לידס יונייטד פוטבול קלאב :: סיכום עונת 2002-2003

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Julian Joachim, ‏25/5/03.

  1. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תצפו לקיץ עם הרבה לידס, כמו שרק אני יכול לספק לכם, אבל לפני שאני מתחיל עם העונה הבאה, בואו נסכם את העונה הנוכחית (נו, חייבים?).

    אני פוחד לומר את זה, או יותר נכון, להזכיר את זה, אבל היו לי לא מעט ציפיות מלידס לפני פתיחת העונה. האמנתי שונבלס יכול להביא משב רוח חדש ליורקשייר, והאמנתי שרידסדייל יעוף יותר מוקדם. אבל, אף אחת מהציפיות שלי לא ממש התרחשו, ולפני שהספקתי להגיד "פיטר רידסדייל, יו באסטרד", הנבל הזה הרס כל חלקה טובה שעוד נשארה בלידס. לבסוף, הוא הלך, ולדעתי זה היה מה שהשאיר אותנו בליגה בסופו של דבר, מקנזי השרה קצת בטחון ושקט על הקבוצה, דבר חשוב לקבוצת תחתית שנלחמת על חייה בליגה העליונה. אפשר לסכם את העונה ככה, אפשר גם אחרת. בסופו של דבר הכל מתנקז לרידסדייל. הסיום של העונה היה די אופטימי, ניצחון על ארסנל, וידוקה חוזר לכושר, קיואל מראה ניצוצות, רובו בכושר טוב. הכל נשמע טוב, הא? השאלה היא מי מהשמות האלו בדרך לקבוצה אחרת, ומי יישאר כדי לנסות לבנות את לידס מחדש.

    נקודת השיא? האמת היא, שהיו לא מעט כאלה. עונה עם נצחונות על מנצ'סטר, ארסנל, ניוקאסל וצ'לסי. אם הייתי אומר את המשפט הזה בלי שהייתם יודעים שמדובר בלידס עוד הייתם חושבים שאני מדבר על קבוצה מצמרת הליגה. אבל לא, רק לידס מסוגלת לנצח את כל ארבעת המובילות ולסיים את העונה בקושי מעל הקו האדום. אם צריך רגע ספיציפי אז אני מניח שאפשר להתעלם מכל הנצחונות, היפים לכשעצמם, ולבחור את הרגע הכי חשוב בשנים האחרונות: ווי גט ריד אוף רידסדייל!!!.

    נקודת השפל? היו יותר מדי, ובמיוחד כאלה שאני לא רוצה להיזכר בהם. אולי ההפסד המחפיר לסנדרלנד הפאתטית? המכירה של קין? המכירה של וודגייט? בעע היו יותר מדי רגעים רעים. אבל כנראה שאני אאלץ להסכים עם ליהי (אני מקווה שאני זוכר את דעתך בעניין), ואם פניה של לידס מיועדות לעבר בנייה לעתיד, כזאת שמועדון כמו לידס עם תשתיות נוער מעולות ובתי ספר מהדרגה הראשונה ברחבי אוקיאניה והעולם, יכולה לעשות, אז הטעות הגדולה היא החתמתו של ריד לעונה נוספת.

    אבל מילא, העיקר שאנחנו בליגה העליונה. יותר מזה אני לא מבקש.
     
  2. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למרות שאני מניח שאתם יודעים מי הצטיין ומי אכזב, אני אציין את זה בכל זאת.

    קיואל ורובינסון הוכיחו יכולת, וידוקה הוכיח נחישות, מילנר הראה כשרון. זה מסכם את העונה מהבחינה הטובה.

    ההגנה הדרדרה (מעניין למה?), סמית'י לא התפתח מספיק והקישור נראה אנמי מתמיד (מי אמר בריאן קיד?).

    אני מניח שזה ברור, אבל הרגשתי צורך להבהיר את העניין.
     
  3. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,847
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    עונה גרועה ביותר של לידס למרות הניצחונות על הגדולות ואם לידס היו פותחים את העונה כמו שהיא סיימה אז אולי היינו רואים אותה במקום יותר גבוה.
    אני מצפה מהחבר'ה בלידס שיביאו חיזוק מתאים ותוסיפו לזה שאלן סמית', וידוקה וקיואל נכנסו לפורמה טובה בסוף העונה. אז אני מאמין שלידס תחזור בעונה הבאה לחצי העליון של הטבלה לפחות.
     
  4. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    טוב סיכום העונה מבחינתי :

    אני באמת לא אוהדת תובענית בד"כ אבל העונה הזאת היתה אכזבה לכל הדעות.

    יש שחקנים שפשוט חלמו עונה שלמה על המגרש- לדוגמא הארט שאם פולדאש הזכרת חורים בהגנה- הנה גורם ישיר לכך.
    דני מילס שבימים עברו הייתי מרעיפה עליו מחמאות לא הרשים העונה. בסוף העונה הוא תירץ את זה בסיבות אישיות/משפחתיות אבל כמה רע וקר שאני עלולה להישמע- לי לא אכפת,עוד סיבה להגנה אנמית וחולמנית.
    רובינסון הוא דוגמא לאחד השחקנים שכן התפתחו במהלך העונה ולולא היה מציג יכולת כ"כ טובה בשער ממזמן היינו יורדים ליגה (תודה פולי,תודה).
    למתאו אין לי הרבה טענות למען האמת, אבל יש כמה רגעים מכריעים אצלו שבערך סיכמו את המזל של לידס העונה (לדוגמא השער העצמי שלו נגד ארסנל).
    בקישור באקה כרגיל עולה לי על העצבים. הוא היה מאוד לא מדוייק רוב הזמן, בעל מזג חם מאוד ודווקא בזמנים שלידס היתה צריכה אותו כ"כ הוא החמיץ משחקים מסיבות אפופות ערפל כבד ומוטלות בספק ואני עדיין לא שוכחת את הבושה שהוא הביא למועדון כשנהג שיכור והתקשורת האנגלית כרגיל חגגה על זה.
    סת' ג'ונסון...מה נאמר ומה נגיד? אני חושבת שפולדאש אמר עליו מספיק העונה ולכן לא אפרט יותר מדי.מקפייל? כנ"ל.
    מילנר לפי דעתי למרות גילו הצעיר היה צריך לקבל יותר דקות משחק במיוחד כשמסתכלים על הספסל של לידס ולא רואים בדיוק סגל מוכשר ומחודד, בערך כל פעם שמילנר נכנס לשחק הוא הוכיח את עצמו. במשחק הבכורה שלו הוא הבקיע נגד צ'לסי-אני חושבת שזה אומר כאן את הכל.
    קיואל נתן עונה ענקית שהצילה אותנו מירידה בטוחה לדויז'ן וואן,בארמבי לא הרשים. וילקוקס?-אני נורא רוצה להגיד עלי משהו אבל רוב המשחקים שראיתי הוא לא ממש היה על המגרש.
    וידוקה נתן עונה טובה במיוחד בספרינט שהוא עשה במחזורים האחרונים וסמית'י...הוא לא השחקן האהוב עליי אבל אני מעריכה את הדינאמיות שלו לאורך כל העונה, ולמרות הבצורת שערים שלו הוא התאמץ ובישל הרבה פעמים. הטענות שלי לא מופנות כלפיו.
     
  5. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הממ... מעניין לבחון את מצבת הרכישות/מכירות של הקבוצה...

    לטעמי, מלבד המכירה של פאולר ושל פרדיננד (הכסף מדבר), כל שאר המכירות/שחרורים היו טעויות גדולות מאוד של הקבוצה. אבל בלית כסף, אין ברירה אחרת.

    בקשר לרכישות? בארמבי יכול היה לעשות יותר, אבל לא נתנו לו צ'אנס + פציעה קשה. לוסיץ' היה דווקא לא רע, ואני די עצוב שלא רוכשים אותו במחיר המגוחך שהוא עולה, אבל מילא.

    בסה"כ, אני מאוכזב. כי אם כבר מוכרים, חייבים להביא משהו למועדון, הייתי מעדיף להפטר גם מוידוקה ובלבד שירעננו את השורות...
     
  6. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המכירה של פרדיננד היתה הרואית, לא התחרטתי על זה דקה
    פאולר כנ"ל,אני עדיין לא מבינה מה קיגן מצא בו אבל בחיים לא חשבתי להניע אותו מהחלטתו לקנות את חסר התועלת הזה.
    ההעברה של דאקור?-מה כי טוב, שחקן מעצבן כ"כ ....

    בוייר למשל היתה מכירה ממש מבאסת ממש תפסתי ממנו והוא תרם הרבה לקבוצה למרות כל הפרובוקציות. אבל הכי שבר אותי המכירה של וודגייט שיא הטיפשות! וודי היה פשוט ע-נ-ק, אי אפשר היה לוותר עליו.

    לרענן את הסגל חייבים אבל יש גם כמה שחקני ספסל שצריכים להוציא מהבויידעם למכירה למרות שהם לא שווים הרבה.יש לי כמה שמות בראש...
     
  7. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    שורה תחתונה איך שלא הופכים את זה לידס ניסתה לעשות העונה מה שקוראים לו בדרך כלל "עונה פיננסית". זה התחיל בקיץ ונמשך בתוך העונה, היה שלב שנראה היה שלא משנה על מי יציאו ללידס כסף - בלי חשבון הם נותנים אותו.
    לידס הרוויחו העונה בעיסקאות על שחקנים מעל 50 מליון פאונד :!: אבל ככל הנראה הם עדיין מתקשים למצוא משקיעים שיהיו מוכנים לשים במועדון כסף. אין דבר כזה שקבוצה סוגרת חוב של מאות מליוני דולרים במכירת שחקנים. זה אף פעם לא עובד, וזה אף פעם לא מכסה על ההוצאות...

    הבעיה של לידס העונה לדעתי היא למרות שהיא כביכול סיימה עונה שבה המטרות שלה לא היו ריצה בצמרת היא לא קידמה בצורה משמעותית אף שחקן. השניים וחצי משחקים שמילנאר קיבל לא נחשבים. שורה תחתונה לידס לא הביאה העונה למרכז הבמה אף שחקן שהיא יכולה לסמוך עליו, אף שחקן שיוכל ממש לסייע לה בעונות הבאות, לכן יצטרכו שם לבצע רכש = אבל היות ואין כסף יכול להיות שהרכש הזה סתם יתקע את הקבוצה בתחתית לעוד כמה שנים, עם כל הכבוד פטריק ברגר מצד אחד לא יקח את הקבוצה לשום מקום, ומצד שני הוא מעקב מישהו צעיר שיכול היה לשחק על חשבונו.
     
  8. ליהי Member

    הצטרף ב:
    ‏8/2/03
    הודעות:
    3,079
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בקשר לברגר אני ממש מסכימה עם קירק ואפילו רואה בו קנייה מיותרת כרגע.
     
  9. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כן... אני זוכר שבתחילת השנה עוד האמנת שלידס תדבר.... אמנם ידעת שאליפות זה לא ריאלי, אבל עדיין הערכת שלידס תסיים בצמרת. למען האמת, גם אני. אחרי כמה עונות שבהן לידס הייתה תושבת קבע בצמרת, השנה הגיעה הנפילה.

    לפי דעתי רק שני שחקנים ראויים לצל"ש בלידס העונה, ואלה הם קיואל ורובינסון. בלעדיהם הקבוצה הייתה יורדת בטוח. וידוקה שיחק רק במשחקים האחרונים בעונה, והוכיח שהוא לא שכח לכבוש, אבל בהמלך העונה עצמה הוא לא היה שמה, ואם הוא היה משחק במהלך העונה כמו שהוא סיים אותה, לידס בכלל לא הייתה מגיעה למצב המביך שהגיעה אליו. מילנר בקושי שיחק, למרות שיש לי תחושה שלמרות גילו הצעיר, אם הוא היה פותח בכל המשחקים העונה הקבוצה הייתה מגיעה רחוק יותר. למה? כי הוא שחקן הרבה יותר טוב מווילקוקס, אוקון ובאקה. זה פשוט לא קשה.

    הכי קל לבוא בטענות לרידסדייל, שמכר חצי קבוצה. אבל הקבוצה הייתה בגירעון קשה, ולא הייתה לו ברירה. והאשם בגירעון הזה הוא לא רידסדייל, האשם הוא דייויד אולירי, שבשנים שבהן אימן את לידס הוציא סכומים דמיוניים ומטורפים.

    השאלה הגדולה בלידס היא איזו עונה מתכננים בקבוצה לשנה הבאה. האם הולכים על קבוצת צמרת, מה שיש לקבוצה פוטנציאל להיות, או שהולכים על עונה בינונית (זה מה שנראה עכשיו, אחרי רכישה של פטריק ברגר. בכלל, נראה שלידס עושה כל קיץ טובה לליברפול ולוקחת אחד מהגימלאים שלה, אחרי מתיאו ובארמבי הגיע עכשיו ברגר).

    מה שכן, דבר אחד בטוח. אם בלידס רוצים להצליח, חייבים להעיף את באקה, אוקון ואת ווילקוקס (לא פולדאש, לווילקוקס לא מגיע לשחק בהרכב נבחרת אנגליה).
     
  10. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דאייר, לא יעזור לך, אין קיצוני שמאלי יותר טוב, שגם מקבל דקות בקבוצה שלו. וילקוקס שחקן מצויין, עם הרבה נסיון. ואל תגיד שאתה מעדיף את הרגריבס על הכישורים הטכניים של ג'ייסון...

    ודאייר, אני אאלץ להתחיל לצנזר אותך. אתה באמת מאמין במה שאתה אומר? מי לעזאזל נתן את האו.קיי. לאו'לירי לדעתך? פלרונטינו פרז??