קולנוע! מגמת תקשורת, בכיתה י' זה משעמם עם מאפייני תקשורת וחרטא כזה, אבל בי"א זה כבר נקרא קולנוע, וזה מאוד מעניין. במיוחד החלק המעשי. להיות במאי/מפיק/עורך/צלם.. לא נראה לי משהו לאוניברסיטה, אבל זה מאוד מעניין ותורם לא מעט לידע הכללי בקולנוע. אני כבר בי"ב, ויכולתי להיות בפיזיקה/מחשבים/שאר החרא הריאלי, אבל זה משעמם אותי. אני סובל רק 5 יח' מתמטיקה וזהו. ומפצה על זה עם קולנוע. זה מגמה חבל על הזמן... לא מתחרט שלקחתי אותה.
גם אני חרישה יסודית של סיכומי היצירות הבאות: בעל זבוב.. (דרגת קושי: (8/10) בית הבובות.. (דרגת קושי: 7/10) שפרה.. (דרגת קושי: 5/10) האדונית והרוכל.. (דרגת קושי: 4/10) עשוייה להספיק, במקרה הטוב. על שפרה ובית הבובות יהיו שאלות בטוחות. במקרה של בעל זבוב והאדונית והרוכל ניתן להסתייע במזל, או בחיזוקים כגון תפוחים מן המדבר וחצוצרה בואדי. לא צריך ללמוד שירים, לא בוחרים בפרק הזה וזהו. כי לא ממקדים אותך איזה שירים ללמוד. מה אתם אומרים?
אמא שלי במקרה היא מורה לספרות והיא הביאה לי מבחני בגרות משנים קודמות והסקתי מהם מסקנה: תתכוננו היטב על פרנהיים ועל תפוחים מן המדבר. זה אמור לכסות היטב את פרק הסיפור הקצר, בנוסף לשפרה. בית בובות זה מחזה שאני אוהב, אך אני לומד אותו אך ורק במסגרת של ספרות ברמת 5 יח"ל.
תפוחים מן המדבר זה 2 עמודים בלבד במיקוד של 2004.. קיימים כמה ניגודים בסיפור שצריך ללמוד אותם.. וללמוד את מוטיב התפוח בסיפור וכל מה שרק קשור אליו.. (וכמובן להכיר את העלילה) וזהו? תוך שעה אפשר ללמוד את הסיפור הזה לגמרי
לא יודע מה איתכם אבל סביר להניח שאני לא יבחר בפרק הזה. אי לכך גם אפשר לחסוך יופי של זמן למידה. פרק השירים + מחזה (במקרה שלנו זה ביקור הגברת הזקנה) זה מה שהולך להיות הבחירה שלי. במתכונת הראשונה עוד לא למדנו מחזה מה שאומר שהיינו חייבים לעשות את הסיפור הקצר (די הרבה חומר) והשירים בנוסף לרומן והאנסין, והוצאתי 86 לאחר לא מעט זמן של למידה. במתכונת השנייה, כבר למדנו את ביקורהגברת הזקנה והמורה ביקשה שנענה עליו מכיוון שזאת פעם ראשונה שאנחנו נבחנים עליו. מכיוון שידעתי שאני עונה עליו בוודאות ועל השירה אני לא יוותר, חסכתי לעצמי למידה של כל הסיפורים הקצרים וכו' ובחצי זמן למידה הוצאתי 85(די מאכזב, אבל זהה לציון הקודם כמעט). לבגרות אני ילך עם אותה אסטרטגיה רק עוד טיפה חידוד של השירים (שם נפלתי ב7-8 נק') ואני מקווה שאני ימשיך לבסס את הידע מהמתכונות עם סיפור פשוט(רומן, פרק חובה), מחזה והאנסין, שבכל אלה כמעט ולא ירדו לי נקודות. למידה של שלושת נושאי הבחירה נראית לי דבילית ולוקחת המון זמן. בחצי מהזמן אפשר ללמוד פעמיים על שני נושאים וככה להצליח הרבה יותר וגם לחסוך זמן. אבל כל אחד לפני ראות עיניו..בהצלחה.
אני לא יודע מתי הבגרות בספרות, אבל לא למדנו כלום בבית ספר על הבגרות... רק כמה שירים (יש מצב שאת הרוב..) ואיזה רבע מחצוצרה בוואדי.. מצבינו אנוש? http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/tongue.Xxx
גילוי כנה לגבי החוויה שעברתי.. אני הוגשתי על 100.. ברצינות. 97 ו-100 במבחנים http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx אבל בבגרות לקבל מאה זה כמעט בלתי-אפשרי. כי תמיד שוכחים איזשהו פרט קטן, והבוחן מתנכל לך. לגבי פרנהיים אני לא יודע כי אני לא מכיר את הסיפור. אבל העצה שלך ללמוד את תפוחים מן המדבר לא הייתה טובה. אין דמות גבר בולטת ביצירה תפוחים מן המדבר, ואיזה סיבוך יש בדיוק? האמא שפגשה בבתה שחיה עם דובי מחוץ למסגרת הנישואין? על בית בובות, שפרה והאדונית והרוכל, למדתי וכתבתי במבחן. היו עליהם שאלות סימפטיות יחסית. בדרמה עשו חיים קלים. אבל בעל זבוב.. אכזבה רצינית. לא היה בבחינה. ידעתי את הסיפור הזה ממש טוב. נאלצתי לכתוב על חצוצרה בוואדי, יצירה שלמדנו רק בשני שיעורים בכיתה. אבל המורה המליצה ללמוד ליצירה, ליתר ביטחון. כך בוואדי תגיד לתלמידים בכיתתי שימחו על כך שלא למדו אף רומאן שיכלו להיבחן עליו בבית ספרם. רשמתי על הקונפליקט בין החברה היהודית לערבית, כשאלכס היכה את זוהיר: כיצד הגיבה לכך משפחתה של הודא, הרחוב הערבי, והמשטרה היהודית, ועל חיסאם המחבל שנהרג. כמובן שכתבתי שהגיע לו. אבל רשמתי שכך זה רק מנקודת מבטו של אלכס. צריך להיות אובייקטיבים בבחינה, חס ושלום בודק ערבי יבדוק אותה, יבחין במתרחש ויפחית לתלמיד נקודות ככל שיוכל.
זה במבחן אחד מתוך 100 לא היתה שאלה שהתאימה לתפוחים מן המדבר זה לא אומר שאתה יכול להשמיץ סתם. אגב, כל השאלות על הסיפורים היו מסובכות.
מצטער אם השמצתי סתם, זו לא הייתה הכוונה. התנהגתי בחוסר רגישות מחליא ובסנוביזם מחריד. אולם אני מתחרט על מעשי הנפשעים ומבקש את סליחתך. בחיי הפרטיים לעולם לא אתבטא בלשון פוגעת זו, שכן אני מודע לרגישות הזולת ואין מפעפעים בקרבי רגשות שנאה, ניסיון לפגוע באחר בהחשיב את עצמי נעלה מעליו בכל צורה שהיא, או בהחשיב עצמי יודע דבר שאין הוא יודע. אני בנאדם והוא בנאדם. שוב, סליחה עמוקה וכנה ביותר. לפחות השאלות על הסיפורים התאימו מאוד למה שאני למדתי. השאלה על דמות הגבר ביצירה וכיצד המספר מציג אותו בסיפור, "תפור" על האדונית והרוכל, לכן היה קל לענות של שאלה זו. אכן היה הרבה מה לכתוב. רשמתי שהמספר מתאר את הדובר גם דרך אלגוריה לעולם היהודי, ואת המהפך שעבור ביצירה, ואת חיוך האדונית שמפרש לטובת עצמו, הרמזים המטרימים שאין הדובר מבחין בהם וכו'. בשאלה על שפרה, דבריה של המשרתת רמזו להשתקת כל הנשים בחברה. לא הייתי צריך להסתבך עם מוטיבים, ניגודים ודימויים, אלא רק לכתוב על הביקורת החברתית ביצירה, וזרמתי עם זה. שאלה בינונית. אבל השאלה על הדרמה הייתה קלה. באף דרמה לא מתגלה קושי לתאר שתי דמויות ביצירה והאם הן לוקחות את גורלן בידן; שכן במילים אחרות השאלה היא: תאר דמות עגולה ודמות שטוחה בסיפור שבחרת והסבר מדוע זו עגולה וזו שטוחה. ניתן להדגים זאת בכל דרמה, ובמיוחד בדרמה עליה חזרתי: "בית הבובות", שכן זהו הנושא המרכזי ביצירה שדשים בו אינספור, ולכן יש הרבה מה לכתוב, אך סיפור הדרמה אינו מול עיניך: לכן אפשר לכתוב רק חלק מהפרטים, וציטוטים אחדים כשנים במספר, וזה יספיק למלוא הנקודות. בדיעבד, קשה לי לחשוב על שאלה קלה יותר מזו מלבד "תאר דמות אחת ביצירה.." (במקום שתיים..) אז STEVE, הלך סבבה? יש 100?
בדומה למתכונות, סך הכל בגרות סבירה. לא הרגשתי שוני גדול מהמגנים. לא זכיתי באור מן ההפקר ושחר אבקשך, בדיוק שני השירים שביקשתי שיהיו, פאקינג יופי של מזל. גם השאלות היו קלות יחסית. מחזה- סביר, נתקלתי בשאלות קשות יותר. שוב, חליק. סיפור פשוט- השאלה עם הקטע המצורף (שבה בחרתי) הייתה קצת מציקה ונדמה לי שקצת הסתבכתי שם. למרות זאת הסתדרתי ומקווה שהיה בסדר. אנסין, כמו במגינים, נראה לי לא קשור לכלום ושאין לי מושג- ובכל זאת הוצאתי את מירב הנקודות. נקווה שגם הפעם. על הכיפאק.