אני לא מבין למה אתם כל כך מתפלאים מדינת ישראל משקיעה תקציב כולל בספורט - לרבות מתקנים - סכום של מיליארד שקל(!) - זה 0.1% מהתל"ג. יוון פושטת הרגל לשעבר משקיעה 1%! הדבר האחרון שמעניין את המדינה פה זו רווחת האזרחים שלה. זה נכון בחינוך. בריאות. תחבורה, אנרגיה וגם בספורט. 67% מבתי הספר בישראל אין להם בכלל אולם ספורט, אתם מדברים איתי על מגרשי אתלטיקה... אזרחי מדינת ישראל הולכים להיןת בעוד 30 שנה חולים הרבה יותר,עם תמותה יותר גדולה והורדה בתוחלת החיים, עם הרבה פחות פתרונות בריאות. זה לא השערה זה עובדה.
פעם התרגלנו לתגבורי רכבת ישראל למשחקי נבחרת, גביע מדינה וכו'. כעת נתרגל להודעות של הרכבת הקלה לתגבורים לבלומפילד (עד לתגבורי המטרו בעתיד?) ובהמשך אולי גם לתגבורי הרק"ל לטדי כמו שיש גם תגבורים של המטרונית לסמי עופר ובעתיד אולי גם רכבל לסמי עופר. ועדיין קצת חבל שדווקא האצטדיונים הגדולים לא צמודים לתחנות רכבת ישראל ברמת אצטדיון שלמה ביטוח למשל ושלמשל אין יותר אופציית רכבת לתחנת מלחה. הרכבת הקלה הודיעה על תגבור למשחק הנבחרת
בנייה של רכבת כבדה זה בסופו של דבר עניין הנדסי. הרי אם רוצים לעשות רכבת כבדה שתהיה קרובה לאיצטדיון בלומפילד לדוגמא, זה פרויקט הנדסי מורכב שיצריך ירידה מתחת לפני הקרקע ובנייה של תחנת רכבת תת קרקעית ביפו. אם אתה שואל אותי זה בהחלט לגיטימי לבנות תחנה שכזו, העלות תהיה גראנדיוזית, אבל היתרון יהיה עצום. אמנם אנחנו מדברים היפוטתית על משהו שלעולם לא יקרה, אבל בעיניים שלי אני הייתי מחזיר חלק מהקו הישן של הרכבת, עם תחנה תת קרקעית ברחוב הרכבת ומשם רכבת המשך ישירות ליפו.
אני לא מדבר על בניית תחנת רכבת ספיישל ליד בלומפילד, אם כבר שואל למה הרחיבו את בלומפילד במקום תוכנית האצטדיון על תחנת צומת חולון, או קידום האצטדיון הלאומי/למכבי ת"א ליד השטח המיועד לתחנת גלילות צפון העתידית (וגם חלופת שפיים דיברה על הצמדת האצטדיון לתחנת רכבת, וגם חלום האצטדיון הלאומי של מודיעין התייחס לקרבתו לתחנת רכבת). אפרופו כל הרעיון של המטרו כולל גם מסילה תת קרקעית הכוללת תחנה ליד בלומפילד ברחוב שלבים לקו M2 כך שחפירת מנהרות שם תהיה בכל מקרה. תוכנית העבר לאצטדיון צמוד לתחנת הרכבת בצומת חולון, שקודמה בעיריית ת"א לפני שבחרו ללכת על הרחבת בלומפילד http://cohen-arch.com/wp-content/uploads/2016/12/6-skitza-mabat-mizfon-mizrach.Xxx גם לגבי ירושלים נבחנות תוכניות עתידיות כמו השמשת תחנת הרכבת במתווה חדש בקידום מסלול חדש לרכבת בין בית שמש לירושלים כך שיחלוף גם ליד צור הדסה, וכן נבחנת תוכנית הארכת המסילה התת קרקעית מהכניסה לעיר לתחנות תת קרקעיות נוספות כולל הגעה עד מלחה. ואי אפשר לשכוח את הניסיון לקדם תחנת רכבת תת קרקעית ליד סמי עופר כחלופה למסלול הנוכחי בתחנת חוף הכרמל, ומנהרה תחת הכרמל שתקצר את מסלול הנסיעה מהערים מצפון לחיפה למרכז, ומספר התחנות בחיפה. פרויקט שבינתיים נעצר.
לפני כמה שנים פורדייס וזכרון יעקב שקלו להקים אצטדיון משותף ליד מתחם הקניות לב המושבה בזכרון (בסוף פוריידיס שדרגה מעט את המגרש ביישוב וזכרון יעקב נותרה עם המגרש הישן). כעת אלי אבוטבול מהמתמודדים לראשות המועצה מנסה שוב לקדם מגרש כדורגל חדש ליד מתחם לב המושבה אלי אבוטבול - זה הזמן, שבים לעשייה זאת אגב רק דוגמא אחת לכל מיני הבטחות שתמצאו בימים אלו של מועמדים לבחירות לרשויות המקומיות שביניהם תמצאו כל מיני התחייבויות להקמת מתקני ספורט עירוניים שונים, מהגג על בלומפילד של ברביבאי ועד להיכל ספורט ברמת ליגת העל של מתן דיל המתמודד על ראשות עיריית רחובות. הלוואי שלפחות חלקם יוגשמו, גם אם המועמדים האלה ספציפית לא יכבשו את ראשות הערים..
עוד על הפתרון שמעדיפה עיריית ת"א לקירוי קל ומתקפל לבלומפילד, במקום בניית גג קשיח סטנדרטי מהסוג שכבר מכסה את אזור הישיבה המרכזי ביציע המערבי, וגם על ההכנות לדרבי וניסיונות האבטחה וההפרדה בין הקהלים היריבים של הפועל ומכבי ת"א. אפרופו קירוי קל אך מלא יוכל להפוך אותו למעין ארנה למופעי ענק מזדמנים כמו נגיד אם נופל שוב על ישראל לארח אירוויזיון, או סתם איזה אירוע ספורט אטרקטיבי. נחשף: הפתרון היצירתי לגג מבד בבלומפילד - ערוץ הספורט הפתרון היצירתי לגג בבלומפילד • תל אביב אונליין קונספט הקירוי הקודם שנבחן לאצטדיון, התקשה לתת פתרון ליציעי האולטראס מאחורי השערים https://images8.design-editor.com/94/9402125/3958/FF3822E0-AB8E-A64F-3B01-74F2EDCC87AC.Xxx
על שום מה מפרגנים בעיריית אשדוד לחברה היזמית שבונה בעיר? | מגדילים תו איכות: פרס הבטיחות לקבלן האצטדיון בשפלה - אייס שלד אצטדיון אשדוד https://magdilim.co.il/wp-content/uploads/2023/09/%D7%A7%D7%9F-%D7%94%D7%AA%D7%95%D7%A8-1.Xxx
בינתיים בלומפילד משחק אותה במשחקי הנבחרת בקמפיין מוקדמות יורו 2024. כמעט מלא לחלוטין במשחק מול בלארוס (חלק ניכר אחרי התוצאה הסבירה מול רומניה שהותירה סיכוי בקמפיין) וכעת כבר מחירים מאמירים למשחק מול שווייץ בפגרת הנבחרות הבאה. אז אולי מול שווייץ היינו ממלאים אצטדיון לאומי גם של 40,000 צופים ומעלה, אבל קשה לומר שבשביל משחק פעם ב.. היתה הצדקה לאצטדיון לאומי בלעדי סטייל "ארנה נציונאלה" בבוקרשט. ובינתיים גם לא משתכנע שמכבי ת"א היתה ממלאת אצטדיון של 40,000 בקביעות כדי להצדיק אצטדיון לאומי שהוא גם ביתה של מכבי ת"א. היסטריה חסרת תקדים: כבר עכשיו אזלו הכרטיסים למשחק מול שווייץ | ישראל היום הם רק היו צריכים סיבה: הטירוף סביב נבחרת ישראל עולה מדרגה | ישראל היום