שאלה לכל המבינים באייפון: איך אני יכול לגרום לכך שהאייפון שלי לא יקבל שיחות, אבל כן יוכל להמשיך להיות מחובר לרשת? מצב טיסה לא עוזר לי בקטע הזה.
התחלנו בדיון האקטואליה לדבר על נושא התחבורה הציבורית והוא די נעלם בשלל הדברים האחרים שמדברים שם, אז נמשיך פה. ב YNET החלו לעשות סדרת כתבות על הנושא. לא מחדשים הרבה, אבל בעיקר מרכזים את המחדל/שלל הטעויות שנעשו לאורך השנים. כתבה ראשונה: ynet רחוק מהבית ומהעבודה: הדרך המייאשת לתחנות הרכבת בישראל - חדשות כתבה שנייה: ynet "כלא פתוח" בעיר: התכנון שמרחיק אותנו מהאוטובוסים - חדשות
כתבות לא רעות בכלל, חבל שהביקורת היא לגופו של עיתון ולא על הכתבות עצמן. בדה-מארקר סופשבוע יש טור נהדר של מישהו שכנראה מומחית לתכנון עירוני שמתארת כשלים בתכנון ואיך לפתור אותם. הבעיה הגדולה לדעתי בישראל היא שאף אחד לא מוכן ללכלך את הידיים כדי לתקן כשלים רבי שנים. אני יכול לתת כדוגמא את ישראל כץ ומשרד התחבורה. לתכנן כבישים זה קל, מוציאים מלא כסף, מחפשים חברה מבצעת והופה יש כביש. תחבורה ציבורית לעומת זאת זה קשה. צריך לבנות נת"צים ולקחת מקום ממכוניות, לבטל מקומות חניה כדי לשכנע אנשים לוותר על רכב ולקבוע אגרות גודש במקומות בהם יש פקקים ויש אפשרות לתחבורה ציבורית נוחה. וכמו שאמרתי, בישראל לא מעוניינים לפגוע באף אחד, לכן המדיניות היא בדרך כלל גם וגם. אבל בחיים אין דבר כזה גם וגם. בשביל רפורמות צריך לפגוע באנשים בטווח הקצר. דוגמא לתכנון ישראלי מצוי למה עובדי המשרד להגנת הסביבה מסרבים לעבור לבניין ירוק? - אדריכלות - הארץ
אני כבר מזמן הפסקתי להיכנס לכתבות שם,אבל יש אחד שטרח להיכנס והגיב היטב לגופה של הכתבה זו כתבה דיי הזויה. - פורום תחבורה ציבורית
הוא הגיב לכתבה, אפשר להסכים ואפשר לא להסכים. אבל אי אפשר לחלוק על הכתבה בלי לקרוא אותה. זה לא חדש שהתכנון בישראל נוטה להפריד בין רכבות ואוטובוס כאילו לא מדובר בשני הצדדים של אותו המטבע. המודל של לסוע עם האוטו לתחנת הרכבת לדוגמא הוא פתרון זמני, בפועל הוא לא בר קיימא ומחייב המשך בנייה של מקומות חנייה. נכון שזה נעשה במקומות בהם הקרקע זולה יותר כרגע, אבל מי אמר שזה יהיה ככה לטווח הארוך? שלא תחשוב שפיספסתי שסיפרת את אותה הבדיחה גם שם.
יותר מדוייק שסיפרתי את הבדיחה גם פה. בגלל ששיגעת אותי נאלצתי להעלות את הלינק "ולחשוף את עצמי". אבל יותר ברצינות, אגף התח"צ של וינט הוא ביזיון, הכתבות שם חפיפניקיות עם לא מעט דמגוגיה ורצון לסחוט טוקבקים, בקיצר וואן של התח"צ. בתור אחד שמגיע מהתחום אני יודע על מה אני מדבר(אני עובד היום בחדר אלחוט של אחת החברות הגדולות). אני בטוח שאם תקרא מישהו באייסוקר שיגיד שהוא קרא טור מפגר של ליפקין אתה תאמין לו ולא תלך לקרוא את הטור כי אתה יודע שזה מזוכיזם, אז מאותה סיבה לא בא לי לקרוא את הכתבה הזאת,ואני חושב שהבחור שהבאתי לך מסביר היטב למה לא לעשות זאת.