הרכבת לירושלים לא רלוונטית כי היא או לא עובדת בדרך למשחק (שבתות) או לא עובדת כשהמשחק נגמר (אמצע שבוע). ולגביי הכבישים, כבר היום טדי הוא פקק תנועה אחת גדול, לא רואה את זה משתנה כשתקל על אנשים להגיע לאיצטדיון. הרכבת הקלה יהיה פתרון שיכול לעבוד, נראה כמה יעילה היא תהיה בהקשר הזה.
עם כמה שסמי עופר חדשני ויפה, מבחינת האווירה שמספקים כל אחד מהשניים כשהם מלאים עבור האוהדים - טדי לא רואה את סמי עופר ממטר! ואני אמנם אוהד בית''ר אז אולי אתה תגיד שאני לא אובייקטיבי אבל אני יכול לחפש לך דיון של מלא עמודים מהפורום של אוהדי מכבי חיפה אחרי הגמר גביע שהם ניצחו וישבו במזרחי ובצפוני ופשוט התמוגגו מהאווירה שהייתה שם ובכו על כך שבסמי זה פשוט לא מתקרב לזה מבחינת ההד והאקוסטיקה! וזה נובע מכמה דברים משמעותיים: 1. למרות שהגג בטדי מכסה רק את החלק העליון של היציעים, הצורה שהוא בנוי בה היא מעין חצי גליל גבוה ובנוסף הוא מצופה בחלק הפנימי שלו בחיפוי עץ (כפי שיש באולפני הקלטות) מה שגורם לכך שהאקוסטיקה בו והצליל שנוצר מהעידוד זה משהו מיוחד שאין בשום אצטדיון אחר בארץ! (בסמי לעומת זאת הגג הוא ארוך יותר אך שטוח יחסית מבחינת הגובה שלו ולא כולל שום ציפוי פנימי מיוחד לשיפור אקוסטיקה). 2. העובדה שהיציעים בטדי בנויים מ-2 מפלסים שמחוברים אחד לשני ולא מופרדים ל-2 קומות כמו בסמי יוצרים רצף של הקהל וזה משפר מאוד את האווירה לעומת סמי ששם ההפרדה לקומות יוצרת ניתוק בין החלק העליון לתחתון מבחינת עידוד. 3. השורות הראשונות בטדי ממש קרובות לדשא עומת סמי עופר שבו יש הגבהה יחסית ולכן הן יותר מרוחקות מהדשא... הקרבה הזאת בטדי היא משמעותית מבחינת השפעת הקהל על השחקנים ולחץ על השופטים במהלך המשחק. * לסיכום - הבעיה המרכזית בטדי היא העובדה שלא היה עד עכשיו גג בדרומי שהוא היציע הכי גדול בישראל ובנוי ממפלס אחד ענק, מה שפשוט פגע קשות באקוסטיקה שלו וגם פוגם ביצירת ההד שמגיע מהמזרחי והמערבי ו''בורח'' דרך החלק הדרומי הצמוד אליהם שהיה פתוח עד עכשיו... ברגע שיסיימו את הגג ביציע הדרומי וטדי יהיה סגור 360, מבחינת אווירה ואקסוטיקה כאשר הוא יהיה מלא - שום אצטדיון פה בארץ לא יתקרב לזה! ורק בשביל הפרוטוקול אם יורשה לי לציין, אחרי שהייתי בכל האצטדיונים בארץ, אחרי טדי האקוסטיקה הכי מרשימה ששמעתי באצטדיון כשהוא מלא הייתה בטרנר.
מסכים לגמרי. הטענות של @HHFC1924 על כך שטדי הוא "אצטדיון נוראי" הן לא יותר ממביכות ("אין מספיק מוצרים בקיוסקים"). נכון שטדי נשאר קצת מאחור אחרי שנבנו בשנים אחרונות כמה אצטדיונים חדשים ולא תזיק לו מודרניזציה. עם זאת, אחרי שיושלם הגג בדרומי, אני לא מוצא בעיות מהותיות שיהפכו אותו ל"אצטדיון נוראי". עדיין יהיו לא מעט דברים שאפשר לשדרג ולשפר, אבל בסופו של דבר, הקהל יושב קרוב לדשא והאווירה בו מצויינת וזה בעיקר מה שחשוב. כאמור, אפשר למצוא לא מעט אמירות הן של אוהדי מכבי ת"א והן של אוהדי חיפה על כך שהאווירה בטדי טובה יותר מבסמי עופר. הטענה על כך שהגג בטדי הוא מכסה רק חצי מהציע היא שולית. גם ככה אין הרבה ימי גשם בשנה, והאקוסטיקה של הגג מפצה על כך שהוא "חצי". הבעיה העיקרית בטדי היא הגישה אליו, אבל זה לא קשור לאצטדיון עצמו. הסיבה שאוהדי בית"ר לא מגיעים בהמוניהם קשורה לאלף לאחד עניינים אחרים, ולא למצב האצטדיון עצמו.
לא טענתי שלא יורד ולא ערכתי השוואה לתל אביב או עיר אחרת. אני פשוט טוען שמספר ימי הגשם הוא לא כ"כ גבוה דבר שיהפוך את טדי ל"אצטדיון נוראי" כי הגג שלו לא מכסה את כל היציע. כאן למשל כתוב שכמות ימי הגשם בישראל היא כרבע מהממוצע באירופה: גשמים בישראל בקיצור, לא סוף העולם. ברור שהיה נחמד אילו השטח של הגג היה גדול יותר, אבל המצב הנוכחי בוודאי לא פוגם משמעותית באיכות של טדי כאצטדיון.
מבחינת תחבורה אני רק רוצה לציין ש"חכו חכו" כשייפתח בלומפילד פתאום כל התלונות על התחבורה לטדי ייראו עוד כלום מול התלונות שיהיו על התחבורה לבלומפילד שיארח הרבה יותר משחקים מטדי, בעיקר בשנים שיחסמו את הרחובות סביבו לעבודות הרכבת הקלה ולפני שפועלת הרכבת הקלה (שיש לי הרגשה שתתקשה להסיע את כל האוהדים לאצטדיון). ונזכיר שלפי התכנון תהיה רכבת קלה לטדי לא הרבה שנים אחרי שתהיה רכבת קלה לבלומפילד (ובסוף 3 קווים). בלי קשר נכון לעכשיו בית"ר, הקבוצה הראשית שמשחקת בטדי, נמנעת ממשחקים בו בשבתות (כך שהיעדר התחבורה הציבורית בשבת פחות משנה לגביה) ואילו הקבוצה המרכזית השנייה, הפועל קטמון, היא ממש "מהשכונה" הסמוכה לטדי ככה שחלק ניכר מאוהדיה גרים "במרחק הליכה" ממנו, אף שברור שיש לה אוהדים שגרים בשכונות רחוקות יותר וסובלים יותר מחוסר התחבורה בשבתות. אבל את זה צריך לשפוט כשתעפיל לליגת העל ותשחק בשבתות מול קבוצות אחרות בליגת העל עם מאות ואלפי אוהדיהן (שלא באו שנים לטדי בשבתות כי בית"ר כבר לא משחקת בשבתות). ומי יודע אם בעתיד הלא רחוק "הגל המסורתי" יגרום לכך שכל משחקי הליגות הגבוהות לא יתקיימו בשבתות לטובת השחקנים והאוהדים הדתיים ומסורתיים, או שמהצד השני ימצאו הסדרים לטובת תחבורה בשבתות כמו שאטלים סטייל "שאבוס", תחבורה עם נהגים ערבים ושלל חלופות אחרות. גם לגבי הרכבת לתחנת מלחה שמסיימת בשעה מוקדמת אני מניח שבסופו של דבר ישפרו את ההסדרים, דבר שחלקית תלוי בהיצע הרכבות שמתפעלת רכבת ישראל שמצוי במחסור בשל שלל השקת קווים חדשים ומחסור ברכבות וקרונות ולכן קוצצו ממנו קווים פחות רווחיים או חשובים כמו הקו למלחה ובהמשך בשיפור מסלול הקו שחלקים בו ייבנו מחדש כדי שיחלוף דרך צור הדסה ובית שמש במסלול מהיר יותר מהנוכחי ומהצד השני הארכתו המתוכננת למתחם התחנה (תחנת החאן ההיסטורית של ירושלים) ולתחנות נוספות בעיר כך שיהפוך ליותר אטרקטיבי לתפעול, ולא רק במשחקים. וגם לגבי קירוי איכותי יותר לטדי, אם מדברים על גשם בלבד באמת אין כל כך הרבה ימי גשם בארץ וירושלים עוד פחות גשומה מערים צפוניות יותר וערי החוף. אבל לדעתי מעבר להגנה מגשם הקירוי נחוץ גם לצורך אחר, שיפור הבידוד של הקהל מהרוחות והקור וכידוע הלילות בירושלים יכולים להיות קרים מאוד בחורף וקירוי סטייל טרנר/סמי עופר היה משפר את התנאים בטריבונות בהשוואה לקירוי הנוכחי בטדי ולא רק בעת ירידת גשם אלא גם בסתם לילות קרים בסתיו ובחורף הירושלמים. וכמובן יש להם יתרונות נוספים כמו שיפור בידוד הרעש מהאצטדיון בעת משחקים (ואינשאללה שיתקיימו בו גם יותר הופעות מאשר טקס פתיחת מכביה פעם בארבע שנים) ושיפור נוסף לאקוסטיקה ורעשי העידוד שבתוך האצטדיון. דווקא בחיפה אולי היה עדיף גג עם חיפוי פחות מסיבי כי שם חם ומחניק יותר במשחקים במזג אוויר "קיצי" יותר.
הכתבה החודשית בone על מצב השיפוץ בבלומפילד, והפעם 4 חודשים לפתיחה. לצערי הפעם הם לא העלו בכתבה תמונות עדכניות. ???????: ????? ????? ?????? ????????? וסתם סרטון קצרצר ממצב השיפוץ בבלומפילד שצולם בשבת בבוקר. ועוד סרטון
תמונת מצב שמצאתי בפייסבוק מהקירוי ביציע הדרומי בטדי מהמשחק האחרון של בית"ר מול אשדוד (ופרישת יוסי בניון). הולכים ומתקרבים "לפינה הבעייתית" הדרום מזרחית שנמוכה משאר היציעים. אפרופו לא יודע אם לא יושבים בטריבונה בגלל העבודות או שסתם בשביל החיסכון לא פתחו אותה לאוהדים. https://scontent.fsdv3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/59285619_10210953009101585_6793821857708507136_n.Xxx?_nc_cat=106&efg=eyJpIjoidCJ9&_nc_ht=scontent.fsdv3-1.fna&oh=62874ad922acc3b46e7837656ff8b34a&oe=5D64E870 שלט הפריסה שהכינו לו ביציע המזרחי https://external.fsdv3-1.fna.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQBGXmJB7UXV2zVV&w=540&h=282&url=https%3A%2F%2Fwww.kan-ashdod.co.il%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F05%2F86e623e07067b5ddf610406987bbac84-e1557008246405.Xxx&cfs=1&upscale=1&fallback=news_d_placeholder_publisher&_nc_hash=AQBNchFcyysYDvj1
במחלקת הנוער של הפועל חיפה מתלוננים על מצב מתחם האימונים הותיק של הקבוצה באצטדיון קריית חיים שמלבד המגרש הראשי סובלים מליקויים כמו דשא גרוע ומחסור בתאורה לאימוני ערב (דבר שהיה חשוב יותר בחודשי החורף כשהחשיך מוקדם). מהמועדון עצמו נמסר שהמגרשים עוברים שיקום ושזרוע כפי שנדרש. (כזכור לקבוצה יש עוד 2 מגרשים ומגרש קטרגל במתחם ספורטק קריית חיים למחלקות הבוגרים והילדים של הקבוצה). ??????: ?????? ???????? ????? ?? ????? ???? https://images.one.co.il/images/d/dmain/ms/gg1250194.Xxx
שמעתי ברדיו ראיון עם אחד משלושת הספונסרים שעזבו את הקבוצה בעקבות סכסוך עם מנכ"ל הקבוצה. המצב עוד הרבה יותר חמור ממה שמתארים בכתבה,יש מחסור כמעט בכול דבר,החל מסט תלבושות,הסעות,ביטוחים. הקבוצה מתנהלת בצורה חובבנית,ללא האצלת סמוכויות,והבעלים מנותק לגמרי. ולעינינו, אצטדיון קרית חיים לא ראוי לאימונים ובטח שלא למשחקים. צריך להרוס שם הכול מהיסוד ולבנות מחדש.
ממש נכון, המצב פשוט נוראי. חייבים לשכנע את השלושה לחזור לשולחן המשא ומתן ולא לעזוב עד שיש הסכם. הם חייבים להבין שרק ככה אפשר לתקן את המצב. הם גם יכולים לבנות מחדש את אצטדיון קרית חיים שיהיה אצטדיון ביתי שלנו במקום שהוא ישאר ככה מוזנח עם המון שטח פנוי שבתכלס מספיק גם לאצטדיון מפואר וגם לאולם כדורסל (ואולי לעוד מגרש אימון אחד). לא יתכן שבתנאים הנוכחים באצטדיון ילדים צריכים להתאמן
בלומפילד בשבת, מבט מהיציע הדרומי לצפוני https://i.imgur.com/qkRVEEk.Xxx מבט מהיציע המזרחי למערבי https://i.imgur.com/tvjtK7P.Xxx מבט מהמזרחי אל הצפוני ולשלד הגג החלקי שמתחבר לקשת המזרחית אך בשלב זה יישאר בלי חיפוי (לא כמו במערבי) https://i.imgur.com/YsB0d6j.Xxx מבט ממנהרת השחקנים במערבי ליציע המזרחי והקשת המזרחית https://i.imgur.com/Y0WjjLa.Xxx וסרטון קצר