אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    לנתניה יש פי כמה וכמה עונות בליגה הבכירה מלרעענה או קריית שמונה, בוא לא נגזים. לומר שבקלות נתניה מושכת רבבה (אפילו שתיים!) למשחקים עם חשיבות זה פשוט לא נכון - שוב, הממוצעים מראים אחרת.

    נצמדתי להגדרה של נתניה כמטרופולין בלי קשר לדיון הספציפי, העיר הזו פשוט לא משמשת כמטרופולין ולא תשמש כנראה לעולם, בדיוק מהסיבות שציינתי. אם כבר העניין רלוונטי רק בהתייחסות לבאר שבע ובעבר חיפה, אבל זה קלוש (על אף ששם כאן יש אלמנט איזורי).
    לגבי פיירברג - תשמע, מה שהיא רוצה קורה וכולי וכולי, אוקיי, זה לא הופך את נתניה למוקד משמעותי כמו שאתה כנראה חושב, יש דברים שאינם בשליטתה. עיר מנומנמת למדי, סוג של פתח תקווה עם מיקום פחות טוב וחוף ים נהדר שמושך צרפתים ושאר ירקות, כך שזה מתקזז. האם פתח תקווה היא מוקד? משהו שאפשר להחשיב כמטרופולין? לא. שוב, יש ארבעה מוקדים כאלה בישראל - תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע - בהתחשב בגודלה המצומק של מדינת ישראל, זה כנראה לא ישתנה לעולם (להערכתי, אם יקום משהו שאפשר להגדיר כמטרופולין חדש הוא יהיה רלוונטי לאוכלוסיה הערבית, אולי נצרת).

    אני לא התייחסתי ל-89 בתקופת הזוהר, אלא העונה האחרונה שבה הייתם בצמרת לפני בצורת ארוכה. ובכל אופן, מדובר על 6 שנים בסך הכל בין תום תקופת הזוהר לאותה עונה, זה לא זמן שבו יש תהפוכות כאלה יוצאות דופן, הקהל הנתנייתי פשוט היה גם אז, עם כל הנתניה ועוד 15, קטן מהקהלים התל אביבים ואולי גם מזה של בית"ר שמשכה אליה את "ישראל השנייה" (שונא את המונח שנאת אמת). למעשה, מכבי חיפה ככל הנראה החזיקה כבר אז בקהל בהיקף דומה לזה של נתניה. ה"נטישה" שאתה מדבר עליה היא מה שרבים קוראים לו קהל הצלחות.

    זה מצחיק שאתה שוב מזכיר את הפועל, אחרי שטענת שלנתניה יש פוטנציאל קהל גדול משלה. הפועל תל אביב כבר 20 שנה נכנסת לטופ 4-5 קהלים בישראל מבחינת ממוצעי הגעה, משהו שנתניה רחוקה ממנו. הפועל ירדה ליגה והביאה ללאומית, באיצטדיון חוץ עבורה, ממוצע קהל דומה לזה שנתניה הביאה בעונה בה הגיעה לפלייאוף העליון והייתה סוג של מרעננת של הליגה. בליגת העל הפועל תל אביב, בתקופה הרבה (הרבה, הרבה) יותר שחורה מזו של נתניה כעת, מושכת משמעותית יותר צופים.
    אתה טוען שאני מתיימר לחזות את העתיד על בסיס כלום, אבל אתה מתעלם לחלוטין מהמציאות העכשווית בונה תסריטים שלא מבוססים על שום דבר. שום אומר - קודם שנתניה תביא, בעונות שהן לחלוטין טובות עבורה כחלק ממעמדה בכדורגל הישראלי, ממוצעי קהל שבכלל מתקרבים לתכולת האיצטדיון הקיים, ולא מתכתבים עם חצי התכולה, מלמטה או למעלה (לרוב מלמטה, יש לציין), שתהיה איזושהי מגמת שיפור בולטת לעין, ואז נוכל לדבר על צורך כלשהו בהרחבה של האיצטדיון.
     
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    די כבר! אני קורא לסיים את הדיון על מכבי נתניה בפורום האצטדיונים (רוצים להמשיך אותו? תעבירו אותו לפורום מכבי נתניה). לכתוב רק את כל שרשור הדיון הזה (שאתם מאריכים עוד יותר בציטוטי ההודעות הקודמות) לא מקדם את נושא הפורום. בשורה התחתונה זה לא שעיריית נתניה התחייבה להרחיב את האצטדיון בחודשים הקרובים (למעשה מאז שמכבי ת"א בחנה בפעם האחרונה הקמת יציע בנתניה ולא הקימה בפועל עברו כבר שנתיים) אז מה כל השרשור הזה. כשנשמע על תוכנית עדכנית להרחבת האצטדיון אז יהיה אפשר להתחיל לדון בנושא אם צריך להרחיב או לא ואיך וכמה צריך להרחיב (ביציע אחד או שניים, בגובה המפלס התחתון או התחתון והעליון, עם גג או בלי). אבל עד אז בואו נדון בהתפתחויות שקורות באצטדיונים אחרים שבבנייה ובתכנון.
     
  3. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    זה שאין כאן מתקני ספורט ראויים ובכמות מספקת זה בעיה ארצית, ממשלתית, ואין לעיר נתניה שום קשר לזה או לעובדה שבמחוזותיה יש את המתקן הכי רציני. וינגייט הוקם שם כי קק"ל יכל לספק שם את השטח הכי גדול ונגיש, לא מעבר.
    באופן כללי זה שנתניה של פיירברג קוראת לעצמה עיר הספורט של ישראל זה מהדברים המגוחכים שקיים פה, חגיגה פרובינציאלית. זה קצת כמו זה שבאר שבע מתגאה בקריית הסייבר החדשה, שגודלה קטן פי כמה וכמה מהענף בתל אביב, רק ששם לפחות באמת הייתה התקדמות אקטיבית, קיימת צמיחה אמיתית ובתקווה העיר אכן תצליח להדביק ולו במעט את הפער מול גוש דן בתחום הזה ובתחומים אחרים (ובאמת בתקווה, כי על אף שניהלתי כאן ויכוח על היותה של באר שבע "חור תחת" בהשוואה לתל אביב, זה לא חייב להיות ככה תמיד והפוטנציאל קיים. מדובר בעיר שבאמת מתפקדת כמטרופולין, וכמטרופולין יש לה הרבה לאן להשתפר).
    באיטליה המקום הכי נחשב ומרכזי לכדורגל נמצא בקוברצ'יאנו, פרבר של פירנצה. האקדמיה הלאומית נמצאת שם, אחד המקומות החשובים בעולם הכדורגל, שהוציא מאמני על רבים. למרות כל זה, אף אחד בפרבר לא מעז לקרוא למקום בירת הכדורגל של איטליה, גם לא בפירנצה רבתי, כי זה מגוחך.

    באשר לאירוח בסמי עופר - מסכים עם הרוב פה שאין שום סיבה למנוע את זה. את דעתי על הקהל שם ופעולותיו לא אפרט, רק אומר שאני לחלוטין לא בעדם, אבל זה לא מספיק כדי שיבואו את הגעת הנבחרת לאיצטדיון.
     
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אם כבר למנוע אירוח בסמי עופר אז על סעיף אחר, שהעיר קצת רחוקה משדה תעופה בינלאומי (מרחק נסיעה כפול מהנסיעה לטדי למשל, ופי 5 ממרחק הנסיעה הממוצע מבלומפילד ורמת גן) ומרחק הנסיעה מתיש את הנבחרות האורחות (ואוהדיהם) שכדי לא להיות עייפות צריכות להקדים ביממה את הביקור בארץ. כשירחיבו את שדה התעופה בחיפה בטווח הקצר לקליטת טיסות מאירופה, ויקימו נמל תעופה בינלאומי באזור מגידו בטווח הרחוק יותר, אז יהיה ראוי יותר לאירוח משחקים בינלאומיים (כנ"ל גם לגבי אירוח הנבחרת בבאר שבע כל עוד לא מוקם שדה תעופה בינלאומי בנבטים). ובכל זאת בקנה מידה בינלאומי מרחקי הנסיעה הללו לא כל כך נוראיים.

    ורק בואו נודה שעם כל הכבוד לתקרית בסמי עופר, כבר שמענו על תקריות מכוערות בטדי מאוהדי בית"ר ובבלומפילד מאוהדי הפועל ת"א וכן הלאה. אז אם יענישו על תקריות כאלה בשלילת משחקים באותם אצטדיונים אז עם מה נישאר? קיום משחקי נבחרת באיזה אצטדיון קריית שמונה? ועוד על מה, קריאות נגד שחקן לא פעיל באירוע ספורט לא רשמי שלא קשור בכלל להתאחדות לכדורגל? אם אלו היו קריאות במשחק רשמי פיפ"א או אופ"א כבר היו תובעות בעצמן את הענישה הראויה. עוד רגע יירצו שנלך בעקבות איטליה שרוצה להתקין מכ"מים באצטדיונים שתפקידם לאתר אלו קריאות נשמעו ביציע ולסייע לאתר אלו אוהדים קראו אותם.. ואם מתחילים בכדורגל עוד תמשיכו בהצעת סנקציות לאולמות כדורסל שנשמעו בהם קריאות וכן הלאה..
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/10/19
  5. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    1. הפער בין הקהל של נתניה לשל הפועל ת״א קטן בהרבה מאשר הפער בהישגים ב 20 שנה האחרונות.
    איך אפשר להתעלם מזה?
    2. כל הקהל בארץ הוא קהל הצלחות או נבנה על הצלחות. אוהד הפועל בגילי ראה יותר תארים ממה שיש לנתניה בכל ההסטוריה(אומנם בעיקר גביעים אבל גם כולל הצלחות באירופה כולל ליגת האלופות. הפועל ת״א בליגת האלופות מילאה את
    בלומפילד בלחץ. נתניה בליגת האלופות תצטרך הרחבה של האצטדיון הקיים בלי שום ספק בכלל)
    3. אתה מוזמן לבדוק- כל משחק עם משמעות נתניה מכרה מעל 10,000 כרטיסים בקלות. ולא, משחק על מקום שלישי הוא לא בעל משמעות שמזיזה למישהו את הביצה. בפורומים הדיונים לפני המחזור האחרון בעונה שעברה היו ברוח ״לא טוב לנו אירופה״- זה אומר הכל.
    4. רק איש מאוד מגוחך יכול להשוות את פתח תקווה לנתניה בהקשר של עיר מחוז.

    מבחינתי הנושא מוצה.

    מה שבטוח זה שאתם קהל מאוד שרוף ונאמן.
    לפני כמה דקות יצא לי לדבר עם אוהד מכבי ת״א. שאלתי אותו מה הוא חושב על בלומפילד- יודע מה אמר לי?
    שהאווירה נפגעה משמעותית ולא דומה למה שהיה כי בכמות כזו של קהל הרוב לא מעודד.
    קהל של פרוות ורולקסים אמר אדם חכם.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/10/19
  6. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    הפועל בצ'מפיונס מילאה את בלומפילד בלחץ בגלל יריבות לא אטרקטיביות יחסית ובגלל מחירים מאוד יקרים.

    לגמר גביע נגד אשקלון באו יותר אוהדי הפועל ב2007 מאשר למשחק צ'מפיונס נגד שאלקה נניח ב2010.
     
  7. רון עמיקם Member

    הצטרף ב:
    ‏21/2/04
    הודעות:
    2,394
    לייקים שהתקבלו:
    621
    הוא השליך את הסרט בגלל אותו קהל. והוא היה שנה מחוץ לנבחרת. סמי עופר צריך לנוח שנה-שנתיים מחוץ לנבחרת
     
  8. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    מה זה משנה למה הוא השליך את הסרט?
    אתה רוצה להעניש באופן קולקטיבי ציבור שלם של אנשים שגרים באיזור הצפון בכלל שחלק קטן מהם העז לשרוק בוז לבניון וזהבי (שוב, מה הפשע הגדול בזה בדיוק?), אבל טוען שה3 משחקים האלה לפרוטוקול (שזהבי השעה את עצמו מהם) הם איזה "עונש" הולם מספיק לאחד שזרק את סרט הקפטן?

    כשזה חוסר כבוד לזהבי ובניון אתה חורץ אוטומטית את דינו של אצטדיון סמי עופר, כשזה חוסר כבוד של זהבי כלפי הנבחרת אתה טוען שהעוונטה הזאת של "שנה מחוץ לנבחרת" זה בסדר.
    יפה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/10/19
    oranfu ו-Roma אוהבים את זה.
  9. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    3. כשאתה ממציא לעצמך הגדרות ל"משחק עם משמעות" זה מעניין. ברגע שהקבוצה היא קבוצת מרכז טבלה בעשורים האחרונים, כפי שהסכמת, משחק על מקום שלישי הוא חתיכת עניין, בכל העולם. הציפייה שלך שנתניה תהיה מועדון צמרת לא מחוייבת המציאות בשום צורה.

    4. כמובן שאין לך נימוק. השרון הוא איזור לווין, רשמית מוכר כנפה במחוז מרכז. כמו שיש נפת השרון יש נפת פתח תקווה, שנקראת גם דרום השרון. אי אפשר לקרוא לזה מחוז (בניגוד למחוז תל אביב, למשל). מדובר בערים עם המון קווי דימיון, הן לא מהוות מרכז לאף אחד, אלא מעין הרחבה לעניינים שמתנקזים לתל אביב, בין אם זה בענייני תעסוקה ובין אם בענייני פנאי. כמות האנשים שמגיעים לנתניה, וגם פתח תקווה, על בסיס יומי, בעבור עיסוקים שוטפים, היא זניחה לעומת כמות האנשים שעושים את הדרך ההפוכה. העניין הזה הפוך כאשר מדובר בערים שבאמת נחשבות למטרופולין, או בירות מחוז, או איך שלא תקרא לזה - תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע.
    אבל בסדר, אני איש מאוד מגוחך, כי אשכרה יש לי הסבר לטענות שאני מעלה.

    באשר להתייחסותך המאוד בוגרת ועניינית לקהל של מכבי - דעתו של אוהד בודד לא מעניינת ולא רלוונטית לשום דבר. התחושה שלי, אך היא לא באמת מדד בר סמכא, היא שבלומפילד הפיח רוח חיים בקהל כולו, שבעלייה בכמותו ובתרומתו. העידוד מצוין.
    פרוות, רולקסים ושאר קלישאות זה בולשיט טהור כשמתארים את הקהל בכדורגל, פשוט כי הסטטוס והעלויות שונים בתכלית מהכדורסל. אוהדי מכבי, בדומה להפועל ואף יותר מהם כמותית, נכנסים לטופ 3-4 של ממוצעי קהל כבר עשורים, ולקרוא לו לא נאמן זה לא ממש מחובר למציאות.
    בוא נגיד ככה, לאור התבטאויותך בנושא והתיאורים שלך בנוגע לציפיות של אוהדי נתניה והתירוצים לזה שלא מגיעים, אני חושב שאתה צריך להציץ מאחורי הגב, כי יש לך שם דבשת.
     
  10. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    בדיוק כפי שאין שום סיבה להעניש את סמי עופר ולמנוע מהנבחרת לארח שם בגלל התופעה, לא הייתה שום סיבה להעניש את זהבי.
    עשו טררם מגוחך מהעניין.
     
  11. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אני מסכים, פשוט הקריאה של עמיקם להעניש את סמי עופר ב"שנה-שנתיים בלי נבחרת" קצת מוזרה לי.
     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    בעפולה מתרגשים ממשחק גביע מול מכבי ת"א שלמעשה לא ממש קשור ישירות אליהם, כי "המארחת" היא הפועל אום אל פאחם, בעצמה אורחת זמנית בעפולה.
    היסטוריה בעפולה: לראשונה מכבי תל אביב תגיע למשחק בעיר - מיינט העמק - חדשות עפולה והעמק

    אום אל פאחם עצמה אף היתה מעדיפה להעביר את המשחק לאצטדיון גדול יותר מתוך אמונה שתצליח למשוך קהל גדול למשחק מהמגזר הערבי.
    גביע המדינה: מכבי תל אביב - הפועל אום אל פאחם | ספורט 1
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/11/19
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    יום יבוא וסמי עופר וטדי ובלומפילד ונתניה וטרנר והמושבה ודומיהם ייאלצו לשכוח בכלל מהנבחרת, אם יהיה פה סופסוף אצטדיון לאומי חדש (אולי גם כביתה של מכבי ת"א).. כמו שפעם מרבית המשחקים הללו רוכזו באצטדיון הלאומי בר"ג.

    וגם בלי ענישה עברו כבר שנתיים מאז אצטדיון טדי אירח משחק נבחרת (גם בגלל שמשחק הידידות מול ארגנטינה בקיץ 2018 בוטל ברגע האחרון, רק בחודש הבא יארח טדי את נבחרת פולין).. אז העונש של האחד זאת המציאות הרגילה בלי ענישה של האחר..
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/10/19
  14. Maccabi_Haifa Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/06
    הודעות:
    954
    לייקים שהתקבלו:
    210
    זאת פשוט חוצפה הניצול הזה שיש למכבי חיפה הרבה אוהדים.
    הפועל תל אביב פתחה את יציע 13 לאוהדי חיפה בנוסף לאלה שכבר נמכרו ליציעים מאחורי השער.
    מחיר כרטיס ליציע 13 התחתון עולה 250 שקלים. בחיים לא נתקלתי בסכום כזה בליגה שלנו

    Sent from my SM-T830 using Tapatalk
     
  15. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,356
    לייקים שהתקבלו:
    2,169
    אם יש משהו שלא צריך כאן זה אצטדיון לאומי חדש.
     
    oranfu ו-~Omri~ אוהבים את זה.