אני כבר איזה שיעור 20 אבל עוד לא עשיתי תיאוריה כי פשוט אין לי כח לפתוח את הספר. מי יכול להבטיח לי שביום אחד בלבד של למידה בנאדם עם ראש על המתניים יכול לעבור את התיאוריה?
מקס, בוא נגיד שאני לא יכול להבטיח לך כי יש לי קרע (תאוריה לטרקטור- חומר כמעט זהה) אבל יצא שאחרי איזה חצי שנה שלא נגעתי בכל זה זכרתי רק את התמרורים, ככה שלמדתי פחות או יותר מחדש את כל השאר באיזה יום וחצי והיום עברתי תאוריה קשה יחסית.. החארות האלה נתנו שאלות מהסוג שאין בספרים או באתרים.. לדוגמא: "אחרי ששמת גלגל חלופי ברכב, מהו סדר הפעולות שתבצע" א) תבריג את הברגים, תהדק אותם ואז תוריד את המגבה ב) להבריג, להוריד ואז להדק ועוד שתי אפשרויות מעצבנות.. עוד אחת באותו הנושא: "כשאתה שם גלגל חלופי על רכב שמורם במגבה (ג'ק), מה יש לוודא?" א)שבלם היד חופשי כשהגלגל למעלה ומהודק בעת ההורדה ב) שבלם היד מהודק למעלה וחופשי בעת ההורדה זה דברים שלא ראיתי בספרים והייתי צריך פשוט לחשוב בהיגיון.. (אין לי מושג באלו שאלות טעיתי :\) כנ"ל על שאלה של משהו כמו "כמה זמן לוקח לנהג להגיב לשינויים בכביש" והאפשרויות היו: 1/4 שניה, חצי שניה, 3/4 שניה או שניה אני רשמתי רבע וטעיתי וחבר שלי שגם עשה תאוריה אמר לי שזה שלושת-רבעי השניה והוא בכלל שמע על זה באיזה שיעור פיזיקה אם ראש על המותניים משמע הגיון, אני מאמין שיום-יומיים יספיקו. הייתי מציע לך לעבור על החומר אפילו ברפרוף ואז פשוט לפתור כמה שיותר מבחנים, ועדיף באינטרנט כי יש להם יכולת לעדכן שאלות וכו'.. ככה אתה זוכר שאלה-תשובה שאלה-תשובה.. את רואה איך זה נראה ואיך זה מנוסח וככה אתה אוטומטית זוכר את התשובה הנכונה.. לא צריך זיכרון כ-ז-ה טוב כשהשאלות מופיעות שוב ושוב.. הרי בסך-הכול זו לא כמות אינסופית של שאלות.. תשמע, מזל לא יזיק, תקווה ליפול על תאוריה קלה.. לחבר ההוא שלי העניין לקח בערך 8 דקות ואני נשארתי שם כל החצי שעה.. בהצלחה http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx
העצה שלי לתיאוריה היא לפתור מבחנים מהדיסק(מוכרים בד"כ ערכה של ספר+דיסק) בכמויות. אני פתרתי בסביבות ה40-50 מבחנים, תוך כדי פתירה כבר מבינים את הנושא וזוכרים תשובות וחוקים. הכנסתי לעצמי לראש שאני לא ניגש לתיאורייה עד שאני לא פותר 10-15 מבחנים בצורה נכונה(מהדיסק) כמובן שלפני שניגשתי למבחנים בדיסק רפרפתי בחומר בספר עצמו.
תאוריה זה לא בעיה אם אתה מכניס את עצמך לראש שמצפים ממך לחשוב בו, שזה אומר תמיד ללכת על הכי זהיר שאפשר. אני לא מבין את אלה שאין להם כוח לעשות תאוריה.. נכון זה מעיק ומעצבן, אבל אני הלכתי לשם בהרגשה שזה עוד צעד שמקרב אותי לרישיון. עוד 39 ימים לסוף המלווה...
אני שנה אחרי התיאוריה וכל מה שאני יודע זה תמרורים, פניות בכביש.. ובעצם כל מה שלומדים על הכביש. עוד לא נתקלתי במצב של החלפת גלגל וכדומה, שיקרה, אני כבר אצבור את הניסיון בשטח ולא מספר שכבר שכחתי חלקים מכובדים ממנו.
אני נתקלתי במצב הזה יום אחרי שקיבלתי את הרישיון http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/dry.Xxx
התכוונתי שאת התקנה של נהג חדש(להסיע לא יותר מ-2 נוסעים) חייבים לבצע עד גיל 21. לא משנה שלט או לא... אז אתה יכול להירגע עם השטו"יות".
הוא שאל משהו, אתה ענית בזיון שכל. ודרך אגב מי שלא נהג חדש לא משנה בן כמה יכול להסיע יותר מ2 נוסעים. אם הוא מעל גיל 21 אז החוק לא חל עליו גם בתקופת הנהג חדש.
טוב אז הנה עידכון ודיי משמח,אחרי התאונה שעברתי ואחרי כל הבירוקטיה של חברת הביטוח הושגה ההחלטה, שהגברת יצאה אשמה בתאונה,לא משנה כבר שהאוטו נכנס למוסך ותוקן כבר לפני זמן רב וחברת הביטוח שילמה ורק היה צריך להחליט מי ישלם תהשתתפות עצמית למי ויצא שהיא הצטרכה לשלם ת1000 שקל השתתפות עצמית שלי. גם אחרי שדיברתי עם בעלה(אני חייב להגיד שבאמת בן אדם מקסים) גם לא יהיו תביעות אישיות של אחד נגד השני ולכן גם עניין הרישיון שלי לא היה בסכנה,כי בהתחלה עוד לא היה הכרעה מי אשם בתאונה וזאת הייתה הדאגה העיקרית שלי. אז העיקר שנגמר ונקווה שלא יקרה שוב אף פעם.