בכל אופן הכשל של הפועל תל אביב להרים את מיזם האצטדיון בבת ים היא ההצלחה של עיריית תל אביב להצדיק את הרחבת בלומפילד. זה עדיין לא סוף פסוק כי עיריית בת ים יכולה לקדם את הקמת האצטדיון במתווה אחר ובבעלות העירייה אפילו ורק להשכיר אותו להפועל ת"א שלא לדבר על תוכניות איחוד עיריות בת ים ותל אביב שמאיימת להתרחש אי שם. אבל עדיין כל עוד גולדהאר ממשיך לחפש אתר לאצטדיון חדש למכבי וכל עוד הפועל תל אביב כושלת אין טעם להרחיב את בלומפילד פי שתיים מהקיבולת ל29,000. 14,400 המקומות שלו יספיקו להפועל ת"א הכושלת של ימינו. ואילו את בת ים נשלח לדאוג לשיפוץ ואולי אפילו בניית יציע נוסף לאצטדיון שלה לפני שתדאג לקבוצות מערים אחרות.
נאום יפה, אבל מאיפה הסקת שהטענות למכבי ת״א? ברור שהטענות הן לעיריה. נתניה בתנופת בניה והיא הולך וגדלה בקצב. רק בשכונה המדוברת שגם אני מתגורר בה(ויש לציין שחלק מהתושבים בשכונה באמת סובלים מעודף בכיינות אבל זה גם כנראה בין היתר מה שהפך אותה לשכונה איכותית ומאוד מבוקשת עם ועד חזק) יש כמות תושבים כזו שאפשר להכריז עליה כעיר בפני עצמה. העיריה לדעתי לא נותנת את הדעת לצירי התנועה. שכונת עיר ימים כוללת מגדלים של 20 ו 30 קומות ובבוקר הם אמורים לצאת החוצה דרך אותם צירים קיימים(למרות שיש תוכנית לגישה נוספת ממערב לשכונה- לא כל כך מסתדר לי עם פרט קטן ולא משמעותי שנמצא ממערב... סך הכל ים...). באצטדיון נכון להיום בעיית הגישה היא בעיקר בימי חול ואכן ביום שיוגדל(אם בכלל יקרה בימינו) ברור שיצטרכו לתת פיתרונות. בימי חול גם הבעיה של התושבים- ומניח שמדובר בעיקר על התושבים באזור הדרום מערבי של השכונה. עלי למשל אני כל העניין הזה לא משפיע כי אני גר בצד אחר. הלואי שנגיע למצב שנתניה תשחק באירופה ויהיה באצטדיון כל שבוע משחק עם אצטדיון מלא. מהכרות עם האופי של חלק מתושבי השכונה- גם כשזו תהיה מכבי נתניה זה יפריע להם אבל במקרה כזה לא יפעלו. גם במקרה הנ״ל אני חייב לציין שאני בספק. אולי שוב ניפוח של הצהובון. Sent from my iPhone using Tapatalk
לתקוף את הפעילות באיזור התעשיה? אזור תעשיה משרת את התושבים. אצטדיון כדורגל ממש לא. לפחות לא את רובם- בטח במשחקים של קבוצות מחוץ לעיר. Sent from my iPhone using Tapatalk
לתקוף פעילות של אזור תעשייה שאושרה בו בנייה בלי להכשיר נתיבי תחבורה בהתאם. במקומות מאורגנים יותר העירייה לא מאפשרת פתיחת מתחמים עד השלמת דרכי גישה נוספים.
סינמה סיטי? נו באמת... זה לא שבנו מפלצת כמו בראשל״צ... לא תהיה שם שום בעית גישה או חניה. Sent from my iPhone using Tapatalk
כנראה מי ששיווק את הבתים אבל כשאתה לא מסתפק במה שמבטיחים לך אנשי מכירות אתה הולך לבדוק מעבר כי זה שמוכר לך יספר כל אגדה אפשרית כדי לשכנע אותך. Sent from my iPhone using Tapatalk
תלוי ייתכן שגם העירייה מסרה הצהרות אחרות ליזמים. למשל בדיון ההיכלים סיקרתי את הסיפור של תוכנית היכל הספורט שתוכנן בגבעתיים לעד 2,000 מקומות שתוכניותיו סתרו מחויבויות של העירייה לתושבי האזור (כמו שלכל 10 מקומות בהיכל יוקצה מקום חנייה או שיוסדר חניון אוטובוסים לצידו עבור שחקני הקבוצות וכולי) ובשל כך העירייה נאלצה לוותר ולהקטין אותו. בכל אופן אף אחד לא נביא ואין לדעת אם לא תוקם בעתיד קבוצה נתנייתית יריבה שגם תשחק באצטדיון (זאת יכולה להיות אפילו בית"ר טוברוק אם תצליח להעפיל לפחות לליגה א') ולכן קשה להאמין שהעירייה היתה מציגה מחוייבות כזאת של שימוש באצטדיון איזה 30 ימים בשנה שכוללים את כל משחקי הבית בליגה ובמשחקי גביע של מכבי נתניה בלבד. ואגב גם ענפי ספורט אחרים עוד יכולים למצוא יום אחד את דרכם לאצטדיון כמו נבחרת ישראל ברוגבי שאצטדיון וינגייט בגודלו הנוכחי קטן עליה. יש לאזור לא מעט תוכניות לשיפור כבישים ותחבורה ציבורית כמו הקו הכתום שאפילו לא יהיה רק"ל אלא אוטובוסי "מטרונית". אבל במקביל גם תוכניות המתאר של העיר להוסיף מידי שנה אלפי תושבים וגם תוכניות לעשרות מגדלי משרדים, שטחי מסחר תעסוקה ובילוי, מוסדות אקדמיים, רצועת מלונות חוף ועוד ישפיעו על עומסי התחבורה. ובכל אופן הרושם שלי שהמצב של תושבי עיר ימים למשל עדיין יותר קל משכונות ענק כמו בפתח תקווה למשל מבחינת עומסי תנועה על צירי הגישה. בסופו של דבר מי שסובל באמת מהפקקים אלו הנוסעים מתל אביב לאצטדיון והמבקרים באתרי הבילוי שבאזור ולא רק התושבים. אבל עם כאלה מחאות ספק אם למשל ירצו לתת למכבי להוסיף באצטדיון יציעים זמניים שיגדילו את הקהל במשחקים ובהתאם גם עומסי תחבורה.
תחנת רכבת חדשה מתוכננת בקרית השרון טוב, אז אולי בעוד 10 שנים תהיה תחנה עוד יותר קרובה לאצטדיון Sent from my iPhone using Tapatalk
אם כבר סלילת כביש 561 בין כביש 2 וכביש 4 יותר רלוונטית לאזור התעשייה ספיר (והאצטדיון) כציר גישה נוסף. פרוייקט חשוב אחר זאת הכפלת מסילת החוף מה שיאפשר להגדיל את תדירות הרכבת לתחנת ספיר (למי שזוכר דווח שכיום לא כל הרכבות לנתניה עוצרות בתחנת ספיר, אם כי עיקר הבעיה היא לרכבות שבאות מהצפון ולא לרכבות שמגיעות מהמרכז). בכל אופן לא משנה כמה תחנות רכבת יהיו קרוב יחסית לאצטדיון, בסופו של דבר צריך לדאוג לצירי הכבישים כי מה לעשות נתניה זה לא תל אביב שיכולה להרשות לעצמה את בלומפילד בלי הרבה שטחי חניה ולהסתמך על נגישות תחבורה ציבורית. אפילו בתוכניות הרק"ל והמטרוניות של אזור המרכז שישרתו גם לא מעט ערים בשרון הדרומי (הקו הצהוב והקו הורוד יגיעו לרעננה, כפר סבא, הוד השרון, רמת השרון, הרצליה) המסלולים לא ממש מגיעים לנתניה והמסלול של הקו הכתום בנתניה זה בכלל מסלול סגור של מטרונית במסלול מהיר שישרת את נתניה בלבד.
אם לוקחים את המרחק בין תחנת בית יהושע לתחנת נתניה נקודת האמצע יוצאת בדיוק ליד אצטדיון נתניה. אבל המטרה של תחנת ספיר היא לשרת את אזור התעשייה ולא את האצטדיון. עוד לא ידוע מתי יסללו את הכבישים 551 ו-561. אבל הארכת איילון עד שפיים וסלילת כביש 531 מערב שנמצא כרגע בעיצומו יעזור בהחלט להוריד מהעומס על כביש החוף בין גלילות לוינגייט.
הדמיה מעדכנת של האצטדיון החדש בטבריה: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2b/Bodek_Architects_Tiberias_Municipal_Football_Stadium16.Xxx