אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    עשיר במוח = יכולות שכליות. בן אדם שלא יודע קרוא וכתוב (וממש לא קשור לחרדים כן? נכשלות יש בהרבה מקומות) הוא לא אדם עשיר מוחית. בן אדם שיש לו מקצוע מבוקש. יכול ללכת לכל מקום בעולם.
    ליכולות שכליות - אין מגזר, אין עדה, אין פתק בקלפי, אין שום דבר, פרט יכולת אישית וקוגנטיבית. העולם לא מתחיל ונגמר לא בטכנולוגיה, לא ביכולת להטיס מטוסים, לא ברפואה. למען הסר ספק.
     
  2. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    1. החרים הם לא המגזר הכי גדול באוכלוסיה, והם לא המפלגה השולטת במדינה. זה גם לא יקרה ב-10 השנים הקרובות. זה לא מה שמפחיד אותי.
    2. כל הדברים שאמרתי - אם אי פעם יהיו רלוונטיים - הם לא בימי חיינו אנו ככל הנראה, אלא רק בעוד 25-30 שנה כשנהיה מבוגרים, סביר שרובנו גם לא ננזוק מהם, אלא ילדינו ונכדינו.
    3. בהחלט יכול להיות מצב, שיום אחד, תהיה כפייה, על הופעות, על אוטובוסים, על איסור כדורגל בשבת. כל הדברים שכתבתי - מרביתם הם לא ריאלים בחיינו כפי שהם כיום. אבל זה לא אומר שהם לא יכולים לקרות. אי אפשר להתעלם מזה.
    4. הציבור החרדי - ואני מכיר את הציבור החרדי - רוצה להתבדל. שלא יתערבו לו בחינוך. בכלכלה. בכלום. אבל יחד עם זאת לקבל הכל - ולשמור על אורך חייו הקנאי הפרטי.
    5. אתה אומר הציבור החרדי - הציבור החרדי - מרביתו - כל מה שאנחנו מדברים פה - לא מעניין אותו בכלל. יותר מזה - למרביתם אין בכלל דעה עצמאית - אלא לפי מה שהרב יחליט/יקבע. הכעס, הזעם - הוא בכלל כלפי ההנהגה.
     
  3. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    3,016
    לייקים שהתקבלו:
    1,249
    מין:
    זכר
    @עומר
    אם אתה מכליל לתוך מושג חילוני את כל מי שאינו חרדי, אז מדובר ברוב גדול מאוד של המדינה, כך שכל שיח ההיפרדות עוד יותר לא מובן לי. לצורך ההשוואה, הערבים הם מיעוט גדול יותר מהחרדים.
     
  4. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    בתור אחד שעובד בשוק ההון אני אשמח להסביר לך:

    1. נניח שאתה אינטל - כאשר אתה חברה, ואתה משקיע במקום שהיציבות הפוליטית שלו, משתנה בכל שנה או שנתיים, אז גם החוקים שיכולים לחול עליך - יכולים להשתנות בכל שנתיים. אם יהיה בלאגן, תבוא המדינה ותחליט שהיא לא גובה ממך 15% מס אלא 50% מס וזו בשביל לשרת את המדינה בגלל הבלאגן הפוליטי שהיא יצרה - עכשיו תבוא ותגיד לי זה יכול לקרות בכל מדינה אבל - נכון אני מסכים איתך - אבל תראה לי מדינה דמוקרטית אחת, שאינה מושחתת מהיסוד - שהדבר הזה קורה בה.
    2. אם אתה נניח חברת DRORIKO - האם אתה היית רוצה ללכת לפתוח מפעל למחקר ופיתוח במדינת ישראל שבה כל שני וחמישי מתחלפת ממשלה? או שמשנים שם את חוקי הקניין הרוחני? או את חוקי ההכנסות? והמיסוי? איך אתה כחברה, ובמיוחד ציבורית - יכול לעבוד בתנאים שכאלה? אני אענה לך - אתה לא תבוא ותפתח שם מפעלים. גם לא תענה לטלפון של שר האוצר.
    3. עכשיו בוא נצא רגע מכובע של חברה - בוא נעבור לכובע של פרטי - אתה דרור - יש לך נניח 100 אלף דולר. האם היית מוכן לשים נניח 10 אחוז מהכסף הזה במדינה שהיציבות השלטונית שלה נסדקת? מצד אחד, לכל דבר יש סיכון. סיכון כלכלי. סיכון פוליטי. מצד שני - כמו שלכל מדינה יש את הסיכונים האלה - אותם סיכונים הם לא שווי ערך בכל מדינה. תסכים איתי שהסיכונים הפוליטים שלך בישראל, טורקיה, גרמניה, ארה"ב וסין הם שונים?
    4. בהמשך לסעיף קודם - תבוא ממשלת ישראל ותחליט - שכל מי שמחזיק כסף בישראל, לא יכול להמיר אותו לדולר, ולא יכול להוציא אותו מהמדינה - בשם איזה צידוק שהיא תרצה - עכשיו אתה דרור - ששמת פה 10 אלף דולר - תקוע. הלך הכסף, עד שיתחלף השלטון, אם יתחלף השילטון.
    5. יבוא העולם, ויחליט, מסיבה תהיה אשר תהיה - שישראל בסנקציות כמו רוסיה - למה? ככה. הכסף שלך - ה-10 אלף דולר שלך, אבודים. מה תעשה? אז בסופו של דבר משקיעים, בין אם הם חברות, בין אם הם גופים, ובין אם הם אנשים פרטיים - רוצים וודאות. זו יכולה להיות וודאות חיובית, יכולה להיות וודאות שלילית, אבל וודאות. שוק ההון אוהב וודאות, הוא לא אוהב אי וודאות.
    6. עכשיו לכל האלמנטים האלה - אני מוסיף לך את ענייני המטבע. טורקיה לפני 20 שנה, כשארדואן עלה לשלטון, היתה מדינה חילונית, משגשגת. הנפילה שלה לא התחילה לפני שנה. ולא לפני שנתיים. היא תהליך. התהליך הזה לוקח זמן. תסתכל על הלירה הטורקית. לפני 15 שנה, הלירה הטורקית היתה מאוד חזקה (ראה לינק למטה, תיקח את הגרף ל-25 שנה). כמה חזקה? הלירה היתה 0.5889 בתחילת שנת 2000 לדולר אחד. היום הלירה היא 28 לירה לדולר אחד. זאת אומרת שכוח הקניה במונחי דולר - היה עבור אזרח טורקי מדהים. נניח שהיה לך בית במיליון לירות, אז במונחי דולר אנחנו מדברים על כ-588,900 אלף דולר - אם אתה ממיר, זה מה שזה שווה. אתה יכול ללכת עם זה לאן שאתה רוצה. היום כעבור 23 שנה אותם מיליון לירות שוות 35,700 דולר. אתה יודע מה אתה יכול לעשות איתם? לנגב את התחת. זה נקרא השמדת ערך האזרחים שלך.
    זה אומר שהריבית שהמדינה משלמת כשהיא מגייסת חוב - היא עצומה. זה אומר שהאינפלציה היא גבוהה (40% בחודש שעבר במונחי שנה שלמה!), זה אומר שהמשכורות לא עולות ולא יעלו בחיים בקצב האינפלציה - כי אין מאיפה לשלם. ככה המדינה מידרדרת לעוני. כשהיא מידרדרת לעוני - איזה שירותים אתה חושב היא נותנת לאזרחים שלה, בבריאות, חינוך, תחבורה, תרבות, ביטחון. עוני נראה לך יודע להבחין בין חרדים? חילונים? מזרחים? אשכנזים? (לא מאמין שכתבתי את המונחים ההזויים האלה שזה פאקינג עדיין רלוונטי ב-2023 מזרחים ואשכנזים).
    7. אם משקיעים יחשבו שהכסף שלהם פה לא בטוח - אזי הם לא ישימו את ההשקעות שלהם פה - ואם הם כן ישימו את ההשקעות שלהם פה - הם בוודאות ידרשו ריבית יותר גבוהה. והם ידרשו שה-BOARD יהיה אמריקאי. מה זה אומר? זה אומר שחברות סטארט-אפ, לא יירשמו ולא יתאגדו בישראל, אלא ב-DELLAWER בארה"ב - למה שם? כי שם יש חוקי מס מקלים, כי שם במקרה שיהיה אקזיט, הכסף יילך לארה"ב, ולא לישראל. פה ישלמו מס רק על משכורות. מה שאומר שאם איזה מוביליי חדשה כזו נמכרת לאינטל ב-15 מיליארד דולר, אז במקום לקבל מס חברות של 25% שזה 3.5 מיליארד דולר בערך - מדינת ישראל תקבל 0. עכשיו יש לך בור של כמעט 12 מיליארד שקל. וזו חברה אחת. מאיפה אתה חושב אתה תמלא את זה? מהכיס של האזרחים. אז אתה מעלה להם מסים. עכשיו אתה נמצא במדינה הכי יקרה בעולם. לא במדינה בעלת משק תחרותי וזה גם לא משנה הסיבה למה. יש עובדות. הדיור הכי יקר בעולם. אם זה שכירות או רכישה. אוכל הכי יקר בעולם. שירותי בנקאות הכי יקר בעולם. ריביות מהיקרות בעולם. ביגוד מהיקרים בעולם. דלק. כל פן בחיים שלך הוא מהיקרים בעולם. אולי רק טלפוניה זה זול. בסוף יש גבול כמה אתה יכול לסחוט את האזרחים שלך לפני שהם יתמוטטו. ואם הם יתמוטטו - מאיפה יבואו ההכנסות בשביל שתגשים את המטרות שלך?
    8בסוף אנחנו נמצאים בעולם של אלטרנטיבות. אין דבר כזה שרק בישראל יש מתכנתים, ורק פה יש בינה מלאכותית וסייבר. אני יודע שכיף ונחמד ונעים לנו לחשוב שאנחנו מרכז העולם, אבל אנחנו ממש לא. אפילו לא קרובים. אם בישראל לא יעשו דברים, יעשו אותם בגרמניה, אם לא בגרמניה, אז באוקראינה, אם לא באוקראינה אז בצרפת.
    9. אם סוכנויות הדירוג מורידות דירוג לישראל - אז בהכרח ידרשו ריבית יותר גבוהה - מה שאומר שמדינת ישראל תצטרך לשלם יותר כסף בכדי לגייס כסף. מה שאומר שיצטרכו להעלות את הריבית, ויצטרכו להעלות את המסים. זה הרי גלגל שמניע את עצמו.

    לינק למטבע
    Turkish Lira - 2023 Data - 1992-2022 Historical - 2024 Forecast - Quote - Chart
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/7/23
    Sturridge, Cup of Tea ו-Lebron אוהבים את זה.
  5. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    אני לא יודע אם היפרדות היא דבר נכון. מעולם לא אמרתי שאני מציע היפרדות. יש ביהדות הרבה זרמים, יש האומרים, אולי אפילו קרוב ל-20, אני לא מתיימר להבין כמה יש. דבר אחד אני כן יודע, במדינת ישראל, הזרם שקובע הכל בבלעדיות - הוא האורתודוקסי. זה עובדה, לא דעה.
     
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,884
    לייקים שהתקבלו:
    14,644
    מין:
    זכר
    .

    1-2-3 לא קשור לרפורמה
    לגבי סעיף 4. זה כבר קשור לרפורמה אבל אינטרס יש לממשלה לעשות את זה? הרי היא רוצה יותר ויותר חברות זרות שיכנסו לישראל.
     
  7. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    קודם רשמתי שיכולת שכלית, יש קשר בינה ובין קרוא וכתוב, אז אני חוזר בי, כי אני לא חושב שזה ספציפית בהכרח מעיד. יש הרבה מאוד אנשים מוצלחים שהידע שלהם בקרוא וכתוב הוא בסיסי לגמרי. אז לגבי החלק הזה, אם מישהו קורא. לוקח את הדברים שלי אחורה. זה כמובן בחירת מילים לא נכונה. אז כמובן, אם מישהו הבין לא נכון או נפגע אז מתנצל
     
  8. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    בסופו של דבר כאשר חברה מחליטה לפתוח פה מרכז - היא נתונה לחוקים של המדינה. אם היא יודעת שבית המשפט במדינה, לטענתה, על פי חוות היועצים המשפטיים שלה, מרבית הסיכויים, שעבור האלמנטים החשובים לה - נניח קניין רוחני, מיסוי בהכנסות, הסיכוי שלה כחברה - להינזק מהם - היא לא תבוא לפה. היא תברח מפה כל עוד היא יכולה. סתם לדוגמא - לא צריך שיהיה משרדים של פייסבוק במדינת ישראל נניח, בשביל שיהיה פייסבוק בישראל נכון?
    לגבי סעיף 4 - מאוד פשוט - לחזק את המטבע שלה ולא להביא לקריסתו (מעטים המקרים שמדינה הצליחה בזה, אם בכלל, אני אפילו לא זוכר אירוע היסטורי ב-50 השנים האחרונות שזה קרה עבור מדינות שעשו שינוי משטר) - קריסת המטבע = אינפלציה = העלאת ריבית = החזר חובות כבדים עבור הממשלה ועבור האזרחים = שחיקת יכולת הקניה של האזרחים = אין מסים = אין כסף למדינה = אין שירותים לאזרחים

    בסוף - ממשלה - רוצה לשלוט - ככל שהיא תהיה יותר קיצונית בדיעותיה - היא תרצה יותר לבצר את השילטון שלה. - מה האינטרס של ארדואן שהכלכלה שלו תתרסק? מה יוצא לו מזה חוץ משיסוי אחד בשני? פשוט - כשאנשים משסים אחד בשני - יש מישהו אחד שמרוויח - וכולם מפסידים.
     
    Cup of Tea אוהב/ת את זה.
  9. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    ובינתיים במקום אחר:

    גם בארה"ב, היעדר לימודי הליבה במוסדות החרדיים מחולל עימות עם הרשויות
    גם בארה"ב, היעדר לימודי הליבה במוסדות החרדיים מחולל עימות עם הרשויות - מקור ראשון

    מדינה מפותחת לא יכולה לשרוד בלי שיהיו בה מדענים, רופאים, רוקחים, מהנדסים, עורכי דין ועוד שלל מקצועות שלא יתכן לחברה בלעדיהם. מדינה שרוב הילדים שבה אינם לומדים לימודי ליבה ושאין בה מוסדות אקדמאיים מתקדמים היא מדינה שבסכנה קיומית ושתוחלת החיים שבה תרד במהירות
     
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,884
    לייקים שהתקבלו:
    14,644
    מין:
    זכר
    אתה מדבר על משבר כלכלי, הוא יכול להיגרם ממיליון ואחד דברים. גם בלי הרפורמה אתה חשוף למשבר כלכלי, בדיוק באותה מידה שאתה חשוף עם הרפורמה, מי קבע שהרפורמה מגדילה את הסיכוי למשבר כלכלי? ואולי להיפך? אולי בעקבות הרפורמה לשרים תהיה יותר סמכות להפעיל את המדיניות שלהם? את האני מאמין שלהם? קח לדוגמא את חוק היוע"משים. לא קיים שר, מ-1948 ועד היום, שלא יגיד לך שהיועמ"ש שלו היה PAIN IN THE ASS. עזוב עכשיו ימין ושמאל, היועצים המשפטיים הם האנשים הכי בלתי נסבלים בכנסת. על כל פסיק הם יכולים לעשות סימפוזיון, איך אפשר לעבוד ככה? אני עכשיו שר ואני רוצה להנחיל תכנית כלכלית שלדעתי תקפיץ את המדינה קדימה, בא היועמש ומקצץ לי אותה בחצי, וזה למרות שהמומחיות שלו היא במשפטנות ולא בכלכלה.
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,884
    לייקים שהתקבלו:
    14,644
    מין:
    זכר
    זה התוצאה של היעדר לימודי ליבה

     
  12. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    עזוב - יאיר לפיד הוא ליצן. גם בני גנץ מבחינתי. אני מתעב את כל 120 חברי הכנסת. את כולם צריך לצבוע בכחול ולהשליך לים.

    אני הרבה יותר מאשמח אם משה רדמן-אבוטבול, ממנהיגי המחאה, מזרחי, שגדל בלוד, והצליח - שעוד לא נתפס בשחיתות - עד שיוכח אחרת - ייצג אותי כמפלגה, מאשר מישהו מ-120 חברי הזבל האלה.

    יותר מזה - אני הרבה יותר יעדיף - שראש האופוזיציה בבני ברק - מהליכוד - יעקב וידר - אדם חרדי - בעל אמות מידה מוסריות - נכון להיום - פי מיליון מכל חברי הזבל - ייצג אותי בממשלה.
     
  13. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    לא אני לא מדבר על משבר כלכלי.
    כל מה שתיארתי לך זה אירוע שקרה מתוך המדינה. מטבע לא קורס אם השלטון לא מושחת. מטבע לא קורס אם אזרחי המדינה משכילים ומקבלים שירותים טובים. מטבע לא קורס אם יש לך אבטלה אפסית (בישראל אין אבטלה אפסית אבל בפועל יש אבטלה גדולה - כי חלקים רבים באוכלוסיה כלל לא משתתפים בכוח העבודה - חרדים/ערבים). מטבע לא קורס אם כלכלת מדינה לא תלויה בסגמנט אחד בלבד. מטבע לא קורס אם השוק לא ריכוזי.
    מטבעות קורסים הם תוצאה של מדיניות גרועה. מדיניות גרועה מגיעה מפוליטיקאים גרועים - לא מיזמי חברות שבנו חברות ונכשלו.
     
    Cup of Tea אוהב/ת את זה.
  14. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    בסופו של דבר - הרפורמה - כל החוקים - בסוף באים לשרת רק את האנשים בכנסת ואת השחיתות האישית שלהם. נרצה או לא נרצה.

    מי שחושב שבנימין נתניהו הוא ימין - כדאי שיילך ויסתכל על כל ההחלטות שלו כראש ממשלה - בביטחון כמעט כולן היו החלטות שאם אני מציג אותם מבלי להגיד מי קיבל אותם - הם החלטות של שמאל.
    מי שחושב שאביגדור ליברמן - הוא חלק מהשמאל - אף על פי שהבן אדם גר בפאקינג קדומים - הוא צריך ללכת לבדיקה. שום בן אדם, שהוא חלק מגוש השמאל - לא היה גר בהתנחלות. את ההתנחלויות אגב - התחילה עוד מפלגה שמאלנית - מפלגת העבודה.

    אין ימין, אין שמאל, אין מזרחים, אין אשכנזים. הכל זיוני מוח אחד גדולים שכל מטרתם להנציח את המצב הנוכחי.

    אם במפלגת הליכוד - ציבור בוחריהם היה חשוב להם - אבל באמת חשוב להם - ב40 מתוך 46 השנים שהם בשלטון הם יכלו:
    1. לבנות בתי חולים בפריפרייה
    2. לבנות חדרי מיון בקרית שמונה
    3. לדאוג למרכזי תעסוקה וחדשנות שלא במטרופולינים
    4. לתקצב בלי ספר בעיירות פיתוח בתקציבים מיוחדים כדי לסגור פערים בחינוך
    5. להסיר את דוכני הפיס מהעיר הכי מכורה להימורים במדינה - קריית מלאכי
    6. לבנות תחבורה ציבורית ורכבת מרושתת על כל המדינה (רמז: אנשים היו שמחים ללכת לגור בעפולה) - עכשיו זה לא רק לבנות - אלא גם לסנכרן. כשהרכבת מגיעה אוטובוס מגיע אחריו, ולהיפך, למקם תחנות בצירים רלוונטים - זה אגב היה מחולל ירידת המחירים הן ברכישה והן בשכירות הכי גדול שיש.
    7. להגדיל את מצבת הרופאים בפריפרייה (ובמדינה בכלל)
    8. להגדיל את סדכ השוטרים, שכרם והמכשור שלהם (מדינה 10 מיליון תושבים, 25 אלף שוטרים (בכל התפקידים) בכל המדינה, הזוי, במדינה מתוקנת יש 100 אלף שוטרים על 10 מיליון תושבים)
    .
    .
    .
    .
    אני יכול להביא 200 סעיפים גם שיכולים לעשות.
    עובדתית - הליכוד 40 שנה בשלטון - מרבית הבוחרים שלו - נשארו באותו מצב. למרבית הנזק אחראית המפלגה השולטת.
     
    אמיר ע אוהב/ת את זה.
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,884
    לייקים שהתקבלו:
    14,644
    מין:
    זכר
    גם לפי מה שאתה אומר אם יהיה פה משבר כלכלי זה יהיה בעקבות השחיתות, הריכוזיות ואבטלת החרדים, לא בעקבות הרפורמה. כלומר אין לה שום קשר לזה.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 78)

  1. hbs7