אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,346
    הוא אולי לא מנבא הצלחה בסיום התואר, אבל הוא כן מנבא הצלחה בתואר ולכן עדיין משתמשים בו. והרבה מהגורמים שמובילים בהצלחה בו הם גורמים שיובילו להצלחה במיונים בצה"ל (אפילו באופי של המחן הוא דומה למבחן שעושים לקב"א).
    כאמור, היה אפשר באותה מידה לקחת ממוצע בגרויות, עושי 5 יחידות מתמטיקה/פיזיקה/ערבית וכו' וגם שם היו פערים.
     
  2. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    1. בינונים יש בכל מקום, גם הצבא יכול לטעות, אני גם לא מצפה ממנו שכל אחד שיהיה בצבא יהיה פגיעה בינגו. זה תקף גם לחטיבות החי"ר. יודע מה, יש מצב אפילו ששם זה יותר חשוב - כי במודיעין - אם פספסת, לא בהכרח תשלם בחיי אדם, בחי"ר, אם ניווטת לא נכון - יש מצב שהחיים שלך ושל הפקודים שלך נגמרו.
    2. אני הייתי חוקר מצ"ח. להגיד לך שהייתי החוקר הכי טוב שיש? לא. הייתי בינוני, במסגרת אותם חוקרים. היו לי דברים יותר טובים ודברים פחות טובים.
    3. קומבינות קיימות בכל מקום - אבל זה בדיוק העניין - קומבינות מתחילות מלמעלה - כשהקומבינות האלה חוגגות בכנסת, וזה בכלל לא משנה אם זה ליכוד, כחול לבן, עבודה, שם, ציונות דתית, רעם, וואטאבר - אתה לא יכול להיות נאיבי ולחשוב שהדבר הזה לא יגיע לחברות ממשלתיות, חברות ציבוריות, וגם גופים בטחוניים.
    4. אני לא חושב שממשלה צריכה להתקבל בפני אנשים שמחליטים שלא בא להם ללכת למילואין, בדיוק כמו שאני לא חושב שממשלה צריכה להתקפל בפני מפלגות חרדיות ואברכים שלא בא להם להתגייס. אתה רוצה לקבל קצבאות? תן משהו. לא רוצה ללכת לצבא? אוקיי לך תהיה במשטרה. לך תהיה במשמר הלאומי. לך תהיה במד"א. לך תהיה בזק"א (חס וחלילה לא עלינו), לך תהיה במג"ב, לך תהיה מבחינתי במקומות שיש בהם מחסור שממומנים מתקציב המדינה (נניח בתי חולים גריאטיים / סיעודיים). אי אפשר שנים על גבי שנים לצעוק גוואלד, ולהינות מכל העולמות, בזמן שאחרים נותנים את החיים שלהם. מבין את האנשים שאומרים די נמאס לי. בוא, זה גם לא שהמדינה מנסה להקל על הציבור המשרת.
     
  3. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,346
    לא יודע איפה אתה מסתכל, אני מסתכל על הנתונים האחרונים שפורסמו מ2022 ושם כאמור הדרום 550. בכל מקרה מכמה שנים שהסתכלתי, בכל שנה שתבחר הפער הוא עשרות נקודות.

    לא הבנתי את ההסבר על עולים חדשים ואיך הוא עוזר לפריפריה על פני מרכז. רצית נתונים רק של יהודים אז הבאתי אותם.

    קח עוד נתון - זכאות ל5 יחידות מתמטיקה בהרצליה היא 30%, ברעננה 37%, ברמת השרון 40%. מנגד בבאר שבע 14%, בקריית שמונה 12%, אשדוד 15%.

    יש פערים בהשכלה שמקבלים במרכז ובפריפריה, לא ממש מצליח להבין את את מי זה משרת להכחיש את זה.
     
    Scouser ו-Sturridge אוהבים את זה.
  4. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    הוא גם לא מנבא הצלחה בתואר. אלא אם אתה עילוי של 770, אם יש לך פסיכומטרי של 659 נניח ואתה חושב שתלך לתואר, לא תלמד ותעבור את כל המבחנים, אתה די חי בסרט. תעשה הפרדה בין גאונים, שהם הרבה, הרבה, הרבה, הרבה, הרבה מעל הממוצע, לבין כולם. גם אצל החרדים, יש גאונים אולטרה גאונים בתורה - הם יכולים להיות שמש העמים - ולקבל פטור, ולהוביל את היהדות. יש אולי אלפים כאלה, אין 150 אלף כאלה.
     
  5. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,346
    ברור שפסיכומטרי לא מבטיח לך הצלחה בפני עצמו. אבל כנראה יש קורלציה בין מי שמקבל ציון גבוה בפסיכומטרי לאנשים שבתואר ישבו על התחת וילמדו ולכן יצליחו. זה לא אומר שחובה לקבל ציון גבוה בפסיכומטרי כדי להצליח, או שמי שעושה פסיכומטרי פחות מוצלח.

    כאמור, יש מחקרים שמראים שפסיכומטרי מנבא הצלחה בתואר, חלקם נמצאים גם באינטרנט וזה גם סה"כ הגיוני.
     
  6. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    תסלח לי אבל אם אתה גר ביישובי עוטף עזה, וביבי 15 שנה מטפטף לך שהוא אוטוטו מוריד את שלטון החמאס, והמצב רק נהיה יותר גרוע, ואז עולה ממשלה אחרת, ולמשך שנה, יש לך שקט שלא היה לך 20 שנה, ואתה חוזר ומצביע למטומטם הזה, שמחזיר לך ישר איך שהוא חוזר סבב, אז תסלח לי זה לגמרי להצביע בבלעדיות כשזורקים עליך זין. מבחינתי כמי שמביט מהצד - ורואה איך התושבים האלה חיים - לאנשים האלה צריך לדאוג שלא יירו עליהם טילים + לתת להם תמיכה נפשית ברמה שאף אחד במדינה לא מקבל, כי פאקינג מגיע להם על זה שהם שם ועוברים את החרא הזה. שלא לדבר על כיתות ממוגנות (הממשלה סירבה למגן! בג"צ בעילת הסבירות כמו שהוא פסק נגד בדברים אחרים, בזה הוא חייב את הממשלה), ועל בניית מקלטים.
    השינוי המשמעותי ביותר בערי הפריפרייה הוא העובדה שהרכבת (אף על פי שמשרד התחבורה מתעקש לעשות חצי עבודה ולא לתכנן קווי אוטובוס משלימים הן בזמנים והן בהיקפים מהעיר לתחנות) כיום מגיעה לבאר שבע, שדרות, אופקים, נתיבות, בית שאן, עפולה, ועוד מספר מקומות. ואם אתה שואל אותי - למרות ההתקדמות הזאת, זה גם לא מספיק - יש עוד הרבה מקומות שהרכבת צריכה להגיע אליהם, וזה בלי קשר לחוק המטרו, והוא לא צריך להיות שיקול בד בבד.

    וכן - יש המון - בעשרות אלפים לפחות - אנשים שמצביעים רק כי "האשכנזים" דפקו אותם. בדיוק כמו שיש עשרות אלפים שאוטומטית שונאים חרדים ב-DEFAULT.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/7/23
  7. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    מעולה אז זה אומר שלאחיך יהיו יותר אפשרויות מאשר יש לך. זה גם הגיוני כי ככה העולם מתקדם. לפני 100 שנה נסעו בחמור עם עגלה. היום נוסעים ברכב חשמלי. לפני 100 שנה שלחו מברקים בגלויות, היום שולחים הודעות באינסטנט, לא תצטרך לחכות שבועות או חודשים לתגובה. תקבל בעוד 5 שניות.
    עבור ילד חרדי - שהוריו בחרו עבורו את אורך החיים - על כל המשתמע מכך - איזה אפשרויות יהיו? אותם הורים חרדים, חלק נכבד מהם, אגב חזר בתשובה אחרי שהוא קיבל את כל סט הכלים והערכים, ועדיין בחר להיות חרדי. זה שונה ב-180 מעלות מאותו ילד.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/7/23
  8. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @עומר
    1.2. אז אפשר להסכים שהגורם לסכנת ההשקעות בישראל הוא לא 'פסקת ההתגברות' ולא 'המחאה', אלא עצם הפער שיש פה בין הציבורים.
    ישראל מפולגת וזה גורם לחוסר יציבות שמרתיע משקיעים.
    3. גישת 'לא יודעים לאן זה יגיע' עובדת תמיד. אולי מחר בויאן קרקיץ' יהפוך למסי, אולי אמבפה יהיה פלופ. זה לא טיעון.
    כן, דמוקרטיה טכנית יכולה להתדרדר למקום רע. גם דיקטטורה יכולה להתדרדר למקום רע. גם אוליגרכיה.
    גם השלטון הנוכחי בישראל יכול להתדרדר למקום רע, ולא חסרים אנשי שמאל-פוסט-ציוני שיגדירו את מה שהשמאל-הציוני עשה ב48 ומאז 67 כלא דמוקרטי בעליל. הכל עשוי להתחרבן. לדבר על 'שינוי משטר בהסכמה' במצב הנוכחי זה פנטזיה. הלוואי ויקרה, אבל לא לגיטימי לדרוש את זה. זה גם לא שינוי משטר אלא תיקון יסודי בסיסי של כח אזרחי שנגזל מהציבור.
    4. ישראל הכניסה 3מליארד שקל ממכירת מובילאיי. לא כל כספי המכירה ממוסים מיידית, יש בזה הרבה פרמטרים. חלק מהמכירות בכלל עשויות להיות הפסדיות. חלק מסכום המכירה מגיע לעובדים כאופציות, ואז הם ממוסים פה בכל מקרה. כנ"ל לגבי הבעלים בהרבה מקרים. זה לא שאלה בינארית. כן, נפסיד כסף. זה לא סכום משמעותי מהכנסות המדינה.
    5. בין 'סטרטאפים' לבין 'הייטק' יש פער גדול. סצנת הסטרטאפים בישראל פיתחה את ההייטק ועשתה הרבה טוב, אבל הכנסות המדינה מחברות ענק כמו אינטל או רפאל או תעשיה אווירית הן לא חלק מהבאזז הזה (שבמובן מסוים פגע בהן). שוב, ברור שעדיף שזה יהיה כאן, אבל הפגיעה בזה היא חלקית, וזה בעצמו חלק מבין כל ההיטק בישראל. ביום שגוגל תודיע שהיא עוזבת את ישראל - זה יהיה מכה תדמיתית אמיתית.
    6. כפייה ואי-הכרה אלה דברים שונים. יש מעט מאוד מאוד כפייה יהודית בישראל, ברמה זניחה לחלוטין.
    מעבר לזה יש בעיקר אי-סבסוד ואי-הכרה של המדינה בדברים בעייתיים הלכתית.
    תחבורה ציבורית בשבת בישראל קיימת. היא פשוט לא מסובסדת על ידי המדינה, ולכן נדירה ולא רווחית (לא שאני נגד הפתרונות שלך).
    חילוני לא מכריח דתי לשחק כדורגל בשבת, ודתי לא מכריח חילוני לא לשחק כדורגל בשבת. השאלה היא על מה ששייך לשניהם - נבחרת ישראל בכדורגל, שמיצגת את מדינת ישראל של הדתי החילוני והחרדי. האם הגוף הזה של מדינת ישראל יחלל שבת? זו שאלה אחרת לגמרי שלא קשורה לכפייה. כפייה רלוונטית אם שוטר יתן לך קנס אם שיחקת כדורגל בשבת.
    ככלל, את רוב האנקדוטות שבהן יש התנגשות דת-מדינה בישראל אפשר לפתור בצורה קלה מאוד. הנקודה היא שאין שום אינטרס לפתור אותן, בגלל שהמתח והמאבק מפרנס פוליטית את הצדדים. מישהו חושב שמתן כהנא וחילי טרופר לא יכולים להציע חקיקה שבה שומרי הלכה לא נפגעים אבל הציבור החילוני מרגיש פחות חנוק? בוודאי שיכולים. זה לא הסכסוך הישראלי-ערבי שאין לו פתרון מספק.
     
    עומר אוהב/ת את זה.
  9. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,346


    ככה גורמים לאנשים לשנוא חרדים.
     
  10. italiano Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/16
    הודעות:
    9,272
    לייקים שהתקבלו:
    4,555
    מין:
    זכר


    :sm_bduh:
     
    Roma אוהב/ת את זה.
  11. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    עם ציוץ אדיוטי של כתב אדיוטי.
    זאת הנחה לעניים. גם פריפריה וערבים וחיילים משוחררים יקבלו את זה.
     
    Roma אוהב/ת את זה.
  12. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,346
    הכתב לא האידיוט הראשי כמו ראשי המפלגות החרדיות שככה ייחצנו את הצעד הזה, הוא הוסיף שם את ההודעה שהם הוציאו וכמו שהוא כתב התקציב לזה הוא מגוף ממשלתי חדש יחסית בשם "הרשות החרדית".
    חוץ מזה, כחלק מהרפורמה צעירים בני 18-26 שאינם סטודנטים ואינם חיילים יזכו להנחה. במילים אחרות - הנחה לאברכים.

    ובלי קשר למסגור, זה צעד פופוליסטי, מושחת ודוחה. גם בתל אביב וחיפה אנשים שנוסעים באוטובוס הם בממוצע עניים. זו הטבה שיכולה להגיע לאלפי שקלים בשנה, שבעיקר משרת את מפלגות הקואליציה (התנחלויות וחרדים בראשם), ועל חשבון משלמי המיסים.
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,871
    לייקים שהתקבלו:
    14,644
    מין:
    זכר
    אני אגיד פה משהו שאולי חבריי הימנים פה לא יאהבו לשמוע אבל כל בליץ החוקים הזה יוצא מכל פרופורציה. יש רגיעה עכשיו? תתרכזו במה שחשוב, ביוקר המחיה, בבטחון האישי, בחינוך בפריפריה, במה שבאמת מעניין את האזרחים. במקום זה מרכזים את כל המאמצים ביועצת המשפטית כאילו היא מינימום נסראללה.

    אמרתי את זה ואגיד זאת שנית. הבעיה המרכזית בבית המשפט זה העונשים המקלים של השופטים בעבירות חמורות. זה מה שבאמת מטריד את האזרחים, לא חוק הסבירות, ולא כמה מזרחים יש בבג״צ ולא כל השטויות האלה. ובטח ובטח שהציבור לא רוצה שאמסלם וחבריו ימנו את המקורבים שלהם לתפקידים שהם לא מתאימים להם. אני ביביסט על מלא, ביבי הוא הבן אדם היחיד בישראל שאני מעריץ, אבל נראה שבגלל הפוזיציה המשפטית שלו הוא מתעסק בהכל חוץ מטובת האזרחים.
     
    שי אוהב/ת את זה.
  14. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,911
    לייקים שהתקבלו:
    1,293
    כולם, כולל ביבי, עוסקים במאבקי השלטון. בשביל לשלוט בציבור צריך להחזיק אותו בפחד ובמתח ואז הציבור יכעס ומי שיידע לכוון את הכעס, ינצח. לאף אחד אין אינטרס לטפל בביטחון האישי וביוקר המחיה.
     
    Cup of Tea, Lebron ו-עומר אוהבים את זה.
  15. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    הייחצון כוון לחברה החרדית.
    צעירים ככלל הם אוכלוסיה חלשה כלכלית באופן יחסי.
    כל הטבה כלכלית שנותנים יכולה להיות דבילית לגמרי (כמו לתת לניצול שואה מליונר במקום ל'סתם' קשיש עני).
    הסיפור הזה הוא לבנה קטנה במדיניות הרווחה הכושלת של מדינת ישראל.

    לצערי המפלגה היחידה שהתיימרה לטפל בבעייה הזו (יש-עתיד 2013) הפכה למפלגת אופוזיציה קשקשנית.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 10)

  1. Scouser