אקטואליה

Discussion in 'פורום אוף טופיק' started by Der Kaiser, Apr 1, 2011.

  1. VAR Member

    Joined:
    Dec 4, 2011
    Messages:
    15,168
    Likes Received:
    7,147
    תודה שרלוק. באמת מידע חדש שאנשים מתניידים גם מחוץ לשעות העבודה. האם אמרתי שזה תקף ב100% מהמקרים?

    השאלה היחידה כאן היא האם הביקוש יהפוך את זה לרווחי או לא. מכיוון שיש תחבורה ציבורית בשבת בערים מסוימות בארץ, אני מניח שזה עניין של היצע וביקוש והביקוש בשבת פשוט לא גדול במיוחד ולא מצדיק פתיחת קווים בשבת, שיבזבזו משאבים ציבוריים אם מדובר בתחבורה ציבורית או יגרמו להפסדים אם מדובר ביוזמה פרטית.
     
  2. alexshw Member

    Joined:
    Nov 13, 2009
    Messages:
    79,220
    Likes Received:
    26,768
    Gender:
    Male
    הוא מגדיר מי זכאי לקבל אזרחות. מה זה שונה מכל המדינות האחרות?
    חוץ מזה אזרח/ית ישראלי/ת יכול/ה להתחתן עם לא יהודי/ה, הוא/היא תקבל/יקבל אזרחות בחלוף זמן מסוים.
     
  3. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    Joined:
    May 13, 2004
    Messages:
    12,184
    Likes Received:
    1,377
    נראה לי גם ביוון יש חוק שבות.
    אם אותו האוטובוס שמופעל 5 וחצי ימים, ימשיך לפעול גם בסוף שבוע, הפסד לא יהיה פה. חוץ מזה קשה להעריך את הביקוש כשאין היצע.
    אבל אני לא רוצה לפתות כאן אנשים לחלל שבת. זאת לא צריכה להיות שאלה של כדאיות, זאת שאלה של זכויות אדם. משהו שמעולם לא כיבדו בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והצליחו לדרדר עוד במלחמת קורונה.
     
  4. סיונרה Member

    Joined:
    Feb 20, 2016
    Messages:
    13,141
    Likes Received:
    5,896
    Gender:
    Male
    עושה רושם שזה לא היה ברור לך, כי אחרת לא היית כותב משהו כזה, בטח לא בכזה בטחון.

    על בסיס מה אתה מניח את זה? קווי השבת בת"א מלאים לאורך כל היום, וגם כשהם לא מלאים, זה לא טיעון בפני עצמו כדי שלא תהיה תחבורה ציבורית. יכולת התניידות זה צורך בסיסי חיוני.
    גם קווים שהם לכאורה רווחיים מסובסדים על ידי זה שיש קווים לא רווחיים שמגדילים את הביקוש לנסיעה עליהם. כמו בדוגמא שכתבתי קודם ובעוד הרבה. אם אין תחבורה ציבורית אמינה, אז אנשים לא יסעו גם בקווים הרווחיים.
     
  5. קשר שמאלי Member

    Joined:
    Jan 29, 2013
    Messages:
    20,007
    Likes Received:
    6,946
    Gender:
    Male
    מסכנת את הפרנסה שלה. כל הכבוד לה על האומץ וההגינות

     
    italiano likes this.
  6. VAR Member

    Joined:
    Dec 4, 2011
    Messages:
    15,168
    Likes Received:
    7,147
    צורך בסיסי חיוני. האופציות שעומדות בפנינו הן:
    1. מונית
    2. רכב פרטי
    3. רכב שכור
    4. לאפשר אובר
    5. אופניים חשמליים/קורקינט חשמלי
    6. אופניים רגילים, אם לא מדובר במרחק יותר מידי גדול.

    מי שרוצה להתנייד, יכול.
    אם מה שאתה אומר בסוף נכון אז אני לא מבין מה הבעיה. האינטרסים של כולם מתקיימים.

    יש בחיפה ותל אביב תחבורה ציבורית בשבת. בשם איזה ערך אתה רוצה שתהיה כזו גם בבני ברק ובירושלים? שארבעה אנשים יחסכו כסף מידי בשבוע?
     
  7. סיונרה Member

    Joined:
    Feb 20, 2016
    Messages:
    13,141
    Likes Received:
    5,896
    Gender:
    Male
    בקיצור, אם אתה בריא ו/או יש לך כסף, אז אתה יכול לעשות מה בא לך, אם אין לך - זדיין. באותה מידה יכלת לדרוש מכל ישראלי לקנות לעצמו גנרטור לשבת וללילה ומשאבת ביוב ניידת כי הדתיים לא צריכים חשמל בשבת. כל האמצעים שציינת מעשיים עבור אנשים שגרים בת"א כדי להתנייד ברחבי ת"א. מזמין אותך לנסות להגיע מנתניה לתל אביב באחד מהם.
    אני לא רוצה שתהיה תחבורה ציבורית בכל מקום רק כדי שתהיה, אלא כי גם בירושלים יש מספיק בני אדם שבלי זה נמנע מהם אחד הצרכים הבסיסיים האפשריים.
    מבחינת הערך, אז תחבורה ציבורית מתפקדת תורמת לסביבה ומאפשרת לאנשים להפטר מרכבים שתופסים מקום שאמור להיות שייך לבני אדם. הרווח ליזם כלשהו מהפעלת קו הוא רק חלק מהרווח של הציבור מקיומה, ולכן הטענה של "אם זה לא רווחי זה לא ראוי" היא פשטנית.
     
    oranfu likes this.
  8. yonmu Member

    Joined:
    Jun 28, 2007
    Messages:
    10,396
    Likes Received:
    2,655
    החלק שהדגשתי - הוא מגדיר את זה על פי ההלכה היהודית. זו המעורבות הכי בוטה של הדת במדינה.
    האם הקריאה 'להפריד דת ממדינה' כוללת את החוק הכי משמעותי שמושפע דת מישראל? לי זו סתם נראית כמו סיסמה פופוליסטית חסרת תוכן.
     
  9. avicii Member

    Joined:
    Dec 7, 2015
    Messages:
    3,170
    Likes Received:
    1,323
    Gender:
    Male
    האמת, כאשר בדרך כלל מדברים על תחבורה בשבת מדברים על תחבורה פנים-עירונית.
    הבעיה האמיתית היא תחבורה בין עירונית שלא קיימת כמעט בשבת, והיא שגורמת להגדלת מספר הרכבים בכביש.
    מצד שני, הרבה מהעומס בכבישים בשבתות נובע מהשיבה של משפחות אל הערים אחרי טיולים,סיורים וכדו'. לא יודע עד כמה תחבורה ציבורית יכולה לפתור בעיה כזו, לאור אי יכולתה לספק מקום אחסון לכל ציוד של משפחה.
     
  10. קשר שמאלי Member

    Joined:
    Jan 29, 2013
    Messages:
    20,007
    Likes Received:
    6,946
    Gender:
    Male
    שופרות בכירים של הנוכל המתועב והמבוצר מתחילים להתהפך עליו
    לדעתי זה יותר בגלל שהם מבינים שהוא סוס מת ופחות בגלל שהם גילו שהוא מושחת
    האיש ייזכר כראש הממשלה הכי גרוע והכי שפל בתולדות המדינה
    אן לו מה להישאר בארץ. איפה שהוא לא ילך יבוזו לו. ברח נוכל מתועב ומבוצר, ברח.
     
  11. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    24,217
    Likes Received:
    6,259
    דיון בכנסת על ההכרזה על שיקלי כפורש, היו"ר גינצבורג מרחיק את לוי-אבקסיס, רגב ואמסלם.

    גזענות? מה פתאום גזענות, די, תפסיק לקשקש כבר על גזענות, אתה לא מבין שזה נחלת העבר וכולנו רקמה אנושית אחת חיה?
     
    קשר שמאלי likes this.
  12. קשר שמאלי Member

    Joined:
    Jan 29, 2013
    Messages:
    20,007
    Likes Received:
    6,946
    Gender:
    Male
    האיש דיקטטור ברמה מפחידה. הוא יותר מתאים ליש לפיד מאשר לכחול לבן.
     
  13. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    Joined:
    May 13, 2004
    Messages:
    12,184
    Likes Received:
    1,377
    מירי רגב עם מסכה מתחת לאף. איך אפשר לקחת ברצינות את היצור הזה?
     
  14. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    24,217
    Likes Received:
    6,259
    אין הרבה הבדל, שתי מפלגות שבט לבן מטונפות. לא אוהב את הניסיון לעשות הנחות לגנץ ומפלגתו.
     
  15. קשר שמאלי Member

    Joined:
    Jan 29, 2013
    Messages:
    20,007
    Likes Received:
    6,946
    Gender:
    Male
    שתיהן גזעניות אבל יש לפיד הרבה יותר דיקטטורית לדעתי.