אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    האיצטדיון בעכו לא יארח משחקים באירופה לא בגלל היציעים, גם אשטוריל ששיחקה מול רמת גן יש לה איצטדיון מסריח עם 2 יציעים אירחה באירופאית בבתים. הסיבה היחידה היא כי אין שם יציע כבוד ראוי+חדרים בגדלים מסוימים - זה לא משהו שאי אפשר לפתור בשיפוץ. הבעיה שלא רוצים, כמו כל דבר במדינה. הרי לקחת את קריית שמונה לארח בנתניה לעיניי 500 איש במגרש של 13,000 זה הרבה יותר הגיוני מאשר לקחת את אותם 500 ואני מאמין שהיו באים יותר לעכו - הרי לא דיברתי על איצטדיון לקריית שמונה רחמנא לצלן שמגיע להם...
     
  2. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    טופ 3 כי בכל זאת, עם כל הכבוד לבלומפילד, הוא ישן ולא מתאים. יהיה מעניין לראות את טרנר כשיהיו 6-7 איצטדיונים חדשים בארץ (בת ים+בלומפילד משופץ/מכבי חדש+מה שיבוא עוד, בעוד 20 שנה.
    טדי, למרות הכיעור בדרומי, טרנר, סמי עופר, בלומפילד, מושבה (רק כי הוא לא סגור!), נתניה. בסדר הזה.
     
  3. zahipan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/13
    הודעות:
    484
    לייקים שהתקבלו:
    161
    ממש לא נכון.

    גם לשלושת הקבוצות התל אביביות יש אצטדיון אחד, לכן אני לא רואה סיבה מדוע 3 ערים בינוניות צריכות 3 אצטדיונים.
    צריך להתייחס לאזור השרון כאילו הייתה עיר אחת ולו רק בגלל העובדה שאין שום סיכוי שיבנו ב-10 השנים הקרובות 3 אצטדיונים, ואני בספק אם יבנה אפילו אצטדיון אחד.

    אז מה עדיף? שאוהדי כפר סבא יסעו כל שבוע שני לפתח תקווה או ראשל"צ ב-10-15 השנים הקרובות? (אני לא בטוח עוד כמה פעמים יאשרו את לויטה לליגת העל) ואוהדי רעננה יסעו כל שבוע שני לנתניה? (גם אם יש להם רק 200 אוהדים) או שיבנו אצטדיון אחד בשרון 5 דקות מהבית של כולם? בחיים צריך לדעת להתגמש.
     
  4. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    זה שיש ל3 התל אביביות איצטדיון אתה צריך לזכור:
    א. הן מאותה עיר
    ב. זה ממש לא מבחירה - מכבי כבר שנים רוצה לעוף מבלומפילד לאיצטדיון משלה, הפועל ת"א תאכלס זה לא משנה לה, בלומפילד מתאים למידותיה, ואפילו בני יהודה, יותר ממכבי, רוצה לעוף מבלומפילד לאיצטדיון קומפקטי ויותר קטן שמתאים לה! העירייה המהוללת דיברה שנים על גבי שנים על בניית איצטדיון הפרברים+מגרשי אימונים בפארק דרום שיחליף את שכונת התקווה שיהפוך למשהו נדל"ני (בצדק) עם תכולה של כ-10 אלף מקומות שיתאים גם לבני יהודה וגם למכבי יפו (למרות שזו מעדיפה לשחק בבלומפילד מן הסתם כי זה בשטח יפו ובצדק, אבל בבלומפילד של 24 אלף עוד יותר אין לה מה ללכת לשחק שם)
    אם אתה רוצה להתייחס לאיזור השרון כמקשה אחת אז אל תבנה בכלל איצטדיון, תשלח את כולם לנתניה וזהו!
    זה שנוסעים 200-300 אוהדים לנתניה זה לא אומר שאם יש איצטדיון בעיר אז יבואו 200-300 גם. אני מאמין שעם איצטדיון בבית, רעננה תכפיל את כמות האוהדים שלה כל משחק (תלוי מי היריבה) פי כמה וכמה (מול מכבי פ"ת פי 2, מול כפ"ס פי 3-4 ומול גדולות יהיה מלא).

    בכפ"ס אני מאמין שיהיה איצטדיון, ויתחילו לבנות אותו לדעתי תוך שנה גג שנתיים, בכל זאת, צריך לראות את יכולת ההישרדות וההתקדמות של הקבוצה, ואת זה היא כבר עשתה פעם אחת, ככל שתתקדם ותתקע יתד, הלחץ על הראש עיר יהיה יותר גדול, אני מאמין שלויטה יאושר כיוצא מן הכלל בעונה הבאה ושבזו שאחריה כפ"ס תתחיל לנדוד למושבה ויתחילו לבנות איצטדיון בעיר. זה התחושה שלי. יש שם לחץ מאוד גדול על ראש העיר. בנוגע לרעננה, לא יודע.
     
  5. zahipan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/13
    הודעות:
    484
    לייקים שהתקבלו:
    161
    בכל מדינה נורמלית אזור דרום השרון היה עיר אחת - מקסימום שתיים.

    רק כדי להיכנס לפרופורציות: השטח הבנוי של העיר באר שבע גדול ב-50% מהשטח הבנוי של כפר סבא, רעננה, ורמת השרון ביחד.
    שטח השיפוט של העיר באר שבע לבדה זהה לשטח השיפוט של כל ערי דרום השרון ביחד - כולל הרצליה, הוד השרון, כפר שמריהו ועוד כמה מושבים באזור. למעשה, תושבי שכונות נווה זאב ומזרח רמות לדוגמא, מרוחקים מאצטדיון טרנר מרחק זהה מהמרחק של תושבי כפר סבא מרעננה.

    אז המרחק הוא לא פקטור, ואני לא רואה סיבה מדוע תושבי כפר סבא או רמת השרון לא ירצו להגיע לרעננה, כי במונחים באר שבעים זה כמו להגיע משכונת רמות או שכונה ד' למתחם ישפרו פלאנט.

    אם המרחק הוא לא פקטור אז מדוע שהאוהדים יתנגדו לבניית אצטדיון משותף? הסיבה היחידה יכולה להיות משיקול של יוקרה, אבל בדיוק בגלל זה אני אומר שצריך להתגמש כי אני בטוח ב-99% שלא יבנה אצטדיון באף אחת מערי השרון ב-10 השנים הקרובות בגלל שהערים הללו קטנות יחסית ואין להן יכולת כלכלית לבנות אצטדיון ברמה גבוהה. הדרך היחידה שאני רואה אצטדיון חדש וברמה גבוהה שם זה רק אם יבנה אצטדיון משותף לכמה ערים.
     
    amn אוהב/ת את זה.
  6. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    עזוב זה חרטה, אין דבר כזה. אם רוצים להרחיב יכולים, זה פשוט עולה יותר כסף מאשר לבנות פשוט.
    גם את האיצטדיון בבאר שבע ניתן בקלות להרחיב. גם בלי לשבור את הפינות, פשוט צריך לפרק את הגג, הכיסאות, ולבנות קורות תמיכה וקומה שניה, וזה לוקח איזה שנה שנתיים ועולה יותר למרות שיש יסודות קיימים, הרי בכל מקום באירופה עושים את זה חדשות לבקרים (באיצטדיון בקארדיף, הדוגמא הכי טובה אגב זה באיצטדיון של טוונטה אנסחדה).
    לא ירחק היום שב"ש תדבר על הרחבת האיצטדיון, אבל בשביל שזה יקרה, ב"ש צריכה לתקוע יתד כקבוצת צמרת, ולא רק כשמכבי חיפה והפועל ת"א הן רלוונטיות לכלום ובית"ר ירושלים היא בערך קבוצה נחמדה, פרווה אבל לא יותר מזה. הקהל שלה יצטרך להוכיח שנים קדימה נאמנות, כשאני אומר שנים קדימה? אני מדבר על 3 שנים, ז"א שאם היא מכרה השנה 12 אלף מנויים (רעיון גדול מי שהגה אותו אז עם הגמר, כי אחרת אין סיכוי שב"ש היתה מוכרת לדעתי אפילו 9 אלף אחרי השפלת כל הזמנים שהיא חוותה במעמד הזה) אז בשנה הבאה, אני מצפה, בב"ש למכור את כל המנויים, ולהיות סולד אאוט עם 13,500 אלף מנויים (השארת כמה מאות כרטיסים מדי משחק לחיילים קרביים כמו שעושים פה במכבי, רעיון מבורך, אם לא קיים בב"ש, צריכים להריץ אותו גם), וגם אם לא יקחו אליפות, אז בשנה שאחרי זה גם סולד אאוט.
    גם אצל מכבי השנה, זה מבחן, אני רוצה לראות כמה מנויים יהיו, אבל מצד שני אני צריך להתחשב בעובדה שצריך לנסוע כל שבועיים לאסון הזה בנתניה עם פקקים נוראיים, ובלי תחנת רכבת מטר מהאיצטדיון כמו במושבה, שהיתה לדעתי פותרת את כל הסיפור...בוא נגיד שאם מכבי היתה משחקת בבלומפילד בשנה הבאה, ולא עושה סולד אאוט מנויים זה בושה, אבל בגלל שזה נתניה, לדעתי גם אם כולם יחדשו (בשביל לשמור על המקום אחרי ההרחבה בבלומפילד), לדעתי כל משחק יהיה גג 10 אלף במשחק, יהיו מלא ניקובים פרט למשחקים הגדולים.
     
  7. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,236
    לייקים שהתקבלו:
    489
    בדקת את הדוחות התקציביים של הערים הללו שאתה בטוח כ"כ שאין להן את היכולת לבנות אצטדיונים חדשים? דווקא ערי השרון נחשבות לאמידות יחסית. מה גם שאם יבנה אצטדיון, סביר להניח שהוא יהיה צנוע יחסית. אם הערים הללו באמת ירצו, הן יוכלו לבנות את האצטדיון בעזרת הטוטו ומקורות מימון נוספים (ספונסרים וכדומה).

    בכל מקרה, הנושא של בניית אצטדיון משותף כבר נדון כמה וכמה פעמים. זה הרבה יותר מורכב ומסובך ממה שזה נשמע, והסיכוי שזה יקרה נמוך יותר מאשר שאחת הערים תבנה אצטדיון בעצמה.
     
  8. katamoni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    838
    לייקים שהתקבלו:
    179
    האקוסטיקה בטרנר לא יותר טובה מהאקוסטיקה בטדי בחיים והייתי בשניהם!
    האקוסטיקה שיש במזרחי ובמערבי לא נופלת מיציעי טרנר ואף גוברת עליהם והאקוסטיקה בצפוני היא בכלל משהו נדיר ששום דבר בארץ לא מתקרב אליו עד היום, גם מלפני שנבנה בכלל היציע הדרומי...

    נ.ב
    לא מזכירים פה בכלל את נתניה שגם שם יש אקוסטיקה מצויינת!
     
  9. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    מבחינתי, אני מתייחס לאיצטדיון כמכלול שלם. כל עוד לא סוגרים את טדי, מבחינתי יש בו פאק לא קטן, במיוחד שהדרומי הוא היציע הגדול ביותר עם 12 אלף מקומות ואמור לתת את הטון לכל האיצטדיון כשהוא סגור.
     
  10. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,236
    לייקים שהתקבלו:
    489
    ראשית כל, היכולת למלא אצטדיון קשורה לקהל ולא לאצטדיון. אם אנחנו בודקים איזה אצטדיון טוב יותר ולאיזה יש פוטנציאל ליצור אווירה טובה יותר, אנחנו צריכים לבחון פרמטרים שקשורים לאצטדיון עצמו ולא לגורמים כמו הקבוצה שעושה בו שימוש. הרי אם ביום מן הימים דברים בבית"ר ישתנו מן היסוד, והקבוצה תמלא את טדי בכל משחק, פתאום זה כן יהיה אצטדיון טוב?! זה הרי יהיה בדיוק אותו אצטדיון. קחו בחשבון שגם דברים יכולים להשתנות בכיוון ההפוך. במידה ובאר שבע תיקלע לעשור לא טוב, האווירה בטרנר עשויה להיות כמו האווירה במשחקים של בני יהודה. אין לדעת.

    שנית, לכתוב "טדי גדול מדי עבור בית"ר" מראה על חוסר ידע. בית"ר היא אחת הקבוצות הכי אהודות בארץ. בוא לא ניכנס לדירוגים כאלה או אחרים כדי שהדיון לא יגלוש למקומות אחרים, אבל לבית"ר יש בהחלט את היכולת למלא אותו בכמעט כל משחק, כפי שחיפה עשתה רוב העונה בסמי עופר. בשביל שזה יקרה, צריכים להשתנות הרבה דברים שקשורים במועדון הזה (עומר סיכם את הדברים די יפה). כמו כן, האווירה בטדי כשהמזרחי והמערבי מלאים בתוספת קהל חוץ בדרומי/צפוני, היא מצויינת, ולא פחות טובה מהאווירה בבלומפילד או טרנר כשהם מלאים.
     
    henry1 אוהב/ת את זה.
  11. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    לא מבין בדיוק על מה אתה מדבר

    בוא נתחיל לדון בבעיה של הפועל רעננה - האיצטדיון בפאקינג עיר אחרת, ועיר רחוקה. בתור מי שבתור ילד אהד קבוצה מעיר אחרת, זה היה סיוט. משחקים שהתחילו לפני צאת השבת, לא הייתי יכול להגיע. משחקים שהתחילו על הגבול - היה לי מזל אם הייתי רואה מחצית. אם המשחקים התחילו ב21:00, הרבה פעמים לא הייתי יכול לחזור.

    אלו הבעיות של הפועל רעננה שמתקשה להביא קהל, כי אם קהל יבוא זה אך ורק קהל מקומי (כי באזור של רעננה יש הרבה קבוצות כדורגל - נתניה וכפ''ס שיותר אטרקטיביות מרעננה, ומכבי הרצליה) שיש לו רכב פרטי.

    לכן לבנות מגרש בפאתי העיר, שאין אליו גישה נוחה - לא עשינו פה כלום.

    צריך לבנות מגרש בתוך העיר, לא במקום נידח. אולי לשפץ את קרני.

    לגבי כמות המקומות - 6,000 יספקו את הדרישות. במשחקים מול אשדוד,אשקלון, עכו/ק"ש, ה.חיפה, מ.פ''ת, סכנין, כפ"ס, בני יהודה - לא יצטרכו יותר מ6,000 מקומות.
    במשחקים מול ה.ת''א,מ.חיפה,ב.י-ם,ה.ב"ש ומ.ת"א, יש איצטדיון בזיל וזול להשכרה - נתניה.

    זה סידור מושלם, גם במשחקים מול הגדולות יש הרבה יותר קהל מקומי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/5/16
  12. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    בית"ר, מאז העצמת לה פמילייה, בריגרסיה מבחינת אוהדים. מכיר הרבה מאוד אוהדי בית"ר שנמנעים מלבוא.

    אבל, אין מה להגיד מבחינת עידוד. הקהל הכי טוב בארץ, עוקף את מכבי חיפה.

    זה גם ברור שבארץ בית"ר ומכבי חיפה בפער גדול על כל השאר מכל הבחינות - כמות,עידוד,מיתוג.
     
  13. Yaniv "Rey de Copas hay uno solo"

    הצטרף ב:
    ‏22/4/08
    הודעות:
    3,583
    לייקים שהתקבלו:
    60
    מין:
    זכר
    איצטדיון סמי עופר יסגר ביום שלישי לאחר משחק הליגה האחרון לשם שיפוץ נרחב בכר הדשא שיכלול דשא אמיתי ביחד עם דשא סינטטי. השיפוץ יסתיים במהלך חודש אוגוסט כך שיהיה מוכן לפתיחת העונה אבל במידה ואחת הקבוצות שאמורות לארח את משחקי האירופאית (מכבי חיפה או בני סכנין) באיצטדיון תארח בנתניה את המוקדמות.
    בנוסף גם משחקי גביע הטוטו שיחל בסוף יולי יתקיים בנתניה.
     
    yakar אוהב/ת את זה.
  14. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,271
    לייקים שהתקבלו:
    4,847
    מין:
    זכר
    האמת שדווקא הדשא בחלק השני של העונה היה מצויין.
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    במשחקים מול הגדולות אז שהאוהדים שלהן ילכו לאיצטדיון הביתי ויארגנו צפייה משותפת. אני לא מבין את הפחד הזה שיש לכולם מאנשים שלא יצליחו לקנות כרטיס. מי שלא השיג, שישאר בחוץ. גם באנגליה יש מחסור עצום בכרטיסים לאוהדי חוץ, לא ראיתי אף אחד מציע להגדיל את האיצטדיון של קריסטל פאלאס בגלל שמדי פעם מגיעה לשם ארסנל.
     
    עומר אוהב/ת את זה.

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 36)

  1. shons242