גמר מונדיאל 2022: הריקוד הושלם: מסי וארגנטינה אלופי העולם לאחר משחק מטורף

הנושא בפורום 'פורום מונדיאל 2022' פורסם ע"י Raulito, ‏17/12/22.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,743
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    לא יודע מאיפה המצאת את השטות הזאת. הקופה מאז ומתמיד היתה חשובה.

    הנה למשל ההרכב של ברזיל בגמר הקופה ב-97(הראשון שראיתי) זה נקרא אצלך ברזיל ב'?

    https://en.wikipedia.org/wiki/1997_Copa_América_Final
     
  2. robertocarlos.m Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/04
    הודעות:
    1,428
    לייקים שהתקבלו:
    803
    ותסכל אחרי זה על ההרכבים של 2001,2004,2007
    פעם שולחים הרכב חזק פעם הרכב ב׳. זה לא התייחסות רצינית למפעל חשוב
     
  3. robertocarlos.m Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/04
    הודעות:
    1,428
    לייקים שהתקבלו:
    803
    או על הסגל של 1995 שגם אז באו כאלופי עולם בלי בבטו ובלי רומאריו
     
  4. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    מה אפשר להגיד? ובכן אפשר הרבה להגיד.

    בסופו של דבר זה הפך להיות אחד מהגמרים הגדולים בהיסטוריה, אני לא אשצפך כמו נדב יעקבי וכל התקשורת המביכה שלנו שטוענת שזה הגמר הגדול בהיסטוריה - עד דקה 75 זה היה גמר די משעמם - כי מי ישמע לפני כן - פשוט ראינו רק 0:0 בגמרים. בכלל אני אשמח לדעת מה ההגדרה של הגמר הגדול בהיסטוריה? זה שחזינו אתמול בשני השחקנים הגדולים בעולם? כן. מסכים. הראשון בגיל 35. השני בכלל לא היה על כר הדשא במשך 75 דקות, היה רוח רפאים. ואנשים מתעסקים בזה שהוא דפק שלושער, כאילו עבר 4 שחקנים, בכל אחד, נכון גול גדול מהאוויר (בעיניי אשמה גדולה של השוער) אבל צמד פנדלים בכל זאת. בואו. פנדלים. עד דקה 75, היה מדובר בצרפת? או חבורה של טוגולזים שהעלו אותם לשחק עם המדים של נבחרת צרפת, כי היא נראתה אלופת העולם היוצאת הכי מביכה בעולם, יותר מברזיל 1998. 0 בעיטות לשער ב-75 דקות. זה הזוי אפילו לחשוב על זה. ראינו גמר שמשיעמום הפך למשהו מדהים, בהחלט כן, אין ספק בכלל. חבל שהקטארים הרסו אותו כמובן עם הגלימה המחורבנת - הרי אי אפשר היה שלא נדבר עליהם בסוף נכון? הם היו חייבים לקלקל את זה איכשהו.

    ומסי - כל כך מגיע למסי. איזה כיף. באמת אני לא מאוהביו של מסי, אני לא מאוהביו של רונאלדו. התבכרתי בזה שיכלתי לראות את שניהם מהצד באופן נייטרלי ולהנות מכל אחד מהם בגאונות שלו. אמנם את רונאלדו יצא לי לראות הרבה פעמים, ואת מסי רק פעם אחת פה בבלומפילד בסופר קאפ, אבל תודה שזכיתי להיוולד בדור שראה אותו ב-LIVE. אני לא אכנס לוויכוח של אם הוא הכי גדול בהיסטוריה, או לא, כי מה שראינו ממסי בחודש הזה, לא ראינו מפלה בכל הקריירה שלו ולא ראינו ממראדונה כל הקריירה שלו, ובעולם של היום - שבו - גם מה שגדול - הופך להיות פי 100 יותר גדול עם כל התקשורת, ואני בכלל לא נכנס לענייני רפואת ספורט, וטכנולוגיה, וטקטיקה וכו' וכו' וכו' - אבל אני יודע דבר אחד - בדור שלנו - מסי הכי גדול. וזה מספיק. זה בכלל לא משנה - תמיד יהיה את הויכוח, זה הכי גדול, לא ההוא הכי גדול, זה לא משנה. בדור שלנו - של 20 השנים האחרונות - מסי הכי גדול. לקח הכל.

    ואם יש משהו שאני כמעט בטוח בו ב-100% אחרי הזכייה הזאת: זה שמסי יהיה בקופה אמריקה הבא וסביר שיהיה במונדיאל הבא. ואחריו הוא יפרוש מכדורגל. האמריקאים לא ירשו לו לא להיות שם. ה-GOAT בארצם - במשחק האחרון שלו. אין יותר מתאים מזה להגיד שלום. אני לא יודע איפה הוא ישחק עד אז, ובאיזה רמה, וזה גם לא משנה, אבל עכשיו כשהוא זכה, נראה מסי הרבה יותר משוחרר. הוא לא יהיה חייב לפתוח בכל משחק ולשחק 120 דקות, אבל הוא ישחק אולי אפילו יותר טוב מכל הקריירה שלו - ובאמת אני חושב שהעונה הנוכחית, בכל הקשור ליכולת האישית, והקבוצתית, היא מהטובות בקריירה שלו, וזה כשאומרים לי שהוא לא אותו דבר כמו לפני 5 שנים כן?

    לגבי טורניר הקופה שארגנטינה זכו בו - זה תואר. אבל בתאכלס? חוץ מתואר אין בו כלום. משחק שנערך בקורונה, עם 1000 אנשים במראקנה, זה תואר כמו האליפות של אינטר, ליברפול או כל קבוצה אחרת בשנתיים האלה של המגיפה. אימון. על הנייר שבסוף נחשב למשהו. בפועל? זה לא באמת זכיה. זכייה זה מה שראינו אתמול.
     
  5. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    3,008
    לייקים שהתקבלו:
    1,246
    מין:
    זכר
    ברוך הבא לעולם הכדורגל בישראל. בתור חיפאי אני רואה איך כל מיני צ'אחלות שלא יודעות מה זה כדור כדורגל, מעודדות את דולב חזיזה פתאום, למרות שאני בספק אם הן יכולות להבדיל בין נטע לביא לסאן מנחם.
    אבל, צריך לזכור שכולנו פה אוהדי קבוצות ונבחרות מצליחות. יש סיבה למה יש פה אוהדי ארגנטינה וברזיל, ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד ואין פה כל כך אוהדי אסטוניה ופינלנד או אוהדי ריאל בטיס ו-ווטפורד.
    כולנו די אוהדים שהתחילו לאהוד בזמן הצלחות או קבוצות גדולות. עכשיו זה תור ארגנטינה פשוט.
     
  6. robertocarlos.m Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/04
    הודעות:
    1,428
    לייקים שהתקבלו:
    803
    אין שום בעיה לאהוד קבוצה מצליחה ולעלות על הגל אבל המבחן האמיתי הוא אם נשארים גם בכישלונות
    מכבי חיפה בימים הקשים שלה הייתה מגרדת 5000 מנויים בקרית אליעזר. עכשיו אי אפשר לקנות מנוי- מתישהו תגיע התקופה הרעה ונראה כמה אוהדים אמיתיים יישארו שם.
    לברצלונה הגיעו הרבה אוהדים שרכבו על הגל של מסי וההצלחו מ-2009 והלאה ונראה שגם הרבה נשארים עם הקבוצה גם אחרי שמסי עזב אבל להישאר עם קבוצה (מצליחה בפני עצמה) זה הרבה יותר קל מלהישאר עם נבחרת שהרבה יותר קשה לעקוב אחריה ורובם נזכרים בה רק פעם ב-4 שנים
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,743
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    אתה מסתכל על זה כעל ״אימון״. הארגנטינאים הסתכלו על זה כמשהו אחר לגמרי. לקחת תואר ראשון אחרי 28 שנה ועוד על הראש של ברזיל, תחושת שקשה להסביר למי שהוא לא ארגנטינאי. לא סותר את זה שהמונדיאל הוא טורניר יותר יוקרתי(הוא גם יותר יוקרתי מליגת האלופות אז מה?). אני גם לא מבין את ההשוואה לאינטר. נראה לך באמת שהאוהדים של אינטר התייחסו לזה כאל אליפות עם כוכבית בגלל הקורונה? אתה אוהד אינטר היחיד שמדבר על זה.
     
  8. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,257
    לייקים שהתקבלו:
    5,437
    אבל...למה? זה שהתחלנו לאהוד כל אחד מסיבותיו איזה קבוצה מוצלחת אין לי בעיה עם זה. זה התחיל מגיל קטן, 6 ,7 או 10 שנשבתה באיזה קבוצה וכן היא הייתה בטלוויזיה (נגיד קבוצה אירופאית) אז כנראה שהיא עשתה איזה משהו מוצלח. ואז אתה נהיה אוהד ברצלונה או ריאל או מנצ׳סטר יונייטד. נגיד.

    אבל ההיא בת 45 שאין לה שום קשר פתאום עם חולצה של ארגנטינה ומסי בפייד פייסבוק. נו בחייאת. שכולנו התחלנו לאהוד בזמן ההצלחות קבוצות זה תפס אותנו ורצנו איתם. וזהו, נקשרנו לאייאקס, ברצלונה, חיפה או במקרה שלי ההצלחה המסחררת של מכבי הרצליה דאז. אבל אתה נשאר. אתה לא מגיע באיזה גיל בלות לאיזה טורניר עם חולצה של מסי והיום בבוקר אין להם מושג בכלל נגיד מי פריז בראשון או בכלל הם יודעים שהוא משחק שם. שלא נדבר על להגיד 2-3 שמות מנבחרת ארגיטנה שהם לא הוא.
     
    Clichy, itzik.miro, oranfu ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  9. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,403
    לייקים שהתקבלו:
    411
    כמעט בכל חור ברשת משווים בין מראדונה של 86 לבין מסי של 2022 ויורדים אפילו לפרטים הקטנים והשוליים ביותר של איך שניהם הניפו את הגביע כשהם מורמים על הכתפיים. אבל אותם אנשים ספק מתעלמים/ספק שוכחים פרט חשוב מאוד: מראדונה של 86 עם כל גדולתו היה נוכל לא קטן ואלמלא היד ההיא שהכניסה את הכדור לשער של שילטון לא בטוח שארגנטינה הייתה מגיעה לאן שהגיעה ומראדונה היה אולי נזכר כאחד מאותם כוכבי על שמעולם לא זכו בגביע(ע''ע בטיסטוטה), מסי לעומת מראדונה זוכה בגביע הזה באופן מוצדק וכשר למהדרין ללא שום מחלוקת או איזושהי שערורייה הדבוקה בו. אם ניזכר גם בחייו המפוקפקים של דייגו מחוץ למגרש לאור התמכרותו לקוקאין שהובילה להשעייה המשפילה ממשחק למשך שנה שלמה, והסילוק המשפיל עוד יותר מהמונדיאל בארצות הברית(אחרי 2 משחקים בלבד) אז אין ספק שמסי ראוי להרבה יותר הערכה והילה מאשר מראדונה ובהחלט עונה על ההגדרה על הכדורגלן הארגנטינאי הגדול בכל הזמנים.
     
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,743
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    כן אבל הוא ״כיפר״ על היד הזאת עם השער הכי גדול בהיסטוריה
     
  11. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,403
    לייקים שהתקבלו:
    411
    זה עדיין לא משנה את העובדה שהשער ההוא עם היד היה בעל משמעות מכרעת ואלמלא הוא לא בטוח שארגנטינה הייתה מנצחת כי לאנגליה הייתה נבחרת טובה מאוד עם גארי ליניקר בשיאו, גם השער הגדול ההוא של מראדונה נכבש דקות ספורות לאחר אותה ''יד האלוהים'' כשהאנגלים היו בהלם טוטאלי ממנו לא התאוששו עד לסיום המשחק וכנראה שעוד הרבה זמן אחריו.
     
    עומר אוהב/ת את זה.
  12. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    לא מעניין אותי איך הם הסתכלו על זה, הם לא סובייקטיבים. אני מסתכל על הדברים כמו שהם - כל תואר שקבוצות זכו בו כשהאיצטדיונים מסביב ריקים עם הגבלות הוא בעיניי תואר לא עם כוכבית, אלא עם 10 כוכביות
    מבחינת כל אוהדי אינטר - שאני מכיר - זו האליפות הכי עצובה שראינו - בגלל ש-11 שנה לא היינו קרובים לכלום, זו היתה אליפות שלא באמת נהנינו ממנה, לא זכינו אפילו לחגוג אותה, לא היה בה כלום. אפילו כשאינטר ניצחה משחקים בליגה - זה לא הרגיש כמו נצחונות אלא נצחונות של משחקי אימון בטרום עונה - פשוט מרוחים על עונה שלמה. וזה עוד יותר כאב כששנה אחרי זה מילאן זכתה באליפות עם כל הקהל במגרשים ובחגיגות.
    אמרתי זו אליפות - אבל לא באמת אליפות. אז בדיוק כך הקופה: זה תואר אבל לא באמת תואר.
    לא תשכנע אותי שלזכות בקופה אמריקה במראקנה מול 5000 איש זה שווה ערך מול לזכות בקופה אמריקה במראקנה מול 90 אלף איש. זה לא קרוב אפילו. זה בערך כמו לזכות בקופה אמריקה במנג'ר במחשב בעיניי.
     
  13. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    לך תדע מה קורה בכלל בהיסטוריה אלמלא הגול הזה. אתה יודע, פרפר שמתעופף במקום X גורם למשהו במקום Z בכלל. כל אירוע משפיע על כל מאורע אחר. מי יודע אם בכלל ליאו מסי נולד זה הרי קרה שנה לפני שהוא נולד.
     
    DRORIKO ו-riquelme1 אוהבים את זה.
  14. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    הדבר הכי מעצבן שאומרים על "הגמר הגדול בהיסטוריה" - היא שהוא בכלל לא היה כזה. התוצאה והעובדה שבסוף זה היה מסי נגד אמבפה כביכול הופכים אותו לכזה. אבל האם זה באמת היה גמר המונדיאל הגדול בהיסטוריה? אני חושב שהוא היה גמר המונדיאל הדרמטי ביותר בהיסטוריה. אבל הגדול? נבחרת צרפת הרי היתה מבישה אתמול עד דקה 75. לא בעטה לשער. אמבפה נגע אולי 5 פעמים בכדור! ובסוף 3 שערים נכבשו במשחק הזה בפנדלים - אחד שלא היה בכלל. כמה הדרמטיזציה והרצון שיהיה "משהו" במונדיאל - הורסים את המשחק הזה שנקרא כדורגל? מה לא היו גמרים דרמטיים לפני? 2006, 2010, 2014. גם מבחינת יכולת אני זוכר את ברזיל גרמניה ב-2002, כגמר מאוד איכותי עם מצבים לשני הצדדים. אני באמת מנסה להבין את ה-"טירוף" וה-"שיגעון" או שמא אומר "אובססיה" להגיד שזה הגמר הגדול בהיסטוריה. כאילו בכוח. אולי כל העניין התקשורתי פשוט מנפח את זה? כי בעולם שיש בו אינסטגרם, ווידאו, ופייסבוק, ויוטיוב, וטיקטוק והכל - באינסטנט - והכל באיכות יותר טובה מבחינת הרזולוציה - זה פשוט נראה או נתפס ככזה - אבל אולי לא באמת כזה?

    עוד דבר - ההתעקשות הזאת להוסיף לכל משחק בערך 15 דקות! בהתחלה זה היה נחמד. עכשיו זה כבר מעצבן. אני מבין במשחקים נקודתיים. לא יכול להיות שכל משחק זה ככה. בחייאת מי שראה את 45 הדקות הראשונות - פרט ל-3-4 דקות על העצירה בהוגו לוריס, היה צורך להוסיף עוד 3 דקות? מי שראה את 45 הדקות האחרונות - היה צורך להוסיף 8(!) דקות לגמר? אני בספק אם 4. וגם זה בגלל החילופים.

    אני חושב שעוד כמה ימים אחרי שהאופוריה תרד - אנשים יבינו שהם חזו במשחק מטורף מבחינת הדרמה שבו - אבל ברמת הכדורגל? היה שם בערך 18 שחקנים מאוד חלשים על המגרש ביום הזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/12/22
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    לא, אבל זרימת המידע אז לא הייתה ברמה שהיא היום. לא דיברתי גם רק על הזכייה האחרונה של ארגנטינה. הטורניר הזה קיים כמעט 100 שנה וסביר מאוד להניח שהיו מקרים מסריחים בלא מעט טורנירים לפני. וחוץ מזה, זה המונדיאל השני בלבד עם VAR כך שהציפיות מהשיפוט מן הסתם גבוהות יותר.