אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אגב, לגבי מה ש drama טוען-
    שומע בתחנה האזורית פרסום די רציני לגבי הקבוצה המאוחדת של הפועל חדרה וגבעת אולגה. מעניין אם זה באמת מביא קהל גדול יותר למגרש מבעבר.
    גם יש שם קבוצה עם יומרות לעלות.
    ואומרים שהאצטדיון במצב בסדר גמור.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. crazyblue5 למען האיש עם המגל והפטיש

    הצטרף ב:
    ‏23/8/10
    הודעות:
    7,096
    לייקים שהתקבלו:
    956
    מין:
    זכר
    בלי לפתוח את עניין הפועל מכבי
    למכבי פ"ת יש מחלקת נוער מדהימה אחת הטובות בארץ שלא נופלת מרעננה בכלום ועדיין המספרים שלכם הם נמוכים על גבול המביכים וכל הסיפורים שלכם על גידול בקהל נשאר בגדר אשליה ופנטזיה ( פתחתם נהדר את העונה וביום שני נגד הפועל ת"א הגיעו 800 )
    אז למה רעננה כן ואתם לא ?
     
  3. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    בנוגע לאיצטדיון בכפר סבא, אני בכלל לא ברור לי למה לא בוחרים איזה משרד אדריכלים שיכין תרשים של איצטדיון חדש במקום זה, ויבנו שם באותו מקום, יש הרי שטח גדול שם לבנות מגרש, בדיוק כמו שעשו באודינזה, יכולים להשאיר את היציע כמו שהוא ולבנות איצטדיון בשאר השטח וכשיסיימו את כולו להרוס את היציע הרביעי ולחבר אותו. במקום זה סתם לבנות עוד יציע לא ייתן כלום.
     
    צ. שיף אוהב/ת את זה.
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    הם מבטיחים שדרוג בטדי תוך שנה (כמו שהבטיחו שדרוגים קודמים תוך חודשים ושנים ספורות כשבפועל מאז השלמת היציע ב2013 לא בוצע כמעט דבר, לא הגג הדרומי, לא הלוחות הסולאריים, לא השלמת החלפת הכיסאות בצפוני ועוד, אז אשרי המאמין). אבל האמת מדובר בפחות זמן. אם בכוונתם לסיים את העבודות עד 4 ביולי 2017, מועד פתיחת המכביה ה-20, זה מותיר פחות מ10 חודשים נטו ובאמצע גם יש אירועים כמו משחקי הנבחרת, הקבוצות הירושלמיות ואולי עוד אירועים כמו גמר גביע המדינה. אז אני חושש שאו שיקצצו בדרך חלק מהעבודות (ויכריזו שהם רק נדחות למועד אחר) או שהמכביה תתקיים למרגלות פיגומים. אפשר גם לחשוש לכמה מהשדרוגים הללו יצריכו את פינוי הקבוצות הירושלמיות לגלות מחוץ לעיר לרגל העבודות באצטדיון (אני חושב שגם העבודות לשדרוג אצטדיון האוניברסיטה טרם הושלמו ולכן אי אפשר לפנות לפחות את הפועל קטמון והפועל ירושלים לשם, שלא לדבר על בית"ר ששוב תיאלץ להרחיק מי יודע לאן במיוחד שהמושבה ונתניה תפוסים ובלומפילד סגור מה שמשאיר רק את האצטדיון הלאומי או להרחיק לבאר שבע). בכל אופן השיפורים אכן משדרגים את האצטדיון שמבחינת תנאים (לא אוירה, תנאים) נופל מהסטנדרט של סמי עופר כמו למשל היעדר תנאי אירוח VIP. יש דברים שקרו באצטדיון בעבר הלא רחוק (למשל הקמת אוהל תקשורת מחוץ לאצטדיון) שיותר לא יצטרכו (כי יהיה מרכז תקשורת פנימי משודרג). אבל יש גם דברים חסרים בתכנון הנוכחי כמו החניון התת קרקעי הענק שתוכנן לקום ליד היציע המזרחי (בין טדי לארנה) ולא נכלל בתוכנית השדרוגים או העובדה שהגג עדיין לא מכסה את מרבית היציעים כמו אצטדיונים אחרים אלא רק כמה שורות עליונות. בכל אופן ביחס בין עלות תועלת עלות השדרוג של טדי אכן שווה את זה אם זאת תהיה התוצאה כמו ההדמיות.

    ולגבי הרחבה נוספת לטדי כדי שיהיה אצטדיון לאומי אמיתי עם מעל 50,000 צופים, אני פסימי. להזכירכם רבים מצפים כי ניר ברקת יפרוש מהעירייה לקראת הבחירות הבאות במטרה לרוץ לכנסת ולתפקיד בממשלה ואני חושש שמה שקרה ברמת גן יקרה גם בירושלים. יעלה ראש עיר עם סדר עדיפויות אחר שלא ימהר לשדרג את האצטדיון העירוני לרמה של אצטדיון לאומי חדיש. אם בר"ג הפרוייקט בוטל למרות ספונסרים ושותפות עשירות (עיריית ת"א, מכבי ת"א וגולדהאר) והשבחה נדלנית שהובטחה ע"י הקמת מספר מגדלי ענק, בירושלים אין מי שיעמוד מאחורי הפרוייקט שאינו נחוץ לעיר עצמה ולקבוצות העירוניות. בירושלים יש כל כך הרבה פרוייקטים על הנייר שטרם בוצעו בעלות מצטברת של מיליארדים (למשל מוזיאון טבע חדש, קומפלקס לבתי המשפט, פרוייקטי ענק למשרדי ממשלה בקריית הלאום ולמשרדים בכללי בכניסה לעיר, גבעת שאול ועוד, קווי רכבת קלה נוספים, הרחבת בנייני האומה ועוד) ליד פרוייקטים שאפילו לא נהגו בעירייה (אגם מלאכותי למשל, לונה פארק, פארק מים ועוד) שכל ראש עיר מגלומן חובב "גזירת סרטים" ישמח להיות חתום עליהם (גם אם לא יהיה חתום על "האצטדיון הלאומי החדש" במלחה) בעוד אישים מגלומנים פחות ישמחו להיות חתומים על פרוייקטים אפורים יותר כמו פינוי בינוי, מלונות נוספים, צמצום מחסור בכיתות לימוד, שיפור פני העיר, מתקני ספורט שכונתיים ועוד ככה שאני חושש שאם טדי לא הורחב בהווה ואם מרכז השחייה האולימפי טרם הוקם בהווה, הם לא יוקמו באותה מתכונת אצל ראשי עיר עתידיים. להזכירכם הרחבת טדי למעל 50,000 אמורה לעלות כ240 מיליון (לא כולל 50 מיליון השדרוג הנוכחי) וקומפלקס השחייה האולימפי משוער כי יעלה 300 מיליון. לשם השוואה בירושלים מתוכננים איזה 7-6 בריכות שחייה שכונתיות (חלקם לצד מתקני קאנטרי קלאב ואולמות ספורט שכונתיים) שעלותם יחד לא אמורה להגיע ל300 מיליון ומבחינת התושבים יורגשו הרבה יותר.

    הדמיית טדי המורחב למעל 50,000 כפי שהוצגה לפני כמה שנים, כמובן שיתכן שהעיצוב ישתנה אם ההרחבה תתבצע
    http://www.gab-arch.co.il/wp-content/uploads/2012/08/gab-national-stadium-002.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/9/16
  5. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,235
    לייקים שהתקבלו:
    488
    התשובה כאן ברורה. תיארת אצטדיון עם ארבעה יציעים, בעוד שהעירייה תרצה לבנות את המינימום של המינימום שדרוש להם בשלב זה - כלומר, בנייה של יציע נוסף בלבד.
     
  6. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    הבעיה העיקרית שלנו היא הלוזונים וצורת ההתנהלות שלהם.
    מה שהכי עצוב, ואני אומר את זה באמת בכאב - שהם רוצים הם מצליחים להביא קהל.
    תראה מה היה ממוצע הקהל בעונה בלאומית ואחרי שכבר עלינו ולא היה צריך את הקהל, אנחנו לא מתקרבים באף עונה לממוצע ההוא. הדוגמא שנתתי עמ' קודם שהיה משחק בית מול סכנין והבאנו פאקינג 3500 איש לעומת חצי עונה אחר מכך שמול אותה סכנין הבאנו בסביבות ה1500. (ואפילו פחות)
    לגמר גביע הטוטו הם מימנו 10-15 אוטובוסים וכרטיס בחינם, חילקו כרטיסים חופשי לכל האוכלי חינם/'מקורבים'/לקקנים/חיילים (בצבא לוזון), נתנו קצת כסף לאוהדים השרופים והם באמת העמידו תפאורה יפה. בנוסף שחקני מחלקות הנוער חוייבו להגיע. אבל למה להתאמץ במשחק שהוא לא גמר גביע הטוטו ? שלא נדבר חס וחלילה על תקופה קצרה.
    בסופו של דבר, זה הרחק מסדר העדיפויות שלהם.

    לגבי הנוער, המגמה של הדור הנוכחי (שנתון 98+) או לאו דווקא להתבסס על שחקנים מאזור פ"ת ולכן "מאבדים" אותם בתור אוהדים כי הם גרים רחוק ואי אפשר "לחייב" אותם להגיע.
    ברעננה, ואני לא יודע בוודאות אלא רק ממה שראיתי, יצא לי להיות שם כמה פעמים ולהסתובב גם בשכונות וראיתי ילדים עם מדי הקבוצה. אם הם גרים בעיר והקבוצה תשחק בקרני, אפשר להגיע עם אופניים. הדברים האלו מגדילים קהל.

    הקבוצה שהייתי משווה את פ"ת אלייה היא ראשל"צ ולא רעננה. אנחנו יותר דומים מבחינת אופי. (הלוזונים וברקו זו אותה סחורה בגלל זה הם עושים עסקים ביחד)
     
  7. katamoni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    838
    לייקים שהתקבלו:
    179
    שלחתי הודעה בפייסבוק למשרד האדריכלים GAB Arch שאחראי עם התוכנית החדשה לשדרוג האצטדיון והם ענו שהשלמת הגג בדרומי והחלפת הכיסאות בצפוני נכללים בתוכנית הנוכחית שפורסמה ב-ONE.
     
    צ. שיף ו-~Omri~ אוהבים את זה.
  8. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,235
    לייקים שהתקבלו:
    488
    נקווה שסוף סוף זה אכן יקרה.
     
  9. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239

    לגבי השאטלים - לדעתי באוטובוס זה באמת נסיעה של 5 דקות (הייתי חונה שם באופן קבוע, וברכב פרטי שצריך יותר להיזהר איתו בכביש עפר שם, זה לקח פחות מ-10 דקות).

    הסיבה שלא משתמשים בהם, לפחות בקרב הסביבה שלי שלמעט שניים, אני לא מכיר אף אחד שמגיע מנתניה או צפונה, וכולם יכלו באופן תיאורטי להיעזר ברכבת, היא המחיר המופקע שמכבי ופאנזון גובים על השאטל.

    אין שום הצדקה לשלם 13 ש"ח (וגם זה בהנחה שהזמנת כרטיס מראש, אחרת זה 25 ש"ח) על כרטיס הלוך-חזור לשאטל מהרכבת וחזרה.


    כמי שעסק לא מעט עם חברות היסעים וארגן הרבה הסעות בתחומי העיסוק השונים שלי, בעסקה הכי גרועה שמכבי יכולים להשיג (מבדיקה של הזמנה "עיוורת", של אוטובוס אחד חד-פעמי, שלא לוקחת בחשבון את העובדה שיש יותר מ-20 משחקי בית בשנה, ואת העובדה שאני צריך יותר מאוטובוס אחד - שני אלמנטים שמוזילים מאוד את העלויות (בעיקר הראשון)), זה לא אמור לעלות להם, בחישוב של 5 אוטובוסים ל-5 שעות ו-1000 אנשים שמשתמשים בשאטלים (וכמובן שאם אין כמות כזו של אנשים, אז גם כמות האוטובוסים מן הסתם), יותר מ-4,000 ש"ח לערב (או 4 ש"ח לאדם).

    מכבי צריכה לספוג את העלות הזו, זה לא מה שיפיל אותם. ואם הם נורא מתקמצנים, אז היו צריכים להוסיף עוד 5 ש"ח למחיר המנוי ואף אחד לא היה שם לב לזה בכלל.
     
  10. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אה... נכון...
    לא יודע למה לא חשבתי על זה שהם משתמשים בשביל עפר ולא בכביש...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אני יודע שיש אצטדיונים שאושרו לליגת העל בדיעבד עם הבטחות להמשיך עבודות שדרוג נחוצים במהלך העונה. אבל כשאני קורא שבמשחק באצטדיון באשדוד ישבו 1200 אנשים ושלא היה להם אפילו תא שירותים אחד כי כולם סגורים לשיפוצים (ומזל שזה משחק פחות אטרקטיבי מול הפועל חיפה, כי מול משחקים יותר אטרקטיביים סטייל מכבי ת"א, הפועל ב"ש ואחרות (בית"ר י-ם? מכבי חיפה? הפועל ת"א?) מספר האוהדים היה יכול פי שתיים ושלוש) אני תוהה אם היה צריך לקיים את "משחק הבית" באצטדיון באשדוד בכל מחיר ולא להעביר אותו למגרש חלופי. עם כל הכבוד משחקים צריך להעביר לא רק לפי מצב הדשא, תאורה, חדרי הלבשה אלא גם לפי דבר לגטימי כמו מקום להתפנות לאוהדים (או הכי מינימום להביא שירותים ניידים) במקום שיהפכו את סביבת האצטדיון מבחוץ למשתנה.
     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    ערים עם קבוצות הרבה פחות מצליחות מרעננה (חלקן אפילו בלי קבוצות בליגה הלאומית ובטח שלא בליגת העל) מרשות לעצמן תכנון אצטדיונים חדשים בקנה מידה שיתאים גם לה ואין סיבה שרעננה לא תתכנן מתקן כמו אצטדיון טוטו עכו (ניתן להרחבה עד 10,000), כפר קאסם שבתכנון (7,000), טירת הכרמל (עד 10,000) נהריה (10,000-8,000) קריית גת (עד 10,000) מגדל העמק (5,000 שלב א' עד 10,000 שלב ב') אילת (4,000 שלב א' עד 10,000 בשלב ג') וערים אחרות וזה בלי לדבר על אצטדיונים שמתוכננים ל5,000 בלבד שכבר לא יתאים לתקני ליגת העל שאמורה להעלות את הרף למינימום 6,000 (הנה רשימת חלק מהאצטדיונים המיועדים ל5,000: טבריה, חדרה, רהט, רחובות ועוד). ועדיין לא מאוחר גם לשקול שיתוף פעולה יחד עם כפר סבא לאיזה אצטדיון משותף של עד 10,000 צופים ב4 יציעים איפשהו בקו התפר בין הערים למשל איפשהו על כביש 4 שגובל ביניהן. אם כפר סבא תשים 40 מיליון (שאמורים ללכת על הרחבת אצטדיון לויטה) ורעננה תספק סכום דומה ואולי השלמות מהטוטו, קרן המתקנים ספונסרים וכולי אפשר להגיע לאיזה 100 מיליון שיביאו אצטדיון קומפקטי ויפה של עד 10,000 צופים (בהתחלה יספיק להם גם פחות). הבעיה היא שעם האגו והבירוקרטיה קידום מיזם חדש לאצטדיון משותף לכפר סבא-רעננה ייקח אפילו 5 שנים לתכנון, גיוס כספים ובנייה בעוד שהזמן דוחק והסתפקות במיזם כמו הרחבת לויטה אמורה להתבצע תוך חצי שנה בלבד.

    כפר קאסם (2,000 בשלב א' ביציע אחד, עד 7,000 בסה"כ בעלות משוערת של 60 מיליון ש"ח)
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Bodek_Architects_Kfar_Qassem_Football_Stadium.Xxx

    יפיע-מגדל העמק (5,000 בשלב א' בעלות משוערת של כ40 מיליון ש"ח עד 10,000 עם יציעים מאחורי השערים, למי ששם לב ההדמייה שלו היא למעשה ההדמייה של האצטדיון שתוכנן ברחובות במיקום הקודם בשכונת וייסגל שנפסל)
    http://www.goler1.co.il/assets/pics/89611468090181.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/9/16
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    משחק יום חמישי.
    משחק היום.
    משחק מחר.
    מעניין אם נשחק מחר על דשא או על חול.
    ואני לתומי חשבתי שהיתרון שלנו בלאומית זה שנשחק ראשונים ואז מצב הדשא עוד יהיה סביר.
    בפועל ימי שני הופכים עניין שבשגרה אז...
     
    amn אוהב/ת את זה.
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אומנם זה לא כל כך קשור לפורום האצטדיונים, אבל גם לא להיכלי ספורט ולכן אני כותב כאן על כך שהמקומון הירושלמי של "כל העיר" פרסם שעיריית ירושלים החליטה לפרק את מגרש הכדורעף חופים היחיד שפעל בעיר בגן הפעמון (נפתח ביוני 2010 ושודרג במאי 2012 וכבר נסגר בתחילת ספטמבר השנה והחול נשאב ממנו) לטובת הסבתו למגרש קטרגל מחופה דשא סינתטי. מעבר למגרש כדורעף חופים זה היה בתחילה מעין "חוף מלאכותי" שפעל בעיר אם כי מסיבות "חוף" אטרקטיביות יותר נערכו כבר מ2014 ב"מתחם התחנה" הסמוך. העירייה טענה כי הפופולריות של מגרש החוף ירדה ולמגרש קטרגל יהיו ביקושים גדולים יותר. (מה שאולי נכון, ובכל זאת..חבל)

    המגרש (לא היחיד) בגן הפעמון כפי שפעל בעבר
    http://www.jerusalemnet.co.il/dyncontent/t_post/2012/5/21/445481862367109137436.Xxx

    החוף המלאכותי המשודרג במתחם התחנה שנפתח לראשונה בקיץ 2014, בא על חשבון "החוף" בגן הפעמון?
    https://shaza10.files.wordpress.com/2014/06/20140609_141030.Xxx

    מגרש החופים אירח בירושלים בהיסטוריה הקצרה שלו כמה טורנירים פתוחים לחובבי הענף אבל כמובן שבהקשר ארצי אירועים כמו אליפות פוצ'יוואלי (מתקיימת לרוב בנתניה) או כדורעף חופים (מתקיימת למשל בחוף גורדון בתל אביב) וכמובן ערי חוף נוספות כמו חיפה, חדרה, ראשל"צ, אשדוד ואילת אירחו טורנירים שונים שכאלה כפי שתוכלו לראות באתר של איגוד הכדורעף.

    אגב על פי התוכניות ב"פארק האסבסטונים" שמתוכנן בשכונת קריית יובל בירושלים אמורים לקום גם מגרשי כדורעף חופים אם כי הפארק עדיין בשלבי תכנון אך לעומת זאת בספורטק עמק הארזים למשל ככל הידוע לי בין שלל המתקנים שאמורים לקום בו, לא אמור להיכלל גם מגרשי חול לכדורעף חופים. אגב בפרסומי העירייה בעבר דובר שלצורך אירוע גדול יותר שיצריך "אצטדיון כדורעף חופים" זמני, האתר המיועד להקמתו הוא בגיא בן הינום שנמצא לא הרחק משם (סמוך לבריכת הסולטן, באתר של "חוצות היוצר"). בכל אופן סגירת המגרש בגן הפעמון טרם שהוכשר מגרש חלופי קבוע (ובעיר בגודלה של ירושלים אפשר גם 3-2 מגרשים במיקומים שונים) לא ממש מסייעת לקידום הענף בירושלים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/9/16
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אם אין לירושלים חוף אז נראה לי סביר מאוד שלא ישחקו שם כדורעף חופים.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 74)

  1. מכבי.קריית גת