מתקפת הפתע על ישראל ב7.10.23 ומלחמת חרבות ברזל - האשכול הרשמיֿ

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י yonmu, ‏1/11/23.

  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,352
    לייקים שהתקבלו:
    6,819
    מה הוא עשה לטובת ההסברה ב15 השנים שקדמו ל15 השנים האחרונות?

    מה אתה מציע שיעשה?
    אוקיי. התחלנו. נגיד שסגרנו את שרה במרתף חשוך או כמו שאלכס מציע, הוצאנו אותה להורג בתלייה יחד עם בעלה.

    איך אתה נותן קונטרה לכסף הקטארי שמסית את העולם נגדנו?

    איך 7.2 מיליון יהודים בארץ ישראל (+ כמה בודדים בגלות) נותנים קונטרה ל300 מיליון ערבים ועוד מיליארד וחצי מוסלמים לא-ערבים?
     
  2. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,351
    לייקים שהתקבלו:
    2,548
    מין:
    זכר
    מחכה שהמוסלמים יעשו את העבודה בשבילנו ויכילו חוקי שריעה במועצות המקומיות שלהם.

    וגם ממנה אנשים מקצועיים שידברו עבורנו עם ממשלות ורשתות תקשורת.
     
  3. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,352
    לייקים שהתקבלו:
    6,819
    והאנשים האלה יגידו... מה בדיוק? את אותם הדברים באנגלית יותר רהוטה?

    אתה וביאנקונרי מגלים פה חוסר הבנה מדהים באיך שהדברים עובדים בחו"ל. תבינו אחת ולתמיד: מבחינתם, אתם כובשים אדמה שלא שייכת לכם. הביטחון האישי שלכם לא מעניין כלב מת באף מקום. קומו ותעזבו אם מסוכן לכם. לפי החוק הבינלאומי עם מדוכא יכול להפעיל כל אמצעי שעומד לרשותו כדי להילחם בכוח הקולוניאליסטי שכובש אותו ומדכא אותו. אם האמצעים שלהם זה טילים על תל אביב, אז גם זה בסדר. ואם רוצחים אזרחים במתקפת טרור אז אפשר להקביל את זה להפצצות של חיל האוויר שגובות מחיר אזרחי בצד השני. אתם שודדים אז מגיע לכם כל דבר שיעשו לכם. דמכם מותר.

    זו המציאות. ועד שלא תשנו את הנראטיב שבבסיסו יש עם כבוש שיש לו זכויות על האדמה הזאת - שום הסברה ושום דמות מקצועית ככל שתהיה ושום מתקפת טרור אכזרית ככל שתהיה לא יוכלו להלבין את הציונות בעיני עולם. אם השואה לא הלבינה גם ה7.10 לא ילבין.
     
    Bitcoin ו-italiano אוהבים את זה.
  4. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,351
    לייקים שהתקבלו:
    2,548
    מין:
    זכר
    לא חידשת לי פה שום דבר. הכל ברור והכל ידוע.

    אבל מה שלא אמרת זה מה שאתה מציע. היית מפטר את כל האנשים שעושים הסברה בישראל ופשוט... מה?

    תגיד, אתה אומר שצריך לסגור את משרד החוץ? בשביל מה צריך את כל הדיפלומטים המעונבים האלה אם במילא לאף אחד לא אכפת?
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,352
    לייקים שהתקבלו:
    6,819
    אמרתי מה אני מציע כבר אלף פעמים. לשנות את רטוריקת אוסלו שמכירה בזכות של עם מומצא על האדמה הזאת ולהחליף אותה ברטוריקה שמבוססת על עובדות היסטוריות (=אין עם פלסטיני, מעולם לא הייתה מדינה פלסטינית, יהודים חיו בארץ הזאת כשהנביא מוחמד עוד לא היה בתכנון, יהודים הם אלה שהפריחו בה את השממה אחרי קרוב ל2000 שנות גלות, הערבים הם אלה שפתחו נגדם במלחמה שמטרתה להשמיד בין היתר גם לפני מלחמת 67 ולכן עליהם לשאת בתוצאות של הפסד = הפסד של קרקע) ולא על פנטזיות של אנשים שרוצים דו קיום.

    זה לא נכון שלאף אחד לא אכפת*. יש קבוצות שלא תצליח להזיז לצד שלך (פרוגרסיבים שטופי מוח שקל לקנות באמצעות כסף, רוב הנצרות הקתולית) ויש קבוצות שכן תצליח אם תוכיח שזו הארץ שלך ולא תענה ב"כן, אבל" בכל פעם שהערבים קוראים לך כובש/קולוניאליסט/רוצח.

    *כשכתבתי לא אכפת, זה כתגובה לטענות שלך ושל ביאנקונרי שהקלף המנצח שלנו בקרב ההסברתי הוא שישראל לא תהיה בטוחה לצד מדינה פלסטינית. למה שלמישהו יהיה אכפת מגורלו של המדכא/כובש? הרי יש לך ברירה, להפסיק לדכא/לכבוש ולחזור למדינות מהן באו אבותיך ששדדו מה"פלסטינים" את הארץ.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/7/24
    Bitcoin אוהב/ת את זה.
  6. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    3,015
    לייקים שהתקבלו:
    1,248
    מין:
    זכר
    מסכים לחלוטין עם ה-VAR.
    זה לא משנה בכלל מי נמצא במשרד הפנים, וגם בזמן הממשלה הקודמת היו נגדנו אותן הטענות. הבעיה של ההסברה הישראלית היא בזה שהיא מתמקדת בכמה אנחנו נאורים, מערביים ודמוקרטיים, בזמן שהעולם מדבר בשיח על מי יליד ומי לא. תרבות ה-woke האמריקאית מדברת על זה שהלבנים בארצות הברית חיים על אדמה גנובה והם צריכים לחזור לאירופה. מדובר באנשים שחיים כבר 300 שנה שם, אז מבחינתם זה שרוב היהודים באו אחרי מלחמת העולם השניה זה צ׳יפס בשבילם.
    מה כן צריך לעשות לדעתי? להפסיק להגיד כמה אנחנו יפים ונאורים, אלא להדגיש את ההסטוריה שלנו על האדמה הזו. אפילו הערבים יודעים את זה טוב מאוד. הרבה מאוד ישובים שלהם קרויים על שמות קודמים של בני ישראל (יטא, עראבה, יריחו ועוד).

    הם מספרים לעולם שישוע מנצרת הוא פלסטיני וכולם מהנהנים. אנחנו לא במשחק בכלל.
     
    VAR אוהב/ת את זה.
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,122
    לייקים שהתקבלו:
    26,244
    מין:
    זכר
    הבעיה בהסברה היא עצם ההסברה. מי שמנצח לא צריך להסביר כלום.
    ישראל עצמה מגדלת את חמאס אבל אז מסבירה שזה אירגון טרור.
     
  8. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,974
    לייקים שהתקבלו:
    3,371
    @VAR
    כשאדם שטוען שאוסלו הוא מה שגרם ל7.10, שלושים שנה אחרי כאילו לא היו טרליון הזדמנויות לשנות את המציאות מאז אומר לי שאני לא מבין את המציאות - אני מרגיש טוב עם תפיסת המציאות שלי.

    אתה טוען ביד אחת שלא נצליח לשכנע את המשוכנעים, שהערבים הרבה יותר מאיתנו בעולם ואין סיכוי - וההצעה שלך היא ללכת לאותו קהל ולהגיד להם ״אבל הפלסטינים זו המצאה״ ?

    זה הטיעון?

    מה יכלו לעשות? נתחיל מזה שלא עשו כלום. לא בת הנרטיב שלך ולא את מה שאני מבקש - זו זירה עם אפס עשייה.
    1. הקשרים לאקדמיה האמריקאית הם חדשים היסטורית. לעומת זאת פרופסורים ישראלים ונוכחות יהודית זה משהו שהיה שם הרבה לפני. היו הזדמנויות ליצר קשרים חזקים(משרד החוץ קוראים לזה) עם אותם גורמים
    2. עם ההייטק לא יכול לחשוב על תוכנית שיווקית? על פרסום ממומן ומטורגט? על שימוש באלגוריתמים וכותבי תוכן כדי להגיע לאזורים הנכונים? חברה כמו וויקס יכולה להגיע לכל פינה ביקום, וויז יכולה להפוך לאפליקציית הניווט המובילה עולם שכל אחד מכיר - אבל אי אפשר לבנות נראטיב ותגובות לאורך זמן כמו שחברה מתנהלת מבחינה שיווקית? אילו היו מתייחסים למשרד החוץ כאל פרויקט שיווקי, עם השקעה ארוכת טווח ואנשים איכותיים המצב היה שונה נקודה. בטח כשרוב השיח הוא ברשתות.
    אפילו קמפייני הפחדה לאנגלים או צרפתים מההשתלטות הערבית, איזשהו תחכום למען המטרה - משהו!
    3. לשחק תמשחק - לקרוא לערבים, אפילו לאיראנים להגיע למו״מ פתוח, סטייל נאום בר-אילן - גם אם לא מתכוונים לזה באמת. הרי ברור לנו לגמרי שהערבים אלופים בלבעוט בדלי. הם לא היו מסכימים להכיר במדינה יהודית, אם היינו חוזרים על זה כל הזמן שאנחנו מזמנים אותם לדבר(בלי להגיד מדינה פלסטינית) ורק רוצים שיכירו גם בזכותנו כנקודת התחלה - הרי שהיה הרבה יותר קל להאשים אותם באלף הזדמנויות שהיו קורסות בגללם. כמו שברור בעולם הספורט שהישראלי יעלה למזרן גם כשהאיראני לא. וברור לכולם מי המטומטמים.
    4. מערך מקצועי של דוברים שילכו לאולפנים לא רק באנגליה וארה״ב, אלא גם בצרפת, ברזיל, קנדה, גרמניה וכו׳. מספיק לראות את ההשפעה שהייתה לאילון לוי בדקה וחצי שהוא היה בתפקיד - וזה רק באנגלית - תאר לך מה היה אילו זה היה עקבי ולאורך שנים.

    אלה רק דוגמאות שהעליתי בדקה וחצי של מחשבה. תאר לך מה היה קורה אילו היו באמת מושקעים בדבר הזה משאבים של כסף והון אנושי - ועוד לאורך זמן
     
  9. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,910
    לייקים שהתקבלו:
    2,549
    כתבתי בדיוק את מה שכתבת בויכוחים עם אנשים בחו"ל. לא מצאתי קשב לצערי.

    אני חושב שהסיכוי שלנו לשנות את הנרטיב של דעת הקהל קלוש.

    האמת היא שאנחנו תלויים באמריקאים. כל הדיבורים על דעת הקהל זה נחמד ויפה, אבל בסוף על פי האמריקאים יישק דבר.
    אני יודע שאנשים לא אוהבים לשמוע את זה, אבל זה המצב.
    לכן, צריך לשכנע את טראמפ (שבסבירות גבוהה יבחר). את הדמוקרטים כולנו יודעים שכבר לא ניתן באמת לשכנע.

    צריך לעקוב גם אחרי שינויים בהנהגה הפוליטית במדינות אירופה. ככל שיהיו יותר ממשלות שמתנגדות להשתלטות המוסלמים, כך ייטב גם לנו.

    צריך להתנתק מהפרובנציאליות ולהבין שהכל זה אינטרסים, כל מדינה יש לה את העניינים שלה, אנחנו לא בראש סדר העידיפויות של האזרח המערבי הממוצע, הסכסוך הישראלי פלסטיני מעניין בעיקר פרוגרסיבים צעירים משועממים ומוסלמים. רק אם יהיה אינטרס משותף עם ממשלים של מדינות המפתח, אז ניתן יהיה להזיז דברים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/7/24
  10. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    7,351
    לייקים שהתקבלו:
    2,548
    מין:
    זכר
    אז אתה כן מציע הסברה. אתה מציע פשוט אחת אחרת.
     
  11. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,352
    לייקים שהתקבלו:
    6,819
    @Bianconeri
    קודם כל, אתה לא באמת יודע מה נעשה ומה לא נעשה מאחורי הקלעים. מה שאתה יודע זה רק מה שמתפרסם ואת התוצאה הסופית (=כישלון). לתוצאה הזאת יש הרבה גורמים, כסף הוא העיקרי שבהם. כשנוריץ׳ מפסידה 4-0 למנצ׳סטר סיטי אתה לא באמת יכול לומר שהיא לא עשתה כלום. מה היא כבר יכולה לעשות?

    מה שכתבת לגבי ההייטק, לא קשור לעניין בשום צורה. ההייטק הוא ענף בשוק הפרטי. מגוחך לצפות מחברות פרטיות עם לקוחות בכל העולם לקחת צד פוליטי. אם למר רפפורט כל כך חשוב להתגייס להסברה הישראלית, הוא יכול לעשות זאת. שום דבר לא מונע ממנו. אבל אי אפשר להכריח כל עוד אתה לא בצפון קוראה.

    לגבי נקודה 3: אבל עשו את זה! ביבי בנאום בר אילן השתמש *בדיוק* בטקטיקה הזאת. וקרא עשרות פעמים לאבו מאזן לשולחן ללא תנאים מקדימים. וכשאובמה הצורר כפה עליו הוא גם הקפיא בנייה בהתנחלויות ושיחרר מחבלים. מה מזה הזיז את דעת הקהל העולמית לכיוון שלך?

    אין לי מושג מי זה אילון לוי, פעם ראשונה שאני שומע את השם. מה שאולי מספר לך את כל הסיפור של ההסברה הישראלית.

    ההסברה הישראלית הכי טובה ששמעתי אי פעם היא מפיו של מסעב חסן יוסף. אדם שגדל ביהודה ושומרון לאבא חמאסניק ואומר מעל כל במה בדיוק את מה שישראל נכשלת לומר - שאין דבר כזה עם פלסטיני.

    @Lebron
    זה תלוי כמובן עם מי אתה מדבר. אדם נוצרי מאמין יהיה בצד שלך אם הוא אוונגליסטי (צדק = מה שאלוהים אמר), יהיה נגדך אם הוא קתולי (דחיתם את ישו אז מגיע לכם להיות עם נרדף) ואם הוא אתאיסט זה כנראה חשוב מי מגיע אליו ראשון.

    אבל אני מסכים איתך, גם אם נצליח לגייס את כל האנשים שאפשר לגייס לצידנו, זו כנראה טיפה בים ולא ישנה מהותית את המשוואה.

    @SerieA
    אני מציע לא ללכת ראש בקיר עם משהו שכבר 30 שנה מביא לך בדיוק את ההיפך ממה שאתה רוצה. אם אין כוונה לשנות את בסיס הנראטיב אז אתה צודק, עדיף כבר לסגור את משרד החוץ ועם הכסף שחסכנו לבנות מפעל לייצור נשק או משהו מועיל אחר. כל שקל שנזרק להסברה בניחוח אוסלו זה שקל שנזרק לים.
     
  12. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,591
    לייקים שהתקבלו:
    5,963
    זה לא מורכב ולא נכון. המצאתה של הלאומיות המודרנית באירופה והכיבוש האירופי את שאר העולם לא רק כפו את רעיון המדינות כפי שאנו מכירים אותן אלא גם כפו את מיסודו של הקולקטיב כפי שקבעו הכובשים מאירופה. התנועה הלאומית הפלסטינית היא תגובה לחלוקת המזרח התיכון למדינות חסות ולא להיווצרותה של התנועה הלאומית היהודית. הרי גם בסוריה, עירק, ירדן, ערב הסעודית, תימן ועוד נוצרו תנועות לאומיות למרות שלא חיו בהן לאומים ולא היו שם יהודים ששאפו לריבונות. אם אתה טוען שהערבים במזרח התיכון מעולם - לפני נפילתה של האימפריה העותמאנית - לא התאספו למסגרת לאומית ולכן אין להם זכות למדינות ריבוניות, בסדר, זו טענה אחת. בעייתית מסיבותיה, אבל קונסיסטנטית. אם אתה טוען שלפלסטינים אין זכות לריבונות כיוון שבדיוק כשהבריטים חילקו את שטחי המחיה שלהם בין פלסטין/ארץ ישראל, סוריה, לבנון, ירדן וערב הסעודית התנועה הציונית הביאה להגירה מאסיבית של יהודים בעלי דרישה לריבונות לכאן, אתה עושה צ'רי פיקינג של עובדות היסטוריות, מתעלם מאחרות (למרות שאני בטוח ששמעת על המרד הערבי של 1936) וחצאי נראטיבים.
     
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,122
    לייקים שהתקבלו:
    26,244
    מין:
    זכר
    לא להתבלבל בין תנועה לאומית ערבית לפלסטינית. אף אחד אחד מהערבים לא היה מעוניין במדינה לערביי א"י כל עוד לא קמה מדינת ישראל. זה נטו כלי ניגוח.
    היו שאיפות לספח את כל השטח לסוריה/ירדן. בסוף גם עזה סופחה למצרים בעקבות הסכמי שביתת נשק.
     
  14. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,591
    לייקים שהתקבלו:
    5,963
    זה גם לא נכון וגם לא כ"כ משנה.
     
  15. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,801
    לייקים שהתקבלו:
    2,207
    מין:
    זכר
    צריך לסגור חלק מגדולי מברז התקציבים של משרד החוץ.

    הסברה היא לדעתי יעד אבוד אבל לא משנה מה דעתי. לכל הפחות זהו רעיון תיאורטי. ויעד תיאורטי.
    היכולת פה להניב פרי, היא מוטלת בספק. גדול.

    מה שישאר מתקציבי משרד החוץ צריכים להיות מופנה ליעדים דיפלומטיים פרקטיים ואופרטיבים.

    -קרי קשרים או פרוייקטים שקיימים כבר כעת, או שבוצעו גישושים וניתנו הבטחות להתחלת קשרים/פרוייקטים שיניבו פרי, בוודאות, או בסבירות/היתכנות גבוהה.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 3, אורחים: 31)

  1. LFC-Gerrard1
  2. טל.