודד לליגה האירופית). וכמה משחקים יש לקבוצה, 4-3 במוקדמות, 3 נוספים בשלב הבתים וסיכוי קלוש לשחק גם בשמינית גמר? בשביל 6 משחקים השנה שעוברת מכבי חיפה במסלול ליגת האלופות היו צריכים להוציא עוד 500 מיליון שקל להרחבת סמי עופר? או מיליארד שקל לאצטדיון גדול למכבי ת"א?
עקרונית,אצטידיון לאומי צריך להיות בירושלים. הבעיה שברוב השנה הוא יהיה ריק,להוציא את משחקי חצי גמר-גמר גביע,נבחרת ואולי גם משחקים באירופה של הקבוצות. בשביל שיהיה משתלם,צריך לבנות בחיפה/ת"א. ומכיוון שבלומפליד שופץ לא מזמן,זה מוריד את ת"א מהפרק. סמי קטן על מכבי חיפה,להגדיל אותו לא כלכלי,אין מנוס מלבנות אצטידיון חדש של 40-45K. הביקוש עולה על ההיצע ובכמויות מטורפות.
קצת מצחיק אותי לשמוע שסמי עופר קטן על מכבי חיפה. עונה אחת במקום השלישי והוא כבר לא יהיה כל כך קטן. מי שלוקח את המדד הזה בשיא של המועדון קצת חי בסרט.
לצחוק זה בריא. שיא , או לא, גם בתקפות הרעות שלנו היו מגעים 23k. וזה הודות לסמי, ככל שהמתקן מזמין יותר,יגיעו יותר. בטח קבוצה עם קהל נאמן כמו שלנו .זה לא המצאה שלי אלה עובדות בשטח. אני גם חושב שהיציע הקטן שיש היום לקבל אורח זה מגוחך, אם יתנו יותר מקומות,יגיע יותר קהל אורח.
http://ariel-jer.org.il/wp-content/uploads/2022/09/d794d797d791d7a8d794-d794d7a2d799d7a8d795d7a0d799d7aa-d790d7a8d799d790d79c_-6-d790d799d7a0d798d7a9_d7a1d792d795d7a8-d790d7a1d7aad799_2-01.Xxx
וגם לא תעמוד. העיקר בסקציה מכרו אשליה ומנויים לראשלצ. לשם עוד היו מגיעים איזה 250 איש, עכשיו בקושי מגרדים 55 לפ''ת
רק כעת הושק כביש 16 שמהווה כניסה חדשה מאזור מוצא בכביש 1 לשכונות בדרום ירושלים שזה אומר גם קיצור דרך משמעותי למתקני הספורט במלחה 7 גשרים ו-4 מנהרות: נחנך כביש 16 בירושלים 6 ק"מ, 7 גשרים, 4 מנהרות ו-3 מחלפים: כביש 16 נפתח לתנועת כלי רכב | כל העיר ירושלים אומנם לא הכל אידיאלי, למשל בעיות קליטה במנהרות, המתנה נוספת לקווי הרכבת הקלה ולחניון שיוקמו בסמוך ולשיפור הכבישים באיזור מוצא המנהרות ליד מחלף בייט (ומגרשי בית"ר ששם) פרסום ראשון: המשטרה מתנגדת לפתיחת כביש 16 חמש עובדות על כביש 16 ומשבר התחבורה של ירושלים | כל העיר ירושלים אבל לפחות כבר השיקו קו אוטובוס חדש שיקצר את הדרך מתל אביב לשכונות הדרום ירושלמיות בלי מעבר בתחנה מרכזית וכל זה. האם אוהדים יבחרו להגיע לירושלים בקו החדש (שיעיל יותר מזמן הנסיעה שלקח ברכבת לתחנת מלחה למשל, גם כשיצאו בה רכבות ספיישל למשחקים גדולים) והאם יתגברו אותו בימי משחקים? הושק קו אוטובוס חדש לתל אביב שיקצר את הדרך לתושבי ירושלים החל מהשבוע הבא: קו אוטובוס חדש יחבר בין דרום ירושלים לתל אביב | כל העיר ירושלים