אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    יש בערך 17-18 מדינות בעולם עם רכבות של 200 קמ"ש ומעלה, בלא מעט מהן מדובר על קו אחד בלבד או כמה קווים ספורים, רוב המדינות גדולות מישראל בהמון או אפילו טרנס-לאומיות.
    בהולנד למשל רק רכבות שמגיעות למדינה מגרמניה ומופעלות על ידי חברה גרמנית הן כאלה.
     
  2. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    אני מניח שאם היינו שנתיים קדימה מהיום ורק אז מכבי הייתה צריכה להחליט, היו הולכים על טדי - הרכבת החדשה אמורה לקחת חצי שעה מת"א לירושלים. אמנם זה לא לטדי, אבל בשילוב של שאטלים (שהעירייה בדרך כלל עושה טוב - גם במשחקים בטדי וגם במשחקים בארנה) מבנייני האומה לטדי (אם נעשה כמו שצריך, כלומר, נתיב יעודי ביום של משחק - פחות מ-10 דקות נסיעה).


    היום, לצערי, אין אלטרנטיבה טובה יותר שמתאימה למכבי.
     
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    כשמדברים על הרכבות צריך לזכור כמה דברים. המרחקים הקצרים בין הערים בארץ לא ממש מאפשרות לפתח רכבות מהירות במיוחד שלצורך התאוצה צריכות גם מרחק גדול (תארו לכם כדי להצדיק רכבת של 250 קמ"ש ומעלה "חוצת ישראל" אי אפשר היה יותר מ3-4 תחנות כמו חיפה-ת"א-ב"ש-אילת) ובנוסף גם תשתית מסילה מורכבת ויקרה במיוחד ודברים אלו נבחנו בהקשר הקו לאילת למשל. בפועל הרכבת שואפת בקווים ראשיים חדשים ולא פרבריים להגיע ל160 קמ"ש מקסימום ואולי ליותר מ200 קמ"ש לקו העתידי לאילת. אי אפשר להשוות מרחקים במקומות כמו יפן סין גרמניה צרפת וכולי שיש להן רכבות מהירות עם המרחקים בארץ. אבל בשנים הקרובות הרכבת לא תפתור את כל הבעיות התחבוריות אלא גם תייצר חדשות כשלמשל מדובר על הפיכת תחנות רכבת לאתרי בנייה (למיקסום רווחים על מסחר) וגם את המסילות (שאמורות להיפרש מעליהן רשת כבלים חשמליים להפיכת הרכבת לחשמלית). ואם כבר את גוש האוכלוסיה העיקרי של מרכז הארץ בין נתניה לרחובות אמורה לשרת מערכת רכבות קלות שאותן קל יותר להביא עד לפתח האצטדיונים בהשוואה לרכבת הכבדה אבל קיבולת הנוסעים בהן הרבה יותר קטנה וגם מהירות הנסיעה שלהן. ואם למשל מזכירים את בניית תחנת רכבת האומה בירושלים אין הבטחה למערכת תחבורתית יעילה ממנה לרחבי העיר כשבשנים הקרובות יש הרבה פרוייקטי תשתיות שרק יקשו על התנועה (בניית מגדלי משרדים, הרחבת בנייני האומה, הקמת חניון ומנהרות תחת שדרות שז"ר, הקמת קווי רכבת קלה נוספים ועוד). קשה להאמין שבמהלך העבודות הללו יהיה קל להקים מערך שאטלים יעיל באזור התחנה ואין ברירה אלא לסמוך על המסילה המשנית של הרכבת האיטית המגיעה למלחה.
     
    amn אוהב/ת את זה.
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    פרקטית מבחינת מרחקים וגודל וינטר (ר"ג) או האצטדיון העירוני בהרצליה היו הכי מתאימים לבני יהודה אבל בפועל המצב שלהם לא ממש מאפשר אירוח ברמת ליגת על (מאיכות דשא וניקוז בחורף ובעיות נוספות). למיטב הבנתי בני יהודה אמורה לשחק בראשל"צ למרות שהוא רחוק יותר ותכלס מכיל רק 6000 צופים (כמו אצטדיון התקווה! רק שיש לו חנייה) בעוד וינטר והרצליה מכילים מעל 8000 (ואף אחד לא יגיד להוסיף בראשל"צ טריבונות זמניות). ולא רק שבני יהודה לא תשחק בהרצליה, האצטדיון עצמו אמור להיסגר לתקופה של כמה חודשים ולעבור שיפוץ מקיף בעלות 17 מיליון שקל מה שאומר שגם הקבוצה העירונית תצטרך לחפש בית חלופי (בוינטר? גרונדמן? לויטה? נתניה?)

    ועוד עדכון תל אביבי שמשון תל אביב שהעפילה לליגה ב' ובשל כך תיאלץ ככל הנראה לנטוש את מגרשי הספורטק למגרש איכותי יותר.

    ואגב מבחינת תאורת אצטדיונים, על פי הפרסומים יוקצע סכום של 100 מילון שקל לשיפור התאורה באצטדיונים קיימים בליגות הנמוכות יותר, רק ששאלה אם יזרזו את השיפוץ כך שיושלם עוד לפני העונה הבאה. חוץ מזה שהבעיה היא לא רק תאורה אלא גם תנאי מגרש, איכות דשא, חדרי הלבשה ושלל התקנות הנדרשות מאצטדיונים היום כתנאי בטיחות, הסדרת חניונים ועוד. ובקצור הבעיה שכמה שלא מדברים על שיפוצים ואצטדיונים מארחים זמניים, אין תוכנית ביצוע מסודרת ולכן אם בלומפילד ייסגר ובאצטדיונים אחרים יתחילו שיפוצים באיחור במהלך העונה הבאה במקום להשלימם בקיץ יהיה בלגן שלם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/4/16
    amn אוהב/ת את זה.
  5. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,236
    לייקים שהתקבלו:
    489
    לוקח בסביבות שעתיים. עשיתי את הנסיעה הזאת באוקטובר האחרון. בכל מקרה, אנחנו מדינה קטנה והצורך ברכות במהירות הזאת הוא לא גדול כמו במדינות גדולות יותר. אין ספק שרכבות במהירות הזאת היו מתקבלות כאן בבררכה, אבל זה כאמור פחות קריטי במקרה שלנו.

    אני מסכים עם zahipan בעניין השימוש ברכבות כאן. אין רכבות בשבת, אין רכבות עד שעות מאוחרות ואין דרכים אלטרנטיביות יעילות אחרות להמונים להגיע למגרשים פרט לרכב פרטי. אח"כ בוכים שהקהל לא מגיע.
     
  6. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    גרוע מבחינת מי?
     
  7. Turgi Guest

    מבחינת כולם. במשך חצי עונה היו פה ארבעה אצטדיונים עם דשא מחפיר.
     
    Nave אוהב/ת את זה.
  8. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    בנוגע לרכבות, רק מהצפון לנתב"ג יש את העניין של הרכבת לילה, שהיא פעם בשעה, אז היא הפיתרון עבור מי שבא ברכבת, בדרום אין. הבעיה האמיתית בכל הקשור בכלליות לרכבת זה העובדה שמהתחנה עצמה אין פיזור. לדוגמא בלונדון בכל יציאה מרכבת תחתית מהחינת תחנה או מתחנת רכבת עילית יש אוטובוס אחד שלוקח אותך למרכז העיר ומשם אתה עולה על אוטובוס לשכונות בעיר, בארץ אין דבר כזה שלמעשה עושה את החיבור. מה גם שהתחבורה הציבורית מסתיימת פה מוקדם. עד שלא יחליטו כצעד ראשון על תחבורה ציבורית כוללת רכבות ואוטובוסים עד השעה 00:00 שהאחרון בכל אחד יוצא ב12 בלילה כלום לא ישתנה. אני לא מדבר אםילו על תחבורה ציבןרית בשבת...

    חברה אני לא מבין את הבכי על האיצטדיונים. גולדהר אשם שלא מאפשרים לו לרכוש שטח בצומת חולון ששם יש גם חיבור לרכבת קלה עתידית, גם חיבור לאוטובוסים, רכבת וכביש מהיר? ביום שיתנו לו הוא מרים איצטדיום בקלות.

    סתיו שחם אשם בזה שהעירייה לא נותנת לו שטח חלופי לבנות איצטדיון ראוי של 10+ אלף מקומות שייתן פיתרון סופי לכפר סבא?

    אשר אלון אשם בזה שעיריית רעננה לא מוכנה להקצות שטח לאיצטדיון ומגרשי אימונים?

    הפועל חיפה אשמה שעיריית חיפה לא מוכנה לקחת את מתחם קריית חיים ויחד עם פינוי המיכליות שם לבנות איצטדיון עבורה ועבור קבוצות קטנות של העיר?

    הני יהודה אשמה שעיריית תל אביב לא מקצה לה שטח לבניית איצטדיון עבורה על פני השטח בשכונת התקווה כפיתרון עבורה, עבור שמשון ושאר הקבוצות הקטנות?

    ראשי העיריות פה לא תומכות בספורט, בכלל. מה שהן תומכות זה בנדלן. לא העובדה שמגרשי כדורגל, מגרשי אימון, אולמות תכליתיים, בריכות ומגרשי אתלטיקה הם נדבך חשוב בהתפתחות האדם ובפעילות הספורטיבית. רוצים ספורט? תרוצו בפארק.

    אפשר להמשיך ולדבר על קבוצות נוספות אפילו כאלה בלאומית כמו קטמון ואחרות אבל זה סתם לטחון מים. ביום שראשי ערים יחליטו שספורט הוא נדבך חשוב אם לא הכי חוב במיתוג של עיר אז דברים יזוזו

    אז מה הפלא ש7 או 8 קבוצות משחקות על 2.5 איצטדיונים? הרי שיפוץ בלומפילד עם כל הכבוד, גם אחרי הגדלתו ל24 הוא קטן על מכבי תל אביב וענק מדי למכבי יפו ובני יהודה...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/4/16
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    קטן על מכבי ת"א?
    חבר, אפילו בלומפילד לא תמיד מלא במשחקים שלכם...
    עם כל הפוזה של אצטדיון סולד אאוט- ברגע שקבוצה יריבה לא מקבלת את כל 4-5 זה לא שהכרטיסים שם נחטפים תוך רבע שעה כמו לדרבי...
    24,000 אלף לא קטן על אף מועדון בישראל. אלא אם נחמד לך לשחק באצטדיון של 30-40 אלף שמלא בכמה משחקי עונה ובשאר הוא חצי ריק.
     
  10. Turgi Guest

    עידן אני חושב שאתה טועה.
    בלומפילד לא מלא בחלק מהמשחקים בגלל ענייני משטרה והפרדות. מאוד קשה להשיג כרטיסים לאוהדי מכבי.
     
  11. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    כמי שעוקב אחרי הכרטיסים למשחקים של מכבי, אני זוכר 2-3 משחקים (למעט גביע הטוטו וגביע המדינה) ב-3 העונות האחרונות שהייתה מכירה שהמשיכה ליום המשחק.
     
  12. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,848
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    בסופו של דבר זה תקופות של אי הצלחה/הצלחה.

    בעשור הקודם בלומפילד היה גדול על מכבי תל אביב, היום הוא קטן.. כי יש הצלחות. אין פה בסיס לחשוב שיגיעו 12000 בכל משחק אם מכבי תל אביב תחזור ל-7 שנים רעות, זה לא יקרה.
     
    שי ו-עידן444 אוהבים את זה.
  13. Turgi Guest

    זה ממש לא נכון.
    גם אם באר שבע תיכנס ל7 שנים רעות זה לא נכון.
    החשיפה ובסיס האוהדים האקטיביים של הקבוצות גדולה במאות אחוזים.
     
  14. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,848
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    ושיהיו שנים רעות אותן פטריות שצצו עם הגשם גם ייעלמו לאט לאט. אם מחר אנחנו חוזרים להיות קבוצה שנעה בין מקום 3-4 לתחתית אין שום תסריט שאנחנו ממלאים את טרנר כל משחק. כנ"ל לגבי בלומפילד ומכבי ובכלל.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  15. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    אז איך אתה מסביר את מכבי חיפה של השנה הנוכחית? ממוצע קהל שגבוה מ-20 אלף והם איבדו את שארית העניין בליגה העונה ברגע שהצליחו לכבוש את השער הראשון במחזור השישי...

    ממוצע קהל ביתי בליגת העל 2015/16 - כדורגל - וואלה! ספורט