אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    בעבר דובר שצריך לבדל בין קבוצות מערים גדולות שיידרש מהן מינימום 7000 לבין ערים קטנות יותר שיאפשרו 5000 (וכן פשרה בין מתקנים שכבר קיימים לבין כאלה שמתוכננים לעתיד שיידרשו להגדיל את נפח הבנייה וקיבולת היציעים). אבל ככל שמדברים על הקטנת ליגת העל והליגה הלאומית ועל יצירת ליגה שישית (ליגות א-ב-ג החובבניות וליגות העל-לאומית-ארצית המקצועיות) ככה מן הסתם עולות גם הדרישות לגבי רמת המתקנים. רשמית עדיין נשאר רף ה5000 מקומות המינימום הנדרש אבל מעשית זה לא נתפס כמספיק למשחקים גדולים במיוחד כשלא פעם חלק ניכר מהמקומות לא מאפשר ישיבה בשל הפרדה בין הקהלים מה שאומר איבוד כמה מאות מקומות ולכן מאצטדיונים המתוכננים לעתיד כבר מצפים להתאים את התוכניות למינימום המצופה החדש של 7000 (ואל תתפלאו אם גם אצטדיונים קיימים כמו נגיד גרין יידרשו לתוספת מקומות). בנוסף אני מניח שמבינים בטבריה שמה שלא יבוצע כעת כבר בעת הבנייה, יתקשו להוסיף בהמשך. בכלל גם אצטדיונים ותיקים כמו לויטה, הברפלד, וקריית שמונה ועוד, מכוונים כבר כעת לתוכניות הרחבה/בנייה משמעותיות יותר לכיוון ה10,000 מקומות ופרויקט כמו אצטדיון רעננה החדש נתקע כשלא נמצא תקציב לבנייתו בתצורה של לפחות 7000 מקומות. אם ימומשו רבים מפרויקטי בניית האצטדיונים המתוכננים, לא רחוק היום ש5000 מקומות יוכל להיות המינימום לליגה הלאומית אפילו בזמן שליגת העל תוכל לכוון אף ל8000 ואפילו 10,000 מקומות מינימום.
     
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    השבוע פרסום המכרז לכ7,500 מ"ר שטחי המסחר הלא מנוצלים בסמי עופר
    מכרז להקמת ולהפעלת כ-7,500 מ"ר של מסחר בסמי עופר - כלבו – חיפה והקריות
    מכרז להקמת ולהפעלת שטחי מסחר באצטדיון סמי עופר - וואלה כסף
    פורסם מכרז להקמת שטחי מסחר בסמי עופר - ערוץ הספורט
    https://www.nadlancenter.co.il/article/10613

    ומתחם זיכרון לאוהדי מכבי חיפה שנחטפו ושנפלו ב7 באוקטובר והמלחמה שיושק באצטדיון לציון שנה לאירועים
    מכבי מקימה מיצג הנצחה לזכר 96 אוהדיה שנרצחו או נפלו במלחמה - כלבו – חיפה והקריות
    מכבי חיפה הציגה את מרכז ההנצחה לקורבנות ה-7 באוקטובר | ספורט 1
    המיצג של מכבי חיפה לזכר 96 האוהדים - ערוץ הספורט
    חיפה תקים מיצג לזכר אוהדי הקבוצה שנרצחו
    מרגש: מכבי במיצג הנצחה לזכר אוהדי הקבוצה
    זיכרון, גבורה ותקווה

    רק לא ברור לי אם מדובר במתחם הנצחה העומד בפני עצמו, או שהוא יהיה חלק ממתחם מוזיאון מכבי חיפה שייחנך בקרוב. ומצער שזה נראה קצת טעם לפגם אם לא יהיה חלל כלשהו גם להנצחת אוהדי היריבה הפועל חיפה לצידו. גם אם זה מיזם פרטי של מכבי חיפה ובמימונה להשכרת השטח בסמי עופר ולא יוזמת העירייה, היה צריך להנציח גם את אוהדי הפועל חיפה באצטדיון כדי ליצור שוויון (ואפילו אחדות סביב הנושא הכואב אם היה חלל הנצחה אחד משותף עם פינה ירוקה למכבי ופינה אדומה להפועל כי הנצחה היא מעבר ליריבות הספורטיבית) במיוחד כשמדובר פה על הנצחה, בלי קשר לאם תהיה גם אנדרטה עירונית איפשהו בדומה לאנדרטאות שכבר מתוכננים בערים אחרות (גם כך החלוקה ביניהם לא שווה, בשונה מהחלוקה של בלומפילד בין מכבי והפועל ת"א וזה רק יבלוט יותר כשיפעל באצטדיון מוזיאון רק למכבי חיפה) אחרת אולי היה עדיף שההנצחה לא תהיה באצטדיון עצמו אם היא רק למכבי חיפה ואין דומה לה באצטדיונים אחרים שהסתפקו בקירות גרפיטי חיצוניים וכדומה.

    ועוד בחיפה, חובות של חברות עירוניות כמו חברת קריית הספורט והבילוי שמתפעלת את האצטדיון וחברת אתו"ס, מאיימים על הגדרה הכלכלית של העיר כ"רשות איתנה".
    משרד הפנים בוחן את מעמדה של העירייה כרשות איתנה - כלבו – חיפה והקריות
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/9/24 ב- 17:38
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    הפרסומת החדשה של פלאפון צולמה בכמה אצטדיונים בארץ.. וגם לוקיישנים פחות ארציים בסיוע AI..
    קיבל שחקני חיזוק: הקמפיין החדש של יהודה לוי | רשת 13
    מכבי ת"א ויהודה לוי בקמפיין חדש לפלאפון - ערוץ הספורט
    חדש בפלאפון - 5G MAX - YouTube

    ושוב תרגול אירוע רב נפגעים הפעם באצטדיון שלמה ביטוח בפ"ת
    חדשות בפתח תקווה - מגן דוד אדום העניק טיפול רפואי ל-60 נפגעים מדומים - זה

    ועוד קצת פתח תקווה שהתאהבה ברעיון שדרת הכוכבים ואחרי כוכבי הכדורגל של הקבוצות מהעיר שתועדו בכניסה לאצטדיון שלמה ביטוח כעת משיקה שדרת כוכבים נוספת לכוכבי תרבות ילידי/תושבי העיר (לפחות בעברם) בכניסה להיכל התרבות שלה, כרגע עם 31 שמות
    פתח תקווה השיקה "שדרת כוכבים" ולא תאמינו את מי היא שכחה - וואלה תרבות
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/9/24 ב- 02:27
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    הפועל אזור שהוקפצה לליגה א' במקום סקציה נס ציונה, נאלצת בינתיים לארח באצטדיון בת ים כי המגרש באזור לא מאושר לליגה א'. האמת לא מבין למה היא צריכה להגיע עד בת ים ולא יצרו אלטרנטיבות קרובות יותר כמו מגרש הלוחמים ליד קאנטרי חולון או איזה הסדר במגרשים קרובים כמו וולפסון/חודורוב של התל אביביות. או מגרשים קרובים אחרים כמו בית דגן או נחלת יהודה הראשל"צי. ובושה אם כל המגרשים האלה לא עומדים בדרישות ליגה א' המינימליות.
    - גולר ברוכה הבאה לליגה א': אזור פתחה את העונה עם ניצחון
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/9/24 ב- 17:53
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    הרכבת קירוי הטריבונה למגרש המרכזי בקריית הספורט באילת שיכיל כ1000 מקומות
    TikTok - Make Your Day
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/9/24 ב- 17:16
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    אוהד הפועל ת"א לקה בליבו ועבר החייאה, המשחק הופסק ל-20 דקות
    הטרגדיה בבלומפילד: אוהד הפועל תל אביב מת במהלך המשחק - אייס

    מקרה קשה בבלומפילד של אוהד שלקה בליבו. אבל אני תוהה על צורת הטיפול. מילא שחקן מתמוטט על הדשא, אבל האם צריך להכניס אמבולנס ולטפל באוהד במרכז היציע מול הקהל ואי אפשר לעשות זאת בצורה יותר דיסקרטית? מה מקובל במקרים כאלה בחו"ל? יש מרפאות חירום באצטדיונים? כולם מחייבים הצבת אמבולנסים ופרמדיקים בעת משחקים? יש נהלים אחרים לפינוי מהיר של האוהד החולה מהיציע בדרך לאמבולנס? יש מיקומים יותר טובים לאמבולנס מאשר להעלותו לכר הדשא? אגב אם לא היו הולכים על הרחבת בלומפילד מזכיר שאחת האופציות לאצטדיון עירוני חלופי היה בצומת חולון ממש קרוב לוולפסון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/9/24 ב- 16:09
  8. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,156
    לייקים שהתקבלו:
    690
    בספרד כל שני וחמישי זה קורה, המשחק נעצר לגמרי גם כשהזה מטופל ביציע ולא מפריע לניהול המשחק. אי אפשר לנהל משחק כשאוהד נמצא בסכנת חיים.
     
  9. אבי סנדור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/6/05
    הודעות:
    921
    לייקים שהתקבלו:
    422
    הטיפול באוהד היה לא פחות ממחדל, זה ממש לא מעניין באותו רגע המשחק.
    הטיפול הראשוני בו היה יחסית מהיר, צוות גדול של מד"א רץ לעברו וניסה לבצע החייאה, אבל אז הפינוי שלו לוולפסון היה מחפיר, בהתחלה שלחו אלנוקות כדי שהאמבולנס לא יעלה על הדשא ואז כשהבינו שאין ברירה העלו את האמבולנס על הדשא. האמבולנס יצא אל מחוץ לדשא ואז אשכרה במשך אולי 10 דקות, חיכו לאמבולנס חלופי כדי לשחרר את האמבולנס עם אותו אוהד לבית חולים..אלה יכולות להיות דקות קריטיות וטיפול אידיאלי בבית חולים היה יכול להציל חיים... המשחק גם ככה הופסק אז למה לעזזל חיכו לאמבולנס החלופי? לא ברור לי בכלל.
    חבל שמקרים כאלה צרכים לקרות כדי להסיק מסקנות. זה היה שקוף שאף אחד שם לא עקב אחרי נהלים כלשהם, היה שם כעוס, אפילו נהג האמבולנס לא היה קרוב לאמבולנס, הוא היה צריך לרוץ את כל המגרש כדי להגיע אליו.
    ממש עצוב ומכעיס.
     
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    ככל שמדובר במשחקים רבי משתתפים ובעיקר משחקי מכבי ת"א בבלומפילד ומכבי חיפה בסמי עופר (טדי פחות מפוצץ קהל), צריך לנהל טיפול רפואי ופינוי רפואי במקרי חירום כאלה בצורה יעילה ומהירה יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/9/24 ב- 17:24
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    נערך לאחרונה ב: ‏18/9/24 ב- 02:50
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל מדברת על הצורך בשיתופי פעולה אזוריים בין המועצה ליישובים סביבה בתחומים שונים, וביניהם הקמת אצטדיון אזורי.

    ראשי הרשויות האחרים לשמחתי הרבה מחפשים את שיתופי הפעולה ואיך אפשר למצוא את הפתרונות לתעסוקה איכותית, הקמת אצטדיון משותף ומתקני תרבות משותפים
    אחרי חצי שנה בתפקיד: האתגרים של ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל

    אני רק תוהה לגבי על איזה סדר גודל פרויקט אצטדיון אזורי היא חושבת ומיקומו הספציפי והקבוצה הראשית בו ביחס לערים והיישובים הגובלים במועצה (כלומר גם איזו קבוצה מובילה ברמת ליגת העל/לאומית תהיה הראשית שלו וגם איזו עיר אמורה להיכנס כשותפה הראשית למימון האצטדיון האזורי) ושחלקם כבר החלו לקדם פרויקטים משלהם. האם מדובר על שותפות בפרויקט כמו אצטדיון מגדל העמק-יפיע שקרוב לגבול הערים עם שטחי המועצה ונתקע בחוסר תקציב להקמה (גם כך צומצם מפרויקט של אצטדיון עם 7-5 אלף מקומות ופוטנציאל הרחבה ל10,000, לאצטדיון שנועד להכיל תחילה 1000 מקומות בלבד). על אצטדיון חדש שישמש גם את עפולה (אומנם יש פוטנציאל הרחבה לאצטדיון הקיים בעפולה אבל אצטדיון מחוץ לגבולות העיר בשטחי המועצה חופשי יותר בהיקף הבנייה האפשרי אך מוגבל יותר בכך שמצריך הגעה בכלי תחבורה ולא בלב העיר הזמין גם להולכי רגל), על פרויקט עם איכסאל (תוכנית להקים אצטדיון ליישוב עם 7000 מקומות ירדה מהפרק כשהפועל איכסאל שהיתה בצמרת הלאומית נפלה בליגות ופורקה), על פרויקט בין ציפורי לריינה עבור ריינה שמפנטזת על אצטדיון עם לא פחות מ10,000 מקומות (אף שיותר חסכוני היה לקדם שיפוץ והרחבה לאצטדיון עילוט לרמת ליגת העל, מה גם שנצרת מתכננת לנטוש אותו לאצטדיון עירוני משלה בהר הקפיצה שלפי הפרסומים המאוחרים נועד להכיל עד 9000 מקומות למרות שבגלגול מוקדם דובר על 15,000 מקומות, ושגם הר הקפיצה קרוב יחסית לעמק יזרעאל, וכך גם אם ידובר על אצטדיון אזורי גדול יותר לנצרת ונוף הגליל כחלופה עתידית למגבלות ההרחבה של אצטדיון גרין ולתוכנית אצטדיון נצרת שטרם מומשה). בינתיים גם יקנעם מקדמת תוכנית למגרש עירוני חדש במקום הקיים שמיועד לנדל"ן וגם לשפרעם וכפר מנדא יש מגרשים משלהם שניתן לשדרג. אי אפשר גם שלא להזכיר את פרויקט "בית הנבחרות" הצפוני שתחילה תוכנן ליד מזרע בשטחי המועצה, ובפועל החלו להקימו מערבה יותר במועצה אזורית זבולון. וכן נזכיר את איחוד קבוצת הכדורסל של המועצה עם זאת של מגדל העמק ושהקבוצה המשותפת הפועל מגדל העמק יזרעאל משחקת באולם יערת העמק במגדל העמק. בהקשר הזה לא היה מזיק גם היכל ספורט אזורי גדול יותר מאולם יערת העמק (וגם גדול יותר מהארנה העתידית בעפולה שכרגע מכוונים בה על קטן, כ3000 מקומות בלבד ולא כפי שהוצע בעבר ללכת על ארנה אזורית של 5000 מקומות).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/9/24 ב- 18:04
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    בהתאחדות נלחמים בתופעת אי הופעה למשחקים
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/9/24 ב- 14:51
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר
    מישהו מוצא תמונות חדשות מבניית אצטדיוני רחובות, כפר קאסם, באקה אל גרביה, טבריה, אשדוד, טדי, שכונת התקווה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/9/24 ב- 14:09
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,974
    לייקים שהתקבלו:
    660
    מין:
    זכר