אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,035
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אם ראש עיריית יבנה רוצה לראות את הקבוצה מעפילה לליגה הלאומית, שיתחיל כבר מעכשיו להשקיע את הנדרש באצטדיון שלו כמו הקמת תא שידור ועוד שדרוגים נחוצים (על התוכנית השאפתנית להקים לעיר אצטדיון חדש אני כבר לא מדבר).
    "המטרה - עליית ליגה": ראש עיריית יבנה עם מסר
     
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,035
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    רון חולדאי: אצטדיון שכונת התקווה בתל אביב-יפו חוזר לפעילות לאחר שדרוג ושיפוץ משמעותי ויהיה איצטדיון הבית של מכבי יפו, הפועל כפר שלם וקבוצת הנוער של בני יהודה. קבוצת בני יהודה הבוגרת תמשיך לשחק באצטדיון בלומפילד. - BE106 חדשות תל אביב-יפו
    בבני יהודה זועמים על עיריית ת"א וחולדאי

    נ.ב. האם העירייה תכשיר את היציע המערבי באצטדיון שכונת התקווה שבו יוכלו להיכנס לאחר השיפוץ עוד 1500 צופים בנוסף למעל ה2000 ביציע הדרומי ובכך לאפשר לבני יהודה לארח בו? בני יהודה טוענת שבינתיים אף גורם מהעירייה לא אישר לה שיש תוכנית כזאת
    חוזרת הביתה: בני יהודה צפויה לארח בשכונה - ערוץ הספורט
    בני יהודה צפויה לארח בעונה הבאה בשכונת התקווה
    אחרי 20 שנה: בני יהודה תחזור לשחק בשכונת התקווה | ספורט 1


    בשורה: אצטדיון שכונת התקווה נפתח מחדש • תל אביב אונליין
    אחרי 20 שנה: האצטדיון המיתולוגי בת"א יחזור לארח משחקים - אייס
    דמאיו עזב את בני יהודה, שתחזור לארח בשכונת התקווה
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/6/24
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,035
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    קמפיין להקטנת מספר הקבוצות בליגה הלאומית (כיום 16) כשאחד מהנימוקים הוא החוסר באצטדיונים ראויים לליגה הלאומית כפי שהוכיחה הרשימה שציטטתי למצב אצטדיוני הליגה הלאומית של העונה הבאה.
    מאחורי הקלעים פועלים להקטנת הליגה הלאומית

    רק שצריך לזכור שזאת תקופה זמנית של כמה שנים שנובעת גם מקצב ביצוע איטי מדיי של תוכניות ותיקות שאם כולן היו מתבצעות, לא רק שהיה די אצטדיונים ללאומית, אלא שהיה אפשר גם להציב רף מינימום של 5000 מקומות לאצטדיון בלאומית (ו8000 ואפילו 10,000 מקומות לליגת העל) ולא רק של 2000/3000 כבהווה. למשל כפר סבא כבר שנים מתכננת אצטדיון חדש של 10,000 מקומות, כפר קאסם אצטדיון עם 8000 מקומות לפחות, ראשל"צ להרחבת הברפלד ושדרוגו לאצטדיון מודרני מקורה עם 10,000 מקומות, הרצליה על תוכנית שיפוץ מקיפה לאצטדיון, רמה"ש על אצטדיון עירוני חדש, לתל אביב הציעו מזמן את הקמת "אצטדיון הפארק" כחלופה למגרש בני יהודה בשכונת התקווה, להפועל ר"ג מזמן דנו על שלל אופציות מהרחבת וינטר לרמת אצטדיון פתח תקווה ועד לאצטדיון עירוני חדש ל10-15 אלף צופים וכן הלאה. גם ערים עם קבוצות בליגות נמוכות יותר מקדמות שנים תוכניות שונות אבל שוב זה שיש תוכנית לא אומר שקרובים לביצוע מבחינת תקציב וכל השאר. בנוסף יש גם חוסר אכפתיות במקרים מסוימים כמו הותרת אצטדיון גדול יחסית כמו וינטר שראוי לליגת העל, בלי שדרוגים אפילו ללאומית (כמה זמן לקח לשפץ את אצטדיון אום אל פאחם לרמת הליגות הבכירות). או אי הרחבת אצטדיון שרץ שנים כמו עפולה וכן הלאה. וכפי שכבר אמרתי לדעתי יש פער גדול מדיי בין הקיבולת המינימלית במגרש ליגה א' לזאת הדרושה בלאומית (בהחלט יכלו לדרוש ממגרש ליגה א' להכיל מעל 1000 מקומות ולא להסתפק באיזה 500-600) וכך קבוצות שמעפילות ללאומית מגלות שזה חתיכת אתגר להרחיב את מגרש ליגה א' שלהן ללאומית (ובעיה דומה קבוצות שמגלות את פערי הדרישות מאצטדיון ליגה לאומית לליגת העל). גם כך יש שורת מגרשים שטכנית מכילים מעל 2000 מקומות אבל לא מותאמים ללאומית בפרמטרים כמו חדרי הלבשה, כיסאות, תאורה, תא שידור וכל השאר (כמו יבנה, נתיבות, כפר מנדא, דליית אל כרמל ורבים אחרים). אבל חוץ מזה הבעיה היא לא רק מגרשים אלא גם ענייני תקציב הקבוצות שלא מקבלות מימון מהעיריות הפריפריאליות שלהן ולא מוצאות בעלים פרטיים בעלי הון וכו' וזה כבר בעיות אחרות שלא קשורות לדיון הפורום הזה.

    ועדיין הרשימה של ערים המפנטזות על אצטדיון חדש ברמה של הלאומית/על (כלומר מעל 2000 מקומות במינימום ללאומית או מעל 5000 לעל) ארוכה מאוד (קצרין, קריית שמונה, נהריה, עראבה, סכנין, קריית ביאליק, נצרת, איכסאל, ריינה, טמרה, טירת כרמל, חדרה, כפר סבא, רמת השרון, רמת גן, הוד השרון, מודיעין, רמלה, חולון, באר יעקב, גדרה, יבנה, אשקלון, קריית גת, מעלה אדומים, דימונה, רהט, אילת וסליחה אם שכחתי ערים נוספות) ואני לא מדבר על מגרשים של מאות צופים אלא על אצטדיונים שגם הקטנים בהם מכוונים למינימום הלאומית ובגדול רובם מיועדים להספיק לליגת העל שדורש מינימום 5000 מקומות. וכמובן טבריה ורחובות ואשדוד שבשלבי ביצוע מתקדמים.

    אני יכול לציין אי אלו ערים שמתכננות שדרוג למתקנים קיימים כמו לוד (הוספת יציע של 3000 מקומות), באקה אל גרבייה (הוספת יציע של 2500 מקומות), תוספת יציע לאצטדיון נס ציונה, בנייה מחדש של אצטדיון כפר קאסם, שדרוג והרחבה להברפלד הראשל"צי וכדומה, שיפוץ מגרשים כמו הרצליה או שכונת התקווה או פרויקטים שכבר בוצעו כמו נוף הגליל ואום אל פאחם (גם אם יתכננו בהמשך עוד הרחבה/קירוי וכו'). ככה שלכפות צמצום מספר הקבוצות בליגות הבכירות או שיוסיפו אפילו ליגה שישית לא לגמרי הוגן לייצוג קבוצות מערים נוספות בליגות הבכירות. ובינתיים יש קבוצות ליגה א' קצת מנותקות שעוד חולמות על העפלה ללאומית בלי הכשרת מגרש מתאים כמו דימונה, יבנה, טירה ואחרות (גם אם יש להן תוכניות שדרוג מגרשים או בניית חדשים בעתיד הרחוק יותר).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/6/24
  4. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,539
    לייקים שהתקבלו:
    2,387
    חבורה של מנותקים...
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,199
    לייקים שהתקבלו:
    26,254
    מין:
    זכר
    בליגת העל חצי ליגה התנחלה בנתניה והכל בסדר.
     
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,035
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    איזה פניקה תחבורתית היתה בתל אביב משילוב הופעת אייל גולן בבלומפילד ומשחק סדרת גמר האליפות בדרבי בין מכבי והפועל בהיכל מנורה מבטחים. עכשיו בואו נזכור שזה בסך הכל 40,000 אלף צופים ב2 מתקני ספורט בעיר מהגדולות בארץ. בחו"ל יכלה להיות באותה מידה גם הופעת אצטדיונים עם 80,000 צופים ואירוע בארנה של 20,000 מקומות ועדיין לא היתה כזאת קריסה תחבורתית עירונית. ואפילו בארץ כבר ראינו מעל 65,000 בפארק הירקון או מעל 50,000 בהופעות עבר באצטדיון רמת גן. אבל ככה זה שהאצטדיון בלב העיר ללא חניונים רבים, ללא מטרו, לא לצד תחנת רכבת בינעירונית וללא רשת תחבורתית שלמה של רכבות קלות וכל השאר. אבל גם בגלל הצמדת ההופעה ללוקיישן אחד במקום נגיד לקיים לפחות אחת בסמי עופר ואחת בטדי כל הלחץ התחבורתי הוא על יפו. מצד שני אין מצב שהיו משנעים את כל תפאורת הבמה בין אצטדיונים וזאת במת ענק שאפשר ומוצדק להקים רק לרצף הופעות (אייל גולן אמור לקיים לא פחות מ5 הופעות הפעם ואולי אפילו תתווסף הופעה שישית, לא מצפה לבמה כזאת בהופעה הבודדה של עדן בן זקן בטדי) שרק הפקת הארנה בפארק (אמפיתיאטרון בפארק) של עומר אדם מתחרה ברהבתנות שלה.
    אייל גולן חוסם את תל אביב: בשורה קשה לנהגים הערב - אייס
    לראשונה מאז המלחמה: איל גולן בהופעה ראשונה - מתייחס לאירועי 7 באוקטובר | ישראל היום
    מול 30 אלף איש: כל העדכונים מההופעה של אייל גולן

    אייל גולן GOLD 2024 Live - אצטדיון בלומפילד - YouTube
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/6/24
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,035
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אתר הבנייה של צמד מגרשי הכדורגל בקריית ביאליק בשכונת אפקה. האחד סינתטי (350 מקומות) והשני טבעי (500 מקומות) שיורחב בהדרגה לכדי אצטדיון קומפקטי ממשי בתצורה שתוכננה על פי אצטדיון עכו וכמותו בסה"כ בפוטנציאל תוכנן לעד 5000 מקומות ב2 יציעים לא שווים, או כ3600 מקומות בהשלמת היציע הראשי המערבי בלבד.
    איצטדיון - חברה כלכלית ביאליק

    הדמיית האצטדיון ומגרש האימונים/נוער בעתיד
    אצטדיון כדורגל - חברה כלכלית ביאליק
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/6/24
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,035
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
  9. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,273
    לייקים שהתקבלו:
    4,852
    מין:
    זכר
    מה שיקרה זה שבמקום המצב הנוכחי שכשיש משחק בית לאשדוד אז יש 1000 אשדודים ו 4500 של היריבה כי זאת התכולה של האיצטדיון, בחדש יהיו בהתחלה לפחות בגלל ההתלהבות, 1500 אשדודים, ו 7000 אוהדי יריבה. (מדבר על הקהלים של הגדולות).
     
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,035
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    יש להם תקוות שונות קודם כל להגדיל את הקהל של אשדוד בזכות האצטדיון האטרקטיבי וגם על ידי יצירת לחץ על הקבוצות הקטנות של העיר ע"י צמצום המימון העירוני להן (אולי בתקווה שיאוחדו עם הקבוצה הבכירה), גם להביא אליו משחקי נבחרת/נבחרת צעירה מהסוג שעד כה הגיע לנתניה/פתח תקווה, והופעות לכ20,000 צופים שעבורם גם תוכנן עם גג אקוסטי (למרות שזה די נדיר לראות הופעות אצטדיונים בארץ ובעיקר כאלה שאינן בבלומפילד). אגב במקרה של סגירת אצטדיון טרנר לצורך פרויקט הרחבה שישבית אותו מפעילות, אצטדיון אשדוד החדש מסומן כבית האלטרנטיבי להפועל באר שבע במרחק נגיש יותר מאיזה טדי או אצטדיוני המרכז. ולא אתפלא אם יישקל כחלופה גם לקבוצות נוספות כמו ראשל"צ למשל אם תעפיל לליגת העל בזמן שירצו לממש את תוכניות הבנייה בהברפלד (אף שיהיה לה גם את אופציית אצטדיון רחובות הקטן יותר), או אפילו אם קריית גת תעפיל ללאומית לפני שתקים את האצטדיון החדש שלה או אם ילחצו לפנות את אצטדיון סלה באשקלון לצורך מימוש תוכניות הבנייה והפארק גם לפני שיקימו אצטדיון חדש באשקלון. אבל ללא ספק הנחת הבסיס שלו היא קודם כל הקהל של מ.ס. אשדוד וזה די מדאיג שאין הרגשה שיצליחו למלא אותו ושלכאורה גם אם היה אצטדיון של 10,000 מקומות זה היה הרבה מעבר לנדרש עבורה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/6/24
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,035
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,035
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מסתבר שטבריה אמורה לקבל מקרן המתקנים של משרד הספורט 20 מיליון שקלים להשלמת האצטדיון בשלב זה.
    הבעלים של עירוני טבריה דרשו מהעירייה תקציב גבוה: כמה מנויים כבר נמכרו?

    אגב מדובר למעשה בהוצאה של 60 מיליון שקלים (20 לכל עיר) שעוד 20 מיליון ילכו לחדרה ועוד 20 לריינה כסיוע לבניית האצטדיונים שלהם גם. התוכנית עוד צריכה לקבל אישור לביצוע מבחינה משפטית. ובינתיים רק אני לא מחזיק ראש כמה תכל'ס עולה אצטדיון טבריה החדש (או לפחות שלב א' שלו שלא כולל קירוי ותוספת היציעים העליונים שבשלב ב').
    בדרך הבטוחה לאצטדיון עירוני!... - עיריית טבריה - הדף הרשמי
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/6/24
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,035
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מכרז הביצוע לשיפוץ אצטדיון עין קניה
    מכרז פומבי 22/2024 – לשדרוג מגרש כדורגל ( שלב א' ) | מועצה מקומית עין קניה
     
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,035
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,035
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    בני יהודה החליטה שממילא אצטדיון שכונת התקווה לא יהיה כשיר לפני אוקטובר וזה לא כולל את זמן השיפוץ הנוסף לטריבונה המערבית שצפוי להסתיים רק בפברואר 2025 ולכן שאין לה ברירה אלא להמשיך בבלומפילד עוד עונה אם לא יותר (למשל אם תעפיל לליגת העל ואז אין ספק שרק בלומפילד יתאים לה מבין אצטדיוני ת"א).. בקיצור עם כל הפוזה וההתנגדות שלה לעיריית ת"א שרצתה שתשחק בבלומפילד ושבשכונת התקווה ישחקו רק כפר שלם ומכבי יפו, בסופו של דבר היא כן נאלצת לנהוג לפי תכתיב העירייה (אבל אולי זה גם קשור לעמדת הבעלים החדש של הקבוצה אלירן עובד) למרות שבעיקרון העירייה כן הרשתה לה עקרונית לשחק בשכונת התקווה ואף לממן גם שיפוץ הטריבונה המערבית, היא עצמה הבינה שיש לה פוטנציאל קהל גדול מקיבולת אצטדיון שכונת התקווה שגם כשישודרג כולו עדיין יוגבל לכ3500 מקומות ושאין לה ברירה אלא לשחק בבלומפילד. ושוב בעיניי זאת האיוולת לשפץ ב30 מיליון שקל את אצטדיון שכונת התקווה שאין בו תועלת עתידית, במקום לקדם אצטדיון חדש דנדש בקיבולת גדולה יותר (בעבר דיברו על סביבות 8000 מקומות) בשטח כמו ספורטק דרום או מיקום דומה (אפילו בפינוי בינוי מקיף של האצטדיון הנוכחי בשכונת התקווה ותכנון כל מרכז הספורט מחדש עם שיבוץ אצטדיון מודרני סטייל פרויקטי בינוי דומים בחו"ל).
    תפנית: בני יהודה תארח בבלומפילד עונה נוספת
    רשמי: בני יהודה תשחק העונה בבלומפילד - ערוץ הספורט
    למרות הכל: בני יהודה תמשיך לארח באצטדיון בלומפילד | ספורט 1
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/6/24

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 24)

  1. Bluekipper