אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    נערך לאחרונה ב: ‏3/11/21
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    שדרוג מערכות הסאונד באצטדיון נתניה

     
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אצטדיונים ומתקנים חדשים: התוכנית של טרופר
    אצטדיונים ומתקנים חדשים: התוכנית של טרופר

    שר הספורט בהבטחות חדשות בנוגע לאצטדיונים ומגרשים. הקמת 2 אצטדיונים חדשים במגזר הערבי (למעשה מבחינת תכנונים יש אף יותר מועמדים כמו כפר קאסם, טמרה, נצרת, רהט ועוד) בתקציב של כ80 מיליון שקלים מטעם קרן המתקנים, השקעת 100 מיליון שקלים בהתקנת תאורה במגרשים קיימים שיאפשר להאריך בהם את שעות האימונים ולקיים גם משחקים בשעות ערב, הקמת עוד 2 מרכזי מצוינות לאימונים ברחבי הארץ (מלבד ה2 שכבר מתוכננים באשקלון ובקיבוץ מזרע שסמוך לעפולה) בכ15 מיליון שקלים, השקעת 240 מיליון שקלים ב8 קומפלקסים של מרכזי אימונים בכדורגל (כל מרכז אמור לכלול 4-3 מגרשים).

    אם רק נשווה לבקשות ההתאחדות והבטחות קרן המתקנים ומשרד הספורט בעבר; ההתאחדות ביקשה 30 מרכזי מצוינות אבל תקבל למעשה רק 12. ההתאחדות ביקשה לפחות 6 אצטדיונים גדולים חדשים, המשרד הבטיח לפחות 4 (כולל הבטחה ללפחות אחד בשפלה ואחד בשרון שיכולים להתפרש גם כאצטדיוני חדרה ואשדוד) אבל כעת מדבר רק על 2 וגם הם למגזר הערבי (וכנראה לא כולל אפילו אצטדיונים קיימים כמו סכנין ואום אל פחם). קרן המתקנים הבטיחה להשקיע 200-150 מיליון שקלים בתאורה לכ80 מגרשים אבל למרות שבוצעו מאז כמה פרויקטים של תאורה, כעת מדברת על השקעת 100 מיליון בלבד שהם כנראה במקרה הטוב עוד 50-40 מגרשים מוארים בלבד. בקיצור לא מספיק (ואף אחד לא מבטיח שגם יעמדו ביעדי התוכנית המצומצמת). יש לציין שזאת רק טיוטה של תוכנית קרן המתקנים לשנים הקרובות בנוגע לתשתיות הכדורגל ולא מפרט סופי.

    "הבשורה" של משרד הספורט: מיחזור רעיונות ישנים | כלכליסט
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/12/21
  5. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    משרד הספורט והמדינה בכללי צריכה לעודד בניית אצטדיונים פרטיים ולא רק אצטדיונים עירוניים (אפשר שגם יפריטו כמה אצטדיונים שבשימוש קבוצה אחת כמו טרנר, קרית שמונה ונתניה שסביר להניח שחדרה תעזוב אותה מתישהו) ואז יהיה עוד יותר קל לבנות אצטדיונים ומגרשי כדורגל.

    במגזר הערבי קודם כל צריך לחנך את האוהדים של כמה מהקבוצות (סכנין ואום אל פחם ואולי עוד) שאסור לשיר שירי הסתה כנגד יהודים ואז הם יוכלו לזכות לאצטדיון משודרג יותר. לצערי זה לא קורה ולדוגמא אום אל פחם זוכה לשדרוג לליגת העל למרות שרק במשחק פלייאוף ההישרדות האחרון האוהדים שלהם שרו שירי הסתה.
    וגם סביר להניח ששני האצטדיונים במגזר שמדברים עליהם זה בעראבה ובכפר קאסם ואולי גם בנצרת.

    אם כבר אצטדיונים למגזר הערבי אז למגזר הדרוזי מגיע ליהנות ממתקנים טובים יותר ממה שיש להם עכשיו.
     
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מספיק עם פנטזיות האצטדיונים הפרטיים. לרוב הקבוצות אין תקציבי ענק ובטח שאין בעלים בעלי יכולת לממן אצטדיונים פרטיים (למעשה חוץ מגולדהאר מי מבעלי קבוצות הכדורגל יכול כיום לממן אצטדיון? וגם הוא לא בעניין כרגע) ועם כל הכבוד הכדורגל הישראלי הוא לא איזה כדורגל ספרדי/איטלקי/אנגלי/גרמני ודומיהם שעם עשרות אלפי אוהדים מסורים, חזקים בליגות המקומיות ובאירופאיות (שלא לדבר שיכולים להגיש מועמדויות לאירוח טורנירי כדורגל כמו היורו והמונדיאל) ומושכים גם תיירים שיהפכו את ההשקעה לרווחית (וגם אז מנסים לדחוף בהם אירועים נוספים כמו הופעות, משחקי רוגבי וענפים נוספים כדי להגדיל את נפח הפעילות כמו העומס הקיצוני שהברנבאו המשופץ במדריד ממחיש לוורסטיליות המתוכננת בו כמתקן רב תכליתי) וממילא הקהל הישראלי הקיים דורש לרוב מחירים נמוכים שלא ייצרו רווח מספיק לבעלים לכיסוי ההשקעה (גם בלי הגבלת קהל מפתיעה כמו בימי הקורונה) וזה עוד לפני שדיברנו כמה יקרה הקרקע בישראל וכמה יקר עלות חומרי הגלם ועלות הבנייה ומיקומי האצטדיונים שנדחקים לא פעם לאיזור שולי יחסית כמו אזור תעשייה (אנחנו לא איזה הונגריה/רומניה/טורקיה/פולין שבונים יחסית מהר ובזול) ואז גם תנסה להביא אליו שימושים מסחריים נוספים וגם הם יצליחו במידה מוגבלת (כפי שמראים העסקים הפועלים באצטדיונים כמו נתניה וסמי עופר) וגם על הבלגן שיכול להיווצר כשאצטדיון פרטי אינו בבעלות הקבוצה אלא בבעלות בעלים זמני (כפי שהראה הסיפור סביב המיזם שנפל של כבירי כבעלים זמני של הפועל תל אביב ופרויקט אצטדיון בת ים) או איזה בעלים זר מחו"ל שגם יכול לדרוש דמי שכירות מופרזים בהשוואה לדרישות של העיריות לעלות שכירות האצטדיונים הציבוריים. בקיצור אצטדיונים פרטיים לא ריאליים בישראל כרגע. ואפילו אם נדבר על אצטדיונים קומפקטיים יותר לקבוצות קטנות יותר ופריפריאליות יותר עדיין גם השקעות של 100-50 מיליון שקלים לאצטדיונים של איזה 8-5 אלף מקומות נראים רחוקים מיכולת רוב בעלי הקבוצות ואם נדבר על אצטדיון בשותפות עם העירייה ועם קרן המתקנים אז כבר הוא לא יהיה אצטדיון פרטי במלוא מובן המילה. או במקסימום שיתרמו לבניית אצטדיון עירוני תמורת שינוי שם האצטדיון לשם התורם (כמו סמי עופר) או שם מסחרי (כמו שלמה ביטוח).

    ואדרבה שיהיה למגזר הערבי אצטדיונים אטרקטיביים ובכנות אצטדיונים כמו אום אל פחם וסכנין הם לא אטרקטיביים ולא משנה כמה סבבי שיפוץ יעברו (כל עוד זה לא רמונט כולל ברמה שעבר בלומפילד). אבל בינתיים כל מיזם נוצץ כמו אצטדיוני נצרת, עראבה, רהט, כפר קאסם ואחרים פשוט תקועים בשל חוסר יכולת של הרשויות העניות לשאת בעלות השקעה משותפת עם הכסף מקרן המתקנים. ובכל אופן עראבה לא מובילה בדרישה מבחינת הנחיצות כמו שגם טמרה לא. סכנין ואום אל פחם וכפר קאסם ונצרת אלו הקבוצות המובילות שמשחקות בליגות העל והלאומית שנדרשות לאצטדיונים ראויים (לא כולל יישובים ערבים קטנים שהצליחו גם להעפיל ללאומית), אבל גם אז תעלה השאלה האם לממן פרויקט חדש או לנסות לשפץ את הקיים (למשל לשפץ את אצטדיון עילוט ולהרחיבו במקום לבנות את אצטדיון נצרת בהר הקפיצה, בדיוק כמו מתיחת הפנים וההרחבה שמתכננים לאצטדיון קריית שמונה).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏4/11/21
  7. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    אם למישהו יש תמונה עדכנית מבניית המגרש החדש ליד אצטדיון המושבה שישלח.
    הבנתי שיש כבר עמודי תאורה חדשים סביב המגרש החדש
     
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    לא יודע כמה רלוונטי הדיון למה לא הצלו את הטריבונה במגרש באילת או למצב הדשא וההזנחה כשאוטוטו ממילא כבר אמורים משחקי הקבוצה לעבור למגרשים בקריית הספורט החדשה.

    מי דואג לכדורגל? - יום יום באילת
    מעל 20 שנה הטריבונות במגרש הכדורגל בלגונה ,ללא הצללה - יום יום באילת

    כזכור בשל רמת המגרש ירד מהפרק הרעיון לסיים את עונת 2019/20 בליגת העל בכדורגל ב"בועה" באילת.
    דשא מוזנח ובעיות תאורה: כך נראה האצטדיון באילת

    אגב המגרש שליד תיכון רבין בעיר המשמשת את בנות אילת דווקא כן מוצלל אך כנראה לא בממדים התקניים הדרושים לכדורגל בליגות הגבוהות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/11/21
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מישהו בעת אצטדיונים כאלה שדחוקים בלב מרקם עירוני? למרות שזה מקובל למשל באנגליה לתכנן אצטדיון שכונתי מוקף בינוי למגורים ומסחר וכו', לא מתחבר לפרויקט הסטודנטיאלי הזה.
    האצטדיון והעיר - הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, הטכניון

    https://architecture.technion.ac.il/wp-content/uploads/sites/41/2021/09/P_7-23-e1634244551215.Xxx

    בעבר אגב הצגתי את הפרויקט של הסטודנט רן ענפי בפנטזיה לחידוש איצטוני ברחובות לצד בינוי מחודש של מבנים סביבו (כזכור איצטוני מיועד להריסה כשיושלם פרויקט האצטדיון העירוני החדש שלצידו גם מגרש אימונים)
    8 פרויקטים מצטיינים במחלקה לאדריכלות של אוניברסיטת תל אביב – מגזין לג'יט Legit Magazine
    אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל | עמוד 499 | Asoccer.co.il - לאנשים שאוהבים כדורגל
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/11/21
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    המגרש החדש של גדנע יהודה בת"א כמעט מוכן

     
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    פריסת לוחות סולאריים על גגות המבנים במתחמי ספורט כמו אצטדיון עפולה

     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    סילבן אדמס ממשיך לפנטז על אירוח מונדיאל 2030 בשותפות עם סעודיה, איחוד האמירויות ומצריים..
    אדאמס: המטרה היא לסיים במקום 5 עם הניישן
    סטארט אם ניישן נפגשה בבית הנשיא עם יצחק הרצוג - וואלה! ספורט

    שמישהו רק יזכיר לו שכיום אין שלום חתום עם סעודיה והשלום עם מצריים הוא שלום קר רק בדרג המדיני אבל העם ממש לא "מחבק" את ישראל. מצריים וסעודיה יכולות בהחלט לארח ללא "סיוע" של ישראל (ושוקלות מועמדויות למונדיאל בלי קשר לישראל) ואם מתעקשים על מדינות ערב קרובות החתומות על הסכמי שלום אפשר לשאול למה להדיר את ירדן ואפילו הפלסטינים בגדה המערבית. הרי היחסים שלנו איתם יהיו כמה שיהיו עוינים, עדיין חמים יותר מ"היחסים" שיש עם סעודיה ואפילו מצריים. לפני שינדב את ישראל לארח מונדיאל, שיתרום לישראל אצטדיון לאומי חדש וגדול. ובכלל לפני שיחלום על מונדיאל שינסה משהו בעל סיכויים מעט טובים יותר כמו יורו, יורו נשים (ישראל התמודדה בעבר על אירוחו אבל לא ניסתה שוב לזכות באירוח לאחר הניסיון שכשל) או אפילו אירוח נוסף של יורו הצעירות או אף משחק בודד סטייל הסופר קאפ האירופי, גמר הקונפרנס ליג ודומיהם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/11/21
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    תקציר מחזור בליגת העל. 100 משחקים בטרנר (אם לא היו משביתים אותו תקופה בשל עבודות התחזוקה לגג כבר יכלו לציין זאת לפני כמה חודשים), מסמוס ההחלטה להדיר את אוהדי בית"ר מכניסה למשחק חוץ כך שבאו לאצטדיון פ"ת וקיללו את שחקן הקבוצה קמסו מארה המוסלמי, אבנים בדוחא ואבוקות בדרבי בבלומפילד. ממש ענישה אפקטיבית ומרתיעה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/11/21
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    נערך לאחרונה ב: ‏9/11/21
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,983
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    הדרישה של אוהדי הפועל ב"ש לאישור המנואלה לשלטי עידוד ענקיים ביציע הדרומי בטרנר אושרה

    יש מנואלה! -

    הדגמה של המנואלה בפעולה בעבר

    https://www.b7net.co.il/dyncontent/2021/11/9/1d5bc97c-4f14-4494-baf6-dde0ed74a7b9.Xxx
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 27)

  1. o.b.