עזבו אותכם. תוכנית שקר. אם העניין הוא מוזיקלי גרידא, הרבה אנשים מהתוכנית הזו לא היו מגיעים לאן שהגיעו. אף אחד מהשישה האחרונים לא זמר טוב יותר מהשמנצ'יק שעף וגם לא יותר מנדב. אתם יודעים הקהל בוחר אז זה מה שחשוב, אבל אין טעם לראות תוכנית כזו שמוכרת לכם ערמת שקרים עטופה בנייר
כמו שתוכנית אחרי תוכנית השאירו את מרים טוקאן (ואם אני זוכר נכון זה השופטים תמיד השאירו אותה)....אני לא מבין איך אפשר להתחבר לזמרת כזאת. היא זייפנית מקצועית
שיסגרו כבר את התוכנית הזאת ויחזירו את ארץ נהדרת. די, הם קיבלו את 15 דקות התהילה שלהם, שיחזרו למלצר. כוכבים לרגע שהופכים לגיבורי תרבות אצלנו, נו באמת... אני מקווה שגורלם יהיה כגורלו של צחי אירני.
מסכים איתכם, תוכניות בזויה, נמאסה כבר זו תוכנית שקר מכוערת. בסדר עשו כוכב נולד 1 זה היה סבבה. עשו כוכב נולד 2 גם בסדר, עשו 3 זה התחיל לשעמם, ב4 זה נהיה מגעיל כבר ו5 בכלל נהיה מסריח ברמות. הם גם מורחים את התוכנית יותר מידי.
אפשר לדעת על איזה שקרים אתה מדבר בדיוק..? וגם אני אהבתי את נדב ואדיר, חבל שהם עפו... היו הרבה יותר טובים מחן אהרוני ,אליסה שעפה אתמול ובועז שיופיע היום.
יש לי שאלה למי שמבין פה בנושא, לא פעם שמעתי על צלחת לווין פרטית... יש פה מישהו שיכול לספק לי קצת מידע(בפרטי אם צריך)?
בן אדם כשרוני במוזיקה צריך לתת את התוצרת שלו בדרך של מוזיקה, וזה אומר פשוט להתחיל למכור את מה שיש לך למכור, במועדונים, באולמות, על ידי שיווק עצמי ואפילו באתרים כמו יוטיוב או Myspace, אלו דרכים לגיטימיות ומבורכות. אבל בתכנית שבה ניתנות לך 5-10 דקות להראות מה יש לך, עם ליווי של מוזיקת קריוקי, אי אפשר להפיק מוזיקה, אי אפשר לחשוף כישרון כלשהו, כלום. אין לי בעיה עם העובדה שאלה קאברים - גם הביטלס התחילו עם קאברים - אלא הבמה שזה נותן, והדרך שבה זה ניתן. אם תקראו את הדברים שאומרים בדרך קבע צדי צרפתי, צביקה הדר ושות' בראיונות עימם תגלו שדרך קבע הם יוצאים למגננות סביב "הדרך המוזיקלית" של התכנית, וזה רק חושף את השקר סביב התכנית הזו. זה פאקינג שואו, שואו זול והמוני, אבל שואו. אין פה שום מחוייבות ושום רצון לתרום, לא למוזיקה ולא למוזיקה ישראלית. הרצון היחיד הוא לתרום למפרסמים ולרייטינג של הזכיין. המפורסמים אינסטנט שהם רעה חולה של כל הריאליטי הם תופעה די בזוייה בעיניי, ואני לא חושב שהם ראויים למעמד שהם מקבלים. הם מפורסמים לשם פרסום, הם מחפשים במה מהירה וקלה ומי שתומך בזה בזוי באותה מידה בעיניי. אני לא יכול לראות את זה ואת כל ההמולה שסביב זה. הריאליטי בארץ ירד לזילות של מקביליו בחו"ל, "לרדת בגדול" למשל שזו חגיגה מכוערת על מגבלה של אנשים.
אם כבר למישהו(גבר) מהעונה הזאת יש קול של בחורה, אז זה לאדיר אוחיון. לא ממש התחברתי אליו ולסגנון שלו, אבל אי אפשר להתעלם מהכשרון שלו, ומי שמתחבר לז'אנר שלו אז לדעתי הוא מתחבר גם אליו.
הבעייה שלי עם כוכב נולד מתחילה בשם של התוכנית. הרי הם מצהירים שהם מחפשים כוכב ולא זמר-כלומר, מישהו שנראה טוב, שיכול למכור הרבה, יכול לעשות פרסומות, לככב (ולא לשחק) בטלנובלה, ועל הדרך גם לשיר. בתוכנית הזאת היו לאורך השנים זמרים טובים-לשירי מיימון למשל יש קול מעולה-אבל הקול זה הדבר היחיד שיש להם. הם לא כותבים לעצמם את השירים, הם לא מביעים כלום מעצמם, רק שרים את מה שאביב גפן או כל יוצר אחר שמוכר את נשמתו כותב להם. הבעייה היא עם הקהל. הקהל הממוצע-בנות 14 נטולות טעם מוזיקלי ייחודי-מתייחס לתוכנית כאל תורה מסיני, שמשם ואך ורק משם ייצא הזמר הבא של ישראל. הקהל מצביע לפי האנשים-נינט, הראל מויאל, יהודה סעדו, לכולם יש איזה סיפור פיקנטי-ולא לפי השירה. חוץ מזה, שירה היא לא הדבר הכי חשוב במוזיקה. בוב דילן נשמע לא מעט פעמים כמו צפרדע ששרה לתוך מאוורר, והוא עדיין היוצר הכי גדול בהסטוריה. שלמה ארצי, שלום חנוך, דני סנדרסון, מאיר אריאל-אף אחד מהם לא זמר גדול, כולם יוצרים ענקיים. בקיצור, מדובר במסחרה אחת גדולה שבכלל לא אכפת לה ממוזיקה-באותה מידה זה יכול היה להיות נולד לרקוד, קומיקאי נולד או שחקן נולד.
אבל גם מ"כוכב נולד" יצאו יוצרים. שי גבסו הוא לדעתי אחד הדברים האיכותיים שהרוויחה המוזיקה הישראלית בשנים האחרונות, כמוהו אני מקווה שתהיה גם מאיה רוטמן בעתיד. הראל מויאל יוצר, יהודה סעדו יוצר, ג'קו יוצר, ויש עוד הרבה. "כוכב נולד" נותנת במה, כל אחד בוחר איך לנצל אותה, ילדות בנות 14 מרוויחות מזה את הראל סקעת ואנשים בוגרים שמבינים מרוויחים את הזמרים והיוצרים הטובים באמת. אני לא מסכים עם הרבה דברים שקורים בתוכנית, השיח בין השופטים לצביקה הדר (ובכלל צביקה הדר) הוא עלוב, כמות הפרסומות היא מטורפת והפוליטקלי-קורקט שם גורם להקיא, אבל מבחינת איכות אין מה להגיד, הקאברים נהדרים ולמתמודדים ניתנים כל התנאים לעשות דברים יפים בהמשך הקריירה (וכמו שכתבתי, הרבה מהם גם עושים). מה גם שהתוכנית חושפת את הנוער ליוצרים הגדולים מפעם שאני חושב שזה עושה להם רק טוב.