הייתם רוצים להיות כמו מכבי חיפה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Sir Alex Ferguson, ‏18/3/03.

  1. ירוק בלב Member

    הצטרף ב:
    ‏12/3/03
    הודעות:
    299
    לייקים שהתקבלו:
    0
    משה, איך אתה יכול להגיד שחיפה קונה כלמה שזז??
    מכבי חיפה לא קונה שום שחקן אם הוא מתחת לרמה הרצויה
    ומבקש סכום כסף שמעל לרמתו.
    ועובדה, לחיפה יש את הזרים הטובים ביותר בישראל.
    "קונה כל מה שזז" אתה יכול להגיד על בית"ר שאצלה יש זרים על הפנים יחסית.

    אמרת ששתי האליפויות היו בלי שחקני-בית??
    אז איך אתה מסביר את זה שלחיפה יש הרבה הרבה שחקנים שמשחקים בנבחרת??
    אתה יודע, בנבחרת אין זרים.
     
  2. לירן-ביתר Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,272
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למה רק זרים לא נחשבים שחקני בית?
     
  3. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדיון הכי דפוק שנפתח פה, למה? נראה לכם שבאמת מישהו יודע בקנאה שלו כלפי חיפה? נראה לכם באמת שמישהו יגיד פה תאמת? שהוא היה מת שיהיה לו קבוצה כמו חיפה? לא!

    טוב להגיד לכם את האמת, תמיד חלמתי על קבוצה כמו בית"ר, בעלים אידיוטים, אוהדים עוד יותר (אני בספק אם 5 אחוז מהאוהדים שלהם יודעים להשתמש באינטרנט, או במקביל להשתמש במחשבון), בנוסף טונות של שחקני נשמה (איציק זהר האהוב על כולם, קוביקה עם חוזה מפוצץ בכסף שכל מה שהוא מחפש זה כסף וכסף, אפילו דחה קבוצה מטורקיה שהיא ליגה "קצת" יותר טובה מישראל בגלל הכסף שהוא מקבל בבית"ר, עופר טלקר- ברגע שיכל לקבל קצת כסף עבר לשחק בבית"ר- ועזב את המועדון שלו- הפועל חיפה, כפיר אדרי- שעליו בכלל כל מילה מיותרת- רודף בצע), יודעים מה? מיילא השחקנים האלה היו עושים משהו חיובי, אבל כל אחד יותר גרוע מהשני, בית"ר בנויה על טונות של שחקנים שרק רוצים כסף, והדוגמא הכי טובה זה הרכש הכושל שהיא עשתה בקיץ- למה היא הביאה כ"כ הרבה שחקנים? היא לא יכלה לעלות שחקנים מהנוער שלה? בקיצור, חלומו של כל אוהד זה קבוצה מפורקת כמו בית"ר, הריי ברור שהם קבוצה שנלחמת (בעצמה), כל שחקן שם יש לו על המצח סמל של $$$, אז אל תדברו על חיפה.

    בקשר לב"ש, גם היא לא טלית שכולה תכלת, וזה ברור שהייתם מתים להשיג 0.23 ממה שחיפה השיגה בשנתיים האחרונות, אז אל תבלבלו תשכל...

    ---
    עריכה: וידוקה, שחכתי להוסיף משהו, אתה הריי אוהד ארסנל - נכון?!, ארסנל אלופת אנגליה- נכון?! , עכשיו תסביר לי , איך אתה לא יכול לאהוב את האליפות שלה, שבנויה על זרים שרוצים רק כסף, קבוצה של צרפתים מגעילים (אנטישמים מסריחים), שכל שחקן צעיר שמתפתח הם קונים מהקבוצות היותר קטנות, הריי אתה לא היית רוצה להחליף עם האליפות של חיפה, נכון? אז את האליפות של נבחרת צרפת (אאהה, אופס- ארסנל) אתה כן אוהב? חתיכת צבוע מגעיל!
     
  4. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,847
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    אם היית קורא טוב מה שכתבתי הייתהחוסך את המשפט האחרון.

    אני אמרתי בכלליות כל מה שאמרו כאן. ובסוף הוספתי שזה לא צריך לעניין את האוהדים כי הקבוצה שלהם מה לעשות היא הקבוצה הכי מצליחה בארץ.
     
  5. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אילן - כדורגל זה לא כמו סתם עבודה. בכדורגל, בניגוד לעבודה במשרד או במקדונלדס, מעורבים הרבה רגשות ותהילה. כדורגל, גם בשביל האוהד וגם בשביל השחקן, כולל בתוכו נאמנות, אהבה ורומנטיקה. רגשות, אם תרצה לסכם את כל הדברים הנ"ל.

    מהסיבה הפשוטה הזאת אפשר להניח שאף אוהד שאוהב את קבוצתו לא היה רוצה להיות אוהד מכבי חיפה - הקבוצה הירוקה הוכיחה לא פעם שאין לה שום מהות. בכלל, אני בספק אם יש אוהדי הפועל ב"ש שירצו שקבוצתם תהיה כמו בית"ר, אוהדי מכבי ת"א שירצו שקבוצתם תהיה כמו של ראשל"צ וכו'. אם אוהד אוהב את קבוצתו, אין שום סיבה שהוא פתאום יקנא במכבי חיפה או הפועל ת"א.

    אבל מעבר לזאת, הסירוב המוחלט למצב ההיפותטי של אהדת מכבי חיפה בפרט נובע מכך שאוהדי שאר הקבוצות פשוט מרחמים על מכבי חיפה. באמת שקשה לי שלא לרחם על מי שקורא לג'ובאני רוסו "נשמה" או לז'אוטאוטס ("עדיף היה לי לא להיפצע ושמכבי חיפה לא היתה מנצחת את מנצ'סטר"), באמת שקשה לי לא לרחם על מי שקורא לגן החיות יציע ג' "אוהדים נפלאים" (ועוד מעז לשיר שירים לאמיר רנד אחרי ששיתק לנצח את שתי רגליו והכניס אותו לתרדמת של 3 שנים, שצפויה להמשיך) ובאמת שקשה לי לא לרחם על אוהד חיפאי שצוהל לאחר שקבוצתו זכתה באליפות, אוהד שאין לו מושג לכך ששחר מבלה במשחק של מכבי ת"א כדורסל ומחשב את ההכנסות.

    ברור שאוהדי מכבי חיפה, שהתרגלו להצלחות עם השנים, לא יחשבו אפילו על החלפה עם בית"ר - אפילו לא תמורת איזושהי תחושת הזדהות עם המועדון. הרי ברור שביום שמכבי חיפה תיפול (וברור לכולם שמתישהו הוא יגיע), כמות הקהל במגרש תפחת בלפחות 70%, מועדון "הקופים הירוקים" יתפרק מחוסר עניין לציבור ובאורח פלא הקבוצה המצליחה התורנית תקבל לחיקה את אותם ה-20 אלף אוהדים. אני מבין את אילן שלועג לבית"ר על הניהול החובבני, הכוכבים המדושנים והעצלנים ואפילו מעז לרדת על אוהדי בית"ר, אבל בכל זאת - לא קשה לכם לרחם עליו?
     
  6. לירן-ביתר Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,272
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אילן תפסיק כבר להראות לכולם כמה אתה דפוק, בדיון על מכבי חיפה מדבר על בית"ר עושה הכללות (עברת אוהד אוהד ובדקת איך הוא משתמש במחשבון? אם לא איך קבעת את זה?) וכרגיל חושב שכולם מקנאים במכבי חיפה.
     
  7. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,847
    לייקים שהתקבלו:
    8,338

    הנה דוגמה לאחד שכנראה לא אוהד.

    איך לעזאזל אוהד של קבוצה יכול להגיד שהוא רוצה להיות אוהד של חיפה???? אז שיעבור וזהו.

    אם כל הכבוד לזה שחיפה "זוללת" תארים אני אוהד באר שבע ואני לא יחליף אותה בעד שום הון שבעולם ואני ילך אחריה גם אם היא תהיה בליגה ג' כמו שהלכתי אחריה שהיא הייתה בליגה הלאומית בזמני השפל שלה.
     
  8. שגיא Guest

    לירן, אתה מוציא דברים מהקשרם....

    שאלה הדיון הייתה האם היית רוצה להיות כמו מכבי חיפה...
    לא להיות אוהד, או משהו כזה...

    הוא אמר שהוא רוצה, מבחינת תארים וכל זה, אבל אני בטוח שהוא לא יהפוך להיות אוהד של חיפה.

    אתם סוטים לפסים אחרים בכלל, בלי קשר לאיך שהדיון התחיל.
     
  9. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,847
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    צודק.
     
  10. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כן, אני הגאנר היחיד שמתהדר ביכולת לרשום שכחתי כמו שצריך... בניגוד אליך...
    ולא קוראים לי וידוקה...

    כן, כמדומני.

    אם כבר אתה עושה השוואה בין אירופה לארץ, אני מניח שאני פשוט אאלץ לשתף איתך פעולה. הזרים של ארסנל אוהבים את ארסנל יותר משאתה אוהב את מכבי חיפה. תיירי הנרי, לדעת כולם, הוא באמת שחקן שאכפת לו. ויירה דחה הצעות ממועדוני פאר באירופה. טוני אדאמס, כשפרש, היה סמל, ונדמה לי שבכל הקריירה שלו הוא שיחק בארסנל - בניגוד למכבי חיפה, שיבשה את ה"סמל" שלה, ששיחק בבית"ר וביריבה העירונית שנתיים על הספסל, ובלי הודעה מוקדמת שלחה אותו לשוק השחקנים הישראלי.
    בקשר לעובדה שהשחקנים שם צרפתים, אני לא מבין מה הקשר.

    מחלקת הנוער של ארסנל היא לא כמו מחלקת הנוער של לידס או אברטון. אין הרבה מציאות שם שיכולים לשחק ברמות הללו.
    ארסנל קונה שחקנים מהקבוצות הקטנות? הנרי נקנה מיובה, ברקגאמפ מאינטר, ויירה מלאנס.

    את האליפות של ארסנל אני כן אוהב, דאבל שהושג תוך כדי כדורגל מצוין, בלי שריקות בוז או קריאות למאמן להתפטר... מה הבעיה?
     
  11. שגיא Guest

    אני לא יודע אם דיברת על ראובן עטר בהודעה שלך, אבל לידיעתך, לא מכבי חיפה היא ששיחררה אותו להפועל חיפה ולבית"ר
    עטר הרגיש שהוא צריך משהו חדש, אתגר חדש, מקובל לחלוטין, ואם עכשיו תבוא לי בטענה שזו הסיבה שהוא לא אוהב את מכבי חיפה, אז טיעון הנגד הוא שהוא רצה לחזור, גם אם פירוש הדבר לשבת על הספסל.

    הטיעונים לא ממש נכונים, ואם כבר נכנסו להשוואה של ארנסל...
    קונה שחקנים כשהם עוד צעירים, כמו מכבי חיפה, אין בזה כל רע, וכל פסול.

    אגב, בדיון הזה לא תגיעו לכלום, מלבד טיעונים נגד מכבי חיפה מצד כל האנשים שלא אוהדים אותה, ומנגד טיעונים של אוהדי מכבי כדי לסטור את הדברים.
    הבעיה היא שאתם לוקחים את הדיון למקומות הלא נכונים.

    זה לא דיון על מכבי חיפה, נשאלה שאלה לגבי איך אתם רוצים, פחות או יותר, לראות את קבוצתכם, ומכבי חיפה נלקחה כקבוצה מייצגת של שיטה, או דרך מסויימת...

    זה הכל, התגובות היו צריכות לבוא בהתאם, כל אחד על קבוצתו, וכל כולם נגד מכבי חיפה, זה הכל.
     
  12. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וידוקה(אתה תמיד תשאר וידוקה...), תסביר לי משהו, אם שחקני חיפה הם בלי נשמה ושאר הירקות, אז איך אתה מסביר את ההצלחה שלהם? איך זה שהם כבר שנתיים מנצחים את הקבוצות עם הנשמה? (עכשיו תגיד בגלל השופטים, לא?), איך זה שהקבוצה בלי הנשמה הזאתי היא הקבוצה הכי טובה בארץ? הריי חייבים נשמה בשביל להצליח, הדוגמא הכי טובה זה בית"ר- תראה את השחקנים שם, רוצים רק כסף- ותראה את המיקום בטבלה שלהם. אין נשמה והקרבה= אין הצלחה, ואני דווקא חושב שחיפה מצליחה מצויין, ולשחקנים כמו אבישי זא'נו, אלון חרזי, אדורם קייסי, גובאני רוסו (כן כן), יניב קטן, וכו' הם שחקנים עם "קצת" יותר נשמה מאשר קוביקה, זהר או כל הזרים הכושלים שלכם (שלא נדבר על טלקר ושות'...).
     
  13. *ירוקה לנצח* Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/03
    הודעות:
    75
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל מי שטוען ששחקני מכבי חיפה חסרי נשמה ומעוניינים אך ורק בכסף- יודעים מה? אולי זה נכון אבל ככה זה בכל קבוצה! מה אתם רוצים להגיד שבב"ש קבוצה שאתם קוראים לה נשמה- אם לא יהיה כסף והקבוצה תיהיה על סף פשיטת רגל שחקנים לא יעזבו? בטח שיעזבו! כדורגל זה עסק אחד גדול שמעורבות בו כמויות עצומות של כסף- בין אם אתם מודים בזה או לא. בעלי הקבוצות הם אנשי עסקים ושחקני הקבוצות הם פועלים. כמו שפועל יכול לבוא לשחק אותה ראש קטן לעשות מה שאומרים לו וללכת הוא גם יכול להשקיע מאמץ גדול כדי העבודה שלו תצא על הצד הטוב ביותר ומעל למצופה. ככה זה עם שחקני כדורגל חלק באים משחקים והולכים הבייתה. חלק באים משקיעים מתאמצים ונקראים נשמות.
    בסופו של דבר הקבוצה עם השחקנים הכי טובים ולא עם הכי הרבה נשמה לוקחת אליפות-וזוהי מכבי חיפה.
     
  14. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בזה אני לא מסכים איתך, חייב להיות נשמה בקבוצה בשביל שהיא תצליח, אולי אתם מפרשים את המושג נשמה בצורה אחרת, אבל בכל קבוצה שיש נשמה גם יש הצלחה, וההפך... העבודה הכי טובה זה קבוצה כמו ב"ש- שיש נשמה ולכן היא מצליחה למרות המשאבים הדלים, או בית"ר- שממש אין נשמה, ועם כל הכסף, והרכישות- היא לא מצליחה, בגלל שאין שם קמצוץ נשמה.
     
  15. *ירוקה לנצח* Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/03
    הודעות:
    75
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל לא אמרתי שלא צריך נשמה. אמרתי שבסופו של היום לא הנשמה היא שקובעת.
    ודבר שני על בית"ר- לבית"ר אין כסף בגרוש. וכל הרכישות? הם לא קונים שחקנים שיעזרו לקבוצה הם קונים שחקנים כדי להגיד הנה קנינו זה לא אשמתנו שאין הצלחות.
    וב"ש- אני לא חושבת שההצלחה היא בעקבות הנשמה-ההצלחה היא בעקבות שחקני בית המוכשרים שגדלים במועדון ולזה אין קשר לנשמה(שלא חסרה בקבוצה הזאת).

    ועוד משהו בקשר לנשמה כסף והצלחות-קחו לדוגמא את ריאל מדריד- קבוצה עם ימבה דינרו, כל הסגל שלה הם כוכבים אחד אחד, אין טיפת נשמה בקבוצה הזאת וכל זה לא מפריע לה ליהיות ראשונה בליגה ולהעפיל לרבע גמר ליגת האלופות(שלא נדבר על זכייה בגמר-שנה שעברה).
    שוב-הנשמה היא לא הקובעת בקבוצת כדורגל.