תודה שרלוק. באמת מידע חדש שאנשים מתניידים גם מחוץ לשעות העבודה. האם אמרתי שזה תקף ב100% מהמקרים? השאלה היחידה כאן היא האם הביקוש יהפוך את זה לרווחי או לא. מכיוון שיש תחבורה ציבורית בשבת בערים מסוימות בארץ, אני מניח שזה עניין של היצע וביקוש והביקוש בשבת פשוט לא גדול במיוחד ולא מצדיק פתיחת קווים בשבת, שיבזבזו משאבים ציבוריים אם מדובר בתחבורה ציבורית או יגרמו להפסדים אם מדובר ביוזמה פרטית.
הוא מגדיר מי זכאי לקבל אזרחות. מה זה שונה מכל המדינות האחרות? חוץ מזה אזרח/ית ישראלי/ת יכול/ה להתחתן עם לא יהודי/ה, הוא/היא תקבל/יקבל אזרחות בחלוף זמן מסוים.
נראה לי גם ביוון יש חוק שבות. אם אותו האוטובוס שמופעל 5 וחצי ימים, ימשיך לפעול גם בסוף שבוע, הפסד לא יהיה פה. חוץ מזה קשה להעריך את הביקוש כשאין היצע. אבל אני לא רוצה לפתות כאן אנשים לחלל שבת. זאת לא צריכה להיות שאלה של כדאיות, זאת שאלה של זכויות אדם. משהו שמעולם לא כיבדו בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והצליחו לדרדר עוד במלחמת קורונה.
עושה רושם שזה לא היה ברור לך, כי אחרת לא היית כותב משהו כזה, בטח לא בכזה בטחון. על בסיס מה אתה מניח את זה? קווי השבת בת"א מלאים לאורך כל היום, וגם כשהם לא מלאים, זה לא טיעון בפני עצמו כדי שלא תהיה תחבורה ציבורית. יכולת התניידות זה צורך בסיסי חיוני. גם קווים שהם לכאורה רווחיים מסובסדים על ידי זה שיש קווים לא רווחיים שמגדילים את הביקוש לנסיעה עליהם. כמו בדוגמא שכתבתי קודם ובעוד הרבה. אם אין תחבורה ציבורית אמינה, אז אנשים לא יסעו גם בקווים הרווחיים.
צורך בסיסי חיוני. האופציות שעומדות בפנינו הן: 1. מונית 2. רכב פרטי 3. רכב שכור 4. לאפשר אובר 5. אופניים חשמליים/קורקינט חשמלי 6. אופניים רגילים, אם לא מדובר במרחק יותר מידי גדול. מי שרוצה להתנייד, יכול. אם מה שאתה אומר בסוף נכון אז אני לא מבין מה הבעיה. האינטרסים של כולם מתקיימים. יש בחיפה ותל אביב תחבורה ציבורית בשבת. בשם איזה ערך אתה רוצה שתהיה כזו גם בבני ברק ובירושלים? שארבעה אנשים יחסכו כסף מידי בשבוע?
בקיצור, אם אתה בריא ו/או יש לך כסף, אז אתה יכול לעשות מה בא לך, אם אין לך - זדיין. באותה מידה יכלת לדרוש מכל ישראלי לקנות לעצמו גנרטור לשבת וללילה ומשאבת ביוב ניידת כי הדתיים לא צריכים חשמל בשבת. כל האמצעים שציינת מעשיים עבור אנשים שגרים בת"א כדי להתנייד ברחבי ת"א. מזמין אותך לנסות להגיע מנתניה לתל אביב באחד מהם. אני לא רוצה שתהיה תחבורה ציבורית בכל מקום רק כדי שתהיה, אלא כי גם בירושלים יש מספיק בני אדם שבלי זה נמנע מהם אחד הצרכים הבסיסיים האפשריים. מבחינת הערך, אז תחבורה ציבורית מתפקדת תורמת לסביבה ומאפשרת לאנשים להפטר מרכבים שתופסים מקום שאמור להיות שייך לבני אדם. הרווח ליזם כלשהו מהפעלת קו הוא רק חלק מהרווח של הציבור מקיומה, ולכן הטענה של "אם זה לא רווחי זה לא ראוי" היא פשטנית.
החלק שהדגשתי - הוא מגדיר את זה על פי ההלכה היהודית. זו המעורבות הכי בוטה של הדת במדינה. האם הקריאה 'להפריד דת ממדינה' כוללת את החוק הכי משמעותי שמושפע דת מישראל? לי זו סתם נראית כמו סיסמה פופוליסטית חסרת תוכן.
האמת, כאשר בדרך כלל מדברים על תחבורה בשבת מדברים על תחבורה פנים-עירונית. הבעיה האמיתית היא תחבורה בין עירונית שלא קיימת כמעט בשבת, והיא שגורמת להגדלת מספר הרכבים בכביש. מצד שני, הרבה מהעומס בכבישים בשבתות נובע מהשיבה של משפחות אל הערים אחרי טיולים,סיורים וכדו'. לא יודע עד כמה תחבורה ציבורית יכולה לפתור בעיה כזו, לאור אי יכולתה לספק מקום אחסון לכל ציוד של משפחה.
שופרות בכירים של הנוכל המתועב והמבוצר מתחילים להתהפך עליו לדעתי זה יותר בגלל שהם מבינים שהוא סוס מת ופחות בגלל שהם גילו שהוא מושחת האיש ייזכר כראש הממשלה הכי גרוע והכי שפל בתולדות המדינה אן לו מה להישאר בארץ. איפה שהוא לא ילך יבוזו לו. ברח נוכל מתועב ומבוצר, ברח.
דיון בכנסת על ההכרזה על שיקלי כפורש, היו"ר גינצבורג מרחיק את לוי-אבקסיס, רגב ואמסלם. גזענות? מה פתאום גזענות, די, תפסיק לקשקש כבר על גזענות, אתה לא מבין שזה נחלת העבר וכולנו רקמה אנושית אחת חיה?