העשן התפזר: מי המצטיין של מונדיאל 2022?

הנושא בפורום 'פורום מונדיאל 2022' פורסם ע"י Raulito, ‏19/12/22.

?

מי השחקן המצטיין של המונדיאל?

  1. אמיליאנו מארטינס

    2 הצבעות
    6.9%
  2. יושקו גברדיול

    0 הצבעות
    0.0%
  3. נורדין אמרבאט

    0 הצבעות
    0.0%
  4. אנסו פרננדס

    0 הצבעות
    0.0%
  5. לוקה מודריץ'

    0 הצבעות
    0.0%
  6. ג'וד בלינגהאם

    1 הצבעות
    3.4%
  7. אנטואן גריזמן

    1 הצבעות
    3.4%
  8. ליאו מסי

    20 הצבעות
    69.0%
  9. קיליאן אמבפה

    4 הצבעות
    13.8%
  10. אחר

    1 הצבעות
    3.4%
  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    קצת יותר מ-24 שעות מאז הגמר שלא נגמר, יש היגידו הגמר הגדול בהיסטוריה של המונדיאלים, 3:3 בתום 120 דקות והכרעה בדו קרב הפנדלים, ויש כאלה שיתעצבנו על הקביעה. חלק בכו מאושר, חלק בכו מעצב, חלק עדיין לא מעכלים מה קרה, ואחרי שלקחנו אוויר זה גם זמן הסיכומים וחלוקת התעודות. במי תבחרו? בכוכבים כמו תמיד או שאולי תלכו עם האנדרדוג? ליאו מסי, קיליאן אמבפה ועוד שמונה (עוד שבעה ליתר דיוק כולל אפשרות 'אחר'). לצערי, אגב, לא הצלחית לחלק את הכוחות בין יותר מדי נבחרות...

    https://kslsports.com/wp-content/uploads/2022/12/Untitled-design-2022-12-19T105152.157.Xxx


    נותרו בחוץ
    ברגע האחרון: דומיניק ליבאקוביץ' מנבחרת קרואטיה שכיכב בפנדלים הן נגד יפן והן נגד נבחרת ברזיל| תיאו פרננדס שנכנס להרכב די במקרה, תרם המון התקפית עם שער ושני בישולים| ברונו פרננדש שהיה הכוכב של נבחרת פורטוגל, כבש שני שערים ובישל שלושה| אוליבייה ז'ירו שתרם ארבעה שערים ועשה היסטוריה בנבחרת צרפת והפך לכובש המצטיין שלה איי פעם| חוליאן אלברס שעד היום היה בעיקר מחליפו המוכשר של ארלינג הולאנד אבל תרם ארבעה שערים גם כן| קודי גאקפו שכבש בכל אחד ממשחקיה של נבחרת הולנד בשלב הבתים והיה רוב משחק ההתקפה.

    אמיליאנו מארטינס
    השוער של אסטון וילה היה גדול בדו-קרב הפנדלים הן נגד הולנד והן נגד צרפת ובגמר השאיר את הנבחרת בחיים אחרי הדיפה יוצאת מן הכלל ברגע האחרון. קצת פרובקטור אבל חיי את המשחק ואולי המצטיין השני בנבחרת. האוהד הממוצע ישאל איך הוא משחק רק באסטון וילה ולא נמצא בקבוצה אחרת. האם יש פתח לעתיד טוב יותר?

    יושקו גברדיול
    האיש והמסכה במונדיאל נקי מטעויות, טוב, נו אולי רק בקרב נגד מספר 10 בתכלת-לבן אבל זה לא פייר. אין ספק שהגדולות באירופה כבר לוטשות עיניים. הקרואטי הציג מהירות, אתלטיות, שקט נפשי וגם יציאה טובה קדימה עם הכדור. לא החמיץ אף דקה משבעת המשחקים של קרואטיה, כולל פעמיים 120 דקות.

    סופיאן אמרבאט
    לחובבי הרומנטיקה. אמרבאט בן ה-26 היה זכור לנו לטובה עוד קודם לכן. קשרה של פיורנטינה לחץ ללא הכרה באמצע וגם עזר לנבחרת, זו שמעדיפה לוותר על הכדור - להניע אותו בסבלנות. היה חלק חשוב מאוד באחת ההפתעות הכי גדולות במונדיאלים איי פעם כשהגיע עם נבחרתו לחצי הגמר.

    אנסו פרננדס
    גם לילד הארגנטינאי, רק בן 21 - יש עתיד גדול. כחלק מהפקת הלקחים של ליאונל סקאלוני אחרי ההפסד המביך לערב הסעודית במחזור הפתיחה - הוא תפס את מקומו. אמנם הוא סופסל נגד מקסיקו גם כן אבל כבש שער נפלא בבעיטה אדירה בסיבוב. הוא כבר שיחק את כל הדקות משמינית הגמר והלאה.

    לוקה מודריץ'
    אפשר לומר שהוא היה טוב יותר לפני ארבע שנים ואולי הבוחרים בו יבחרו בהוקרה על הקריירה, אבל בכל מקרה, לוקה הוכיח בגיל 37 שכוחו עוד במותניו עם משחק מצוין בעיקר נגד ברזיל ועוד טורניר יפה של הנבחרת בו היה. המנהיג. שיחק כמעט את כל הדקות והיה גאה בהשגת המקום השלישי.

    ג'וד בלינגהאם
    הדבר הגדול הבא בכדורגל העולמי. המחיר שלו היה גבוה מאוד עוד קודם לכן ואחרי הטורניר הנהדר הזה - ליברפול וריאל מדריד הולכות להתקוטט עוד הרבה ובבורסיה דורטמונד יקשיבו להצעות. הזיז את הכדור מהר בזכות הטכניקה העילאית ודחף קדימה, ירד לתאקלים. הוא יהיה כאן לא רק ב-2026 אלא גם ב-2030 וב-2034.

    אנטואן גריזמן
    "זה פשוט לא יאומן מה שהוא עושה על כר הדשא", אמר נדב יעקובי, יותר נכון צרח, איזה 8-9 פעמים בחצי הגמר נגד מרוקו. ההסבה של דידייה דשאן הצליחה וגריזמן זרח בנבחרת כמו תמיד ולא היה דומה לשחקן החיוור מאתלטיקו מדריד. המבוגר האחראי בטריקולור מה שנקרא, ושיאן הבישולים שלהם. תרם שלושה בטורניר, אחד נגד דנמרק ושניים נגד אנגליה, בערך.

    קיליאן אמבפה
    ברוב משחק הגמר הוא לא היה קיים, אבל מה עוד אפשר להגיד על מה שקרה מהקה ה-80 ואילך? קור רוח מדהים, קרח בוורידים, עם הפנדל, וגם בדו-קרב הפנדלים, וה-2:2 שהוא כבש כאילו הוא באימון או בחוף הים? שמונה שערים היו לו - יותר מכל אחד אחר בטורניר הזה, כמו רונאלדו-פנומנו ב-2002 ובסה"כ 12 במונדיאלים "והוא רק בן 23". כובש השלושער הראשון מאז 1966. כשהוא מפעיל את המנוע קשה מאוד לעצור אותו.

    ליאו מסי
    את הפרס היוקרתי ביותר הוא לא עוזב לרגע - גביע העולם, והוא כבר נבחר למצטיין הטורניר, והפעם בצורה מוצדקת יותר מאשר ב-2014, וכעת חסרה לו הבחירה של Asoccer. הפעם עושה רושם שמעבר לרגעים אייקונים עם הכדור כמו בבישולים נגד הולנד או קרואטיה - הרי שראינו את מסי המנהיג, זה שדוחף קדימה, זה שלא מוותר, זה שיודע להתלכלך. זה שכמעט כל העולם רצה שיניף את הגביע והוא לא ישכח את זה. שבעה שערים היו לו ושלושה בישולים. דיוס
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/12/22
  2. Scouser Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/16
    הודעות:
    4,615
    לייקים שהתקבלו:
    4,027
    זה סופיאן אמרבאט בן ה26 כמובן ולא נורדין אמרבאט (האגדי).

    מה שמסי עשה במונדיאל הזה זה אחת ה"סחיבות" היותר מרשימות שנראו. תחליפו אותו עם איזה דיבאלה וארגנטינה לא עוברת את הרבע.
     
    Clichy אוהב/ת את זה.
  3. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,669
    לייקים שהתקבלו:
    1,938
    מין:
    זכר
    גם גריזמן עם מונדיאל גדול מגיע לו להיות ברשימת המועמדים .
     
    Clichy אוהב/ת את זה.
  4. cheddar Member

    הצטרף ב:
    ‏22/10/14
    הודעות:
    7,133
    לייקים שהתקבלו:
    1,159
    אמיליאנו
    עשה הבדל גדול ומשמעותי
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,738
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    אני עוד זוכר שהיו פה אנשים בתחילת המונדיאל ששאלו למה דיבאלה לא פותח לצד מסי
     
  6. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,729
    לייקים שהתקבלו:
    422
    קרב קשה בין מסי לאמבפה, שלישי אמראבט לדעתי.
     
  7. benbenjo Member

    הצטרף ב:
    ‏18/6/18
    הודעות:
    93
    לייקים שהתקבלו:
    73
    מין:
    זכר
    החלק ההגנתי של מרוקו ובראשם השוער עם השם המחייב בונו, ראוי להמון מילות ההערכה. מתחת לראדר ספגו לא מעט פציעות ושחקנים שהיו מיועדים לשחק בהרכב חסרו, ובכל זאת כל מי שהיה חלק מהמערך הזה לאורך כל הטורניר עשה באמת מעל ומעבר. שאפו להם על כך..
     
  8. רוברטו באגיו31 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/8/18
    הודעות:
    2,073
    לייקים שהתקבלו:
    969
    מין:
    זכר
    אמבפה המצטיין ( בחרתי בו בהימורים שלפני המונדיאל כשחקן המאכזב וכרגיל מה שהערכתי קרה הפוך) .
    יהיה מעניין לראות אותו חוזר מהבמה הכי גדולה בכדורגל העולמי, לאפרוריות היחסית של הכדורגל הצרפתי שבו הוא זכה כבר בכל כך הרבה תארים .

    לגבי גריזמן : מה הוא קשור לרשימה הזאת ? הוא עשה עבודה של קשר אחורי בכלל . בשביל זה היה לצרפת את טשואמני וראביו או את הקשרים האחוריים המחליפים .
    גריזמן היה אמור לתת תפוקה התקפית ובזה הוא נכשל כמו כל העונות האחרונות החלשות שלו .
    אגב, בגמר הוא גם היה גרוע.

    נראה לי שהציפיות ממנו היו כל כך נמוכות ולכן יכולת סבירה מינוס שלו נראית כמו יכולת טובה ומפתיעה .
     
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,738
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    אני אבחר במסי. לאמבפה היה מונדיאל לא פחות גדול, אבל מה שמפריד בין השניים זה שוער אחד מוזר עם פס כחול בשיער
     
  10. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,155
    לייקים שהתקבלו:
    2,561
    אמבפה נתן בגמר את אחת ההופעות האינדיבידואליות הגדולות שהיו אי פעם. כדי להצליח להבקיע באותו משחק שלושה פנדלים לשוער בזון של מרטינז אתה צריך ביצים של שור. הוא היה פשוט מדהים.
    לגבי הטורניר אובראול הייתי הולך על מסי. גם אם מתעלמים מכל הפסטיבל סביבו הוא הנהיג נבחרת די אנדרדוגית וצעירה מבחינת חומר שחקנים, היה שם מבחינת שערים, מסירות מפתח, רגעים גדולים, אפילו קצת הגנה.
     
    Clichy ו-קשר שמאלי אוהבים את זה.
  11. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,590
    לייקים שהתקבלו:
    3,779
    ראויים לאזכור - גריזמן, מרטינז, בונו.

    אני חושב שאמבפה נתן בגמר תצוגה ג'ורדנית. לאו דווקא במובן המקצועי (למרות שמדקה 80 הוא עשה מה שרצה בערך במגרש) אלא יותר בקור רוח. לתקוע את הפנדל ההוא בדקה ה-117 (אחרי ההחטאה מול שווייץ ביורו) ואחרי שכבשת אחד ובידיעה שהחמצה תזכר לדיראון עולם - פשוט מטורף. באופן אירוני ההפסד הכניס אותו למקום מאוד גבוה בהיסטוריה של הטורניר הזה והוא עוד לא בן 24.

    ועדיין, מסי. עזבו את הסיפור - קונסיסטנטיות אדירה (כמעט כל משחק היה טוב), כל משחק נוקאאוט נתן רגע איקוני ואם יש בכדורגל העולמי הסופר קבוצתי מודל 2022 הגדרה למילה "סחב" - זה הוא. באופן אישי לי זה היה ברור גם בלי המשחק הנ"ל אבל גם השאלה המאוסה בהיסטוריה הוכרעה שלשום.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    מונדיאל 2002 - אוליבר קאן
    מונדיאל 2006 - זינדין זידאן
    מונדיאל 2014 - ליאו מסי
    מונדיאל 2018 - לוקה מודריץ'

    בדרך כלל אין "כפל מבצעים" והזוכה בפרס נבחר מהנבחרת המפסידה (עוד לפני הגמר בעצם? ככה אמרו לגבי קאן לפחות). בכל מקרה, קיליאן אמבפה איכזב נגד אנגליה אבל גם לו היה טורניר מצוין ומה שעשה בגמר זה מדהים, אולי נעריך את זה רק במרוצת השנים ואני לא מזלזל בכלל בקור רוח הפסיכי הזה בפנדלים. אבל אין לי בעיה שהפרס הולך לליאו מסי, הטורניר הזה 'נכתב' עליו באותיות של זהב עוד לפני שריקת הפתיחה, וכמו בכל סרט טוב יש כמה נקודות אקשן מדהימות וגם "זעזוע" בהתחלה כמו ההפסד נגד ערב הסעודית.
    אני מנסה להזכיר לעצמי לעתים שזה בסה"כ טורניר נבחרות ואני לא באמת חושב שיש שחקן שהיה מדהים בשבעה משחקים במונדיאל או בכל השישה ביורו, אולי יש גם אידיאליזציה של העבר. אבל היה קשה לי לציין שמות של שחקנים גדולים חוץ מהשניים האלה. גם לא ציינתי אף אחד חוץ מג'וד בלינגהאם שאינו אחד מאלה שהגיעו לחצאי הגמר.
     
  13. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,951
    לייקים שהתקבלו:
    3,355
    אני חושב שזה קצת עלבון לארגנטינה להגיד שמסי 'סחב אותם על הגב' אבל הוא בהחלט בהחלט הנהיג אותם.
    ברמה האינדיבידואלית אמבפה סיפק מספרים טובים יותר(גם לו היו אגב משחקים שבהם הוא היה חלש), אבל ברמה הכוללת, אין פה באמת שאלה - בעיקר בהתחשב בתוצאה הסופית, שהיא תמיד מכרעת בשאלות האלו
     
  14. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    38,606
    לייקים שהתקבלו:
    6,719
    לא חושב שזה נכון.
    אמבפה לא נראה טוב מול אנגליה ולא נראה טוב באמת בחצי. אלה שני שלבים קריטיים.
    יש פה פער של יותר משער למען האמת.

    כמובן שהאשמה היא לא עליו לגמרי.
    מנסים לשחק עליו אבל במשחק של צרפת יש מעט מאוד התבססות על פוזשן, מעט מאוד לחץ(שהוא נמוך מאוד), קשרים שבקושי תורמים במשהו.
    אז יוצא שהוא פשוט נעלם ברוב המשחק.

    אני חושב שהצורה שמסי מנהיג את ארגנטינה מהמשחק השני שלהם(למעשה כל משחק מאז סעודיה הוא כמו סוג של ״גמר״ לארגנטינה כשאי אפשר לטעות) פתחה פה פער ענק לשחקן בטורניר היסטורי.

    אחרי מסי קשה לי להתעלם מאנזו. הוא אדיר מהמשחק השני(אפילו מהספסל). ברור לגמרי שהגנתית והתקפית אנזו נותן משהו שאף קשר אחר בטורניר לא נתן ברמה כל כך גבוהה ובעקביות כזו(והוא רק בן 21....מדהים).
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,738
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    נכון, נגד אנגליה ומרוקו לא היה במיטבו, ועדיין שני השערים נגד מרוקו הגיעו מאמבפה שמרכז אליו 5-6 שחקנים ומשחרר שחקן שיעמוד לבד מול השוער. אז נכון שהוא לא בדיוק מסר להם וזה הגיע אליהם מדיפלקשן אבל עדיין זאת הדרך היחידה לפרוץ את הבונקר המרוקאי. אני אומר בשיא הרצינות, אם לא שני הגולים האלה ואם לא אמבפה מרוקו היו יכולים ללכת עד הסוף. אני מתקשה לראות קבוצה שהיתה מצליחה להבקיע נגדם. עזוב רגע את הקרקס הזה של המקום השלישי שאני בספק אם המאמן בכלל עשה להם תדרוך טקטי.