הקבוצות האנגליות במפעלים האירופיים - 2022/23

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י alexshw, ‏16/8/22.

  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    בפעם המי יודע כמה התחמקת מהשאלה.

    אני שואל שוב: איך שלושת הקבוצות הכי מצליחות באירופה ב15 השנים האחרונות מבחינה אובייקטיבית (באיירן, ריאל, ברצלונה) לא נמצאות בבעלות פרטית מלאה של איש עסקים/חברה/מדינה?

    לא ידוע לי על חוק בבונדסליגה שבאיירן מוחרגת ממנו.

    דורטמונד יכולה בכיף להתחרות בבאיירן, יש לה נט ספנד הזוי. היא בוחרת לא לעשות את זה. ועדיין אני מעדיף ואצקה על גלייזרים או בעלות של מדינה בכל אחד מ365 ימות השנה.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,079
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    אתה שוכח שהן גם מכניסות מלא כסף. קבוצות אחרות מכניסות פחות. זה מצוין שיש דין וחשבון ישיר לאוהדים, אבל בגרמניה עצמה השיטה הקיימת לא טובה כבר לטובת הכלל. שוב תפריד מידת הצלחה של קבוצה גדולה, למידת התחרות. אני דואג לתחרות. באנגליה לא נותנים דין וחשבון לאוהדים ולקבוצה הספציפית שלי יש בכלל בעלים הציניים בעולם, יחד עם זאת בפרמייר ליג יש תחרות וזו ליגה שכל הזמן מתקדמת והמוצר הספורטיבי מספר אחד בעולם.
     
  3. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    אה, תחרות אתה אומר. בליגה שבה קבוצה מסוימת לקחה 5 אליפויות מתוך 6 האחרונות תוך כדי שמואשמת ב115 מקרים שונים של עבירות פיננסיות, ושיש כמעט קונצנזוס שהשיפוט בה הוא הגרוע ביותר בעולם.

    אני מוותר על תחרות כזו. ואני מוותר גם על תופעות בזויות אחרות כמו פיטר לים או גלייזרים או קדירוב, אפילו כשהם לא מרמים כדי להצליח (אם בכלל הצלחה מקצועית מעניינת אותם).
     
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,079
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    אם סיטי תניח את האליפות על הרצפה, מישהי אחרת תיקח. אם באיירן, אז עובדה שלא. וזה כבר קרה פעמיים.
    רוב הגדולות בגרמניה התרסקו. הגרמניות לרוב לא רלוונטיות באירופה, חוץ מבאיירן. איינטרכט עשו גמר ליגה אירופית, אבל זה מפעל משני וזה גם יוצא דופן יחסית ל - 10-15 שנה אחרונות.
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    מצוין שהתרסקו. קבוצה שמתנהלת כמו שהמבורג ושאלקה התנהלו בעשור האחרון - נפלא שיורדת ליגה. זה מעולה לכדורגל. זה לא באג זה פיצ'ר. אם באיירן תתנהל ככה גם היא תיפול מתישהו, ההבדל הוא שהם יודעים לחתוך מהר ממי שמביא אותם לעונות חלשות גם כשהן נגמרות באליפות. והקהל שם לא מעודד בינוניות. אם דורטמונד תתנהל כמו באיירן אז גם היא תיקח אליפויות שמונחות על הרצפה.

    תחרותיות היא לא חזות הכל. למה אני צריך לעודד אנשים (שלא לומר מדינות מפוקפקות) לרמות כדי להגיע להישגים שקבוצות אחרות הגיעו אליהן אחרי עשורים של בניית המותג?

    מזכיר גם שהבונדסליגה היא היחידה מבין הליגות הגדולות שאף קבוצה בה לא חתמה עם הסופרליג, ליגה שהוקמה כדי לחסל לגמרי את התחרותיות שאתה כל כך רוצה לראות.
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,079
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    תחרות חזות הכל מבחינת אינטרס של הליגה והעניין בליגה ובסוף הכסף שיגיע אליה ונדבך חשוב בשיפור הרמה. זה מעולה שהם לא חתמו עם הסופרליגה, ועדיין הכדורגל הגרמני סובל.
    הגעת אברמוביץ' הייתה ברכה גדולה לפרמייר ליג. עזרה לעלאת הסטדנרט והרמה, תרמה ליונייטד ובהחלט שיפרה את התחרות.
     
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    על כל אברמוביץ' יש שני פיטר לימים ועשרה מלקולם גלייזרים. לא תודה אני מוותר.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,079
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    בכל שיטת בעלות אפשר למצוא דוגמא לניהול רע. ניהול רע לא פשע מלחמה. לא עבירה פלילית, אם אין מעילות בכסף או שוחד. ניהול רע חלק מהמשחק. אבל אם כל כמעט כל המועדונים הגדולים שלך מרוסקים, אז הכדורגל במדינה בבעיה.
     
  9. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    איזה מזל שבוהלי הוציא 900 מיליארד פאונד בשנה אחת כדי שצ'לסי תהיה במרכז הטבלה. היה מוציא רק 500 מיליארד בטח היו יורדים ליגה כמו שאלקה, אסון של ממש.

    ואיזה מזל שיונייטד עם הבעלות הפרטית הוציאה 500 מיליון פאונד על הרכב שיכול להתחרות על אליפות הביצים הסרוחות השנתית, אם הייתה מוציאה 310 כמו באיירן עם הבעלות הציבורית עוד הייתה עלולה חלילה לפשוט רגל או גרוע מכך, להשקיע בצעירים ובמחלקת סקאוטינג (טפו).

    המועדונים בגרמניה לא מרוסקים, הם במשבר ניהולי בדיוק כמו הקבוצה שלך (ורוב הקבוצות באנגליה, בעצם), רק בליגה שגובה מחיר על הניהול הכושל הזה ולא כזו שאתה מנפץ בה שיאי הכנסות בכל שנה ללא קשר לאיך שהקבוצה נראית על הדשא.

    שוב, זה פיצ'ר ולא באג. הבאג הוא אצלך.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,079
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    בעולם הכדורגל רואים בכדורגל גרמני באג.ולו רק בגלל חוזה שידורים. וגם בכך ששותים את הליגה הזו.
    יונייטד משקיעה באקדמיה וסקאוטינג, אבל בשביל התעמולה. אין לזה שום משמעות כי אין ביונייטד שוב מבנה מקצועי. אין מי שיחבר את הפאזל בין כל חלקי המועדון.מועדון חולה יפגע בכישרונות שלו בהכרח. אקדמיה היא חלק מהמועדון.
     
  11. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    הפרמיירליג שותה גם ליגות שאין בהן 50+1, וכמובן מכניסה מזכויות שידור במאות אחוזים יותר מכל ליגה אחרת. אז לא נראה לי ששם נמצאת הבעיה.
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,079
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    חוזה שידור תוצאה ישירה של העניין שמעוררת הליגה והתחרות שבה. נכון יש גם את עניין השפה האנגלית, אבל אני חושב שגם את הבונדסליגה אפשר להנגיש כמוצר טוב יותר לכל העולם ולשדר אותה באנגלית. בסוף גם זה לא שהסגלים שם רק על טהרת הגרמנים. זו גם ליגה בינלאומית מבחינת הרכב השחקנים. המתקנים בגרמניה אדירים וחווית הצפייה מעולה, אבל אתה לא יכול לעורר את מלוא העניין אם הכל ידוע מראש.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,191
    לייקים שהתקבלו:
    7,078
    לא הבנתי מה הנקודה שלך.
    שעדיפה הליגה הגרמנית עם באיירן שהשנה תזכה באליפות בפעם ה-12 ברציפות? (בתקופה הזאת היו 5 קבוצות שונות שלקחו אליפות באנגליה).
    שעדיפה הליגה הגרמנית שבה בגלל פערי תקציב משאר הקבוצות באיירן שותה ומפרקת את כל הקבוצות שרק מעיזות להתמודד מולה או להרים ראש (לברקוזן הבאה בתור)?
    בגרמניה אין מועדון כמו רד בול שנוגד את כל הערכים בערך בעולם הכדורגל?
    שעדיפה ליגה שבה קבוצה עם מסורת וקהל יכולה לרדת ליגה ולהיעלם על ליגה שבה לכל קבוצה יש רשימה של בעלי הון שרוצים לרכוש אותה ולהשקיע בה?
    במבחן התוצאה, סכומי הכסף שמושקעים בליגה, זכויות השידור (לא רק הכסף שמושקע אלא כמות הצופים שרואים את הליגה וכמות המדינות שהליגה מגיעה אליהם), הרייטינג של המשחקים, העניין והדיבור עליהם, איזה ליגה יותר מעניינת?

    מילא אם הכדורגל הגרמני היה מייצר איזה ליגה תחרותית אז הייתי מבין את הטענות, אבל אנחנו מדברים על ליגה סטייל ליגת העל בכדורסל בישראל בשנות ה-70, 80 ו 90 שהשאלה היא לא מי תזכה באליפות אלה באיזה הפרש ואיזה שחקנים היא תשאב מיתר הקבוצות בליגה בקיץ (וגם בה, עובדתית, בעלי הון פשוט קנו מועדון בליגה החמישית, לקחו בו שליטה, שינו את השם, ובעזרת כסף הצליחו תוך זמן קצר להפוך מועדון נטול היסטוריה וקהל ומסורת למועדון צמרת קבוע בבונדסליגה)....
     
  14. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    אתה לא חייב לצפות אם זה לא מעניין אותך. וכמוך גם שאר העולם.

    זה אבל קצת מצחיק שבתור אחד שמתעב שיווק אתה מנסה לשווק ליגה שתתאים לצרכים של כולם חוץ ממי שאשכרה צופה בה.

    לא מעניין את הגרמנים שמיליארד סינים יצפו בליגה שלהם. אז יהיה פחות כסף וכתוצאה מכך גם הרמה תהיה פחות גבוהה (כמה כבר פחות גבוהה בהשוואה לסריה A/ספרד?) אבל הכדורגל יישאר שלהם ולא של אנשים כמו ג'ואל גלייזר וממשלות אפלות. ועל הדרך קבוצות שם לא מפחדות לגנות את חמאס שמא הברז מהמפרץ ייסגר.
     
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,795
    כן
    כן
    אילו ערכים הוא נוגד?
    לגמרי כן.
    לצופה הנייטרלי? האנגלית. כמו שלאדם הנייטרלי עדיף לתמוך בחמאס.
    הם לקחו מועדון שלא עניין כלבלב מת מעיר חשובה והפכו אותו למועדון טופ 20 באירופה. זה אמנם פלסטיק אבל גם בפלסטיק יש ערך כלשהו והוא עדיף מכלום.

    לייפציג תורמת לעולם הכדורגל במאות מונים יותר מהקבוצה שלך.

    גם אני רוצה תחרות אבל לא בכל מחיר. הפרמיירליג חצתה מזמן את המחיר שהייתי מוכן לשלם בשביל מראית עין של תחרותיות (ואלופה אחת ב5 מתוך 6 שנים שהיא פייבוריטית ברורה גם בעתיד הנראה לעין זה לחלוטין מראית עין).