אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. matanbl22 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    1,552
    לייקים שהתקבלו:
    423
    מספיק עם סיפורי האגדות האלה. להכח אין כסף ולא יהיה כסף להחזיק את האצטדיון שכרגע עומד ומתבלה, על השטח של אצטדיון רמת גן אין סיכוי שיתנו אישור להקים אצטדיון חדש וקטן ויותר אלא יבנו שם מגדלים יום אחד.
    אצטדיון וינטר משופץ עם כיסאות בצבע ניטרלי זה הפתרון האידיאלי לעיריית רמת גן
     
  2. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    זה לא חייב להיות או אצטדיון רמת גן או מגדלים. אפשר לשלב כמו שיש במוסקבה וטירנה (ובעוד ערים בעולם)
    מדינות רבות שנלחמות נגד הצפיפות לא מוותרות על אצטדיונים ומשלבים בין אצטדיון למבני מגורים/הייטק/מסחר/כו' וברוך השם זכינו לחיות במדינה חכמה ומתפתחת ולא במדינה עם בעיות כלכליות או מדינת עולם שלישי במקרה הגרוע.
    כמובן שצריך לשנות פה כמה דברים שיקלו על בניית אצטדיונים (כמו סגירת המונופול המדיני על הקרקעות) אבל צריך קודם כל שיותר ויותר קבוצות (אוהדים והנהלות) יבינו מה זה אצטדיון ביתי וידעו איך משיגים דבר כזה גם אם זה לוקח זמן
     
  3. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    לנושא אחר,
    הפועל חיפה תפתח את האימונים ב30 ביוני במתחם האימונים החדש בנהריה
    הסיבה לכך היא שכל המגרשים בחיפה משמשים את משחקי המכבייה
     
  4. o.b. Member

    הצטרף ב:
    ‏23/5/22
    הודעות:
    18
    לייקים שהתקבלו:
    2
    מי יודע מהם השלבים לבניית איצטדיון בישראל וכמה זמן אמור לקחת כל שלב (בממוצע)?
     
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    סלח לי זאת שאלה כל כך מעורפלת והתשובה גם יותר מעורפלת כי יש כל כך הרבה משתנים. קרקע עירונית, קרקע פרטית, קרקע של קק"ל שלפעמים צריכים לעשות פרצלציה מחדש. עירייה שמתכננת לבדה (כמו עיריית ת"א ובלומפילד) מול עירייה שזקוקה לסיוע קרן המתקנים וכו' בגיוס התקציב (ולעיתים יש הליכים נוספים כמו מכירת קרקע האצטדיון הישן לנדל"ן כדי לגייס חלק מכספי הבנייה). מכרזים לתכנון (מכרז לאדריכל, מכרז למהנדס, מכרז לקבלן עבודות העפר, מכרז לקבלן שלד, מכרז חשמל וכן הלאה), הליכי אישור בועדות המקומיות והמחוזיות (אם לא הארציות) קודם כתוכנית מתאר ובהמשך כתוכנית פרטנית על שלל הליכי האישורים התנגדויות שינויי תכנון ועוד שתלויים גם בגורמים נוספים ובעומס התוכנית (למשל אם מעמיסים ענייני תחבורה וחנייה, אם רוצים לתכנן בשולי האצטדיון מתקנים נוספים ליצירת קריית כדורגל או ספורט או מגדלים ועוד), ועד לביצוע בפועל וכמובן לא דומה אצטדיון קטן לגדול ועיר ענייה ועשירה וכו' ולכל עירייה גם רמה בירוקרטית שונה. ככה שמאוד קשה לענות על זה. בגדול אבל בהערכה מאוד גסה אפשר לדבר על כ5 שנים לפחות, מתוכם שנתיים ויותר רק על הליכי התכנון והאישורים וגיוס הכספים (בעיר שמתקתקת עניינים) ועוד כ3 שנים לבנייה עצמה (שיכולה גם לחוות עיכובים ועצירות במהלכה). אבל יש כל כך הרבה מקרים שהליכי התכנון והאישור וגיוס הכספים התארכו או שהבנייה נתקעה מכל מיני סיבות (למשל אצטדיון נתניה נתקע בבנייה בשל קריסת החברה הקבלנית, אצטדיון טבריה נתקע מחוסר תקציב בעירייה שהתדרדרה לוועדה קרואה וכו') ככה ש5 שנים יכולים להגיע גם ל8 שנים ויותר (אם בכלל הפרויקט הבשיל ולא נגנז). למשל העיכובים בבנייה של אצטדיון נתניה הפכו אותו לפרויקט של כעשור, חמש שנים יותר מזמן הפתיחה המקורי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/6/22
  7. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    מי שמתעסק בתיאוריה כל שני וחמישי ומדמיין תוכניות והרחבות זה אתה לא אני. בפועל מתוך כל התכניות אין כלום
     
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אחי, חלאס שחרר

    כשיהיה לך את הידע שיש לי מה תכננו/מתכננים בתחום האצטדיונים והאולמות בארץ דבר איתי. עד אז שחרר אומר לך סוגר את הנושא דיון אתה ממשיך.
     
  9. katamoni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    838
    לייקים שהתקבלו:
    179
    שיף אתה אלוף בלעדיך הדיון הזה לא שווה כלום...
    תמשיך לעדכן אני עוקב אחריך כל הזמן!
     
    yakar, o.b., schmal85 ו-2 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    חילוקי דעות בין עיריית חיפה למועצה הארצית לפיתוח ובנייה בנוגע לתוכניות הפיתוח של רכבת ישראל בחיפה הכולל גם הצעה של המועצה הארצית לתכנן לרכבת "קיצור דרך" במנהרות הדומות במהותן לכביש "מנהרות הכרמל" שיעקוף תחנות כמו בת גלים וחיפה מרכז ויקשר ישירות בין אזור הכניסה הדרומית לעיר לתחנת לב המפרץ, כחלק מרצון להסיט את מסילת הרכבת מקו החוף, כולל גם הצעה להקמת תחנת רכבת סמוך יותר לסמי עופר (דרומה יותר ממיקום התחנה הקרובה הנוכחית בחוף הכרמל, רלוונטי גם לנאות פרס ופארק המת"מ) מול הרצון של העירייה לפתח את קומפלקס תחנת חוף הכרמל ולהותיר את הרכבת במסלולה הנוכחי הארוך יותר שמגיע למקומות רבים יותר בעיר. אזכיר שעלתה בעבר הלא רחוק גם הצעה שבמקביל להסטת הרכבת הכבדה למנהרה/ות תחת הכרמל, להקים בתוואי הישן שלה לאורך קו החוף רכבת קלה (שבתיאוריה יכולה גם לחרוג מגבולות העיר לערים הסמוכות). כמובן שמבחינת סמי עופר תחנה קרובה תייעל את התחבורה אליו במקום לצעוד ברגל קילומטר מתחנת חוף הכרמל או להסתמך על שירות המטרונית כנסיעת קישור מחוף הכרמל לאצטדיון. בנוסף הקיצור משמעותי גם לכל הערים מצפון לחיפה עד נהריה, ובית שאן, וקריית שמונה ועוד שירוויחו קיצור זמן הנסיעה כשהמעבר בחיפה יהיה מהיר יותר ופחות תחנות.
    https://www.themarker.com/dynamo/cars/2022-06-12/ty-article/00000181-58d5-d1b2-a99d-7effb2ea0000

    בכל מקרה מדובר בדיון שנמשך כמה שנים ויימשך עוד כמה שנים אבל אולי בעוד עשור כן יהיה מצב לתחנה מודרנית לצד האצטדיון..
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/6/22
    EsheD אוהב/ת את זה.
  11. schmal85 Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/12
    הודעות:
    132
    לייקים שהתקבלו:
    29
    מין:
    זכר
    שמע גבר אין לי מושג אם שמת לב אבל אתה בדיון על בניית אצטדיונים בארץ, זה כולל גם ספקולוציות ותאוריות ואם זה לא מתאים לך אתה מוזמן לעבור לדיונים אחרים שכן מעניינים אותך, אבל חלאס לצאת פה על אנשים שמנהלים פה שנים דיון על הנושא ועל שיף שמעדכן פה את רוב התכנים.
    יום טוב
     
    Roma ו-צ. שיף אוהבים את זה.
  12. schmal85 Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/12
    הודעות:
    132
    לייקים שהתקבלו:
    29
    מין:
    זכר
    בנושא דומה - הקו האדום של הרכבת הקלה אמור להפתח בנובמבר השנה, יש שמועות שזה יידחה אבל מתעקשים שיעמדו בזמנים ( במקור אחר כתוב שיש סיכוי שיפתחו את הקו וידלגו על קרליבך שהיא תחנה מאוד מסובכת בעומק 54 מטר), בכל מקרה הנושא הזה מאוד חשוב כי במידה וזה אכן יקרה, זה יהיה משמעותי מאוד להמון אוהדים שיגיעו לבלומפילד בקו בין פ"ת לבת ים (יש תחנה בבלומפילד), מה שלדעתי גם ייתן לבלומפילד יתרון מאוד משמעותי באירוח אירועים בינלאומיים בגלל ההקלה שתהיה בכבישים והגעה יותר קלה לאצטדיון.
    ברכבת הקלה מבטיחים: "הקו האדום ייפתח בזמן" | צפו בסיור
    הרכבת הקלה: האם הקו האדום יפתח בזמן? - וואלה! חדשות
     
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    בניגוד אליך אני חושב שמעמיסים על הקו הזה כל כך הרבה נוסעים והמסלול שלו עדיין יהיה איטי יחסית מקצה לקצה ככה שלא יודע כמה השירות יהיה יעיל וכמה עומסים יהיו על הקו לפני ואחרי משחקים בנוסף לנוסעים הרגילים והעתידיים כי באזור בלומפילד מתכננים בשנים הקרובות לא מעט בינוי חדש למגורים תעסוקה מסחר וכו', (ונזכיר שבנקודה אחרת בקו הוא יחלוף גם באצטדיון המושבה שגם עשוי להעמיס צופים שחוזרים ממשחק מקביל, ואיזה מזל שלא הוקם גם אצטדיון הפועל בבת ים שגם התבסס על הקו האדום תחבורתית). אני חושב שרק קו המטרו העתידי יהיה פקטור לשיפור תחבורתי משמעותי בהגעה לאצטדיון בדומה לחו"ל (בנוסף המטרו יפחית מעומס הנוסעים על הרכבת הקלה) אבל מבחינה תחבורתית אפשר להצטער שלא הלכו למשל על פרויקט האצטדיון בצומת חולון שהיה אמור להשתלב במרכז תחבורתי עם תחנת הרכבת (לקום על שטח החניון שלה) וקווי הרכבת הקלה וכו'. כפי שציינתי בעבר לשם השוואה בירושלים מתוכננים 3 קווים של הרכבת הקלה לחלוף לצד אזור אצטדיון טדי. בנוסף אצטדיון רמת גן לא מציג איזה נגישות תחבורתית יוצאת דופן בתוכניות העתידיות לרשת התחבורה, אבל אם מכבי ת"א היתה הולכת על אצטדיון באזור גלילות שם גם מתוכנן מרכז תחבורה משמעותי יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/6/22
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    נערך לאחרונה ב: ‏14/6/22
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אחרי המשחק בנוכחות חלקית בסמי עופר מול איסלנד בליגת האומות, הנבחרת מחכה לארח את אלבניה בבלומפילד למשחק שמסיים את סדרת המשחקים בשלב הבתים בליגת האומות (בבית המצומצם ללא רוסיה) ומקווה להביא יותר קהל. הנבחרת מקווה לסיים במקום הראשון בשלב הבתים ולהעפיל גם דרג בליגת האומות וגם לפלייאוף שייצור הזדמנות נוספת להעפלה ליורו 2024 מלבד שלב המוקדמות המרכזי.
    החלה מכירת הכרטיסים למשחק מול אלבניה בליגת האומות
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/6/22

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 37)

  1. בן ברום