http://4.bp.blogspot.com/-wa85soyxTkk/TeNNavGJRYI/AAAAAAAABB0/hPEqLx-hkZc/s400/vuelta2011.Xxx כחודש אחרי שהסתיים הטור דה פראנס, יצא הערב לדרך הוואלטה א' אספניה. הוואלטה נחשב לגראנד טור השלישי בחשיבותו אחרי הטור דה פראנס והג'ירו האיטלקי. כמוהם, גם הוואלטה הוא מירוץ קטעים. הערב ייצא לדרך הטור ה-66 ולאחר 21 קטעי מירוץ, שני ימי מנוחה ו-3,300 קילומטרים, יגיעו הרוכבים לסיום המסורתי בבירת ספרד, מדריד. 21 קטעי הטור מחולקים לעשרה קטעי טיפוס, תשעה קטעים הנחשבים מישוריים ושני קטעי מירוץ נגד השעון, האחד קבוצתי והשני אישי. את המירוץ יחלו הרוכבים בקטע קבוצתי נגד השעון בעיר בנידרום, השוכנת על החוף המזרחי ובדרך אל התואר יעברו ברכס הרי הגרנדה שמרכז האי האיברי, ברכס הקטבריה שצפון מערב ספרד ובין השאר גם בערים קורדובה, בילבאו ו-ויטוריה. המרוץ הראשון אורגן על ידי עיתון ספרדי ויצא לדרך בפעם הראשונה ב-29 באפריל 1935. מ-1935 עד 1955 נערכו תשעה מירוצים בלבד, כשבשנות ה-30 הופסק המירוץ בגלל מלחמת האזרחים הספרדית ואילו בתחילת שנות ה-40 הופסקה פעילותו בשל פרוץ מלחמת העולם השנייה. מ-1955 חזר המירוץ לפעילות רציפה ומאז נערך כל שנה. בתחילת דרכו התקיים המירוץ באביב, אך ב-1995 הבינו מארגני הטור שלא כדאי להם להתחרות בפופולריות של הג'ירו האיטלקי ושינו את מועד המירוץ לחודשים אוגוסט וספטמבר, מאז משמש המירוץ הכנה מצויינת לאליפות העולם באופני כביש הנערכת באוקטובר. השליטה הספרדית בוואלטה בולטת מאוד וב-29 פעמים מתוך 65 המירוצים הקודמים זכה רוכב ספרדי, ובינהם אלברטו קונטאדור שחצה ראשון את קו הסיום בטור של 2008. הצרפתים עומדים במקום השני בטבלת הזכיות כאשר תשע פעמים חצה את קו הסיום במקום הראשון רוכב מארץ הטריקולור ואילו בלגיה סוגרת את השלישיה המובילה עם שבע זכיות. מי "שחוזרת" למירוץ לאחר שנתיים של היעדרות היא אחת העליות הקשות והמפחידות שקיימות במירוצי האופניים, ה-"אלטו דה ל'אנג'ילירו". הר האנג'ילרו שוכן בנסיכות אסטוריאס שבצפון ספרד, ופסגתו מתנשאת לגובה של 1,570 מטר מעל פני הים. הרוכבים יגיעו להר המאיים בסיומו של הקטע ה-15 של הטור ולאחר שכבר טיפסו על טנבררו והקורדל, שתי עליות מפרכות לכשעצמן. העליה המתפתלת אל הפסגה עוברת הבדל גבהים של 1,266 מטרים, הנפרסים על 11 קילומטרים, בשיפוע ממוצע של 13-14 אחוזים וקטעים עם שיפועים של עד 28 אחוזים. זכיה בקטע מפרך זה של הטור, המכוסה לרוב במסך ערפל כבד, היא מהיוקרתיות והנחשקות במירוץ. ארבע פעמים נכללה העלייה אל האנג'ילרו למירוץ, הפעם הראשונה הייתה בשנת 1999, אז חצה ראשון את קו הסיום מלך הפירנאים, חוסה מריה חימנס. בשנת 2002 הייתה הפעם השניה בה נכללה העליה הנוראית כחלק מקטע בטור הספרדי ופעם זו היא גם הזכורה ביותר. באותו היום סבלו הרוכבים ממזג אוויר נוראי ונאלצו לרכב בגשם שוטף. התנאים הקשים בשילוב עם העליה התלולה גרמו לכך שאפילו מכוניות הליווי והטלוויזיה החליקו ולא הצליחו להעפיל לפסגה, שלא לדבר על הרוכבים האומללים. מנצח הקטע באותה שנה היה רוברטו הראס, אך הסיפור של היום ושל הטור באותה השנה התרחש כשדייויד מילר התקרב אל קו הסיום. האמריקאי שנפל מספר פעמים בגלל המסלול החלק, התקרב עד כדי מטר מקו הסיום, אך במקום לעבור אותו, ירד מאופניו, הטיח אותן על הכביש, קרע את מספר הרוכב שלו מהחולצה ופרש מהמירוץ כשהוא מוחה על תוואי המסלול ועל כך שלטענתו הוא מסכן את הרוכבים. 198 רוכבים מ-22 קבוצות ישתתפו בוואלטה 2011, וינסו לחצות את ה-3,300 ק"מ בזמן הקצר ביותר. * הפייבוריט הגדול לזכייה בוואלטה הוא - איבן אנטון (ספרד, אוסקאטל). קבוצתו המורכבת מרוכבים בסקים התרכזה העונה בזכייה בוואלטה. הקבוצה הורכבה כדי לעזור לאנטון לקחת את הזכייה במדריד. אחד מעוזריו הבכירים הוא מיקל נייבה שגם יהיה מועמד לנצח באחד מהקטעים ההרריים. ברשימת ההישגים של אנטון בן ה-28 אפשר למצוא זכייה בשלושה קטעים של הוואלטה וזכיה בקטע אחד בג'ירו האיטלקי. גם בשנה שעברה היה אנטון מועמד לזכות ואף היה בעמדה טובה לכך אך התרסקות מנעה ממנו את הזכיה המיוחלת. השנה השקיע הספרדי את כל מאמציו במטרה לזכות בטור ולעמוד בפעם הראשונה על פסגת הפודיום של גראנד טור. http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01705/Igor_Anton_1705949c.Xxx אנטון חוגג ניצחון בקטע בוואלטה אשתקד. נראה אותו חוגג גם במדריד ? * מועמד נוסף לזכיה בוואלטה הוא אלוף אשתקד, וינצ'נזו ניבאלי (איטליה, Lampre-ISD). ניבאלי שם לו למטרה לזכות העונה בג'ירו הביתי ולזכות בפעם השניה בתואר הספרדי ולאחר שהגיע רק למקום השלישי באיטליה ינסה להגן על תוארו בספרד. את הטור דה פראנס הוא ראה דרך הטלוויזיה כדי לא להעמיס על גופו. ניבלדו אמור להיות אחד המועמדים הראשיים כדי לאיים על אנטון. http://i.eurosport.com/2010/09/19/642680-7799104-317-238.Xxx ניבאלי חוגג את הזכייה בוואלטה אשתקד. יעשה זאת גם השנה ? * 2 מועמדים נוספים לזכיה בוואלטה הם חואקין רודריגס (ספרד) ו-מיכאל סקרפוני (איטליה). * מועמד נוסף לזכיה בוואלטה הוא דניס מנצ'וב (רוסיה, GEOX-TMC). אלוף הוואלטה פעמיים בעבר (2005 ו-2007) ואלוף הג'ירו ב-2009 ינסה לאיים על ארבעת המועמדים הבכירים. http://www.lavuelta.com/11pr/imgrecorrido/mapa.Xxx להלן מפת מסלול הוואלטה 2011 להלן פרטים מלאים על כל אחד מ-21 השלבים, כולל מרחקים, התחלת שלב, סוף שלב ותאריך. מילון מושגים לצופה המתחיל: GC - הדירוג הכללי. המנצח בדירוג הכללי הוא גם המנצח במירוץ, והוא הרוכב שעבר את 3,300 הק"מ בזמן הקצר ביותר. החולצה האדומה - נלבשת ע"י הרוכב שמוביל את הדירוג הכללי בסיום כל שלב ומוענקת באופן טבעי למנצח. החולצה הירוקה - מוענקת לרוכב הצובר את מרב הנקודות במאוצים אל קו הסיום ובמאוצי ביניים במסלול היומי. ידועה גם כ"חולצת הספרינטרים", שכן המתמודדים על החולצה הם אילו שמרכיבים את הספרינט ההמוני בסיום השלבים המישוריים. החולצה המנוקדת - מוענקת לרוכב הצובר את מרב הנקודות בקטעי טיפוס לפסגות הרים. החולצה הלבנה - מוענקת לרוכב הרב גווני - הרוכב המצטיין מבחינת מיקומו בשלושת הקטגוריות שלעיל. פלוטון (דבוקה) - הקבוצה הגדולה ביותר במירוץ אופניים. להלן כל הקבוצות והרוכבים המשתתפים בוואלטה 2011 שידורים ישירים בכל יום בערוץ יורוספורט (51 למנויי הוט ויס) * תודה רבה לשי (de Middenweg) על העזרה. שיהיה לכולנו וואלטה מהנה !
אחרי שאתמול פישלו בנגד השעון הקבוצתי, לקחה היום קבוצת סקאיי את הניצחון בקטע לאחר שסאטון האוסטרלי תיזמן מצויין את הספרינט שלו וסיים ראשון. הסיום היה במגמת עלייה קלה בכמה מאות מטרים האחרונים והקשה קצת על הספרינטרים היותר קלאסים. מימו מקבוצת אוגמה פארמה לוטו לקח את המקום השני ומרסל קיטל הספרינטר הסופר מוכשר מקבוצת סקיל-שימנו סיים שלישי. מחר נקבל קטע שמכיל שני טיפוסים מהדרה השלישית שהאחרון מבינהם נמצא רק כ13 קילומטר מהסיום, אך סביר להניח שנקבל ספרינט המוני טיפוסי.
אני חייב להודות שאני למעשה לגמרי לא יודע מה קורה עכשיו בספרד...הטלוויזיה ההולנדית לא משדרת שידורים חיים וההרגשה שלי שהוואלטה פשוט לא מעניין יותר מדי אנשים. הבנתי שהפלוטון נכנס היום להרים...(יום שלישי)
היום הקטע נגמר על הסיירה נאבדה(23 קילומטר בשיפוע של 5.7 מעלות) ואין ספק שהמארגנים רצו להתחיל את האקשן כבר ממש מתחילת המרוץ, אך מצד שני אני לא חושב שהרוכבים הבכירים ומנהלי הקבוצות שלהם רוצים לקחת את ההובלה בשלב כל כך מוקדם. לדעתי אם וויגנס הצליח להתאושש מהפציעה שלו מהטור ולהיכנס לכושר טוב אחרי, הוא יכול לשים הרבה מאוד אנשים תחת לחץ, זה בדיוק סוג הטיפוסים שהוא אוהב(נכון גם לניבאלי ומנצ'וב שמאוד מסוכנים בתנאים האלה). השאלה היא, שוב, אם הם באמת רוצים את הובלה בשלב מוקדם כל כך. לדעתי הוואלטה סובל מירידת המתח העצומה שיש להמון אנשים אחרי הטור. אצל הרבה אנשים העונה מתחילה בקלסיקות של האביב באפריל ונגמרת בטור בסוף יולי. תוסיף לזה את הרוכבים פחות אטרקטיביים לכאורה ובאז תקשורתי נמוך הרבה יותר משני הגרנד טורים הנוספים וזה מה שאתה מקבל. אני בטוח שגם הנופים הצהובים של הקיץ הספרדי לא בדיוק מושכים צופים.
http://4.bp.blogspot.com/-wa85soyxTkk/TeNNavGJRYI/AAAAAAAABB0/hPEqLx-hkZc/s400/vuelta2011.Xxx חואן חוזה קובו ניצח בוואלטה.