ליגת העל חוזרת - מחזור ראשון ב-23/24: מכבי מארחת את אשדוד, ב"ש מול חדרה, איך הפועל ובית"ר יתחילו?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏25/8/23.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    ליגת העל חוזרת. לא עוד "מתחממים", לא עוד גביע הטוטו, הגענו לתאכלס. ואין על הכדורגל שלנו. ליגת העל בכל שנה עוברת שינויים גדולים. ברק בכר הווינר כבר לא כאן ומכבי חיפה תנסה להמשיך בשושלת בלעדיו ובלי עומר אצילי, כשהאחרונה שזכתה בארבע אליפויות ברציפות - אתם יודעים מתי זה קרה. גם דניאל פרץ איננו, אבל ליאור רפאלוב חוזר, ואפילו עומרי אלטמן אם תרצו, ויש את הצעירים הנפלאים שעשו לנו הרבה כבוד בנבחרות בקיץ. החודש גם קיבלנו הוכחה עד כמה הכל נזיל כאן. בתחילת הקיץ הפועל באר שבע של אליניב ברדה סומנה בטופ - יש לה מאמן מעולה, סמל מקומי, היא לא עברה מהפכות, הייתה קרובה אשתקד, בעוד הירוקים היו צריכים לעשות מהפך ומכבי תל אביב עוד נתקעה עם אייטור קראנקה. ועכשיו, מאז אותה שישייה בגביע הטוטו - המצב שונה. כמובן שהליגה השנה כוללת גם ארבעה דרבים - יפה מאוד. ברוכות השוות מכבי פתח תקווה והפועל פתח תקווה.

    בזמן שמכבי חיפה כל-כולה במחשבות על הגומלין נגד יאנג בויז ביום שלישי (מה מתכנן לנו צ'ארון שרי), משחק הפתיחה של האלופה נגד הפועל פתח תקווה העולה החדשה - נדחה. "פירצה" בתקנון. נתאזר בסבלנות. אז הליגה תצא לדרך ביום שבת ב-19:00, וכרגיל בכדורגל הישראלי כמו בכדורגל הישראלי - פארסה. כל כך הרבה שחקנים מבני סכנין לא עברו בבקרה. הפועל תל אביב, עם עומרי אלטמן ואלן אוז'בולט עדיין רק על הספסל - נראית יותר כאשלייה מאשר מציאות. נספר לאוהבי הפיקנטריה שמשחק הליגה הראשון של סכנין בליגת העל היה נגד האדומים והסתיים ב-1:1 לפני 20 שנה. רבע שעה אחר כך, משחק מעניין מאוד. מכבי פ"ת שהייתה לא רעה בכלל בגביע הטוטו, תארח את הפועל ירושלים שלא מעט חזו לה מאבק על אירופה ושיפור מהעונה שעברה - זיו אריה פותח עונה חמישית.

    מכבי נתניה תרצה להיגמל מהמסורת הפסולה של לפתוח רע את העונה, להחליף מאמן ואז לתת גז. הפתרונות אצל רן קוז'וק שלדבריו קיבל כל מה שרצה. לנתניה תגיע בני ריינה שעשה פלייאוף תחתון נהדר, התחזקה בקייס גאנם ואחרים, אבל מפחדת מ"תסמונת העונה השנייה".

    יום שבת יינעל ב"סיר הלחץ"? של טוטו טרנר שם הפועל באר שבע יודעת שרק ניצחון, אפילו לא משכנע - ישתיק את הביקורת. מולה תגיע הפועל חדרה שהיא לא אגוז קל לפיצוח. ביום ראשון תצא לדרך מכבי ת"א שוב בהובלת ערן זהבי שבכושר מצוין שכבש שלושער באירופה, היריבה תהיה מ.ס אשדוד ביום שאחרי רן בן שמעון. ביום שני, וזה מרגיש שבכל עונה הן נפגשות במחזור הראשון או השני או גג השלישי - בית"ר יושלים תארח בטדי את הפועל חיפה. עדיין עם ירדן שועה שהאריך חוזה אבל קבוצה קצת שונה מהעונה שעברה. הפועל חיפה תקווה שעונת המאה שלה לא תהיה כמו עונת המאה של הפועל ת"א. רוני לוי עדיין כאן.

    משחקי המחזור:

    https://i0.wp.com/isport.co.il/wp-content/uploads/2023/08/20230815220252_679A5314-01.Xxx?fit=700%2C465&ssl=1


    בני סכנין - הפועל תל אביב| אצטדיון דוחא| שבת, 19:00
    מכבי פתח תקווה - הפועל ירושלים| אצטדיון שלמה ביטוח| שבת, 19:15
    מכבי נתניה - מכבי בני ריינה| אצטדיון נתניה| שבת, 20:00
    הפועל באר שבע - הפועל חדרה| אצטדיון טוטו טרנר, שבת, 20:00

    מכבי תל אביב - מ.ס אשדוד| אצטדיון בלומפילד| ראשון, 20:15
    בית"ר ירושלים - הפועל חיפה| אצטדיון טדי| יום שני, 20:00
    נדחה: מכבי חיפה נגד הפועל פתח תקווה
     
  2. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,423
    לייקים שהתקבלו:
    2,454
    צריך לבדוק כמה משחקי פתיחה מכבי נתניה פתחה בניצחון מאז ה-3:1 בקופסא עם יאמר ואוקצה על חיפה.
    אנחנו גם כמעט תמיד פותחים בחוץ.

    שנה שעברה בית"ר הגיעה עם הרכב לאומית למשחק הפתיחה,
    השנה ריינה שלא התאמנה השבוע 3 ימים כעונש של הבעלים.

    כל עוד אנחנו נפתח בהרכב עם זלאטנוביץ ובלינקי אז החלק הקדמי בסדר, לא מבריק אבל לא משהו רע בליגה הזאת שאין לשחקני התקפה כאן מספרים.

    הבעיה הגנתית, בלמים ישראלים שהם הימור, שוער הימור, מגנים לא מבריקים,
    הגנה שבקלות יכולה להתפרק לדבר הכי רע שיש.

    מרכז השדה עם פוטנציאל, כרגע זה רק פוטנציאל אבל שווה לקחת הימור.
    בעולם מושלם הייתי רוצה לראות כאן שוער ובלם זרים + קשר התקפי ישראלי עם מספרים ולא הימור כמו בר כהן, סלמן ובילו.
    ביום שרוטמן ואברהם יירדו מההרכב לספסל, נהיה קבוצה חזקה מאוד למעלה.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    לא היה קורה כלום אם במחזור הפתיחה היינו מקבלים איזה בוסט של כל הקבוצות הגדולות, חד פעמי, באמת. אבל לא נורא, נצא לדרך עם מה שיש, שתהיה עונה מוצלחת.

    כבר שבועיים אני צוחק עם אוהד הפועל תל אביב אחר בחדר כושר: "אוטוטו זה קורה, הדבר האמיתי, כבר אין לאן לברוח". כל כך חשוב שהפועל תפתח ברגל ימין ועל פניו קיבלנו הזדמנות טובה כשבני סכנין אולי לא עם הרכב שני אבל לא עברה בבקרה (שכ-ו-נ-ה). אני צופה איזה 0:0 עצבני נטול מחץ ושדווקא אולי נקבל גול בצד השני, אבל מנסה להישאר אופטימי ולהוריד ציפיות בכל מקרה. מה שכן הדבר שיגרום לי לפתוח טלוויזיה בכעס - שום סיבה לשחק במערך של שלושה בלמים. לא בשביל זה הביאו את חוסה רודריגס. כל הכבוד לעומרי אלטמן ואלן אוז'בולט שסוף סוף בסגל. אין לנו חלוץ '9'. הכל זה יכולת אישית של הישאם לאיוס וקצת מאוויס צ'יבוטה. גם אין לנו ממש אוטוריטה באמצע ושחקן שיעצור מתפרצות. מקווה שנציג משחק הגנה שקט.

    בונוס - נוסטלגיה: ההרכבים ממשחק הליגה הראשון של סכנין איי פעם - נגד הפועל במחזור הפתיחה של 2003/04:

    הפועל ת"א: שביט אלימלך, קלמי סבן, שמעון גרשון, אייל בן עמי, יגאל אנטבי, שי אבוטבול (פבריציו קארבליו 29), יוסי רוזן, לריאה קינגסטון, כפיר אדרי, רובן סולצ'אגה, איבזיטו אוגבונה.
    בני סכנין: שגיא שטראוס, ארנסט אצ'יטי, תומר אליהו, בסאם גנאים, נידאל שלאעטה, סאמר מיעארי, עבאס סואן, דריוס יצ'קביץ', רפי כהן (חאלד חלאילה85), ליאור אסולין, גבריאל לימה.

    כבשו: רפי כהן - 22 עבור בני סכנין, יגאל אנטבי - 72 השווה להפועל תל אביב.
     
  4. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    2,010
    לייקים שהתקבלו:
    790
    מין:
    זכר
    פעמיים פגשנו את סכנין במחזור הפתיחה - בהפרש של עשור, וגם הפעם הפעם השלישית זה יקרה בהפרש של עשור.
    03/04 - 1:1 (קריית אליעזר)
    13/14 - 0:0 (בלומפילד)
    23/24 - ?
     
    Cup of Tea אוהב/ת את זה.
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    יפה, גם כל פעם זו הייתה הפועל תל אביב שונה לחלוטין. ב-2003-04 זה היה אחרי גל העזיבות של שחקני המפתח, כמעט אף אחד לא נשאר, לא מדבר על אלה שעזבו לחו"ל אלא סלים טועמה (מכבי פתח תקווה), כפיר אודי שיבקיע כל עוד יהיה כשיר (בני יהודה), יוסי אבוקסיס (מ.ס אשדוד) וכן הלאה, והמחליפים כמו יוסי רוזן ורמי אבולאבן ולאריה קינגסטון לא היו מי יודע מה. כעבור עשור זו הפועל של רן בן שמעון שציפו ממנה לרוץ לאליפות אחרי מסע רכש בקיץ והחזרת איתי שכטר. אבל הבעיה שלנו הייתה שהאמצע היה חלש מאוד ובשביל להוסיף עוד קשר עברנו למערך לא סימטרי באגפים. אבל אני זוכר כמה התאכזבתי משכטר.
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    "שיתוף פעולה" יפה בין הפועל תל אביב ובני סכנין עם הקהלים, בינתיים אין בלאגן ואני מניח שלא יהיה, "תמיד נגד גזענות", שלט משני המחנות, כל הכבוד. לא אהיה נאיבי ואומר שאנחנו בדרך לעונה שקטה יותר אבל תמיד אפשר לקוות.

    לגבי המשחק: קיבלנו מתנה נהדרת, אחלה דרך לפתוח את 2023/24 אבל פרט לכך? שממה. ממהרים מאוד לנסות לשלוח כדורי עומק למאוויס צ'יבוטה המהיר וזה מפתה כשלבני סכנין אין הגנה, אבל הפועל תל אביב לא מחברת שתי מסירות למרות היתרון המהיר ונגד יריבה מאולתרת. מזל ששער השיוויון של בירם כיאל נפסל. אין לנו עדיין מה לעשות למעט הברקות של הישאם לאיוס. אני גם לא חושב שעם הרכב כזה באמת אפשר ללחוץ. גנבנו פעם אחת את הכדור קרוב לשער, דן איינבינדר קיבל בצד ימין אמנם לא במצב הכי נוח אבל הפגין אנטי כדורגל גדול. אולי אם סכנין תיפול מתישהו מהרגליים כן להכניס את סניור ורק כי הוא מהיר. מקווה שההגנה שלנו תשמור על ה-0:1 הזה ונשכח מהמשחק הזה.
     
  7. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,538
    לייקים שהתקבלו:
    3,891
    גם לחדרה יש קוליבאלי עכשיו? הגיעו משפחה בקיץ?
     
  8. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    2,010
    לייקים שהתקבלו:
    790
    מין:
    זכר
    אין מה לשכוח. ואני מבטיח לך שנספוג. בונים קבוצה על אלתור על אלתור על אלתור. אין לנו אמצע. אביינדר לא אותו שחקן של שנה שעברה, אל ים ובנימין פשוט לא לרמה הזאת. רודריגז היחיד שיודע לתת פס בכלל בלם.
    אני באמת לא מבין למה וולקאניס מתעקש על מערך 5 בהגנה.
     
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,743
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    אם טראורה זה הכהן של האפריקאים אז קוליבאלי זה הלוי שלהם
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    ברור שאני רוצה לנצח והדרך פחות חשובה אבל זה לא שהיא בכלל לא חשובה. אנחנו פותחים עונה לא טוב בצורה סדרתית, גם בשנים הגדולות אגב. אני חושב שדן איינבינדר בדיוק אותו הדבר מהעונה שעברה - הוא הפגין מנהיגות, הוא כבש פה בפנדל ושם בהצטרפות, הגנתית קצת קשה לו, הוא איטי וכבד אין מה לעשות. אני חושב שעם סיום העונה של רומארטו שהיה זר לא יקר מדי היה כדאי להשאיר אותו אם לא תכננו להביא שחקן אחר. אל ים אוברייטד מטורף בקרב האוהדים שלנו, יש כאלה שכבר קנו חולצות שלו והכל. כמובן שעל מערך החמישה בהגנה - כתבתי מבעוד מועד. זה לא דרבי וחיפה ואפילו לא הפועל באר שבע היום. השחקנים של הפועל לא אוהבים כדורגל והקבוצה שלנו לא אוהבים כדורגל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/8/23
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    אולי עומרי אלטמן היה מבקיע את המצב שדן איינבינדר שלח למשקוף בהתקפת הכדורגל היחידה של הפועל תל אביב במחצית השנייה אבל אני עצבני. יאללה לזרוק את אלן אוז'בולט פנימה וגם את עומרי אלטמן. אנחנו בכל המשחקים בגביע הטוטו ירדנו לאחור בין אם הובלנו ובין אם לא - אף אחד לא לומד. זה לא שיש לי ציפיות מהקבוצה אבל בואו גם בני סכנין בהרכב חסר וכבר הובלנו כל כך מהר. לא יודע אם התגעגעתי או לא. נמאס לי מהפאסיביות והלוזריות שלנו. איך הם אוהבים לבעוט בדלי. טפי. ולקאניס יגיע לחנוכה?
     
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,743
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    אז חיים סילבס שפוטר מהפועל רק לפני חודשיים עכשיו מחלק לה עצות מה היא צריכה לעשות?
     
  13. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,747
    לייקים שהתקבלו:
    19,401
    בחדרה אמרו שהעונה הם לא רוצים להיות קבוצה של כדורגל הגנתי משעמם ונראה שהם עומדים במילה שלהם. יספגו בצרורות.
     
    Clock End Stand אוהב/ת את זה.
  14. prica9 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/6/21
    הודעות:
    779
    לייקים שהתקבלו:
    204
    מין:
    זכר
    יורדים במרץ

    Sent from my 23021RAAEG using Tapatalk
     
  15. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,536
    לייקים שהתקבלו:
    5,509
    פעם ראשונה שאני שומע את זה ב-6 שנים האחרונות.