באיירן מינכן 2008/9

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/7/08.

  1. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    א. כתבתי שהשנה לדעתי הליגה יותר חזקה.
    ב. הסגל המהולל הזה נתן קמפיין בינוני מאוד בגביע אופ"א, מפעל שהיינו הפייבוריטים לזכות בו. תצוגות בינוניות מול בולטון, הכוכב האדום, חטאפה (שרק בנס לא העיפה אותנו ברבע הגמר) והשיא מול זניט.

    בלמים יודעים להגן תחת היצפלד ולא תחת קלינסמן? מדובר בשחקנים וותיקים, לא כאלו שהם צעירים וצריך לעצב אותם.

    אני מקווה שקאן יגיע כי הוא שיחק עם השחקנים האלו שנים ומכיר אותם בגובה הדשא. אני מאמין שגם הוא יודע שחלק מהם לא מתאים לרמות הגבוהות ולא חכמה כל פעם להביא מאמן שידע לסחוט מהם 150%. הגיע הזמן שיהיו שחקנים במינכן שגם ה-90% שלהם שווה לטופ הארופאי וזה כבר שנים לא קיים אצלנו.
     
  2. C-J Member

    הצטרף ב:
    ‏6/8/06
    הודעות:
    1,336
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קלן, האנובר, שאלקה, בוכום, ברמן...אף אחת מאלה לא התחזקה, אבל לכולן יש משהו משותף. נדמה לי שלא צריך לספר לך מה הוא...
     
  3. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    אבל זה לא רק הליגה, זו גם ליגת האלופות. חלק מהשחקנים בסגל שיחקו תחת שלושה מאמנים שונים (היצפלד בשתי קדנציות, מגאת' וקלינסמן) ולא הצליחו לצלוח את שלב רבע הגמר. אפילו כשלקחנו דאבלים מרשימים בליגה לא הרשמנו באירופה וברגע שנתקלנו בהגרלה בקבוצות מהטופ (כמו צ'לסי או מילאן) לא יכלנו לעבור. רביעיות בשלבי הנוקאאוט קיבלנו גם תחת מגאת' (בצ'לסי ובמילאן), גם תחת היצפלד (בזניט) וגם תחת קלינסמן. מה עוד דרוש כדי להבין שעם כל הכבוד לעמדת המאמן יש אחריות גם לשחקנים.
     
  4. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה לחלוטין צודק.
    לפי התאוריה שלכם אז כל המאמנים שהיו בבאיירן גרועים, אבל לא כך המצב. כל אחד מהמאמנים האלו אגב, גם הפסיד אליפויות בליגה ובצורות די מבישות (בעיקר היצפלד). לטעמי כולם מאמנים טובים ואף אחד מהם לא היה הבעיה, פשוט לא התחבר סגל חזק ומחובר מאז 2001. זה לא רק כסף, כי כסף הושקע, אלא גם צריך מזל בחיבור סגל. לפעמיים השחקנים לא עומדים בציפיות, אבל אין ספק שבאיירן עשו הכל ואין מקום להאשים את ההנהלה.

    צריך כמובן להחליף כמה שחקנים בסגל ולבנות משהו קצת חדש ולקוות שהפעם זה יתחבר טוב יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/4/09
  5. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    רק שתבינו כמה למאמן יש חשיבות.
    בשנה שעברה בעונה שלמה, חטפנו שער אחד מנגיחה. העונה כבר 10. אם זה לא בעיה של מאמן אני לא יודע מה.
    היום הרמנו משהו כמו 13 קרנות אף אחת לא הגיע לראש או רגל של שחקן שלנו. אם זה לא בעיה של מאמן אני לא יודע מה כן.
    חילופים תמוהים (שוב) בלשון המעטה. הוא נסע מאשקלון לתל אביב דרך באר שבע. הוציא שני שחקנים כדי לשים את אלטינטופ מגן. אי אפשר מהתחלה להוציא את לל ולשים את אלטניטופ. הכוונה ברורה יותר התקפה. כאילו אלטינטופ יהיה יותר התקפי. אבל למה להוציא את סוסה קודם (שהיה אחד היותר טובים) ורק אח"כ את לל? מה גם שלל הגיע ליותר מצבים מטוני היום. 3 פעמים לל היה ברחבה בחצאי מצבים.
    קלינסמן הובא כדי לשנות ולבנות. אז בואו נראה מה הוא בנה. במקום רנזינג הצעיר - שוער בסוף הקריירה. את קרוס הוא שלח ללברקוזן. פולדי עוזב. במקום יאנסן או לל אודו. במקום אוטל זה רוברטו. במקום להצעיר את הקבוצה הוא רק הזקין אותה. מזל שהוא לא יהיה איתנו בשנה הבאה, אחרת אני בטוח שהיינו רואים את באלאק חוזר.
     
  6. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    לוסיו ודמיקליס משחקים שנים כדורגל ופתאום תחת קלינסמן הם שכחו איך סוגרים בהגנה לכדור גובה? מה הם שחקני קט רגל שצריכים הכוונה מהמאמן לדבר כזה? עזוב נדב, הסגל הזה מלא בעיות בטרוף והגיע לקצו. דרוש חריש עמוק, בעיקר בחוליית ההגנה אבל לא רק. יש לנו גם בעית עומק בספסל ואין לנו מחליפים ראויים. צריך לומר המון תודה לאולי הנס על הקדנציה שלו בקבוצה אבל אני חושב שטוב שהוא מסיים את תפקידו כי הוא לא מתאים את הקבוצה לכדורגל העולמי שהשתנה בנתיים. הוא חושב במושגים של 11 לוחמים אפורים שיגיעו רחוק (לא יקרה בכדורגל של היום) והוא חושב במושגים של קבוצות כמו צ'לסי יפלו בסוף כשהאוליגרכים יעזבו אותם ואז באיירן תישאר עומדת כמו מגדלור באפלה עם מצבה הכלכלי האיתן. גם זה לא יקרה כי יש קבוצות בטופ הארופאי שאם נחכה שהן תקרוסנה המשיח יגיע קודם. מה שצריך הוא מנהל שמבין את השינויים בכדורגל העולמי ושמבין שמוכרחים לשפוך כסף. מי שאומר שגם צ'לסי שפכה כסף ולא זכתה בצ'מפיונס לא מבין על מה הוא שח: צ'לסי היתה כלום באירופה לפני המליונים שהושקעו בה ומאז אברמוביץ היא כוח אדיר בכדורגל הארופאי, גם אם הגביע לא נחת בסטמפורד ברידג'. אוהדים של צ'לסי שאני מכיר הולכים בגאווה עם חולצת הקבוצה ומה אנחנו? לאן הגענו עם החסכנות של הנס? (עם כל הכבוד ל-70 מליון יורו שהוצאו על רכש לפני שנתיים, ממילא 25 מזה חזר עם המכירה של הארגריבס). אנחנו בדיחה באירופה ונחשבים ללא יותר מאיינדהובן או פורטו. נשארנו הרחק מאחור ומי שיחליף את הנס חייב להבין זאת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/4/09
  7. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    לא יודע, כפיר, אני ראיתי עוד כמה שחקנים שלנו ברחבה חוץ מלוסיו ודמיקליס (כולל גם שוער שלא יצא לכדור שטייל ברחבת ה - 5).
    מתי תבין שהגנה לא משחקים רק 4 שחקנים. הם תלויים בכל השאר. כשהקבוצה לא יודעת לשחק הגנה, אז גם אם תשים 4 קנאברו בשיאם לא יעזור לאף אחד כלום. הבעיה היא שגם המאמן שלנו לא מבין את זה.

    ויש לי חדשות בשבילך - יש לנו סגל מצויין. הליגה לא התחזקה משנה שעברה, אלא להיפך (תראה עם מי אנחנו מתמודדים - וולפסבורג, הרטה ועד לא מזמן גם הופנהיים) והתקופה הכי קשה היא דווקא עכשיו שיש לנו סופרסטארים שנשפך עליהם כסף רב. ריברי, טוני, קלוזה, ברנו, סוסה. כולם עלו 10 מליון ויותר.

    ועוד משהו - אוי ואבוי אם אתה לא הולך בגאווה עם החולצה של הקבוצה שלך. עצוב לשמוע.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/4/09
  8. Bayern Straße nach sechs

    הצטרף ב:
    ‏2/7/08
    הודעות:
    917
    לייקים שהתקבלו:
    57
    סלחו לי שאני מתערב בשיחה.
    אפנברג,
    מאמן צריך ללמוד את התרגילים של היריבה (בקרנות והרמות), להעביר לשחקנים את הממצאים, לעשות התאמות נכונות בין השחקנים (מי שומר על מי) ועוד ועוד. ניסיון לא מספיק.

    תסביר לי בבקשה, מה אתה חושב שמאמני כדורגל עושים כל היום? בטן-גב? מאמן אמיתי עובד, ועובד קשה.
    אז אם קלינסמן לא עושה את ההתאמות לכדורי גבוה איך אפשר לצפות ממנו לזכות במשהו?
    אבל בכל זאת אני מסכים איתך שגם לשחקנים יש חלק בכישלון. חלק לא מבוטל מהם כבר עבר את גיל ה-30, או מתקרב אליו ויש צורך להצעיר ולשפר את הסגל. אך עדיין לקלינסמן יש חלק גדול בכישלון שיש לקבוצה השנה.
     
  9. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    בגאווה כן אבל היא נשענת יותר על העבר מאשר על ההווה (בכל הקשור לאירופה). הרבה אוהדים של קבוצות אחרות אומרים לי שבאיירן זה שם ענק אבל כבר שנים לא בטופ הארופאי והם צודקים. לצערי בשנים האחרונות אין לנו סגל שמתאים לטופ הארופאי ללא קשר לזהות המאמן.

    ואגב, מי שמהלל את ההגנה שלנו שנה שעברה ראוי שישים לב לנתון הבא:
    ממוצע הספיגות שלנו בליגה אשתקד היה 0.61 למשחק.
    בגביע אופ"א לעומת זאת הממוצע עלה ל-1.58 ספיגות למשחק.

    לכן, אין מה לקחת דוגמא ממה שהיה בבונדסליגה שנה שעברה. כשהגענו לזירה הארופאית (ועוד לא המפעל הבכיר אלא המשני) ההגנה שלנו ספגה בממוצע יותר מפי 2.5 למשחק. כפי שאמרתי: סגל לא מספיק טוב לאירופה-במיוחד בחלק ההגנתי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/4/09
  10. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,085
    לייקים שהתקבלו:
    343
    סגל מצויין ביחס למה? לליגה הגרמנית אולי כן, אבל לאירופה לא שווה כלום.
    הבעיות של באיירן הם לא רק בהגנה, גם בהתקפה רואים פעם אחר פעם את החוסר גיוון שלכם בהתקפה, בלי ריברי אתם קבוצה שקופה וקלה לסגירה.

    ואן בומל וזה רוברטו הם לא קשרים מהטובים בעולם, זה רוברטו כבודו במקומו מונח היה שחקן גדול, אבל כיום הוא לא שחקן ברמה הגבוה, בכל זאת מדובר בשחקן בן 35, ואן בומל הוא בכלל פלופ, היה פלופ בברצלונה ונשאר גם כך בבאירן, כסחן חסר מעוף, מוגבל טכנית, שלא תורם לא להתקפה וקצת להגנה.

    נדב אולי מזלזל בצ'לסי, אבל באלאק מאושר מכול רגע שעזב אותכם לטובתה, אומנם הוא לוזר, אבל הוא משחק בקובצה הרבה הרבה יותר טובה ממכם, קבוצה שהיא כוח אירופאי כבר 5 שנים שמגיעה 4 מתוך 5 שנים לחצי גמר ליגת האלופות. אין ספק שכיום באיירן היא לא כוח באירופה, ואני מסכים עם כפיר בכול מילה, הבן אדם ריאלי.
     
  11. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    הכתובת על הקיר כבר שנים: בואו נסתכל על שלבי הנוקקאוט של ליגת האלופות החל מ-2003/4 ונראה כמה הקבוצה סופגת תחת שלושה מאמנים שונים:

    2003/4 שמינית גמר: תיקו 1:1 בבית והפסד 0:1 בחוץ לריאל
    2004/5 שמינית גמר: נצחון 1:3 על ארסנל בבית והפסד 1:0 בחוץ
    רבע גמר: הפסד 2:4 בחוץ ונצחון 2:3 בבית מול צ'לסי
    2005/6 שמינית גמר: תיקו 1:1 והפסד 1:4 מול מילאן
    2006/7 שמינית גמר: הפסד 2:3 ונצחון 1:2 מול ריאל
    רבע גמר: תיקו 2:2 והפסד 2:0 מול מילאן
    2008/9 שמינית גמר: 0:5 ו-1:7 מול ספורטינג
    רבע גמר: הפסד 0:4 ותיקו 1:1 מול בארסה.

    עיניכם הרואות: שלבי הנוקקאוט של ליגת האלופות, מול הקבוצות הטובות ביבשת ולא כל מיני פרנקפורטים למיניהם, שלבים בהם לכל גול יש משמעות והקבוצה ספגה 29 שערים ב-16 משחקים: ממוצע של כמעט 2 שערים למשחק. למעשה רק במשחק אחד מתוך 16 הצלחנו לשמור על שער ריק, מול ספורטינג אז מה שייך "שיטה" ומה שייך "מאמן"-הרי היו פה 3 מאמנים שונים! החלק האחורי שלנו חלש כבר שנים והגיע הזמן להחליפו-חד משמעית! ככה לא פלא שלא עוברים את רבע הגמר בצ'מפיונס כבר 8 שנים.
     
  12. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    מה שעשית כפיר, אפילו רו"ח הכי יצירתי שיש לא היה עושה יותר טוב.
    אתה טוען שהמאמן לא משנה אבל עושה ממוצא של כולם ביחד. מה לעשות הממוצע של קלניסמן ומאגאת (אני מחשיב את ההדחה למילאן של היצפלד למגאגת כי הוא בנה את השלד והשיטה) הוא 2.5 גולים במשחקים נגד אריות ואילו של היצפלד רק 1.
    אז, כן, המאמן כן משנה. ומה שהכי יפה זה שכשאנחנו משקיעים הרבה כסף הממוצע יורד.

    וקצת מצחיק לכלול את ריאל וארסנל שלא הגיעו הרבה יותר רחוק מאיתו בשנים האלה באריות הכדורגל ואותנו לא.
     
  13. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    בוודאי שהמאמן משנה אבל הוא לא קוסם ולבקש ממאמן, כל מאמן, שיעמיד אותנו בכבוד מול צ'לסי או ברצלונה או היונייטד עם הסגל שקיים זה לא הוגן. כמו שההגנה שלנו לא הסתדרה עם מסי והנרי היא לא היתה מסתדרת עם דרוגבה ולא עם כריסטיאנו רונאלדו. הקישור שלנו יכול להתמודד מול זה של צ'לסי או של היונייטד? מול בארסה בקושי עברנו החצי וכך היה קורה גם מול יריבות אחרות מהטופ הארופאי. הרבה מזכירים את הסגל "האפור" שלקח את גביע האלופות ב-2001: הלוואי עלינו היום מה שהיה שם: שם היו לנו מגן ימני מהטובים בעולם (סניול), מגן שמאלי מהטובים בעולם (ליזארזו), קשר-על בדמות אפנברג וחלוץ-על בשם אלבר ושוער-על בדמות קאן. היום אין לנו שחקנים מהטופ העולמי: לוסיו ודמיקליס לא שייכים לטופ, ואן בומל בטח שלא, כנ"ל לגבי לל ולגבי שווייני והם לא היחידים. אם נכונה המשוואה שכל פעם שהוצאנו כסף ההישגים ירדו אז אולי לא קנו את השחקנים הנכונים אבל מוכרחים להוציא כסף-אין ברירה. אנו צריכים דחוף מגן ימני, לפחות בלם אחד, קשר אחורי "גרזן" (ואן בומל או אוטל לא מגרדים את מה שאנו צריכים כשהם בתפקיד הזה) וקשר קדמי מהטופ (בהנחה שריברי יעזוב). פחות מזה ועונה הבאה בשלב הזה נכתוב בדיוק את אותו הדיון גם אם הידינק ומוריניו ביחד יאמנו אותנו.

    אני מזכיר את מה שאמר היצפלד באחד הראיונות לאחר שסיים את הקדנציה והלך לשוויץ: הוא אמר במפורש שהבונדסליגה חלשה יחסית לליגות אחרות ביבשת וזו הצרה: חושבים שמה שטוב לבונדסליגה טוב לצ'מפיונס ואין רחוק מזה מן האמת!! חלוץ יכול לקרוע רשתות בגרמניה אבל כשהוא יפגוש בבלמים ובמגינים הטובים בעולם בזירה הארופאית הוא יאכל חצץ. כנ"ל לגבי כל העמדות במגרש. אם בטעות נקח השנה בכ"ז אליפות עוד יחשבו בזבנר-שטראסה שהכל בסדר, עד שנחטוף עוד סטירה בעונה הבאה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/4/09
  14. C-J Member

    הצטרף ב:
    ‏6/8/06
    הודעות:
    1,336
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אפנברג ידידי,

    מסתבר שאנחנו מסכימים בעיקר, שאתה בעצמך אמרת.

    על הצורך במגן ימני, כולנו מסכימים.
    גרזן בשם טימושצ'וק יגיע בעוד חודשיים ו 5 ימים בדיוק.
    קשר קדמי מהטופ יגיע ברגע שריברי יעזוב. בטוח כמו השלג באלפים.

    מה נשאר לנו? בלם. אין פה אחד שסוגד ללוסיו, בלשון המעטה, ואין אחד שמתפאר מהביצועים של דימיקילס השנה. אז אם יעלה שם ריאלי של בלם ווילטקלאסה, אין פה אחד שיגיד לו לא.

    בוא לא נתחיל את עונת המלפפונים מוקדם מדי, ונחכה קודם לזהות המנג'ר החדש.

     
  15. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    השאלה את מי יביאו. צריך קשר טופ שבטופ אחרת חבל על הזמן. השאלה הגדולה הנה האם יפתחו הארנק או שיחפשו מישהו זול יחסית, שיהיה בבחינת "גניבה" מוצלחת ולדעתי לא יצא מזה כלום. הדבר נכון לכל העמדות הבעייתיות אצלנו. צריך גם לתת הדעת על כך שבכלל לא בטוח שנהיה בצ'מפיונס בשנה הבאה: כרגע אנו בשוויון נק' עם שטוטגרט שבמקום הרביעי ואם ניפול לאופ"א הדבר ישפיע על רצון של שחקנים ומאמנים לבוא אלינו (ולא שכיום כוכבי העל ביבשת רצים לבונדסליגה). הקיץ יהיה מאוד מכריע עבור העתיד של באיירן: מבחינתי אנו בצומת וצריך לקבל החלטה: שפיכת כספים והבאת רכש איכותי+מאמן איכותי או להמשיך בדרך של חסכנות (ופיזור של 70 מליון יורו פעם ב... לא מהווה שינוי לכך). לא צריכה להיות שום בעיה לפתוח הכיס: האליאנז ארנה מלא כל משחק והוא בוודאי יהיה כזה אם נשפר מעמדנו באירופה ומכירת המרצ'נדייס של באיירן היא אות ומופת.

    אני חוזר ואומר: האמירה של הנס (ובאמת יש לי הערכה על 29 השנים שלו בניהול הקבוצה, שלא לדבר על הקריירה כשחקן) לפיה המטרה הנה להגיע לרבע גמר (לפי קלינסמן בכלל המטרה היתה שמינית גמר) ואח"כ נראה אינה מתאימה למי שרוצה להיות בטופ של אירופה. לרבע הגמר גם שאלקה הגיעה לפני כמה עונות וגם פורטו וגם ויאריאל. המטרה צריכה להיות לפחות חצי גמר. ברור שיהיו עונות שכבר בשמינית נעוף אבל זו צריכה להיות השאיפה. אי אפשר כל פעם להתפלל להגרלה נוחה בשמינית וברבע, בכך אין לנו אף יתרון על קבוצות אחרות שמגיעות למעמד הזה.

    אנו אוהדי הקבוצה ולכן באיירן תמיד אמפריה בשבילנו אבל אני מדבר עם אוהדים של קבוצות אחרות ואני אומר לכם אנשים: לא סופרים אותנו בשקל. איבדנו את כח ההרתעה בצורה שלא תיאמן. מי שעוד יש לו רספקט אלינו זה בגלל העבר, לא ההווה. הדרך להשבת הכבוד הנה שיפור קיצוני של הסגל + מאמן על. כפי שאמרה ההנהלה אחרי ה-5:1 בוולפסבורג: בסוף העונה נשב עם השחקנים ונראה מה "תרם" כל אחד למצב העגום הזה ולשחקנים יש תרומה מכרעת לעניין, שלא יתחבאו לי מאחורי קלינסמן כל הזמן. יש שחקנים בסגל שלא מתאימים לטופ הארופאי ואני מודיע לכם שאם הם לא היו בבאיירן הם היו חווים את ליגת האלופות בסלון עם פיצוחים כי אף קבוצה מהצמרת האירופית לא היתה לוקחת אותם. הגיע הזמן לניקוי אורוות בקבוצה ואני מקווה שיגיע מנג'ר שתהיה לו ההבנה לכך והביצים לעשות זאת.