אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,953
    לייקים שהתקבלו:
    10,133
    אחד המחבלים עבד כסדרן בזמן משחקים באצטדיון טדי.
    כתבה שחוזרת על עצמה כל כמה שנים, למזלנו אנחנו שומעים על תכנון פיגוע שסוכל, ברגע שזה יקרה ויפגעו ויהרגו מספר עצום של אנשים אני לא צופה שיקום מישהו הגון ויגיד שזו הייתה טעות להעסיק ערבים כסדרנים במשחקי כדורגל.
     
    EsheD אוהב/ת את זה.
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מקדמים את הספורט
    | עיריית נתניה

    https://www.netanyanet.co.il/חדשות-נתניה/חדשות-מקומיות/13404-כדורגל-אגם-3
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/4/24
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    תוצאות הגרלות חצאי הגמר נתניה-באר שבע ונוף הגליל-מכבי פ"ת. בינתיים דחו הצעה לקיים הצגה כפולה באותו ערב בבלומפילד. אני מניח שלאור השיבוצים בלומפילד יהיה זה שיארח אותם אבל לא אתפלא אם יהיה חצי גמר בנתניה בין נוף הגליל ופ"ת נ.ב. מסתבר שזאת אכן החלוקה הצפויה חצאי גמר בנתניה ובבלומפילד ובתרחיש קיצוני של חוסר ביקוש אפילו שקלו לקיים חצי גמר באצטדיון עוד יותר קטן כמו עפולה אפילו. ואני מניח שבלומפילד גם יועדף לאירוח הגמר בהנחה שטדי גם רחוק יותר וגם בשיפוצים
    מכבי פ"ת וב"ש מתנגדות להצגה כפולה בגביע

    מכבי פ"ת סירבה להצגה כפולה בחצי הגמר: "קשובים לקהל" | ספורט 1
    חצאי גמר גביע המדינה ייערכו בימים נפרדים
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/4/24
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    סגן ראש עיריית טבריה מדבר על ענייני האצטדיון החדש
    סגן ראש העיר טבריה אביב יצחק מדבר: עתיד האצטדיון, ביה"ס ארליך ואלי מאירי

    הדרישה הכי בוערת היא להקים מגרש סינטטי נוסף. כיום יש בעיר רק מגרש סינטטי אחד בשיכון ד' ובכל יום שעובר הוא נשחק. עירוני טבריה זו סוגייה בפני עצמה. אנחנו מדברים על פרויקט האצטדיון שאנחנו מתכוונים להוציא לפועל כמה שיותר מהר. בתכנון הנוכחי של האצטדיון אין מגרשי אימונים ואצטדיון בלי מגרשי אימונים לא שווה כלום. לכן אנחנו נצטרך למצוא מקור תקציבי כדי לממן את התוספת הזאת (למי שעקב בזמנו החלו לתכנן תקציב למגרש אימונים ונוער לצד האצטדיון למרות שבגלגול העבר דובר על מגרש רב תכליתי לכדורגל ואתלטיקה).

    כמה תקציב חסר להשלמת האצטדיון במתכונתו הנוכחית?
    ממה שאני מכיר חסר בסביבות 20 מיליון שקל לטובת הגימורים של השלב הנוכחי. נעשה שהוא ייפתח בתחילת העונה הבאה, אבל כרגע לפי הנתונים היבשים זה יהיה מאתגר. המלחמה עיכבה אותנו מאוד בגלל העובדים שחסרים, אבל אנחנו שמים את זה בסדר עדיפויות גבוה.

    התמונות הכי עדכניות מהאצטדיון החדש בטבריה משבוע שעבר, בסיור שערך ראש העיר החדש. מצד אחד כבר מתקינים מאות מהכיסאות ואת הדשא זרעו מזמן (ובינתיים הצהיב/התייבש כולו וזקוק לשיזרוע חדש בקיץ הקרוב) ומצד שני ניכר שלא גמרו את כל עבודות השלד ושלא לדבר על עבודות גמר (בעיקר במבנה הראשי בטריבונה המערבית הכולל את תא השידור, יציע האח"מים והעיתונות, המלתחות וכו') וגם עבודות הפיתוח הסביבתי הכולל סלילת דרכי הגישה והחנייה וכו'. בהיעדר פרטים אני יכול רק לשער ש20 מיליון זה אפילו לא כולל פרויקט הגג אלא תוספת תקציב נדרשת להחלפת הפועלים הפלסטיניים המקוריים שמאז המלחמה הוקפאה עבודתם בפרויקט (בשונה למשל מפרוייקטי האצטדיונים ברחובות ואשדוד שהצליחו להתקדם למרות המלחמה וחוסר הפועלים הפלסטיניים והזרים).
    יורדים לשטח! ⚽️הבוקר... - עיריית טבריה - הדף הרשמי
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/4/24
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    יו"ר חדש לדירקטריון אצטדיון סמי עופר רוצה כבר להגדיל את השימוש במבנה להופעות, ירידים, פעילות מסחרית וכו' כולל הצעה יומרנית לבצע איזה קירוי מעל הדשא באצטדיון
    ברבי נכנס לתפקידו כיו"ר דירקטוריון סמי עופר
    ניוז חיפה והקריות » יו"ר דירקטוריון סמי עופר, צביקה ברבי: "נביא לפה את ההופעות הגדולות ביותר במדינה"
    "אייל גולן, עומר אדם, שלמה ארצי, כל הגדולים יגיעו לסמי עופר"

    הצעת קירוי היא דבר שלא שמעתי מאז ההצעה לקרות אותו זמנית כדי להפוך אותו לארנה לאירוח אירוויזיון 2019. אז היה ברור שההצעה לא הבינה דברים טכניים בתחום אירוח האירוויזיון כשהקירוי היה ליתר דיוק סוכך ציליה הנמתח בין 4 עמודים זמניים מ4 פינות הקרן בדשא ולא גג אטום (כפי שהציעו לשם השוואה לאצטדיון טדי שגם התמודד על אירוח האירוויזיון או בעבר הרחוק קירוי נפתח שהותקן מעל אצטדיון פארקן לקראת אירוויזיון 2001 בקופנהגן שהפך לפונקציה קבועה בו לאירוח קונצרטים גדולים) כך שלא היה אטום לרעשים חיצוניים (רק תתארו לכם באמצע הופעת אירוויזיון איזה צופר אוניה בנמל או סירנת אמבולנס או משהו דומה) וכן לא היה כולל מערכת מיזוג אוויר הנדרשת באולמות המופעים באירועים כמו אירוויזיון. כאן לא ברור לי איזה מן פתרון קירוי מדובר אבל תכל'ס הדרישות פה נמוכות יותר אם כי עד כמה הופעות צפויות בכלל להתקיים בו בימי גשם בחורף שיצריכו את הקירוי (כל עוד חוששים לפגוע בדשא ממילא ממעטים לקיים באצטדיונים הופעות בעונות המשחקים אלא אם תהיה איזה פגרת נבחרת/שיזרוע חורף ארוכה שבתחילתה ישבצו הופעה, רק אצטדיון לאומי כמו רמת גן נטול קבוצה הירשה לעצמו הופעות גם בעונות הסתיו וכו', אבל רוב הופעות האצטדיונים נועדו להתקיים בתום העונה בסביבות אפריל מאי, ולהותיר גם זמן שיקום לדשא וגם לארח במשחקי המוקדמות באירופה וגביע הטוטו. אחרת כמו במכביה ביולי, טדי נאלץ לעבור שיזרוע קיץ מאוחר והקבוצות הירושלמיות לא יכולת לשחק בו בגביע הטוטו ואפילו מחזורי תחילת העונה). ולהופעות קיץ גם ככה הוא מחניק ואין צורך בקירוי כמו שבלומפילד יודע לארח הופעות ללא גג. אגב בלומפילד הוא גם האחרון שבחן איזה גג נפתח לצורך הופעות וחיפוי חורף וחולדאי ירד מזה (ובהקשר הזה צריך להבדיל בין קירוי קבע ליציעים שחסר בבלומפילד לאוהדים, ובין קירוי נפתח לדשא שזה גימיק יקר לבנייה ולתפעול ודי מיותר בתנאי האקלים הים תיכוני שלנו ולנוכח כמות הופעות הענק באצטדיונים המצומצמת בארץ, כמו שאין לנו גימיקים יקרים אחרים כמו דשא נייד שניתן לגלגל מחוץ למגרש לטיפול ולצורך הופעות בלי לפגוע בדשא, או מערכות מיזוג/צינון סטייל אצטדיוני מונדיאל קטאר).

    קירוי רציני גם מאתגר במשקלו את מבנה הגג ולעיתים דורש חיזוקים מבניים ולעיתים אפילו פירוק ובניית גג חדש עם המנגנון הנפתח (כמו הגג החדש בברנבאו במדריד), גם יכול לכער את הגג המיוחד המוזהב באצטדיון וגם להפריע להצמחת הדשא וכאמור גם להגדיל את המחנק שגם כך קיים באצטדיון עם הלחות והחום הקיצי וטרם נפתר בפתרונות איוורור וצינון. אם כבר אצטדיון מקורה ראשון בארץ, עדיף שהוא יהיה באזור המרכז שם מתקיימים מרבית ההופעות (וספק אם עדיף היה להשקיע בגג נפתח דווקא בבלומפילד, ולא אם כבר באצטדיון לאומי עם גג נפתח וקיבולת צופים גדולה יותר). אם סמי עופר היה נחשב בעיני האמרגנים כלוקיישן הופעות לכוכבי הענק מהארץ ולאמנים בינלאומיים, הם פשוט היו מקיימים אותם בו גם בלי גימיק הגג היקר והמורכב לביצוע. אבל כמה שסמי עופר רוצה להיות על המפה בתחום ההופעות כמו שהוא על המפה בתחום הכדורגל (כולל משחקי נבחרת, גמרי גביע וכו') בינתיים הוא לא שם מכל מיני סיבות (רחוק מנמל התעופה דרכו מטיסים ציוד לאמנים בינלאומיים שבמסע הופעות, ללא תחנת רכבת צמודה, לא ממוקם במרכז הארץ בנגישות שנוחה יותר גם לתושבי ירושלים או הדרום, המתקן הכי יקר בארץ להשכרה ועוד). ואם כבר יהיה קל יותר לשים אותו על מפת ההופעות בגלל גורמים שלא קשורים אליו ישירות, למשל ביצוע הקו המהיר לרכבת ישראל שיקצר את זמני הנסיעה בשל רכבות מהירות עד 250 קמ"ש, ורכבות חשמליות "פרבריות" של עד 160 קמ"ש (זה היה אפקטיבי יותר אם זה גם היה כולל תחנה צמודה לאצטדיון ולא רק חוף הכרמל ומסלול מקוצר במנהרה תחת הכרמל לערים מצפון חיפה), הכפלת כביש החוף ואלמנטים תחבורתיים נוספים כולל אפילו נמל תעופה צפוני שיאפשר לאמנים במסע הופעות בינלאומי לנחות בעיר ולהטיס ציוד במה ישר לעיר ולא דרך נתב"ג. גם גידול האוכלוסייה בצפון ובמיוחד במטרופולין חיפה יצדיק קיום יותר הופעות בחיפה בנפרד מתל אביב, גם כשמדובר באותו אמן (מה רע שאייל גולן ירים להבא 2 הופעות בסמי עופר ו4-3 בבלומפילד). אבל עם כל הכבוד להופעות הענק, לארנה מקורה וממוזגת עם קיבולת קהל של 15-10 אלף בחיפה, יהיה בתכל'ס לו"ז הופעות עשיר יותר לאורך כל השנה מכל כמות ההופעות שיכול להביא סמי עופר.
    Facebook

    בנוסף הוא מדבר על מעין שוק רמלה-לוד באצטדיון עם 300 דוכנים. אני מניח שהכוונה היא לנצל את הרחבה החיצונית ליד האצטדיון (ולא נגיד את המסדרונות הפנימיים ביציע המערבי). בכל אופן עלות הרכבת דוכנים זמניים, התחרות עם שווקים ותיקים בעיר כמו שוק תלפיות שמנסה להתחדש ותוספת עומס המשאיות, מסחריות, מוכרים וקונים בשוק-יריד הזה, רק עלולים להפריע לתושבי הסביבה בנאות פרס. קודם שיסדירו מה שלא הוקם עד כה כמו השטח למסחר/קולנוע/מרכז ספורט על כ6000 מ"ר מדרום לאצטדיון שטרם נוצל, גשר הולכי הרגל ממערב האצטדיון לחניון מת"מ וכו'. אם הרצון הוא לשדרג את קריית הספורט, קודם צריך לחזק את הפאן הספורטיבי של הקרייה שבינתיים לא הוקמו בה בריכה אולימפית, ארנה חדשה, מלון לספורטאים וכו'. גם בשימושים האחרים הוא מתחרה ויוצר קניבליזציה עם מתחמים מתחרים. למשל ככל שמתקיימים ריבוי כנסים באצטדיון, זה בא על חשבון כנסים במלונות בעיר או מרכז הקונגרסים, אודיטוריום חיפה וכו'. קיום הופעות קטנות בחללי האצטדיון (כפי שעשו כבר מספר פעמים) באים על חשבון הניסיון לפתח את ההאנגרים בנמל וחללים נוספים להופעות. שטחי המסחר וההסעדה מתחרים בקניונים הסמוכים כמו מרכז קסטרא ועזריאלי (גשר למת"מ לפחות ייצור גרעין של עובדי המשרדים שיבואו לצהריים באצטדיון וגם ישפר את התנועה לאצטדיון כשיחנו בחניון מת"מ ויעברו בגשר לאצטדיון). קיום אירועים באצטדיון מתחרה באולמות וגני האירועים ובמלונות. ומצד שני צריך להרבות את השימושים באצטדיון כדי לשפר מעט את ההכנסות ולהוציאו ממצב גירעוני שגורם הפסד לקופת העיר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/4/24
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    מסתבר שהיום היה אמור להתקיים איזה אירוע חניכה רשמי למגרשי האימונים בחדרה (פעילים מדצמבר 2023) אבל דחו אותו בגלל מזג האוויר ביום

    חונכים רשמית את מתחם... - הפועל חדרה גבעת אולגה שולם שוורץ
    אירוע הפתיחה הרשמי של... - הפועל חדרה גבעת אולגה שולם שוורץ

    בהשקעה של 62 מיליון שקלים: נחנך מתחם אימונים מפואר בחדרה
    לקראת אצטדיון כדורגל בחדרה: הושלמה הקמת מתחם האימונים - וואלה! נדל״ן

    וכבר שערורייה ראשונה במתחם
    "פגיעה בפרטיות": סערה במתחם האימונים בחדרה - ערוץ הספורט

    אגב מסתבר שמגרשי החנייה ליד האצטדיון העתידי יקורו בפאנלים סולאריים
    https://www.nadlancenter.co.il/article/9748
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/4/24
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    עוד צעד קטן בקידום הקמת אצטדיון במודיעין בקרבת מרכז עינב ותחנת הרכבת פאתי מודיעין וכן ארנה לכ3000 צופים במרכז מודיעין. בעוד מודיעין עצמה אינה נדרשת כעת לאצטדיון של ממש, בעבר הוצגו אופציות תיאורטיות לאצטדיון שיכול להתחיל מ15,000 מקומות ולהתרחב ל30,000 ואפילו לגדול ל50,000 מקומות במקרה של הפיכתו לאצטדיון הלאומי. אבל לא אתפלא אם פרויקט אצטדיון חדש יהיה בסופו של דבר מתקן צנוע בהרבה שמתחיל ב6000 מקומות בלבד (ופוטנציאל ל10,000) בדומה לערים קרובות כמו רמלה, לוד, רחובות, ראשל"צ, באר יעקב, כפר קאסם וכו'. לאצטדיון והארנה (שמלבדם גם אמור לקום ספורטק, שטחי מסחר, מלונאות ועוד). על פי פרסומים מוקדמים יותר, לארנה תקציב משוער של כ70 מיליון שקל ולאצטדיון כ150 מיליון. אגב למיטב הבנתי מהאתר של GAB אדריכלים, הם אמורים להיות אחראיים גם על תכנון האצטדיון וגם על תכנון הארנה בעיר.
    https://www.mnews.co.il/נדלןועסקים/הפנים-החדשות-של-מרכז-עינב/
    אזורי הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב במודיעין - יורחבו - חדשות אפס שמונה 08
    הפארק הטכנולוגי במודיעין מתרחב: בית מלון ויותר חברות סייבר

    אושר התקציב של עיריית מודיעין: חצי מהכסף יילך לתחום הזה
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/6/24
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    וסיפור המשחק החוזר בליגה הלאומית תוך יממה בשל הצפת המגרש כולל השאלות האם היה צריך לקיים אותו אחרי יממה בלבד ואישית אני שואל אם לא היה צריך להמשיך אותו רק מהיכן שהופסק, מסביבות דקה 69 ועם הגול שכבר היה לנוף הגליל, במקום לאפס את התוצאה והמשחק ובכך לאפשר לראשל"צ לנצח.
    האבסורד של קיום משחק כדורגל חוזר תוך 24 שעות | ספורט 1
    הפועל ראשל"צ ניצחה את נוף הגליל 0:1 במשחק החוזר בלאומית | ספורט 1

    ואישית אני שואל אם לא היה צריך להמשיך אותו רק מהיכן שהופסק, מסביבות דקה 69 ועם הגול שכבר היה לנוף הגליל, במקום לאפס את התוצאה והמשחק ובכך לאפשר לראשל"צ לנצח. נ.ב. אכן בוחנים את שינוי התקנון
    32 שנה אחרי הביזיון: תיקון היסטורי בכדורגל הישראלי | ספורט 1
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/4/24
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    נ.ב. פתאום ההופעות של עומר אדם בפארק הירקון בסימן שאלה. האם זה בגלל הלוקיישן בארנה זמנית בפארק או שגם אם היה רוצה לקיים אותה בבלומפילד למשל (שאגב ממוקם מעט יותר דרומה מפארק הירקון) היה נדרש לבטל
    המשטרה לא מאשרת את הופעות עומר אדם בפארק הירקון "עד שיימצאו פתרונות בשל המצב הביטחוני
    סערת עומר אדם: המשטרה לא מאפשרת את הופעותיו בפארק הירקון | ישראל היום


    ובסוף הכל הסתדר והמשטרה נתנה אישור
    המשטרה אישרה את ההופעות של עומר אדם בפארק הירקון
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/4/24
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
  13. cheddar Member

    הצטרף ב:
    ‏22/10/14
    הודעות:
    7,151
    לייקים שהתקבלו:
    1,160
    חופרים הרבה על גג של בלומפילד, אבל גם אמרו שזה לא אפשרי במצב של המקום כרגע
     
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    שטויות. עיקר הקושי הוא לתכנן קירוי לצפוני והדרומי אבל בהחלט יש בסיס לקירוי מעל המזרחי והמערבי לפחות כולל אפילו חלק מהשלד במזרחי שכבר מוכן בשבילו. מה שסתם יסבך זה כל מיני מנגנוני גג נפתח. בכל אופן לא מגיע תגובות מזלזלות שכאלה
    פיני בלילי: אף קוסם לא יכול לעזור להפועל ת"א
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/4/24
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,034
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    פרויקט רשת האינטרנט דור 5G לצד אפליקציה ייעודית קרוב לפעול באצטדיון שלמה ביטוח כפיילוט
    הזמנת מוצרים מהמזנון למושב: אלה האוהדים שיהנו מטכנולוגיית Stadicom - אייס
    הכירו את האצטדיון החכם הראשון בארץ | ספורט 1
    "המושבה" שבפתח תקווה יהפוך לאצטדיון החכם הראשון בישראל -

    אגב פלאפון גם הציגה שירותי דור 5 שחלקם ייעודיים גם למשתמשים בהופעות/משחקים רבי משתתפים
    הסוף לבעיות קליטה במופעים: פלאפון חשפה את רשת 5G MAX - וואלה! טכנולוגיה
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/4/24