מתקפת הפתע על ישראל ב7.10.23 ומלחמת חרבות ברזל - האשכול הרשמיֿ

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י yonmu, ‏1/11/23.

  1. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,211
    לייקים שהתקבלו:
    4,938
    כן. אני מאמין שנתניהו חושב שהוא מעל המדינה, מעל הכל. הוא מוכן לשרוף הכל למען הישארותו בתפקיד. זה כך כבר הרבה זמן. פשוט עכשיו בגלל מה שחמאס עשה ב-7 באוקטובר הוא נדרש לראשונה גם לשלם על זה מחיר של דמים ומלחמה - דבר שהפחיד אותו למוות בעבר. והנה, וואלה, הוא ראה בחודשים האחרונים שאפשר לעשות את זה ואף אחד לא מת. כלומר, המון אנשים מתים, אבל זה עדיין לא מטלטל את כיסאו כפי שהשותפים הקואליציוניים שלו עלולים לעשות, אז הכל בסדר.
     
  2. Bitcoin Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/20
    הודעות:
    1,172
    לייקים שהתקבלו:
    523
    מין:
    זכר
    וואלה כל הנאומים האלה לא משכנעים. יש לך ראיות לטענה הזאת?
     
  3. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,211
    לייקים שהתקבלו:
    4,938
    לא. אין לי ראיות.

    יש לך ראיות לטענה שהאיש שלקח את המדינה בת ערובה פוליטית בשנים האחרונות, בין שלל מערכות בחירות, כולל תקציב מדינה ושלל היבטים לאומיים אחרים, שמשחיר ועדות חקירה שבדקו אירועים שבהם מתו עשרות אנשים במשמרת שלו ושמסרב להקים ועדת חקירה ממלכתית גם על מחדל 7 באוקטובר, מקבל החלטות טהורות דווקא בנוגע למלחמה, שבמקרה התארכותה משרתת אותו ואת צרכיו?

    לאיש אין הוכחות, לכאן או לכאן. פשוט עניין של לשפוט את מה שאני רואה. אנשים, גם בצד שאינו הצד שלי, יודעים מיהו נתניהו ושהוא מציב את עצמו ראשון. הם פשוט חושבים שיש לו קווים אדומים. אני חושב שגם הם כבר הוסרו בשנים האחרונות, והשנה האחרונה היא פשוט עוד צעד בכך.
     
  4. Cup of Tea Liverpool, UK

    הצטרף ב:
    ‏29/9/07
    הודעות:
    6,548
    לייקים שהתקבלו:
    902
    אין הוכחות אז הולכים לתיאוריות קונספירציה?
     
    DRORIKO ו-Roma אוהבים את זה.
  5. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,211
    לייקים שהתקבלו:
    4,938
    אני לא חושב שזה תיאוריות קונספירציה. ראינו בשנים האחרונות שנתניהו מעדיף את טובתו וטובת שלטונו על פני טובת המדינה. למשל, בניסיונו לתת לחרדים כל מה שהם רוצים, העיקר שיצטרפו לקואליציה שלו. או לפני הבחירות, בהבטחה לתקצוב גם בלי חובת ליבה, בדיוק כשחסידות בעלז התכוונה להיכנס למתווה הליבה של משרד החינוך.

    אז אני לא באמת מבין למה מוזר לחשוב שבן אדם שכבר התרגל לפעול כך אחרי כל כך הרבה שנות שלטון, ימשיך בגישה הזו גם כשמדובר במלחמה, בהרוגים, בחטופים, במפונים, בדם, בפגיעה עצומה במדינה. קשה להאמין? מסכים. אבל נתניהו כבר עשה כל כך הרבה דברים שקשה היה להאמין בהם. כמו שאמרו שוב ושוב על הצפרדע המבשלת לאיטה בסיר.
     
  6. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    3,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,249
    מין:
    זכר
    @אמיר ע
    אתה זה שאמור לספק הוכחות אם אתה מאשים מישהו במשהו. לא הפוך.
    תוכיח לי עכשיו שאתה לא רוצח ואנס כי זו התיאוריה שלי ואתה צריך להוכיח לי שלא.

    אתה מבין שזה הזוי?
     
    Bitcoin ו-Roma אוהבים את זה.
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,909
    לייקים שהתקבלו:
    14,649
    מין:
    זכר
    כן יש לנו ראיות, עסקת החטופים בנובמבר
     
  8. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,931
    לייקים שהתקבלו:
    2,561
    צריך להבדיל בין הטיעון כי ההישרדות השלטונית גוברת על האינטרס הלאומי, לבין הטיעון השגוי כי הוא רוצה שהחטופים ימותו. למה שגוי? כי יש כאן גם את מי שחטפו כמובן, והם לא מעוניינים בעסקה, לא באמת. אני הבנתי כבר לפני חודשים מספר שעסקה נוספת לא תהיה.

    אבל, אני מסכים שנתניהו בצומת דרכים יעדיף את האינטרס האישי על הלאומי, ולא מאתמול. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין את זה. נתניהו והמקורבים לצלחת עושים מאמץ עילאי כדי שימשיך בתפקידו, כולל שימוש בכל הטריקים והשטיקים שלמד ממקיאוולי ואחרים ואף שכלול שלהם.

    הוא אשף תודעה מהטובים בעולם, ועצם העובדה שהוא כל כך הרבה שנים בשלטון (ובאופן טבעי שלטון ממושך רק מגביר פרנויה אצל מנהיגים תאבי כוח מסיום שלטונם ורק גורמת להם להתבצר עוד יותר) ועוד אחרי ה-7 באוקטובר, מעידה על זה.
    אני כבר מכיר בזה שאין באפשרותי לשכנע אף אחד שלא מסכים איתי בעניין, וביביסטים ממש נדלקים אם מזכירים את השם שלו בהקשר שלילי (דודתי האהובה מאוהבת בו ברמות קשות, דוד ובת דודה שלי אשכרה התגאו שעמדו מול הטלוויזיה במהלך נאומו בקונגרס ומחאו לו כפיים), כך שאני נזהר מלהזכיר אותו ביום יום, אבל אני ממש לא מתכוון לשנות את דעתי המגובשת עליו בגלל שלאנשים מסוימים זה מפריע.

    אני אמנם לא פועל אקטיבית כדי להחליף אותו, אבל אף אחד לא ישכנע אותי שהנוכל הזה טוב לישראל, ולכן אין שום סיכוי שבעולם שאתן את הקול שלי כדי שימשיך, אם וכאשר יהיו בחירות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/8/24
    Bianconeri ו-Bitcoin אוהבים את זה.
  9. SaSa Member

    הצטרף ב:
    ‏13/9/18
    הודעות:
    640
    לייקים שהתקבלו:
    182
    מין:
    זכר
    מה האינטרס הלאומי?
     
    טל. אוהב/ת את זה.
  10. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,211
    לייקים שהתקבלו:
    4,938
    אנחנו מדינה במצב הזוי.

    פקפוק במניעת של מנהיג המדינה זה לא דבר חריג, לא בישראל ולא באף מדינה דמוקרטית בעולם. כאן מדובר בעניין קיצוני כי עסקינן במלחמות ובהרוגים ובחטופים, אבל העיקרון הוא אותו עיקרון: פקפוק במניעיו של מנהיג המדינה. יש כאלה שחושבים שיש לו קווים אדומים. אני חושב שלא.
     
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,211
    לייקים שהתקבלו:
    4,938
    איך היא הזיקה לו או סיכנה אותו? לא יודע מה עבר בינו לבין בן גביר, אבל בסוף סמוטריץ' אפילו הצביע בעד.

    נ.ב: בעניין החטופים, אני לא חושב שהוא רוצה במותם. אני חושב שהוא רוצה שהם יפסיקו להוות עבורו בעיה, ולא משנה איך. עדיף כמובן שחרור בנוסח זה של ארבעת החטופים לפני כחודשיים שיאפשר לו תמונת יח"צ, אבל אם זה לא אפשרי...
     
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,909
    לייקים שהתקבלו:
    14,649
    מין:
    זכר
    @Lebron
    אתה צודק, ביבי עושה הרבה פוליטיקה מסריחה כדי להישאר בכסא. במה זה שונה מאחרים? בנט בשביל להיות ראש ממשלה ישב עם מנסור עבאס למרות שהפציר שלא יעשה את זה, הוא גם חילק להם 300 מיליון שאף אחד לא בדק לאיפה הם הלכו. שותפו לממשלת השינוי יאיר לפיד לא טוב ממנו. למרות הרטוריקה המתלהמת שלו נגד החרדים קצבאות החרדים כמעט ולא קוצצו תחת ממשלת השינוי. מעבר לזה שגם לא כפו לימודי ליבה על מוסדות חרדים וניסו לקדם חוק גיוס אנמי, שזה אותו חוק גיוס שלפיד יוצא נגדו עכשיו. גם פה היו שיקולים פוליטים. אמנם החרדים לא ישבו בממשלה, אבל היו בה לא מעט גורמים שלא רצו לשרוף גשרים עם החרדים. בני גנץ למשל.

    לגבי העסקה אני באמת מאמין שביבי פועל ממניעים לאומיים. הוא מבין שעסקה שתאפשר לחמאס להשתקם בחזרה היא הרת אסון. הרי הכי קל היה ללכת לעסקה ולקבל מחיאות כפיים. לא רק שזה לא היה פוגע לו במנדטים, זה גם היה מוסיף לו. זה בדיוק מה שקרה בעסקת שליט, ושם ראינו רק חטוף אחד שהשתחרר, תחשוב איזה פסטיבל יהיה פה אם עשרות חטופים ישתחררו, יהיה פה וייבים של כ״ט בנובמבר. ובכל זאת נתניהו מעדיף לחשוב שנים קדימה ולא רק על הכאן ועכשיו, כלקח מעסקת שליט. זה בדיוק ההיפך מבן אדם שמעדיף שיקולים פוליטים על טובת ישראל.
     
  13. Bitcoin Member

    הצטרף ב:
    ‏11/6/20
    הודעות:
    1,172
    לייקים שהתקבלו:
    523
    מין:
    זכר
    זה התירוץ הכי גרוע של ביביסטים. ביבי לא כזה מוכשר שאין לו תחליף
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,155
    לייקים שהתקבלו:
    26,248
    מין:
    זכר
    מה שאומר שאם הוא ימות מתישהו, אז המדינה תחדל מלהתקיים. זה כמובן משותף לכל תומכי הרודנים בעולם. הרודנים נתמכים על ידי קופים כאלה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/8/24
  15. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,931
    לייקים שהתקבלו:
    2,561
    מה קשור לפיד עכשיו? אני לא סובל אותו ומייחל ליום שיעוף מהפוליטיקה. אי אפשר להתלונן על אובססיה למי שהוא ראש הממשלה כעת ואז להיות אובססיבי לראש מפלגה בינונית מהאופוזיציה שלא נמצא כרגע באזור החיוג הזה בכלל ואני די בטוח שהוא גם לא יהיה.

    הספינים על עסקה שלא באמת קיימת לא מעניינת אותי.
    בשורה התחתונה אני לא מאמין לו, לא מאמין בו ולא סומך עליו, וחושב שהוא היה כבר צריך ללכת מזמן. הדעה שלי בעניין מגובשת ומבוססת.
    לא מנסה לשכנע אף אחד יותר כי זה דו שיח של חירשים, מי שעדיין תומך בו שום דבר שאגיד לא ישכנע אותו, ומן הסתם אף אחד לא ישכנע אותי שמדובר במנהיג שטוב לעם ישראל. לא מרגיש צורך להצטדק בעניין.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 3, אורחים: 28)

  1. Scouser
  2. אמיר ע
  3. SaSa