אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אל תהיה פסימי. אצטדיון טדי הורחב פעמיים. אצטדיון בלומפילד הורחב לגובה. אצטדיון דוחה הורחב וגם אצטדיון אום אל פאחם. אצטדיון עפולה הורחב ומתוכנן בעתיד להתרחב שוב בהתאם לנדרש בליגת העל. ואני לא מתייחס להרחבות מאולתרות יותר כמו אצטדיון גרונדמן או אצטדיון גרין.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/10/19
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  2. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    טדי הורחב כי הקבוצה המארחת היא מהאהודות במדינה, זה לא המצב באשדוד ולא בנתניה וגם לא בפתח תקווה. דוחא הורחב כדי לעמוד ברף של ליגת העל למיטב ידיעתי, ובעפולה זה כדי לעמוד ברף של הלאומית.
    זו לא פסימיות, פשוט גם בראייה של 40 שנה קדימה לא נראה שתהיה סיבה להרחיב את נתניה ל-24 אלף מקומות ואת פתח תקווה ל-20 אלף. באשדוד, בכלל, אין שום הצדקה להגדלה מאסיבית.
     
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    הקבוצה המארחת בטדי לא מושכת כל כך הרבה קהל שהצדיק את בניית היציע הדרומי, ועברו רק כ22 שנה מאז שנפתח עם 2 יציעים עד שנבנה בו היציע הרביעי שרק בימים אלו מקבל קירוי (ועוד לא דיברנו שהכינו תוכנית הרחבה נוספת ל53,000 מקומות), אז בוא נחכה 20 שנה (לא 40) כדי לראות אם עד אז יבצעו הרחבות בנתניה ופתח תקווה. אף אחד גם לא אמר שנתניה או פתח תקווה יורחבו במכה עם 2 יציעים מאחורי השערים ולא כמו בטדי תחילה רק יציע אחד (כ5000 מקומות בנתניה, כ4000 במושבה) או לחלופין רק יציעים במחצית הגובה (שתחילה בחנו את הקמתם עוד כשהתל אביביות גלו מבלומפילד בזמן שיפוצו). אצטדיון דוחה הורחב אף שבטווח הרחוק יותר כבר מתכננים הקמת אצטדיון חלופי וגדול יותר בסכנין שלא יהיה מוגבל כמו הנוכחי בהרחבה בשל מיקום בתים וכבישים סביבו. והלוואי שגם את אצטדיון טרנר היה ניתן להרחיב בפינותיו כמו שבאצטדיוני חדרה ואשדוד העתידיים ישמרו על עתודת הרחבה של יציעים פינתיים (תוספת של כ3000 בפינות בחדרה וכ4000 בפינות באשדוד, כלומר אצטדיון טרנר אם היה ניתן להרחיב אותו בפינות יכל להיות מורחב למעל 20,000 מקומות גם בלי פירוק הגג או משהו כזה). זה שבעיניך היום אתה לא רואה הצדקה להרחבה מסיבית, זה לא אומר שלא תהיה הצדקה כזאת בשל גידול בקהל המקומי או בשל בחירה להתמודד על אירוח אירועים בינלאומיים שיצדיקו את ההרחבה (למשל השתתפות בהצעת אירוח ליורו, ואגב היה זה יורו הצעירות ב2013 שנתן זרז להקמת אצטדיוני פתח תקווה ונתניה והרחבת טדי למעל 30,000 צופים). אתה יכול כעת לדעת אם עד יורו 2048 (פחות מ40 שנה מאז שבנו את נתניה והמושבה וגם חגיגות 100 שנה לקום המדינה) שישראל לא תתמודד על אירוח יורו לבדה או עם יוון למשל ותכשיר עבורו עוד אצטדיונים גדולים? או איזה אירועים ספורטיביים אחרים (המשחקים האירופאים למשל). אתה יכול לדעת אלו קבוצות יהיו כוכבות ליגת העל בעוד 10 ו20 ו30 שנה? אלו קבוצות יאוחדו ואלו יפורקו ואלו יקבלו ספונסרים עשירים כמו גולדהאר? (נזכיר שעד לפני כמה שנים הפועל באר שבע למשל היתה קבוצה חלשה שמשחקת בוסרמיל בליגה הלאומית, והמהפכים שעברה עם בעלים חדש ועשיר, בניית אצטדיון, גידול בקהל וזכייה באליפות כמה שנים יכולה להתוות דרך גם לקבוצות אחרות כמו הפועל חדרה למשל, גם אם לא תסתיים בשרשרת אליפויות) אני רק יודע שבפרמטר כמו גודל אוכלוסיה, אשדוד ופתח תקווה של עוד כמה שנים יכילו את מספר התושבים של חיפה כיום (ואם תגיד לי שחיפה היא חלק מגוש מטרופוליני גדול יותר, אני אגיד שבחיפה והקריות יש גם יותר מקבוצה אחת). אז אם בחיפה פועל אצטדיון של 30,000 תושבים, אצטדיון של "רק" 20,000 באשדוד ופתח תקווה יוכל להפוך ללגטימי. ואם אצטדיוני טדי ובלומפילד וסמי עופר יוצעו לטורניר כמו היורו, גם אצטדיונים כמו אשדוד ונתניה וטרנר יוכלו להיות מוצעים עבורו ולתכנן הרחבה לשם כך. אז שבינתיים שיכינו תוכניות הרחבה למגירה. לפעמים עצם בניית אצטדיון מקפיצה את גודל הקהל כמו שגדלו הקהלים של מכבי חיפה ומכבי ת"א כשחנכו אצטדיונים גדולים יותר. ומן הסתם אצטדיונים ביתיים חדשים באשדוד וחדרה ורמת גן ונצרת ישפיעו גם על הקהל. ושים לב שאני מדבר על אשדוד וחדרה ולא על איזו רעננה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/10/19
    Maccabi Diamond אוהב/ת את זה.
  4. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    2,010
    לייקים שהתקבלו:
    790
    מין:
    זכר
    גם אם יהיה באיזשהו דרך בישראל אצטדיונים ליורו לא יהיה תשתית ארגונית
    מקסימום אירוח בית/ יורו צעירות/ סופר קאפ
     
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    ליורו 2020 אולי אין תשתיות, אבל מי אומר לך שלא יהיו תשתיות עד ליורו 2040 או אולי יורו 2048 (100 שנה לקום המדינה)? חוץ מזה בכוונה אמרתי שלא בהכרח אירוח לבד אלא עם מדינה נוספת כמו יוון למשל (ואפילו יוון וקפריסין) ככה שהתשתית הכי מורכבת כמו אצטדיון לגמר לא חובה שייבנה בישראל (איך נרים עכשיו אצטדיון של לפחות 70,000 מקומות) אלא נסתפק באצטדיון האולימפי באתונה.. ובמקום להצטרך להקים 10-8 אצטדיונים יספיקו רק 5-4 שחלקם יכולים לבוא כמות שהם (למשל אצטדיון סמי עופר). לאור המורכבות האירופית בהפקת יורו 2020 (שישראל הציעה לקיים פה בית באצטדיון טדי שנועד להרחבה לשם כך) אני די בטוח שלא ימהרו להחליט באירופה על קיום יורו מפוצל נוסף (נגיד ב2040) ככה שלא נוכל לארח בית בודד, זה יהיה או לארח חלק ניכר ואף מחצית מהטורניר (או כולו) או לא לארח בכלל.

    יורו צעירות כבר אירחנו ב2013 (ומאז התשתיות רק שודרגו כשנפתחו מאז אצטדיוני סמי עופר וטרנר, הורחב אצטדיון בלומפילד, נוסף גג בדרומי בטדי שבהמשך גם יקבל תאי VIP, ועוד לא דיברנו על אצטדיונים חדשים בדרך כמו חדרה ואשדוד ונצרת ואחרים שבדרך גם בקרית אתא, רמת גן, אצטדיון לאומי במרכז הארץ וכו') ככה שלא רואה סיבה להילחם על אירוח נוסף שלו כל כך בקרוב כי ספק אם אופ"א תפרגן גם אירוח נוסף שלו בארץ בקרוב (מבעיות ביטחון ותשתיות בארץ ועד לביקוש אצל מדינות נוספות באירופה לארח את הטורניר). ולמרות שכבר יצא לישראל להתמודד על אירוח יורו הנשים, אני מניח שלאור המצב המתדרדר וחוסר הפופולאריות של כדורגל נשים בישראל קשה לראות צורך במועמדות נוספת ליורו הנשים עד שישתפר הענף קודם כל אצלנו בליגה וביכולות נבחרות הנשים והנערות.

    חוץ מזה יש שלל טורנירים אחרים שיכולים להתמקד בחלק מהערים והאצטדיונים כמו למשל המשחקים האירופאיים, המשחקים האולימפיים האירופאים לנוער, טורניר אליפויות אירופה, משחקי האוניברסיטאות באירופה, משחקי ספיישל אולימפיקס אירופה, ואפילו שינוע המכביה ליעדים חדשים בארץ (למשל לקיים את טקס פתיחתה בבלומפילד או סמי עופר לשם שינוי). למשחק כמו הסופר קאפ האירופי אין צורך באצטדיון מיוחד (סמי עופר או בלומפילד ראויים מספיק וגם טדי אחרי שישודרג בתנאי אירוח הVIP) ובינתיים אין אצטדיון מספיק גדול לאירוח גמר הליגה האירופית למשל. השאלה אם ישראל רוצה ללכת על אצטדיון לאומי של 50-40 אלף מקומות ומעלה כמו שנדרש לגמר ראוי לליגה האירופית, האם רוצה ליצור "קאדר" של אצטדיונים בגודל 50-30 אלף מקומות הראויים גם ליורו (לא כולל גמר), או להסתפק רק בקאדר אצטדיונים של 30-10 אלף מקומות המתאימים בעיקר לליגת העל ולטורנירים אירופאיים זוטרים יותר כמו יורו הצעירות ויורו הנשים. אלו לא דילמות ייחודיות רק לישראל. גם בולגריה וסרביה למשל מתלבטות האם לשנות את תוכניות פיתוח האצטדיונים שלהן כדי להציע 4-3 אצטדיונים כל אחת הראויים ליורו (ואפילו להצעה בלקנית למונדיאל, ואפשר לחשוב שבבלקן יש תשתיות כל כך מפותחות לאירוח). גם רומניה חווה גידול במספר האצטדיונים שלה שמכילים מעל 30,000 וראויים ליורו. גם הולנד ובלגיה וקרואטיה וצ'כיה וכו' מתעסקות בנושא הפיתוח של אצטדיונים חדשים שחלקם בקנה מידה גדול מספיק לטורנירים אירופאיים ולא רק לצורכי הליגות המקומיות.

    תזכור שגם אצלנו יש תוכניות קבורות בלי קשר לאירופה. אצטדיון טרנר במקור יועד ליותר מ30,000 צופים, וגם אצטדיון בת ים החדש (והברפלד בראשל"צ, ומודיעין שמקצה שטח להקמת אצטדיון בעתיד ולא מעט הצעות לאצטדיונים למכבי ת"א בגלגול הקודם כשעוד היה נראה ש30,000 יספיקו כולל הצעה של עיריית ת"א לאצטדיון בצומת חולון), אצטדיון טדי יועד ליותר מ50,000 צופים, וגם אצטדיון רמת גן החדש ומכבי ת"א היתה רוצה אצטדיון של לפחות 40,000 ברמת השרון או עיר אחרת.

    אז תיקח נגיד את טדי המורחב ל50,000 ועוד אצטדיון לאומי ל60-50 אלף במרכז (ברמת גן/רמת השרון/מודיעין), תוסיף את טרנר המורחב ל30,000, סמי עופר כמות שהוא ועוד איזה אצטדיון שתיים (נתניה מורחב ל30,000, בלומפילד מורחב בקטנה למעל 30,000) והנה יש לך 5 אצטדיונים להצעה משותפת עם יוון. מורכבת יותר אך לא בלתי אפשרית הצעה (ב2048/2040) להכשרת 10-8 אצטדיונים לאירוח לבד (על בסיס אצטדיונים שניתן יהיה להקטין בהמשך שכוללים גם את האצטדיונים המתוכננים בנצרת, אילת, אשדוד, ראשל"צ, המושבה בפתח תקווה וכו' חוץ מירושלים, חיפה (שאולי במקרה כזה תיאלץ להרחיב את סמי עופר למעל 40,000), באר שבע, נתניה וגוש דן שבהצעה לאירוח מחצית מהטורניר. אם תרצו אין זו אגדה..
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/10/19
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    עד שבישראל החלו לאמץ את פריסת מצלמות האבטחה ביציעים לאיתור אוהדים מתפרעים וגם זה רק בחלק מהאצטדיונים, באיטליה כבר מתקדמים בהצעה לשלב הבא, התקנת מכ"מים ביציעים שיסייעו לאתר מבין האוהדים את אלו שקראו קריאות גזעניות וכו'.
    באיטליה מצאו פיתרון לבעיית הגזענות: מכ"ם

    נזכיר שבאיטליה הציעו בקיץ רעיון נוסף, התקנת תאי מעצר באצטדיונים עצמם לאוהדים מתפרעים וגזענים (במקום להצטרך לעצור אותם ולהוביל בניידת לתחנת המשטרה). צריך כמובן לזכור אבל שבאיטליה גודל הקהל באצטדיונים גדול משל ליגת העל שלנו.
    ??? ??? ????? ?????? ????: ????? ??????????
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/10/19
  7. ישראל ישראל Guest

    מישהו יודע מה עם בלומפילד? מתי ממשיכים עם הקירוי החיצוני?
     
  8. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    נראה לי שהפסיקו לעבוד על החיפוי החיצוני ברגע שהתחילו לשחק שם.

    לפני חודשיים נערך שם המשחק הראשון מאז השיפוץ ואני לא רואה שום התקדמות מאז.
     
  9. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    נטען שהדדליין לסיום העבודות הוא מרץ 2020. אולי יתחילו לעבוד בערך במקביל לפגרת השזרוע.
     
  10. hbs7 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/10/14
    הודעות:
    3,058
    לייקים שהתקבלו:
    2,415
    מין:
    זכר
    השאטלים לבלומפילד לקהל חוץ, מתפקדים בצורה טובה?
    זו הדרך הנוחה להגיע?
     
  11. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,539
    לייקים שהתקבלו:
    5,510
    האמת שאם מגיעים מוקדם מספיק תמצא חנייה ברדיוס של ה-10 דק הליכה.
    הבעיה היא הפקקים בחזור, בטח כשיש לכם נסיעה רצינית הביתה. על השאטלים לא עליתי, אם הם עוזרים עם החזור אז עדיף.
     
  12. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    המלצת זהב, שאני מקווה שלא קוראים פה יותר מידי כי יכולה להידפק לי - בית טפר ליד אבו כביר.
    ליד הכלא, מתחם קניות של חליפות וכד' עם חניון חינמי קטן שפנוי תמיד. ההליכה ארוכה יחסית, זה מעל קילומטר, אבל זה מתקזז עם פקקים שלא קיימים, לא בהלוך ולא בחזור, גם אם מגיעים חצי שעה לפני השריקה. אפשר גם לקחת קורקינט משם ולשם ואז זה סבבה לגמרי. יש ירידה לאיילון ממש ליד, מרגע שנכנסים לאוטו זה לא יותר משעה לבאר שבע.
     
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מישהו יכול לעדכן בתמונות מטדי? מה הוסיפו בינתיים בקירוי בדרומי והבנתי שידיעות ירושלים פרסם שכבר התחילו בעבודות להקמת 8 תאי הVIP במערבי (בין 18-15 מקומות כל אחד, ועלות מנוי של בין 200 ל400 אלף שקלים לעונה)..

    ואגב זוכרים שסיפרתי לפני כמה שבועות על מכרז לתאורה אינטראקטיבית צבעונית מתחלפת שתותקן בטדי? אז קבלו כמה הדמיות לאפקטים שמוצעים על ידי אחת המתמודדות (לדעתי יכלו לשלב גם וגם, "תאורת היצף" שתאיר את לוחות הגג ואפקטי "תאורת ניאון" לקורות הגג, וחוץ מזה חבל להתמקד רק בגג ולא גם בהארת עמודי החזית).





     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/10/19
    katamoni אוהב/ת את זה.
  14. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    נראה טוב בכל אופציה
     
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    בינתיים נדחה מועד סגירת מכרז השיפוץ של אצטדיון אלסלאם באום אל פאחם מ24 באוקטובר ל7 בנובמבר
    http://he.umelfahem.org/Userfiles/File/mnksa/2019/t132019h.Xxx

    חזית האצטדיון מימין על רקע מגרש האימונים לצידו
    https://scontent.fsdv3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/72882804_1273932749458716_8083568917148073984_n.Xxx?_nc_cat=106&_nc_oc=AQkqpNr5Gffd8LEeSG5Z3N6b53mrGF69_rfpp25biuhqqvgG8m6GFx-GG0eauMNs9Qg&_nc_ht=scontent.fsdv3-1.fna&oh=67d2824caf5233f03c75dd2194a857c7&oe=5E1A9E6C