בחירות 2013-הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏3/5/12.

  1. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    לא מצמצם, נתתי דוגמא, אתה לא מצפה שעכשיו אני אתן לך את כל הרעות החולות של המגזר הציבורי במדינת ישראל, נכון?
    לא חושב שהם צריכים להרוויח מינימום, בטוח שהם לא צריכים לקבל סטייקים על עמידה ביעדים שלפני 30 שנה היו נחשבים לא רעים והיום עם המיכון נמצאים בתחתית העולם המערבי. הערוץ הראשון מעסיק עובדים בשכר ממוצע שגבוה פי כמה מהשכר הממוצע במשק, אבל מה, כשצריך לעבוד עם תכנים בהפרדה גבוהה, הם חייבים להביא חברות הפקה חיצוניות כי אין לעובדים שלהם את הידע או הרצון ללמוד איך לעבוד עם דברים כאלה, לכן יוצא שאתה משלם פי 3 (משכורת לעובד חברת הפקה שווה פחות או יותר לחצי משכורת של עובד ראשון השידור) על משהו שבנאדם אחד בשכר סביר יכל לעשות.
     
  2. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    השמטתי בטעות את המילה מרצ, זה מה שהתכוונתי לרשום:
    אני הרבה יותר בעד מדינת היהודים של מרצ מאשר מדינת היהודים של היום שמפלגות העבודה והליכוד הובילו אותנו אליה. כלומר, אם בסוף איאלץ לבחור בין המצב שקיים היום לבין להיכנע ולהכיר במדינה היהודית ע"פ מרצ, אני אבחר באופציה השנייה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/1/13
  3. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צודק לגמרי סטיבי, אתה כל כך צודק שאני אפילו אעזור לך ואביא לדוגמה כמה סעיפים מאוד הרסניים מהמצע שלהם. אתה יודע, בשביל שהבורים והעיוורים שמן הסתם לא קראו את המצע עד הסוף לא יפלו בפח של עלה ירוק הרשעים!

    *שמים את הקהילה לפני הממשלה – אנו מאמינים כי רבים מהתפקידים שלקחה על עצמה ממשלת ישראל יכולים להתבצע באופן חכם יותר, רחום יותר ונכון יותר במסגרת קהילתית.

    *מפרידים את מוסדות הדת מהמדינה ומחזירים אותם לפרט ולקהילה. דת היא עניין פרטי של כל אדם ואדם. מעורבות הממשלה במוסדות הדת גרמה לכפייה פסולה, לאפליית רווקים ורווקות לעומת זוגות נשואים, לאיסור על תחבורה ציבורית בשבת, לבזבוז כספי מיסים, להכפפת הדת למוסדות המדינה ולרגשות איבה מיותרים בין חילוניים ודתיים

    *אומרים לא למאגר הביומטרי. אנו מתנגדים מכל וכל לתכנית להקמת מאגר ביומטרי שתכפה על אזרחי ישראל למסור את נתוניהם הביומטריים בניגוד לרצונם

    *מעבירים את החינוך לקהילה ומאפשרים בחירה בחינוך. לתפיסתנו חינוך שמנוהל במסגרת קהילתית יהיה קשוב יותר לצורכי כל תלמיד והוריו בהשוואה למערכת חינוך ריכוזית המנוהלת על ידי משרד החינוך

    *מפחיתים משמעותית את נטל המס. מיסוי נמוך משמעו – יותר עבודה, משכורות גבוהות יותר, מחירים נמוכים יותר ורווחה רבה יותר לכל שכבות החברה. אנו נפעל להפחתה אחראית של נטל המס, לצד ייעול והפחתת הוצאות הממשלה

    *משחררים את המשק מאחיזת ההסתדרות וועדי העובדים החזקים. אנו נפעל לחוקי שביתה הוגנים. אין כל קשר בין חוקי השביתה הנוכחיים המקנים כוח אדיר לוועדי עובדים לבין זכות השביתה.

    וואי וואי, איזה מטורפים קיצוניים. רק שלא יגררו אותנו אחריהם לתוך תהום.
    מי שרוצה לקרוא עוד קצת על המצע של מפלגת משבר כלכלי 2008 יוכל לעשות את זה כאן, אבל בטח גם ככה לא תעשו את זה, כי לפי סטיבי הדמוקרטי הפלורליסט, אם אתם לא מסכימים איתו זה רק בגלל שלא קראתם את המצע. לא כי אתם חושבים אחרת
     
  4. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    בטעות השמטתי את מרצ מהמשפט:
    "שלא יהיה לך ספק, אני הרבה יותר בעד מדינת היהודים של מרצ מאשר מדינת היהודים של היום שמפלגות העבודה והליכוד הובילו אותנה אליה."

    לגבי טענותיך,
    כדי לענות לך, אני צריך להפריד בין שתי עמדות בנוגע למדינה היהודית: עמדתי האישית והעמדה הרווחת בציבור הערבי.
    1. עמדתי - אני רוצה לחיות במדינה שלא מוגדרת כמדינת לאום מסוים, כלומר, מדינת כל אזרחיה שבה הפלסטיני יכול לגור בירושלים וביפו והיהודי יכול לגור בשכם ובחברון, מדינה שנותנת אזרחות לפי קריטריונים מקובלים ומוסכמים ולא לפי השתייכות דתית או אתנית, מדינה שסמליה מייצגים את אזרחיה, מדינה שבה ערבי יכול להיות ראש ממשלה וכו'...
    לכן, אני אישית לא תומך באף פיתרון שמדבר על מדינה ללאום מסוים, ולא משנה מבחינתי אם זה הלאום הפלסטיני או הלאום היהודי. אני מודע לכך שהמדינה שאני מדבר עליה רחוקה מלהתקיים, אבל, אני מעדיף לחיות עם הידיעה שאני נלחם למען השגת המדינה הזו, או לפחות שאני לא נותן יד להקמת מדינת לאום מסוים.

    2. עמדת רוב הציבור הערבי - אנחנו ילידי הארץ ויש לנו זכות עליה לא פחות מהיהודים, אנחנו היינו פה והיהודים הם אלה שבאו. אנחנו לא נכיר במדינה היהודית, אנחנו שואפים שהמדינה תיתן לנו את זכויותינו הלאומיות, כלומר, שהדגל וההמנון ייצגו אותנו, שזכות השיבה תמומש ושליהודים לא יהיה שום יתרון עלינו באף אחת מהזכויות הלאומיות והאזרחיות.
    מה שאני מנסה להגיד, דגל והמנון הם דברים זניחים לי ולך, אבל, זה לא המצב בשאר האוכלוסיה. הם רוצים מדינה שתייצג אותם גם בסמליה, מדינה שתראה בהם כבעלי הארץ כמו שהיא רואה ביהודים, מדינה שתיתן להם את כל הזכויות הלאומיות והאזרחיות, ובגלל זה, הם בחיים לא יכירו במדינה היהודית.



    אבל,
    כל מה שרשמתי למעלה, הוא לא בדיוק מה שייקרה בשטח. כרגע הערבים נלחמים על שאיפותיהם שהצגתי לך למעלה, כי הם מאמינים שזה אפשרי. כשיגיע הרגע שבו יבינו שהם צריכים לבחור בין שתי אופציות: מדינה יהודית ודמוקרטית עד כמה שזה אפשרי לבין המצב הקיים כרגע, הם ייבחרו באופציה הראשונה בוודאות.
    דבר אחרון,
    לא משנה איזה מדינה יש פה ואיזה יחס היא נותנת לערבים, הם לא ייעזבו את המקום, וזה לא רק כי פה יותר טוב להם מאשר בירדן או במדינה הפלסטינית, אלא גם כי הם מחוברים לאדמה ולא מוכנים לוותר עליה.
     
  5. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,578
    לייקים שהתקבלו:
    5,955
    "אחריות הפרט והקהילה" הן מילים מכובסות להפרטה מוחלטת וקפיטליזם קיצוני וחזירי. הם מתווכים את זה בגישה קהילתית ופופולריות זולה (הפחתת מיסים, לדוגמא. כביכול טוב, אבל ממשלה שגובה פחות מיסים באופן גורף - במקום, למשל, לשנות את מדרגות המס למשהו הוגן יותר - תספק פחות שירותים לאזרחים, שירותים אשר יופרטו לזכיינים פרטיים שיעשו קופה, איך לא, עלינו) אבל בפועל מפרקים מנשקו את האזרח הממוצע. ההסתדרות ו-ועדי העובדים הם מהסממנים השפויים היחידים שקיימים בשוק העבודה הישראלי (ואם אתה רוצה לצמצם את כוחם של עובדי הנמל אתה יכול לאמץ את המודל הדני) והיחידים ששומרים על זכויותיך כאדם עובד. פירוקם הוא התאבדות במידה ואתה לא חבר באחת מ-19 המשפחות ששולטות במשק.
     
  6. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    איכשהו תוצאות המדגמים נראות לי חשודות, אני מאמין שבתוצאות האמת תהיה נטייה חזקה יותר ימינה.
     
  7. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    סער עצבני ובליכוד סרטים שחבל על הזמן. מכה אנושה לליכוד ולגוש הימין. הם עומדים על 61-62 מנדטים וזו צניחה חופשית ביחס לכנסת הקודמת 67-68. המחאה החברתית והשינוי שהורגש ברחוב לא היה משהו דימיוני כמובן.

    עוצמה לישראל הם 2 מנדטים וגם אותם לא לוקחים בחשבון בקואליציה, הם קיצוניים מידי. ביבי תלוי במפלגת מרכז שמאל, או יותר נכון, בלפיד. אם לפיד מחליט שביבי לא יהיה ראש ממשלה, אז הוא לא יהיה!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/1/13
  8. Selby Member

    הצטרף ב:
    ‏11/1/08
    הודעות:
    4,859
    לייקים שהתקבלו:
    4
    היה שיפט עצום של הרגע האחרון לכיוון לפיד, אם דיברו על אחוז מתלבטים גבוה כי העם מחפש גבר גבר שיודע לדבר חזק אבל בעצם לא אומר או עושה כלום, ויש גבול למספר המזוכיסטים שמצביעים ביברמן.
    אם המדגם משקף וזה ממש לא בטוח כי גם בפעם שעברה המדגם שיקר שמאלה אז אני שוב אופתע מאוד כי אני תופס את העם כמאוד מאוד ימני.
    אבל גם אם אלה התוצאות, ביבי מאסטר בהישרדות פוליטית, מ62 מנדטים על הנייר הוא מפצל פה, משחד שם, קצת הפרד ומשול והוא מגיע ל80 מנדטים דה פקטו. יש לו לפחות עוד 8 שנות מלוכה ואני מוכן להתחייב על זה.

    מה שכן, עפר שלח יכול להיות שר! הוא צריך להיות ראש ממשלה כי הוא הפוליטיקאי היחיד במדינה עם קצת common sense אבל גם זו התחלה.
     
  9. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,199
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    הבעיה היא שלפיד לא יכול להחליט שמישהו אחר -כן- ראש ממשלה. ולכן, נתניהו ועוד איך ראש ממשלה, כי לפיד יילך כמו טטל'ה. השאלה היא כמה הוא יתעקש בתמורה, וכמה תכלול התמורה הזו מפלגות אחרות שכן ייכנסו ומפלגות כאלו שלא.
     
  10. Selby Member

    הצטרף ב:
    ‏11/1/08
    הודעות:
    4,859
    לייקים שהתקבלו:
    4
    אני מאוד מסכים, אבל אני לא מבין מה האינטרס של הסוקרים/התקשורת אם זה מכוון.
     
  11. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    גם אם גוש הימין יסיים עם 63 או אפילו 64 מנדטים בסיום הספירה, זו מכה עבור ביבי. הוא לא יכול להיות תלוי בכמה אנשים שיהיו שם בקואליציה שעיקרם נמצאים ברשימה של בנט. הם קיצוניים והזויים ברמות. הוא חייב את לפיד ועכשיו לפיד צריך להוכיח שיש לו מילה. נראה את ביבי מצליח להפרד מש"ס עבור ממשלה.
     
  12. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    לא שלחתי אותך ואת שאר הערבים לשום מקום, אני חושב שאתה קורא מספיק מההודעות שלי כדי להבין שזה לא סוג הדעות שלי. בהנחה שיתנו לרוב הערבים לבחור באיזה מדינה הם חיים, בלי להזיז את הבית, רק להזיז גבולות: פלסטין במצבה הנוכחי או ישראל, אני מוכן לחתום שהם יעדיפו לגור בישראל ולהמשיך להתלונן.
    אני לא דן איתך על העמדות בציבור הערבי אלא על עמדותיך, אני לא מצפה ממך להגיד מה כל ערבי וערבי במדינה הזאת חושב.

    למען האמת, ההחלשות של בל"ד במדגמים האחרונים מראה שהערבים מתחילים להיות מוכנים לקבל את המקום שלהם במדינה הזאת. אני מאמין בשוויון זכויות מלא ובהפסקת האפליה נגד הערבים, אבל אני חושב שהערבים חיים בסרט אם הם חושבים שהם יכולים לקבל מדינה ברמה של ישראל בלי לקבל את השלטון הישראלי, על כל החסרונות שלו, אין שום דוגמא מהעולם הערבי שיכולה להעיד על כך.
     
  13. StevieG Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/05
    הודעות:
    4,774
    לייקים שהתקבלו:
    12
    אני רוצה למות.
     
  14. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אגב אין סיבה שלפיד לא יקח חלק בגוש חוסם שמאל. הוא לא המפלגה השלישית או הרביעית בגדולה, אלא אם רוב מפלגות הכנסת ימליצו על לפיד אז הוא ראש הממשלה. אם ביבי לא יכול להרכיב אותה אז נותנים ליאיר. גם ש"ס ויהדות התורה יכולים להכנס ולתקוע לביבי סכין בגב. מי יתן וכך יקרה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
     
  15. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,084
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    מצוין. זה בדיוק מה שרציתי כשהחלטתי לתמוך בלפיד.