אושר סופית איחוד מכבי צור שלום וקריית אתא, האצטדיון של הקבוצה המאוחדת מכבי אתא ביאליק יוקם בקריית ביאליק ליד אפקה ובית הקברות בסטייל דומה לאצטדיון עכו וכמוהו יכיל עד 5000 מקומות (וכנראה גונז את חזון העבר של קריית אתא לאצטדיון ברמת ליגת על משלה). החזון של הקבוצה הוא לנסות להפוך לקבוצת ליגה לאומית. ביה"ד העליון קבע: איחוד בין קריית אתא לביאליק האצטדיון במצב ביניים עם כ3600 מקומות, לצידו גם מגרש לנוער ואימונים. https://photoas.one.co.il/Image/GG/5,1/1611475.Xxx אזור האצטדיון המיועד במרכז התמונה, בין מגדלי המגורים והכביש ..
אחרי התלונות על מצב הדשא בבלומפילד שנחשף בגביע הטוטו מכבי ת"א-נתניה, כעת ביקורת על מצב הדשא בסמי עופר כפי שנחשף במשחק אלוף האלופים, כשהאצטדיון עוד מצפה למוקדמות ליגת האלופות מכבי חיפה-אולימפיאקוס ומשחק הראווה טוטנהאם-רומא. מכבי חיפה מוכנה לאולימפיאקוס? הדשא של סמי עופר ממש לא https://haifa.mynet.co.il/picserver/mynet/crop_images/2022/07/17/ByRGkXbn9/ByRGkXbn9_26_0_605_340_0_large.Xxx
הנה בבקשה דוגמא לבזבוז כספי ציבור. קבוצה מאוחדת - עם אפס אוהדים בערך. ובונים עבורה איצטדיון שככל הנראה יעלה עשרות מיליונים ולעולם, לא יביא אליו יותר מ-1000 אנשים בהגזמה. במקום לבצע את הבזבוז המשווע הזה, שיבנו על אותו שטח 4 מגרשים לאימונים ויציע קטן של 250-300 מקומות. הקבוצה הזאת לעולם לא תהיה קבוצת ליגה לאומית. גם אם יתהפך העולם.
אז לידיעתך האצטדיון הזה אמור תחילה להכיל רק 500 מושבים, ובמגרש הנוער הסינתטי הסמוך 350 בלבד, לגיטימי ביותר קרית ביאליק: פורסם מכרז להקמת איצטדיון כדורגל ומגרש אימונים • רדיו חיפה 107.5 https://www.1075.fm/wp-content/uploads/2022/02/20220202114526574350.Xxx
מגרשי הכדורגל במערב לב הפארק, עברו לאחרונה שידרוג ושיפוץ, כדי להעמידם ברמה אסתטית ומכובדת, כיאה לרעננה. לאחר 20 שנה, בהן ניכרו אותות ומפגעי הזמן, ביצענו באחריות אגף הלוגיסטיקה, בראשות גבי בוזגלו, שידרוג של מתחם המגרשים. זה כלל התקנת מושבים חדשים על הטריבונה. קירוי והצללה. שיפוץ מחדש של שני חדרי הלבשה. חיפוי קרמיקה על הקירות סביב, בניית מקלחות ושירותים חדשים ועד החלפת התאורה הישנה.
צודק,לא ברורה ההתעקשות לבניית אצטדיון. היו בונים אחד נורמאלי שהיה יכול לשמש את הפועל חיפה בליגת העל. שאר הקבוצות מהקריות לא בליגה ב אפילו.
לא מבין למה בוחרים בהצללות כאלה במקום קירוי נורמלי יותר ושלא דורש עמודי תמיכה ליד הדשא. האם רעננה תוכל לשחק שם במקרה שיהיו דחיות בהשלמת השיפוץ במגרש קרני לליגה א'?
אצטדיון תואם עכו זה לא מה שראוי להפועל חיפה, מה גם שאצטדיון קריית ביאליק הרבה יותר רחוק מאשר אם היה מוקם אצטדיון בקריית אתא סמוך לקריית חיים למשל ליד איקאה קריית אתא לשימוש הפועל חיפה.
המרחק בין קרית ביאליק לקרית חיים זה כביש,נסיעה של 7 דק. לא קריטי איפה האיצטדיון היה נבנה,ברור שמבחינה היסטורית עדיף קרית חיים,אבל תאכלס זה לא כזה משנה. לא חייב אצטדיון תואם עכו,אפשר לעשות משהו ברמה קצת יותר גבוה,שיתאים לצרכים שלהם.
אם רוצים לבנות אצטדיון להפועל חיפה אז שיבנו אותו בחיפה (מקום מומלץ, אצטדיון קרית חיים) ועד אז נשארים בסמי. נכון, עכשיו הוא גדול עלינו (בתקווה שבעתיד כבר לא) אבל זה עדיף על עכו או קרית ביאליק או קרית אתא או נשר או כל דבר אחר מחוץ לעיר. לא ראיתי את הפועל תל אביב רצה למושבה או לאצטדיון נתניה כי היא בממוצע לא מצליחה למלא את בלומפילד או את בני יהודה מחפשת לחזור לאצטדיון המושבה.
בני יהודה שקלה ברצינות להישאר במושבה בשל הגודל והעלות משחקים בבלומפילד החדש, וגם נדרשה לדון בזאת כשנפלה ללאומית ובטח שחולמת גם על חזון האצטדיון הקומפקטי יותר בספורטק דרום (מבחינת מרחקים, אצטדיון וינטר אגב קרוב יותר לשכונה מהמושבה). הפועל תל אביב אחרי עידן כבירי וחלום אצטדיון בת ים מעדיפה את בלומפילד למרות שגם בו היא קצת מופלית מול מכבי. ומכבי עצמה לא סגורה על בלומפילד כשתמיד יש באופק את חלום האצטדיון הפרטי המפואר והגדול יותר. אם הפועל חיפה היתה מביאה קהל לפחות כמו הפועל תל אביב היה קל יותר להשאיר אותה בסמי עופר וגמרנו, אבל אם בונים אצטדיון שני, בתל אביב למשל אין אצטדיון שני (מכבי בחנה אופציות מחוץ לעיר כולל ערים ממש סמוכות כמו אור יהודה, רמת גן ורמת השרון, הפועל בחנה את בת ים), בירושלים גם לא, ואין סיבה שיוקם דווקא בחיפה ולא בעיר סמוכה כמו קריית אתא במרחק הליכה (לא נסיעה) כולל השתתפות במימון של העירייה ובחירת מיקום נגיש יותר תחבורתית ופחות מזוהם מזה של אצטדיון קריית חיים הישן.
קודם כל אני כן חושב שאפשר אצטדיון נוסף לפחות בערים הגדולות (ירושלים, תל אביב וחיפה) ואבסורד שאין מספיק אנשים בישראל שבאמת נלחמים על אצטדיון פרטי או לפחות מבינים את החשיבות של זה ומסבירים זאת לאוהדים של הקבוצה שלהם (כמו האוהד האדום אדם להב) ומה שאמרת זה שאם בירושלים ובתל אביב אין אצטדיון שני אז למה שבחיפה יהיה זה פשוט מגוחך. בחיפה יש גם יותר תחנות רכבת ישראל מבתל אביב וירושלים אז אולי נקטין את כמות תחנות הרכבת בשביל שיהיו פחות מבערים הללו? (וכרגע בירושלים יש רק תחנה אחת פעילה). בפתח תקווה המושבה היה האצטדיון הראשון עם תאי צפייה ואף אחד לא בא ואמר למה בפתח תקווה כשאין בתל אביב ובירושלים. ותאמין לי שגם אני מסכים שצריך לנקות את הזיהום אוויר בחיפה וזה יותר חשוב מכל כדורגל כזה או אחר אבל יחד עם זאת אם יש שטח פנוי בעיר ועוד יש את האזור האסטראגי של אצטדיון קרית חיים אז למה לא לנצל זאת (גם ככה יקח זמן עד שפרויקט שזה יאושר וממה שהבנתי צריך גם אישור של יואב כץ ולא יודע אם הוא בעד או נגד) בנוגע לקהל, כבר שנים שהוא ברח מהיציעים בגלל ההנהלה ובשנה האחרונה צחי נקש ואייל זיו (ועוד אוהדים) הקימו את ארגון הלב האדום שנועד להחזיר את הקשר של הקבוצה לקהל (ששוב קשה לביצוע עם ההנהלה הנוכחית) והארגון אגב מביא עדכונים לגבי מצב השיפוצים באצטדיון קרית חיים. אני גם חושב, ואתם יכולים לצחוק ועדיין זה לא ישנה את דעתי, שהפועל חיפה מסוגלת להביא בין 12-15 אלף אוהדים בעונה רגילה בפלייאוף העליון (רגילה שזה מקסימום כרטיס לאירופה) וכמו שציינתי פה קודם, יובל רוסמן, מנהל הפועל חיפה כדורסל, גרם לכך שברוממה יבואו 4000 אדומים בעונה רגילה בצמרת במשחק רגיל נגד מכבי תל אביב (והצהובים היו איזה מאה או מתאיים אוהדים במקרה הטוב) והוא אמר במפורש בויכוח עם נועם רגב שעם ניהול נכון (הכולל שיווק טוב וקרבה אמיתית בין המועדון לקהל) לסמי עופר יכולים לבוא 15,000 אוהדים לכל משחק. הבן אדם לא אומר את זה סתם. הוא מבין בשיווק ובקהל האדום
בוחנים צמצום מספר תחנות הרכבת בחיפה כדי לייעל את תנועת הרכבות מנהריה למרכז בלי כל התחנות והצעה להפוך את המסלול הפנים חיפאי לרכבת קלה מקסימום כדי לצמצם את הניתוק של העיר מהחוף ובמיוחד הכיעור של קווי חשמל לרכבת הכבדה או חלופות כמו שיקוע מכוער למסילות. זה חלק מהמלחמה על שינוי מיקום תחנת חוף הכרמל למשל לטובת תחנה ליד סמי עופר וכריית מנהרה תחת הכרמל והיתה אפילו חלופה רדיקלית יותר למסלול מנהרה מצפונית לעתלית ללב המפרץ שכנראה ייפסל לטובת חלופת המנהרה מאזור סמי עופר. https://haipo.co.il/wp-content/uploads/2021/12/Haipo-news-of-Haifa-rail-151221-1-1000x744.Xxx זה שלחיפה יש היסטוריה תעשייתית זה לא אומר כלום. תגיד לחיפה יש גם מיכל אמוניה (שרוקן) ובתי זיקוק אז מה. גם אני אגיד שלחיפה יש כמה בתי חולים ועובדה שהחליטו להעביר את אחד מהם לקריית אתא בתור פיזור יעיל יותר. גם מוסך הרכבת שלה כבר לא יחיד, גם הנמל שלה לא יחיד. בתל אביב יש כמה תחנות רכבת (מצומת חולון ועד האוניברסיטה) ובפיזור יעיל יותר מחיפה והעיקול מסילה שלה ובלי פגיעה בקו החוף (ועוד לא כללנו את המטרו והרכבת הקלה) וגם בירושלים מתוכננים בעתיד עוד 3-2 תחנות תלוי כמה תקציב יאושר (ושוב לא דיברנו על הרכבת הקלה). קריית אתא עומדת להיות העיר השנייה בגודלה באזור חיפה והגיוני שיהיה בה האצטדיון השני בגודלו וגם האולם השני בגודלו (תכננה אולם ל3000 צופים שבינתיים טרם נבנה). ולדעתי מבחינת תשתית חיפה תרוויח יותר מארנה ל10,000 צופים רב תכליתית כמו אקספו ת"א או פיס ארנה הירושלמי (תלוי אם בעיקר כהיכל ספורט ומופעים או כמרכז ירידים ואירועי ספורט מזדמנים), מאשר מאצטדיון נוסף ל10,000 צופים להפועל חיפה בלבד. בוא נסכים שהפועל חיפה צריכה להביא יותר קהל, אבל אם היא תביא יותר קהל ככה היא פחות תצטרך את האצטדיון בקריית חיים כי ממילא תמלא יותר את סמי עופר.
אגלה לך משהו, אם בעזרת השם נגיע למצב שאנחנו ממלאים את סמי עופר אני עדיין אהיה בעד אצטדיון משלנו (שיהיה יותר גדול מסמי) אבל מה שכן אחד הצעדים החשובים שצריך לעשות בכל הנוגע לשיווק שיביא יותר אוהדים זה להפסיד קצת כסף מההכנסות בדרבי, כלומר, לא לתת למכבי חיפה 20,000 כרטיסים ולמעשה לא לתת להם יותר כרטיסים מאיתנו. נכון שזה בהתחלה קצת כואב בכיס אבל לטווח הארוך זה יעשה לנו שיווק יותר טוב ויקרב יותר את הקהל האדום לקבוצה (בעניין הזה בירושלים בתחילת העונה החולפת התאכזבתי מההנהלה של הפועל ירושלים שנתנה 13,000 כרטיסים לבית"ר במקום שהקהל שלה יהיה הרוב)
לא, כתבתי את זה בעבר..המגרש לא עומד בתקן מבחינת מידות..אני יודע שבני רעננה והפועל רעננה נשים שיחקו שם, אבל בליגה א' לא ניתן.. אם אני לא טועה גם בני רעננה ששיחקה שנה אחת בליגה ב', לא אירחה שם.