http://bigshark.com/merchant/190/images/site/LeTdf100WEB.Xxx הטור דה פראנס ה-100 יצא לדרך מחר ב-13:00 מהאי קורסיקה בקטע מישורי של 213 ק"מ (הטור יצא משם לראשונה בתולדותיו). במשך כשלושה שבועות יעברו 219 רוכבים מ-22 קבוצות שונות 3,403 קילומטרים, שבסיומם רק אחד ילבש את החולצה הצהובה הכי נחשקת בעולם בשאנז אליזה בפריז. המסלול השנה יכלול שישה שלבים הרריים קשים, מתוכם 4 שלבים יסתיימו בפסגה הררית. הקטע הארוך ביותר בטור הוא קטע מספר 15 שאורכו 242 ק"מ. קטע זה מסתיים בפסגתו של "הר הרוח" מונט ונטו. למרות שערוריות הסמים והיעדרתו של אלוף אשתקד, בראדלי וויגינס, הטור ימשיך לגרום גם השנה להתרגשות ולציפייה בקרב מרבית חובבי הספורט וכמובן בקרב הצרפתים ושאר התיירים מכל רחבי העולם, שכהרגלם ימלאו את הכבישים והרחובות בהן הפלוטון יעבור. השנה נכנסו 10 עיירות חדשות לרשימה הארוכה של המקומות בהן הטור עובר, ומומלץ מאוד לראות זאת כשזה יקרה, רק בכדי להנות מההתלהבות והגאווה בעיניים של התושבים שיפסיקו את שגרת חייהם למספר דקות לכבוד מירוץ האופניים הכי גדול בעולם. בפעם הראשונה מאז 1988, יתקיימו כל 21 הקטעים בטור על אדמת צרפת. * הפייבוריט לזכייה בטור הוא - כריס פרום (בריטניה, סקיי) בן ה-28. פרום סיים שני בטור אשתקד, והשנה זכה בטורים של עומאן, נורמנדי, קריטריון אינטרנציונל וה'דופינה ליברה'. פרום הראה השנה כישורי טיפוס מצוינים, חוזק נפשי ויכולת התמודדות עם רוכבי העילית, ויכולת להגיב על כל מצב בכל תוואי שטח. בגיבוי קבוצתו החזקה סקיי, פרום נחשב לפייבוריט הגדול ביותר לזכייה בטור. http://img690.imageshack.us/img690/9205/7yq1.Xxx פרום בפעולה. הפייבוריט לזכייה בטור. * מועמד נוסף לזכיה בטור הוא אלוף 2007 ו-2009 - אלברטו קונטדור (ספרד, סקסו בנק - טינקוף בנק). קונטדור בן ה-30 חוזר לטור אחרי הרחקה של שנה בגלל שימוש בחומרים אסורים (פרשת הבשר המקולקל) ואובדן התואר משנת 2010. בשנה שעברה, אחרי שחזר מעונש השעיה, קונטדור הרשים בוואלטה ד'אספניה בכמה תצוגות מרשימות וניצח אותו בסופו של דבר. השנה הוא ניצח רק בקטע אחד בטור של סנט לואיס בארגנטינה, סיים במקום שני בטור של עומאן ובמקום השלישי בטיראנו אדריאטיקו. למרות שהוא בתקופה לא הכי טובה, קונטדור עדיין נחשב לאחד מהמטפסים הטובים בעולם, ויכול לתת קרב רציני לפרום על הזכייה בטור. קונטדור הוא אחד מגדולי רוכבי הגרנד טורים של זמננו וקרוב לוודאי שיעמוד על הפודיום, השאלה היא רק באיזה מקום. http://img855.imageshack.us/img855/9337/zs45.Xxx קונטדור חוזר לטור אחרי שנת היעדרות. יצליח לנצח את פרום ? * כפי שכתבתי קודם, אלוף הטור אשתקד, בראדלי וויגינס (בריטניה, סקיי), פצוע ולא יקח בו חלק השנה. https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/p480x480/1044398_10151720524729873_1834119555_n.Xxx להלן מסלול הטור דה פראנס 2013 להלן פרטים מלאים על כל אחד מ-21 השלבים, כולל מרחקים, התחלת שלב, סוף שלב ותאריך. מילון מושגים לצופה המתחיל: GC - הדירוג הכללי. המנצח בדירוג הכללי הוא גם המנצח במירוץ, והוא הרוכב שעבר את 3,496.9 הק"מ בזמן הקצר ביותר. החולצה הצהובה - נלבשת ע"י הרוכב שמוביל את הדירוג הכללי בסיום כל שלב ומוענקת באופן טבעי למנצח. החולצה הירוקה - מוענקת לרוכב העקבי ביותר, וידועה יותר כ"חולצת הספרינטרים", שכן המתמודדים על החולצה הם אילו שמרכיבים את הספרינט ההמוני בסיום השלבים המישוריים. 10 הרוכבים הראשונים מקבלים ניקוד, והרוכב שיצבור את מירב הנקודות בסיום 21 השלבים יזכה בחולצה. החולצה המנומרת - מוענקת למטפס הטוב ביותר. ישנם 5 קטגוריות קושי בהרים, כשהניקוד משתנה בהתאם לרמת הקושי. הרוכב שצובר את מירב הנקודות בנקודות השיא של הטיפוסים השונים בסיום 20 השלבים יזכה בחולצה. החולצה הלבנה - מוענקת לרוכב עד גיל 25 שסיים במיקום הגבוה ביותר בדירוג הכללי בסיום כל שלב. פלוטון (דבוקה) - הקבוצה הגדולה ביותר במירוץ אופניים. קבוצת בריחה (Breakaway Group) - הרוכב/קבוצת הרוכבים שהתנתק/ה מהפלוטון. דידי דה דביל - טוב, לא בדיוק מושג רשמי, אבל מוכר לכל צופה בטור. האוהד הידוע ביותר של הטור דה פראנס, בכל שנה הוא מופיע בתלבושת של שטן בחלק מהשלבים ורץ אחרי הרוכבים עם קילשון צעצוע. להלן כל הקבוצות והרוכבים המשתתפים בטור דה פראנס 2013 קצת על הניקוד והדירוג בטור דה פראנס: בתחרות הכללית אין ניקוד, ומה שמודדים הוא הזמן. וזה פשוט מאוד - בסיום כל קטע מודדים את הזמן שלקח לכל רוכב לסיים אותו. מי שסיים את 21 השלבים בזמן הכולל הקצר ביותר, מנצח. הסבר קצת יותר פרטני - החולצה הצהובה מוענקת בסיום כל יום רכיבה לרוכב הכי מהיר עד אותה נקודה. כלומר, אם רוכב X סיים את שלב 1 במקום הראשון 5 שניות לפני רוכב Y שסיים שני, אז בסיום השלב רוכב X ילבש את החולצה הצהובה של המוביל בדירוג הכללי. אם בשלב השני רוכב Y יסיים ראשון 5 דקות לפני רוכב X, אז רוכב Y יקבל את החולצה הצהובה, וכך הלאה עד לסיום. * ישנה קטגוריה נוספת של תחרות והיא "הרוכב הצעיר הטוב ביותר", שמוענקת לו החולצה הלבנה והיא למעשה נגזרת של הדירוג הכללי. אותו עיקרון בדיוק כמו ההסבר הנ"ל והמנצח הוא הרוכב מתחת לגיל 25 שסיים במקום הכי גבוה בדירוג הכללי בסיום כל שלב וכמובן בסיום המירוץ כולו. בקטגוריית המטפס הטוב ביותר ובתחרות הספרינטר הטוב ביותר, עובדים לפי ניקוד נטו בלי קשר לזמן. כלומר, רוכב שסיים את המירוץ במקום ה-80 למשל, יכול בהחלט להיות הזוכה בשתי התחרויות האלה. בתחרות החולצה הירוקה (ספרינטר הטוב ביותר) הניקוד עובד כדלקמן: בסיום כל שלב, הנקודות מורווחות ע"י רוכבים שסיימו במקומות הכי גבוהים, מ-1-15. התחרות מוכרעת בעיקר בשלבים המישוריים משתי סיבות: א' - סך הנקודות גדול יותר, שכן יש יותר מקומות של ספרינטים במהלך השלב. ב' - בד"כ כל הספרינטרים, וגם מי שנחשב לספרינטר מצטיין, נוטים להאבק מאוד באופניים בהרים ולהגרר מאחור, מה שמבטל את הסיכוים שלהם לזכות בנקודות בשלבים ההרריים שבהם מככבים המטפסים הטובים. הסיבה העיקרית לכך היא מבנה הגוף. ספרינטרים שריריים יותר, חזקים יותר ושוקלים יותר, מה שעומד לרעתם בהרים, שם ה"קלים" יותר ולרזים יותר יש יתרון. הניקוד המדוייק בכל אחד מסוגי השלבים: Flat stages (שלבים מישוריים): 45, 35, 30, 26, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2 Medium-mountain stages (שלבים הרריים קלים יותר): 30, 25, 22, 19, 17, 15, 13, 11, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2 High-mountain stages (שלבים הרריים קשים): 20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 Time-trials (מירוץ נגד השעון): 20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 במקרה של שיוויון נקודות בסיום 21 השלבים, ישנם שלושה שוברי שיוויון: 1. המנצח יהיה הרוכב שסיים ראשון ביותר שלבים. אם גם כאן יש שיוויון אז: 2. מי שניצח ביותר קטעי ביניים. אם גם כאן יש שיוויון אז: 3. מי שסיים גבוהה יותר בדירוג הכללי. * יש לציין ששוברי שוויון שכאלו מאוד נדירים וכמעט ולא קורים. * תחרות המטפס הטוב ביותר עובדת בדיוק לפי אותו עיקרון כמו תחרות הספרינטרים, עם הבדל אחד - בעוד שבשלבים ההרריים תאורטית הספרינטרים יכולים לצבור ניקוד, המטפסים לא יכולים לצבור ניקוד בשלבים המישוריים מהסיבה הפשוטה שהם... מישוריים, ואין קטעים הרריים במהלכן. התחרות של המטפסים מוכרעת בעיקר באלפים ובפירניים, ב-HIGH MOUNTAINS, שם סך הניקוד מאוד גבוהה, ורוכב שמככב ב-MEDIUM MOUNTAINS לא בהכרח יוכל לעמוד בדרישות הכבדות של ההרים הגבוהים. *קטגוריות הטיפוס הרציניות ביותר הן Hors catégorie ו-First Category, כש-Hors catégorie זו הקטגוריה הגבוהה ביותר והקשה ביותר, שבאופן טבעי גם מעניקה יותר נקודות לחוצים ראשונים את הקו. ** אם שלב מסויים מסתיים בפסגה של הר (MOUNTAIN TOP FINISH), אז סך הנקודות מוכפל (הן עבור המטפסים והן עבור הספרינטרים), וכאלו יהיו לנו 4 בטור של השנה. שידורים ישירים בכל יום בערוצי ספורט 5 ו-יורוספורט, החל ממחר ב-12:55 בצהריים (ספורט 5) ו-12:45 (יורוספורט). ** החל מיום ראשון ב-19:30, יהיה בספורט 5 כל יום אולפן לסיכום היום בטור דה פראנס. * למידע נוסף על הטור, כנסו לאתר הרשמי של הטור דה פראנס 2013. מי יכבוש את הצהוב ? - סיקור מיוחד לקראת הטור דה פראנס. עניין של פולחן / הטור דה פראנס יוצא לדרך. שיהיה לכולנו טור דה פראנס מהנה ! * הקרדיט על הסיקור הוא ל-שון (Wazza) מלפני 4 שנים. אני רק העתקתי משם ושינתי מ"ס דברים שהשתנו השנה. כל תיקון יתקבל בברכה.
http://img515.imageshack.us/img515/7999/sltr.Xxx מרסל קיטל ניצח בקטע הראשון בטור דה פראנס 2013. טור דה פראנס 2013 יצא היום לדרך בפעם ה-100, עם ביקור היסטורי באי קורסיקה שהתגלה כאחת הפתיחות הדרמטיות שידע המירוץ מימיו. לכבוד הטור ה-100 החליטו המארגנים לוותר על קטע הפרולוג המסורתי, ולהתחיל את המירוץ עם קטע של 213 ק"מ מישוריים בין פורטו וקיו לבאסטיה. מי שהפתיע הוא מרסל קיטל (גרמניה, ארגוס-שימנו) שרשם ניצחון ראשון בקריירה בטור, אחרי שחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 4:56.52 שעות. בנוסף להפתעה בדמות המנצח, הדרמה הגדולה של היום הייתה דווקא לא קשורה לרוכבים עצמם כשאוטובוס של קבוצת אוריקה גרין-אדג' נתקע ממש על קו הסיום. בזמן שהחלו לפנות את האוטובוס כשנותרו לרוכבים שני ק"מ בלבד לסיום, התרחשה תאונה רבת משתתפים, בה היו מעורבים רבים מהספרינטרים וביניהם מארק קאבנדיש, שהיה פייבוריט לקטוף בפעם הראשונה את החולצה הצהובה וכן אלברטו קונטדור ופטר סגאן שאף נפל. מי שהרוויח מהתאונה היה קיטל שדהר כל הדרך עד קו הסיום, והקדים את אלכסנדר קריסטוף (נורבגיה, קטושה) ו-דני ואן פופל (הולנד, וקנסוליל) בן ה-19 שהפך לרוכב הצעיר בהיסטוריה של הטור. * שני המועמדים לזכייה בטור, כריס פרום (בריטניה, סקיי) ו-אלברטו קונטדור (ספרד, סקסו בנק-טינקוף בנק), לא נפגעו בסופו של דבר מבחינת הזמן הכללי. http://images.one.co.il/images/d/400_221/gg1112492.Xxx קיטל חוגג ניצחון ראשון בטור דה פראנס 2013. http://images1.ynet.co.il/PicServer3/2013/06/29/4707540/47075360103098408257no.Xxx האוטובוס שנתקע מתחת לקו הסיום. * מחר יתקיים הקטע השני במירוץ בין באסטיה לאז'קסיו (156 ק"מ). הקטע יכלול 3 טיפוסים בקטגוריית קושי 3, ואחד בקטגוריית קושי 2 (4.6 ק"מ בשיפור של 6.5%). שידור ישיר בערוץ ספורט 5 ובערוץ יורוספורט, החל מ-14:20. ב-19:30 יהיה בספורט 5 אולפן לסיכום היום בטור דה פראנס.
סמים אסורים כן או לא, הטור חוגג 100 שנים להיווסדה. קטע ראשון עם שני אירועים מרכזיים כבר דוחפים את הדיבורים על סמים אסורים לרקע. קודם כל תקרית מביכה בקו הסיום כשאוטובוס אחת הקבוצות נתקע מתחת לגשרון שעל קו הסיום. כשראשי הטור נתנו אישור לפלוטון לסיים את המרוץ במקום הרגיל ראינו התקלות קשה בחלק הקדמי של הפלוטון. אחרי שכולם סיימו את הקטע מארגני הטור קבעו שבגלל הבלאגן בקו הסיום עם האוטובוס כל הרוכבים יקבלו את אותו זמן.
החלטה נכונה שלהם לדעתי, הפדיחה במקרה הזה הייתה שלהם וגם התאונה קרתה בגלל מארגני הטור. תודה על הסיקור ד?א, אני חושב שהטור הוא מרוץ מצויין ובעיקר אירוע ספורט יוצא דופן שאני באופן אישי אוהב מאוד ומשתדל לעקוב אחריו למרות כל פרשיות הסמים שמרחפות מסביבו. כל הכבוד לערוץ הספורט שאחרי שנים של הזנחה חזר לסקר ולשדר את האירוע. ד?א למה וייגינס לא משתתף?
ויגינס לא משתתף בגלל פציעה ממושכת בברכו. בכל מקרה בתחילת העונה דיברו על זה שהאלוף היוצא יתרכז גם ככה יותר בניסיון לקחת את הג'ירו (טור איטליה). לצער הרוכב, הקבוצה והאוהדים של האנגלי ויגינס פרש מהמרוץ בין היתר בגלל שנפצע בגלל כמה נפילות. בעיניי יש ל-SKY רוכב יותר טוב ושמו כריס פרום. הוא קיבל עכשיו את המושכות וביחד עם קונטאדור הוא הפייבוריט לזכייה בטור העונה. את מרוץ ההכנה השבועי לטור ה-Dauphine פרום לקח. קונטאדור לא ממש הרשים שם למרות שכבר הפיצו שם שמועות שהוא בכוונה מנסה לעשות רושם שהוא לא בכושר... דבר אחרון לגבי אתמול. התקרית עם האוטובוס גרמה לבלבול אצל הרוכבים, אבל הנפילה ההמונית נגרמה בגלל הרוכבים עצמם! המארגנים הצליחו יופי למצוא תירוץ כדי לעזור לפייבוריטים שאיבדו זמן. תהיה בטוח שאם הרוכבים פייבוריטים היו בזמן (או לפחות רובם) שלא היו נותנים זמן זהה לכולם. אני אישית לא אוהב את זה, אבל זו המציאות.
שמע אני מבין שגם לרוכבים יש צד, בסוף כמובן הם עשו את התאונה ולא המארגנים. הטענה של הרוכבים הייתה, ואם כך הדבר לדעתי היא צודקת, שבגלל שהזיזו את קו הסיום בגלל האוטובוס ואז החזירו אותו לקו המקורי, ההזזה השניה גרמה לפאניקה בפלוטון בגלל השינוי שלטענתם היה קרוב מדי לקו הסיום. אבל אני מסכים איתך בזה שאם רוב הרוכבים המובילים לא היו בתאונה יכול להיות שהדרוג היה נראה אחרת.
http://img515.imageshack.us/img515/7999/sltr.Xxx יאן בייקלנטס ניצח בקטע השני בטור דה פראנס 2013. טור דה פראנס 2013 ממשיך לספק הפתעות. היום זה היה יאן בייקלנטס (בלגיה, רדיו שאק-לאופרד) שרשם ניצחון בכורה בקריירה בטור, אחרי שחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 3:43:11 שעות. הקטע השני בן ה-156 ק"מ שיצא מבאסטיה לכיוון אז'קסיו כלל שלושה טיפוסים ברמת קושי 3 ואחת ברמה 2. כק"מ וחצי לפני הסיום פרץ בייקלנטס מתוך קבוצת בריחה של שישה רוכבים ודהר עד לקו הסיום. דויד מילר ו-ג'וליאן סימון הגיעו במקומות 2 ו-3, בהתאמה, שנייה אחר בייקלנטס. בייקלנטס אמר אחרי הניצחון: "את האמת, אני עוד צריך לעכל את זה. זו פעם ראשונה שאני מנצח במרוץ מקצועני, ועוד בקטע השני של הטור. פשוט מדהים". * אז כאמור, יאן בייקלנטס ילבש מחר את החולצה הצהובה. * מרסל קיטל שאיבד את החולצה הצהובה אחרי שסיים את הקטע השני רק 17:35 דק' לאחר המובילים, יתנחם בחולצה הירוקה. * את החולצה הלבנה ילבש מיכאל קוויטקובסקי (פולין, אומגה פארמה קוויק סטפ). * את החולצה המנוקדת ילבש פייר רולאן (צרפת, יורופקאר). * שני המועמדים לזכייה בטור, כריס פרום (בריטניה, סקיי) ו-אלברטו קונטדור (ספרד, סקסו בנק-טינקוף בנק), סיימו ביחד עם קבוצת הרוכבים המובילה והם רחוקים שנייה מבייקלנטס. http://img812.imageshack.us/img812/2854/v6vq.Xxx בייקלנטס חוגג ניצחון ראשון בטור דה פראנס 2013. * מחר יתקיים הקטע השלישי במירוץ בין אז'קסיו לקאלבי (145.5 ק"מ). הקטע יהיה הררי בינוני. הוא יכלול טיפוס בקטגוריית קושי 4, 2 טיפוסים בקטגוריית קושי 3, ואחד בקטגוריית קושי 2 (3.3 ק"מ בשיפוע של 8.1%). * שידור ישיר בערוץ ספורט 5 ובערוץ יורוספורט, החל מ-13:30. ב-19:30 יהיה בספורט 5 אולפן לסיכום היום בטור דה פראנס.
http://img515.imageshack.us/img515/7999/sltr.Xxx סיימון ג'ראנס ניצח בקטע השלישי בטור דה פראנס 2013. בתום פוטו פיניש וספרינט אדיר לקו הסיום, סיימון ג'ראנס (אוסטרליה, אוריקה-גרין אדג') רשם ניצחון בקטע השלישי בטור דה פראנס 2013. ג'ראנס הקדים בחצי בגלגל את הספרינטר פיטר סאגן (סלובקיה, קנונדייל), כשחצה את קו הסיום אחרי 3:41.24 שע'. לג'ראנס זהו ניצחון שני בטור דה פראנס (אחרי 2008), אבל הוא הפך לראשון בקבוצתו שמנצח קטע בטור. הקטע השלישי בן ה-145.5 ק"מ שיצא מאז'קסיו לכיוון קאלבי כלל טיפוס ברמת קושי 4, שניים ברמת קושי 3 ואחד ברמה 2. הקטע לא היה דרמטי במיוחד וכבר בתחילתו ברחו 5 רוכבים. קבוצת הבריחה מנתה את סבסטיאן מויינרד (AG2R), אלכסיס וילרמוז (סוג'אסון), סיריל גוטייה (יורופקאר), ליוובה וסטרה (ואקנסוליי), וסיימון קלארק (אוריקה-גרין אדג'). בשיא הפער היה מעל ארבע דקות. לאט לאט נסגרו הפערים, כשקבוצת רדיו שאקליאופרד עשתה הכול כדי שהחולצה הצהובה שבה זכה אתמול רוכב הקבוצה יאן בקלנטס תישאר עוד יום ברשותה. רוכבי הקבוצה עשו מאמץ עליון ורכבו כמעט כל היום בקדמת הדבוקה, סגרו התקפות, ורדפו אחרי הבריחה. בסופו של דבר הם גם הצליחו במשימה, כשבקלנטס סיים ביחד עם המנצח. מאות מטרים לפני קו הסיום, פרצו ג'ראנס וסאגן בספרינט אדיר, אך לבסוף היה זה ג'ראנס שהצליח לחצות ראשון את הקו. חוסה רוחאס (ספרד, מוביסטאר) הגיע שלישי. ג'ראנס אמר אחרי הניצחון: "זה מה שתכננו לעשות. הקבוצה הובילה אותי באופן מעולה וכשראיתי את סאגן לצידי, נתתי כל מה שביכולתי. זה היה קרוב. זו תחושה פנטנסית, בשנה שעברה לא הצלחנו לנצח שלב בטור דה פראנס". * אז כאמור, יאן בקלנטס ילבש גם מחר את החולצה הצהובה. * פיטר סאגן שהפסיד היום את הקטע, יתנחם בלבישת החולצה הירוקה. * את החולצה הלבנה ימשיך ללבוש מיכאל קוויטקובסקי (פולין, אומגה פארמה קוויק סטפ). * את החולצה המנוקדת ימשיך ללבוש פייר רולאן (צרפת, יורופקאר). * שני המועמדים לזכייה בטור, כריס פרום (בריטניה, סקיי) ו-אלברטו קונטדור (ספרד, סקסו בנק-טינקוף בנק), סיימו ביחד עם קבוצת הרוכבים המובילה והם רחוקים שנייה מבייקלנטס. http://img854.imageshack.us/img854/4750/4ckb.Xxx ג'ראנס חוגג את הניצחון בקטע השלישי בטור דה פראנס 2013. http://images1.ynet.co.il/PicServer3/2013/07/01/4712566/47125590100098408334no.Xxx הפוטו פיניש שהכריע את המנצח בקטע השלישי. * מחר יתקיים הקטע הרביעי בטור בעיר ניס (25 ק"מ). הקטע יהיה קבוצתי נגד השעון. * שידור ישיר בערוץ ספורט 5 ובערוץ יורוספורט, החל מ-16:20. ב-19:30 יהיה בספורט 5 אולפן לסיכום היום בטור דה פראנס.
http://img515.imageshack.us/img515/7999/sltr.Xxx קבוצת אוריקה-גרינאדג' ניצחה בקטע נגד השעון שנערך בניס, סיימון גראנס זכה בחולצה הצהובה (כולל קטע וידאו). מבט נוסף על הניצחון המפתיע של אוריקה-גרינאדג'. * היום יתקיים הקטע החמישי במירוץ בין קנייה-סור-מר למארסיי (228.5 ק"מ). הקטע יכלול ארבעה הרים מדורגים - 3 טיפוסים בדרגת קושי 4, ואחד בדרגה 3 (1.4 ק"מ בשיפוע 8.4%). * שידור ישיר בערוץ ספורט 5 ובערוץ יורוספורט, החל מ-15:10. ב-19:30 יהיה בספורט 5 אולפן לסיכום היום בטור דה פראנס.
יומיים מדהימים של אורייקה גרינאיג' ניצחון שני ברצף ועכשיו גם החולצה הצהובה. קבוצה שמושתת בעיקר על עבודת צוות שהפכה את המירוץ נגד השעון למומחיות שלה, היה כיף לראות אותם מפתיעים.
http://img515.imageshack.us/img515/7999/sltr.Xxx מארק קאבנדיש ניצח בקטע החמישי, סיימון גראנס שמר על החולצה הצהובה. מבט נוסף על על הקטע החמישי בטור דה פראנס וגם על הסיפור העצוב של טד קינג. * היום יתקיים הקטע השישי במירוץ בין איקס-אן-פרובנס למונפלייה (176.5 ק"מ). הקטע יהיה ברובו מישורי, ויכלול רק טיפוס לגבעה קטנה של 179 מ' (דרגת קושי 4). * שידור ישיר בערוץ ספורט 5 ובערוץ יורוספורט, החל מ-15:10. ב-21:00 יהיה בספורט 5 אולפן לסיכום היום בטור דה פראנס.
http://img515.imageshack.us/img515/7999/sltr.Xxx אנדריי גרייפל ניצח בקטע השישי, דריל אימפי לקח את החולצה הצהובה. * היום יתקיים הקטע השביעי במירוץ בין מונפלייה לאלבי (205.5 ק"מ). הקטע נחשב להררי בינוני, ויכלול 4 טיפוסים בדרגות קושי שונות. אחת בדרגה 4 (2.6 ק"מ בשיפוע 5%), שניים בדרגה 3 (6.9 ק"מ בשיפוע 5.6% ו-6.5 ק"מ בשיפוע 4%) ואחת בדרגה 2 (6.7 ק"מ בשיפוע 6.5%). * שידור ישיר בערוץ ספורט 5+LIVE ובערוץ יורוספורט, החל מ-15:10.
http://img515.imageshack.us/img515/7999/sltr.Xxx פיטר סגאן ניצח בקטע השביעי, דריל אימפי עדיין עם החולצה הצהובה. כבר לא רק הסגאן: על הקטע השביעי בטור דה פראנס. * היום יתקיים הקטע השמיני בטור בין קסטר לאקס טרואה דומיין (195 ק"מ). הטור מגיע להרים הגבוהים בפירנאים, ומצפים לרוכבים 3 טיפוסים בדרגות קושי שונות. אחת בדרגה 4 (2.2 ק"מ בשיפוע 5.4%), אחת בדרגה HC הגבוהה ביותר (15.3 ק"מ בשיפוע 8% עד לגובה של 2,001 מ') ואחת בסיום הקטע בדרגה 1 (7.8 ק"מ בשיפוע 8.2% עד לגובה של 1,350 מ'). * שידור ישיר בערוץ ספורט 5 ובערוץ יורוספורט, החל מ-15:10.
SKY מראים לפחות היום ביצועים שמאד מחשידים אותם בשימוש בסמים אסורים. אני פשוט מחכה ליום שבו נקבל שוב חדשות בעניין הזה. אני ממש, אבל ממש לא מתלהב ממה שראיתי היום כי ראיתי כבר יותר מדי מקרים כאלה שבסופו של דבר התגלו כרמאות מסוממת.